KL + Turbo...Pytania i odpowiedzi
Kalii a nie Kalli a tutaj mozna bez logowania poczytac co i jak
http://wwww.ford-probe.net/forum/viewto ... highlight=
http://wwww.ford-probe.net/forum/viewto ... highlight=
Zoom zoom Zoom
smieszne
w linku podanym jest mowa o kompresoze
a ja mowilem o turbinie
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 31&start=0
w linku podanym jest mowa o kompresoze
a ja mowilem o turbinie
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 31&start=0
- Od: 13 paź 2005, 16:56
- Posty: 62
- Auto: mx6 v6
Tak sobie poczytałem i znalazłem coś ciekawego (nie bijcie jeśli odkryłem na nowy Amerykę )
Wychodzi na to, że z seryjnego KL/KL-ZE po uturbieniu nawet dwoma turbinami nie będzie się dało dużo wyciągnąć bez obawy o jego uszkodzenie
Ewidentnie z tego wynika, że nie warto uturbiać zwykłego silnika, trzeba zainwestować w "zakucie" ale taka modyfikacja to tyyyyyle kasy, że lepiej poszukać samochodu, który ma naprawdę dużego buta
MazdaSpeed.pl napisał(a):Na poprawę mocy samochodu wpływa znany silnik V6 2,5 l o oznaczeniu KL-ZE, wyposażony w układ biturbo, a także większa pojemność chłodnic powietrza doładowanego, cieczy chłodzącej oraz oleju. Dzięki zastosowaniu specjalnej jednostki sterowania silnikiem (E.C.U.) oraz przelotowego tłumika, Mazda 626 MPS rozwija moc 206 kW (280 KM) przy 6500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 393 Nm przy 4000 obr/min. Szybkość reakcji silnika została poprawiona dzięki zastosowaniu lekkiego koła zamachowego. Producent podaje, że maksymalna prędkość tej dzikiej 626 wynosi ok. 250 km/h, a od 0 do setki autko przyspiesza w 7 sekund!
Wychodzi na to, że z seryjnego KL/KL-ZE po uturbieniu nawet dwoma turbinami nie będzie się dało dużo wyciągnąć bez obawy o jego uszkodzenie
Ewidentnie z tego wynika, że nie warto uturbiać zwykłego silnika, trzeba zainwestować w "zakucie" ale taka modyfikacja to tyyyyyle kasy, że lepiej poszukać samochodu, który ma naprawdę dużego buta
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
A ja tam widze same pierdoły.
1) Mazda "626 MPS" czyli 6 MPS ma silnik 2,3 R4 turbo ... wiec kto mówi o jakimś 2,5 V6 ?
2) KL – ZE (z tego co mówił patryk) nie nadaje się do uturbienie ze wzgledu na zbyt wysoki stopień sprężania ... albo KL-ZE albo KL turbo
Tak bedzie z kazdym silnikiem ... bez 'zakucia' nie ma co się bawić w turbo.
1) Mazda "626 MPS" czyli 6 MPS ma silnik 2,3 R4 turbo ... wiec kto mówi o jakimś 2,5 V6 ?
2) KL – ZE (z tego co mówił patryk) nie nadaje się do uturbienie ze wzgledu na zbyt wysoki stopień sprężania ... albo KL-ZE albo KL turbo
brii napisał(a):Wychodzi na to, że z seryjnego KL/KL-ZE po uturbieniu nawet dwoma turbinami nie będzie się dało dużo wyciągnąć bez obawy o jego uszkodzenie
Tak bedzie z kazdym silnikiem ... bez 'zakucia' nie ma co się bawić w turbo.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):A ja tam widze same pierdoły.
1) Mazda "626 MPS" czyli 6 MPS ma silnik 2,3 R4 turbo ... wiec kto mówi o jakimś 2,5 V6 ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/626_new.php
Drugi akapit od dołu.
Wychodzi na to, że klubowa strona to kiepskie źródło informacji
Z tego co się orientuję to 2,3 R4 jest w 6MPS
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):moc 206 kW (280 KM) przy 6500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 393 Nm przy 4000 obr/min.
Czyli o ponad 110KM wiecej i o 180Nm wiecej niżw zwykłym KL no to raczej dobry wynik jak na silnik bez kutych gratów i taki który ma sie poszczycić normalnym przebiegiem. ... no i taki który ma być użyteczny na codzień... bo raczej wieksze moce na przedniej ośce do codziennego użytku to nic zabawnego.
brii napisał(a):uturbieniu nawet dwoma turbinami
Skoro to V6 to raczej zabawa z jedną turbiną w 99% przypadków była by małą rzeźbą w G.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Boris86 napisał(a):Skoro to V6 to raczej zabawa z jedną turbiną w 99% przypadków była by małą rzeźbą w G.
Jest kupa V6 z jedną turbiną/kompresorem (wiem czym się różni turbo od kompresora) – jest to tańsze rozwiązanie ale za to mniej harmonijne. Wiadomo, że zamast użyć jeden turbiny można użyć dwóch mniejszych i dzięki temu mieć o wiele bardziej liniową charakterystykę silnika w całym zakresie obrotów. Wsadzenie jednej turbiny nie oznacza rzeźbienia w G – da radę ją łatwiej zmieścić, a i taniej jest, oczywiście wszystko kosztem charakterystyki pracy silnika
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Wiec w przypadku silników V6 i wiecej do jazdy na codzień jest to rzeźbą w G ( ) i nikt komu zależy na aucie użytkowym tego nie robi.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Wątpię by ktoś kto myśli o dołożeniu turbo (czy też dwóch) zakłada, że samochód po tym zabiegu będzie w pełniu użytkowy
Jak się chce mieć samochód bardzo silny i użytkowy to taki trzeba kupić
Jak się chce mieć samochód bardzo silny i użytkowy to taki trzeba kupić
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
A ja nie wątpię ...bo znam wiele osób dla których zrobienie włąsnie silnego auta na codzień był celem ....
celem który osiągneli.
celem który osiągneli.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Zalogujcie sie na forum probe i tam jest chłopak o nicku Kali i on zrobił proba z silnikiem 2.5v6 turbo. Gość jest dla mnie mega mózgiem bo w sumie wszystko sam obmyślał i wykonał z mała pomocą kolegów. Zobaczcie tam i będziecie wszystko wiedzieć. Są nawet foty przeróbek. Wejdziecie na forum i szukajcie, tam jest wszystko.
http://www.fordprobe.pl/performanceprobe.pl/
Pozdrawiam i miłego patrzenia...
http://www.fordprobe.pl/performanceprobe.pl/
Pozdrawiam i miłego patrzenia...
- Od: 12 paź 2005, 20:35
- Posty: 7
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda mx-6 2.5V6 4WS
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje