KL + Turbo...Pytania i odpowiedzi

Postprzez Fiveopac » 26 kwi 2006, 17:41

Chyba ktos kolektory przykrecil do gory nogami :D
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez grzmot » 26 kwi 2006, 21:38

co do turbo w KL-u to mozna wejsc na fordprobe.pl tam na forum tam uzytkownik KALLI w swoim garazu uturbil probasa wszystko jest fajnie o[piosane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 16:56
Posty: 62
Auto: mx6 v6

Postprzez mbmaster » 28 kwi 2006, 00:20

Kalii a nie Kalli a tutaj mozna bez logowania poczytac co i jak

http://wwww.ford-probe.net/forum/viewto ... highlight=
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Fiveopac » 28 kwi 2006, 00:51

Nie wiem na czym stanela ta historia, ale w podanym topicu jest mowa o kompresorze a nie o turbo :) Roznica calkiem spora :)
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez grzmot » 30 kwi 2006, 21:40

smieszne
w linku podanym jest mowa o kompresoze
a ja mowilem o turbinie
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 31&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 16:56
Posty: 62
Auto: mx6 v6

Postprzez brii » 2 maja 2006, 20:30

Tak sobie poczytałem i znalazłem coś ciekawego (nie bijcie jeśli odkryłem na nowy Amerykę ;))
MazdaSpeed.pl napisał(a):Na poprawę mocy samochodu wpływa znany silnik V6 2,5 l o oznaczeniu KL-ZE, wyposażony w układ biturbo, a także większa pojemność chłodnic powietrza doładowanego, cieczy chłodzącej oraz oleju. Dzięki zastosowaniu specjalnej jednostki sterowania silnikiem (E.C.U.) oraz przelotowego tłumika, Mazda 626 MPS rozwija moc 206 kW (280 KM) przy 6500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 393 Nm przy 4000 obr/min. Szybkość reakcji silnika została poprawiona dzięki zastosowaniu lekkiego koła zamachowego. Producent podaje, że maksymalna prędkość tej dzikiej 626 wynosi ok. 250 km/h, a od 0 do setki autko przyspiesza w 7 sekund!

Wychodzi na to, że z seryjnego KL/KL-ZE po uturbieniu nawet dwoma turbinami nie będzie się dało dużo wyciągnąć bez obawy o jego uszkodzenie :|
Ewidentnie z tego wynika, że nie warto uturbiać zwykłego silnika, trzeba zainwestować w "zakucie" ale taka modyfikacja to tyyyyyle kasy, że lepiej poszukać samochodu, który ma naprawdę dużego buta ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Puhcio » 2 maja 2006, 21:06

A ja tam widze same pierdoły.

1) Mazda "626 MPS" czyli 6 MPS ma silnik 2,3 R4 turbo ... wiec kto mówi o jakimś 2,5 V6 ? :|

2) KL – ZE (z tego co mówił patryk) nie nadaje się do uturbienie ze wzgledu na zbyt wysoki stopień sprężania ... albo KL-ZE albo KL turbo

brii napisał(a):Wychodzi na to, że z seryjnego KL/KL-ZE po uturbieniu nawet dwoma turbinami nie będzie się dało dużo wyciągnąć bez obawy o jego uszkodzenie


Tak bedzie z kazdym silnikiem ... bez 'zakucia' nie ma co się bawić w turbo.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez brii » 2 maja 2006, 21:17

Puhcio napisał(a):A ja tam widze same pierdoły.

1) Mazda "626 MPS" czyli 6 MPS ma silnik 2,3 R4 turbo ... wiec kto mówi o jakimś 2,5 V6 ?

http://www.mazdaspeed.pl/modele/626_new.php
Drugi akapit od dołu.
Wychodzi na to, że klubowa strona to kiepskie źródło informacji :|

Z tego co się orientuję to 2,3 R4 jest w 6MPS <glupek2>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Puhcio » 2 maja 2006, 21:33

To ja teraz strzeliłem gafę <glupek2>

Myślałem, ze seria MPS zaczęła się od Mazdy 6 :|
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Boris86 » 3 maja 2006, 00:01

brii napisał(a):moc 206 kW (280 KM) przy 6500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 393 Nm przy 4000 obr/min.

Czyli o ponad 110KM wiecej i o 180Nm wiecej niżw zwykłym KL no to raczej dobry wynik jak na silnik bez kutych gratów i taki który ma sie poszczycić normalnym przebiegiem. ... no i taki który ma być użyteczny na codzień... bo raczej wieksze moce na przedniej ośce do codziennego użytku to nic zabawnego.
brii napisał(a):uturbieniu nawet dwoma turbinami

Skoro to V6 to raczej zabawa z jedną turbiną w 99% przypadków była by małą rzeźbą w G.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez brii » 3 maja 2006, 09:11

Boris86 napisał(a):Skoro to V6 to raczej zabawa z jedną turbiną w 99% przypadków była by małą rzeźbą w G.


Jest kupa V6 z jedną turbiną/kompresorem (wiem czym się różni turbo od kompresora) – jest to tańsze rozwiązanie ale za to mniej harmonijne. Wiadomo, że zamast użyć jeden turbiny można użyć dwóch mniejszych i dzięki temu mieć o wiele bardziej liniową charakterystykę silnika w całym zakresie obrotów. Wsadzenie jednej turbiny nie oznacza rzeźbienia w G – da radę ją łatwiej zmieścić, a i taniej jest, oczywiście wszystko kosztem charakterystyki pracy silnika :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Boris86 » 3 maja 2006, 11:08

Wiec w przypadku silników V6 i wiecej do jazdy na codzień jest to rzeźbą w G ( !! ) i nikt komu zależy na aucie użytkowym tego nie robi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez brii » 3 maja 2006, 12:15

Wątpię by ktoś kto myśli o dołożeniu turbo (czy też dwóch) zakłada, że samochód po tym zabiegu będzie w pełniu użytkowy :]
Jak się chce mieć samochód bardzo silny i użytkowy to taki trzeba kupić :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Boris86 » 3 maja 2006, 21:17

A ja nie wątpię ...bo znam wiele osób dla których zrobienie włąsnie silnego auta na codzień był celem ....
celem który osiągneli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez grzmot » 3 maja 2006, 21:46

Boris86 napisał(a):A ja nie wątpię ...bo znam wiele osób dla których zrobienie włąsnie silnego auta na codzień był celem ....
celem który osiągneli.


tak jak to pis-owcy mowia = prawda prawda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 16:56
Posty: 62
Auto: mx6 v6

Postprzez Boris86 » 3 maja 2006, 22:32

hahaha <lol> hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez ibox » 9 maja 2006, 21:09

a co powiecie na to ? nie znam się zbytnio na silnikach ale wygląda mi to na 2.0, chyba że się mylę<br>
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lut 2006, 20:21
Posty: 9
Auto: Mazda 626 MX6 GT 2.0 16V 140KM

Postprzez Puhcio » 9 maja 2006, 22:06

To jest to co Waluś chce zrobić. :D
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Jeżu » 10 maja 2006, 10:01

Zalogujcie sie na forum probe i tam jest chłopak o nicku Kali i on zrobił proba z silnikiem 2.5v6 turbo. Gość jest dla mnie mega mózgiem bo w sumie wszystko sam obmyślał i wykonał z mała pomocą kolegów. Zobaczcie tam i będziecie wszystko wiedzieć. Są nawet foty przeróbek. Wejdziecie na forum i szukajcie, tam jest wszystko.
http://www.fordprobe.pl/performanceprobe.pl/
Pozdrawiam i miłego patrzenia...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2005, 20:35
Posty: 7
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda mx-6 2.5V6 4WS

Postprzez ibox » 10 maja 2006, 17:07

Puhcio napisał(a):To jest to co Waluś chce zrobić. :D


OK ale to jest oryginalny silnik Mazdy i to mnie zastanawia a nie jakieś probe z dorabianym turbo,
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lut 2006, 20:21
Posty: 9
Auto: Mazda 626 MX6 GT 2.0 16V 140KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje