Na wstępie chciałbym powitać bardzo serdecznie wszystkich forumowiczów
Jako że nie potrafiłem znaleźć informacji sam przychodzę do Was z pytaniem odnośnie mazdy mx5 nb a mianowicie planuję przyszłościowy projekt wsadzenia do madzi v6 (k8 lub kf) + dodanie boostu
moje pytania brzmią tak:
1.Czy jest to wykonalne przez przerabiania połowy auta
2.Jaki byłby mniej więcej koszt (wiadomo ciężko określić dokładnie) swapa takiego silnika
3.Jaki jest przybliżony koszt uturbienia takiego silniczka + zakucie, dodatkowo chciałbym zwiększyć jeszcze maksymalne obroty
Moc jaką chciałbym osiągnąć to granice 300/400km (w tak małym aucie musi to robić robotę), żeby przenieść tą moc na asfalt i się nie zabić planuje poszerzenie autka założenie szerokich kapci i jakieś skrzydło by się przydało.
Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi/podpowiedzi i życzę miłego wieczoru
mazda mx5 v6
Strona 1 z 1
1. Będzie trzeba przerobić nie połowę auta, ale tak 1/4. Rzuć sobie okiem na crapengeneering, robili konwersje miat na V6.
2. Kilka tysięcy złotych, zależy ile uspawasz sam, a ile zlecisz komuś. Myślę że jak masz tiga, kątówkę, i kupujesz sam materiał to zmieścisz się w dwóch. Zlecić będziesz musiał wycięcie flansz kolektorów i adapter skrzyni.
3. Uturbienie z piątkę, jeśli robisz sam, a kolektory pod turbo wchodzą w koszty konwersji miaty na V6, bo i tak trzeba uspawać nowe. Ale – jak zwiększasz maks obroty, to konwersja na stałe popychacze, wałki pod stałe popychacze i sportowa pompa paliwa. Jeśli uda Ci się dostać silnik KLG4 to odpada sprawa z rozrządem, zostaje sama pompa. Do projektów poleca się jednak bloki z natryskiem oleju na denko tłoka, którego KLG4 już nie ma.
Zakucie możesz sam sprawdzić w internecie. Są korby i tłoki do K-serii dostępne. Na fabrycznym ECU nie ogarniesz tej imprezy, więc dolicz 2500zł za ecumastera + strojenie.
Jak 300-400 koni, to customowa chłodnica, bo fabryczna spuchnie przy turbionej V6.
Szczerze? Jeśli musisz pytać o takie rzeczy, to pewnie będzie Cię to kosztować od 25.000zł w górę.
2. Kilka tysięcy złotych, zależy ile uspawasz sam, a ile zlecisz komuś. Myślę że jak masz tiga, kątówkę, i kupujesz sam materiał to zmieścisz się w dwóch. Zlecić będziesz musiał wycięcie flansz kolektorów i adapter skrzyni.
3. Uturbienie z piątkę, jeśli robisz sam, a kolektory pod turbo wchodzą w koszty konwersji miaty na V6, bo i tak trzeba uspawać nowe. Ale – jak zwiększasz maks obroty, to konwersja na stałe popychacze, wałki pod stałe popychacze i sportowa pompa paliwa. Jeśli uda Ci się dostać silnik KLG4 to odpada sprawa z rozrządem, zostaje sama pompa. Do projektów poleca się jednak bloki z natryskiem oleju na denko tłoka, którego KLG4 już nie ma.
Zakucie możesz sam sprawdzić w internecie. Są korby i tłoki do K-serii dostępne. Na fabrycznym ECU nie ogarniesz tej imprezy, więc dolicz 2500zł za ecumastera + strojenie.
Jak 300-400 koni, to customowa chłodnica, bo fabryczna spuchnie przy turbionej V6.
Szczerze? Jeśli musisz pytać o takie rzeczy, to pewnie będzie Cię to kosztować od 25.000zł w górę.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Dokładnie postaw to na ecumaster classic bo to i tak swap więc szkoda czasu na zabawę z kablami, na sam start nowa wiązka do emu i już.
Co do kucia to odpuściłbym temat do takich mocy, seria to ogarnie odpowiednio spasowana bo same kute tłoki to 4000zl.
Co do kucia to odpuściłbym temat do takich mocy, seria to ogarnie odpowiednio spasowana bo same kute tłoki to 4000zl.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje