Witam, jestem od niedawna szczesliwym posiadaczem mazdy 323f bj z 99 roku z silnikiem diesel o pojemności 2.0 i mocy 90 km.
Jako że stosunkowo szybko zaczęło mi w niej brakować odejścia zacząłem sie zastanawiać co zrobić aby podnieść moc w moim autku.
Celuje w około 120 koni i tutaj pytanie do was co można dodać, zmodyfikować aby zamierzony cel osiągnąć ;–)
Pozdrawiam.
Mazda 323f BJ zwiekszenie mocy
Strona 1 z 1
Po pierwsze odzyskaj serię. Powymieniaj filtry, rozbierz układ dolotowy, wyczyść kolektor i intercooler. Po przeczyszczeniu odczucia są na +15km
Jak nadal będzie mało mocy, to dostałeś link wyżej, tam jest wszystko
Jak nadal będzie mało mocy, to dostałeś link wyżej, tam jest wszystko
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Plomien napisał(a):Po pierwsze odzyskaj serię.
bardzo trafne, po tylu latach pompa, turbo lub wtryskiwacze mogą być niestety zmęczone i choć by skakał przy nim to efekty będą marne.
Ok, dziekuje wszystkim za informacje, bede zdawał relacje co i jak w niedalekiej przyszłości ;–)
Dopisano 24 paź 2017, 16:54:
Jeszcze kilka pytań jednak mam, bo wyczytałem na forum że najlepiej oporniki, MBC ( co to?), odme odzielic, zaślepić egr, filtr powietrza dobry i paliwo, czy mam to wszystko brac pod uwage czy moze cos sie nie do konca oplaca, no i jeszcze jedno czy chip denso bedzie pasowac do rf2f2 czy tez nie xD
Dopisano 24 paź 2017, 16:54:
Jeszcze kilka pytań jednak mam, bo wyczytałem na forum że najlepiej oporniki, MBC ( co to?), odme odzielic, zaślepić egr, filtr powietrza dobry i paliwo, czy mam to wszystko brac pod uwage czy moze cos sie nie do konca oplaca, no i jeszcze jedno czy chip denso bedzie pasowac do rf2f2 czy tez nie xD
- Od: 23 paź 2017, 11:21
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD RF7J
143km
2006r
Jarych napisał(a):czy chip denso bedzie pasowac do rf2f2 czy tez nie xD
co masz konkretnego na myśli?
MBC jest do zwiększania ciśnienia doładowania
Odma nie ma tu znaczenia
egr można zaślepić
- Od: 23 paź 2017, 11:21
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD RF7J
143km
2006r
Temat był poruszany wielokrotnie na forum, widać że nie szukałeś.
Jak masz za dużo pieniędzy to przyjedź do Łodzi, ja Ci zrobię lepszego czipa i wezmę tylko 300zł. Za opornik (1,5zł), ze 3 metry kabla, i przełącznik (2zł). Będziesz mógł sobie przełączać pomiędzy jazdą szybką i ekonomiczną
MBC czyli Manual Boost Controler. Pokrętełko którym regulujesz ciśnienie. Bez zegarów do ciśnienia bym nie montował, z tego co pamiętam ECU koło 1,15Bar wpada w tryb awaryjny. Można załatwić taniej podkładką pod wastegate. Opisane na forum.
Dobry filtr, ale nie przesadzałbym z jakimiś K&N czy nie daj boże stożkami. Po prostu nie najtańszy jaki znajdziesz, rzuć na niego z 50-60zł.
Dobre paliwko w dieselu naprawdę robi różnice. Nie tylko w mocy, ale przede wszystkim w kulturze pracy silnika i żywotności. Filtr paliwa też jest bardzo istotny.
Chipbox ma za zadanie oszukać komputer żeby podlał więcej paliwka. Kosztuje 500zł. Nie masz tam żadnej mapy wgranej ani nic podobnego.
Opornikotuning ma za zadanie zrobić tak żeby pompa podlewała więcej paliwka, kosztuje 10zł.
Teraz pytanie, czy opłaca Ci się dobrze przejrzeć forum żeby zaoszczędzić 490zł?
Jak masz za dużo pieniędzy to przyjedź do Łodzi, ja Ci zrobię lepszego czipa i wezmę tylko 300zł. Za opornik (1,5zł), ze 3 metry kabla, i przełącznik (2zł). Będziesz mógł sobie przełączać pomiędzy jazdą szybką i ekonomiczną
MBC czyli Manual Boost Controler. Pokrętełko którym regulujesz ciśnienie. Bez zegarów do ciśnienia bym nie montował, z tego co pamiętam ECU koło 1,15Bar wpada w tryb awaryjny. Można załatwić taniej podkładką pod wastegate. Opisane na forum.
Dobry filtr, ale nie przesadzałbym z jakimiś K&N czy nie daj boże stożkami. Po prostu nie najtańszy jaki znajdziesz, rzuć na niego z 50-60zł.
Dobre paliwko w dieselu naprawdę robi różnice. Nie tylko w mocy, ale przede wszystkim w kulturze pracy silnika i żywotności. Filtr paliwa też jest bardzo istotny.
Chipbox ma za zadanie oszukać komputer żeby podlał więcej paliwka. Kosztuje 500zł. Nie masz tam żadnej mapy wgranej ani nic podobnego.
Opornikotuning ma za zadanie zrobić tak żeby pompa podlewała więcej paliwka, kosztuje 10zł.
Teraz pytanie, czy opłaca Ci się dobrze przejrzeć forum żeby zaoszczędzić 490zł?
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Jak jesteś zielony w mechanice, to nie dotykaj się ciśnienia doładowania.
W kwestii paliwa (opornika) nie będziesz miał problemu. Najprawdopodobniej najprostszy mod do zrobienia ever. Uwierz mi, znam samochody gdzie opróżnienie popielniczki jest większym wyzwaniem, niż oporniko-tuning w DiTD.
Idziesz do sklepu z elektroniką, kupujesz kilka oporników, taśmę izolacyjną, ze dwie szybkozłączki do kabli ( http://allegro.pl/szybkozlacze-szybkozl ... 98811.html ), dwa metry kabla (cieniutkiego) i trytytki. Ewentualnie "kostki" do elektryki, takie ze śrubeczkami. Łączysz odpowiednie kabelki poprzez opornik i voalie, gotowe. Dobrze jest mieć parę oporników żeby sprawdzić który daje dobre efekty, a silnik jeszcze nie kopci. Pamiętaj że to nie gulf w tedeiku.
Filtr powietrza wymienisz sam. Filtr paliwa raczej też, tylko wcześniej poczytaj co i jak.
W kwestii paliwa (opornika) nie będziesz miał problemu. Najprawdopodobniej najprostszy mod do zrobienia ever. Uwierz mi, znam samochody gdzie opróżnienie popielniczki jest większym wyzwaniem, niż oporniko-tuning w DiTD.
Idziesz do sklepu z elektroniką, kupujesz kilka oporników, taśmę izolacyjną, ze dwie szybkozłączki do kabli ( http://allegro.pl/szybkozlacze-szybkozl ... 98811.html ), dwa metry kabla (cieniutkiego) i trytytki. Ewentualnie "kostki" do elektryki, takie ze śrubeczkami. Łączysz odpowiednie kabelki poprzez opornik i voalie, gotowe. Dobrze jest mieć parę oporników żeby sprawdzić który daje dobre efekty, a silnik jeszcze nie kopci. Pamiętaj że to nie gulf w tedeiku.
Filtr powietrza wymienisz sam. Filtr paliwa raczej też, tylko wcześniej poczytaj co i jak.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
dwa oporniki 100 ohm 1wat zrobione równolegle powinny ożywić samochód, jak podkręcimy sprężarkę to możemy zaryzykować 50+100. Ja na zawodach miałem 50 +50 ale w RF4F doładowanie stabilne było na 1.3 a w piku 1.5 bar i nie zalecam do codziennej jazdy.
Szukaj na forum. I tak już dostałeś 90% potrzebnych informacji na tacy. Wysil się choć minimalnie i sam znajdź. Temat był poruszany tyle razy że znajdziesz odpowiedź w kilku, jak nie kilkunastu miejscach.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje