tuning silników SKY-ACTIVE
1, 2
Siemano! Czy ktoś z obecnych tutaj forumowiczów podjął się już tuningu ww. jednostki? Zależy mi na dyskusji na temat co zmodyfikowaliście i jaki przyrost mocy to dało? Może jakiś samouczek i te sprawy. Ślijcie posty i zobaczymy co tam się dzieje pod naszymi maskami.
a co tam takiego modyfikować, efekty widać temat wyżej co daje sama elektronika. Raczej niczego więcej w tym temacie nie uzyskasz, prawie 100 koni z litra w wolnossaku nie jest złym wynikiem a wkładać grubą kasę dla 3KM to nie tędy droga.
Heh. Poza elektroniką jest jeszcze kilka rzeczy, które myślę, można zmienić. Dolot, wtryski, turbo, intercooler, układ wydechowy. Nie mam z tym doświadczenia ale może ktoś inny ma i wie ile mocy to dało i jakie wyniki osiąga.
kubala147 napisał(a):Heh. Poza elektroniką jest jeszcze kilka rzeczy, które myślę, można zmienić. Dolot, wtryski, turbo, intercooler, układ wydechowy. Nie mam z tym doświadczenia ale może ktoś inny ma i wie ile mocy to dało i jakie wyniki osiąga.
Nawet nie masz zielonego pojęcie czym jeździsz, to wolnossące 2.0 ze zmiennymi fazami i bezpośrednim wtryskiem. Wydasz 5tyś na mody wydechu i dolotu i może +5KM dostaniesz. Mazda zamiast iść z erą downsizingu i wkładać jakieś 1.6 turbo uparcie idzie w dwulitrowe wolnossaki dławiąc je np do śmiesznych 120 KM. Wystarczy pojechać do chłopaków i zrobić z tego odpowiednie 180 KM i cieszyć się jazdą. Jak by ten silnik miał turbo to zrobienie 250 KM podejrzewam że nie było by problemem.
@McMan widzę ilość odpowiednich argumentów i merytoryki zawartej w wypowiedzi sięga zenitu.
Polecam udzielać się sensownie .
@Neonixos666 . Zdaje sobie sprawę z obu tych charakterystyk. Może nie do końca się wyraziłem precyzyjnie. Raczej szukam takich przypadków gdzie ktoś sięgnął po wymianę podzespołów lub poszedł o krok/kilka dalej i zmodyfikował silnik.
Moja seryjnie wypluła 170 koni więc sorry ale całkiem przyjemnie już mam
Zachęcam do konkretnej dyskusji.
Polecam udzielać się sensownie .
@Neonixos666 . Zdaje sobie sprawę z obu tych charakterystyk. Może nie do końca się wyraziłem precyzyjnie. Raczej szukam takich przypadków gdzie ktoś sięgnął po wymianę podzespołów lub poszedł o krok/kilka dalej i zmodyfikował silnik.
Moja seryjnie wypluła 170 koni więc sorry ale całkiem przyjemnie już mam
Zachęcam do konkretnej dyskusji.
Ludzie którzy są na tym forum/klubie juz prawie 10 lat,piszą Ci że mechaniczne zmiany w wolnossących mazdach sa bez sensu i mijają się z celem.Bardziej konkretnie się juz nie da.
Na temat tuningu mazd n/a powiedziano i odkryto już chyba wszystko.NIC to nie daje ,krew w piach a pieniadze w błoto.
W końcu mazda zrobiła nam prezent podobny do takich jakie robiła np honda w latach 90tych i oto mamy silnik 120hp który łatwo i przyjemnie ''hakujemy'' na 180hp.To jest przyrost na miare silnika turbo.Oczywiście możesz dołożyc stożek,strumienice,magnetyzery,a nawet wodę święconą do chlodnicy .Ale podejrzewam że poza wartością błędu pomiarowego i mniejszym stanem konta niewiele osiągniesz.
Na temat tuningu mazd n/a powiedziano i odkryto już chyba wszystko.NIC to nie daje ,krew w piach a pieniadze w błoto.
W końcu mazda zrobiła nam prezent podobny do takich jakie robiła np honda w latach 90tych i oto mamy silnik 120hp który łatwo i przyjemnie ''hakujemy'' na 180hp.To jest przyrost na miare silnika turbo.Oczywiście możesz dołożyc stożek,strumienice,magnetyzery,a nawet wodę święconą do chlodnicy .Ale podejrzewam że poza wartością błędu pomiarowego i mniejszym stanem konta niewiele osiągniesz.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Jeśli chcesz jeszcze lepszego przyspieszenia, a jednocześnie masz trochę grosza żeby urwać cenne ułamki sekund, to o ile jeździsz manualem, możesz spróbować dobrać inną skrzynię, z krótszymi przełożeniami, lub oddać skrzynię do zakładu który zmieni Ci przełożenie główne. Będziesz częściej wachlował drążkiem, ale będzie więcej momentu na kołach. (Nie wiem co ludzie się uczepili tej mocy silnika, wymiana skrzyni w BA 1.5 na taką od 1.3 potrafi dać 0,7 do setki). Nie mam zielonego pojęcia czy, i które skrzynie w Skyactiv są wymienne, niech wypowie się ktoś kto lepiej zna temat.
Ale ale! Już LF miały osobne mapy w zależności od biegu, więc (o ile już nie jest to zmienione) będziesz musiał oddać ECU do "poprawek"
Kup / oddaj do zrobienia maskę z kompozytów. Może błotniki też. Masa wrogiem przyspieszenia! Jak oddasz do dobrego lakiernika, to nawet nie będzie widać różnicy w odcieniu przy tak młodym samochodzie.
Wyrzuć niepotrzebne graty z bagażnika.
Kup sobie zestaw lekkich felg. Mniejsza masa nieresorowana i mniejsza masa wirująca daje odczuwalne efekty. Nie wiem ile ważą felgi w BM, ale na pewno znajdziesz lżejsze.
Bez poważnych przeróbek dużo więcej w tym samochodzie nie zrobisz. Dalej to już tylko swap. Powodzenia w modowaniu!
edit: Nie irytuj się na ludzi że każą Ci zajrzeć pod maskę. Tego nie uturbisz, bo za wysoka kompresja, a dolot i wydech są liczone, i pod te wyliczenia pracują peryferia i ECU. To nie VW że wymienisz parę klocków i będzie działać.
Tuninguje się zazwyczaj największy / najbardziej rozwojowy silnik jaki zmieści się do danej budy, dobre rozwiązania dla mniejszych, słabszych jednostek wychodzą dopiero po jakiś 10 latach od premiery, jak samochód i części tanieją.
Możesz spróbować się dowiedzieć czy Akrapovič czegoś nie zaproponuje do skyactiv, ale oni zajmują się raczej europejskimi samochodami. No i koszta idą w dziesiątki tysięcy euro
Ale ale! Już LF miały osobne mapy w zależności od biegu, więc (o ile już nie jest to zmienione) będziesz musiał oddać ECU do "poprawek"
Kup / oddaj do zrobienia maskę z kompozytów. Może błotniki też. Masa wrogiem przyspieszenia! Jak oddasz do dobrego lakiernika, to nawet nie będzie widać różnicy w odcieniu przy tak młodym samochodzie.
Wyrzuć niepotrzebne graty z bagażnika.
Kup sobie zestaw lekkich felg. Mniejsza masa nieresorowana i mniejsza masa wirująca daje odczuwalne efekty. Nie wiem ile ważą felgi w BM, ale na pewno znajdziesz lżejsze.
Bez poważnych przeróbek dużo więcej w tym samochodzie nie zrobisz. Dalej to już tylko swap. Powodzenia w modowaniu!
edit: Nie irytuj się na ludzi że każą Ci zajrzeć pod maskę. Tego nie uturbisz, bo za wysoka kompresja, a dolot i wydech są liczone, i pod te wyliczenia pracują peryferia i ECU. To nie VW że wymienisz parę klocków i będzie działać.
Tuninguje się zazwyczaj największy / najbardziej rozwojowy silnik jaki zmieści się do danej budy, dobre rozwiązania dla mniejszych, słabszych jednostek wychodzą dopiero po jakiś 10 latach od premiery, jak samochód i części tanieją.
Możesz spróbować się dowiedzieć czy Akrapovič czegoś nie zaproponuje do skyactiv, ale oni zajmują się raczej europejskimi samochodami. No i koszta idą w dziesiątki tysięcy euro
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Masz silnik bez turbo z wysokim stopniem sprężania który po chipie robi do 180 koni. Samochód zabijaja długie biegi i na 6tce auto się praktycznie nie rozpędza. Czy da się uturbic? Jeden to wtrysk bezpośredni dwa wysoki stopień sprężania. Ja bym w to nie brnął. Pomyśl nad swapem Skayactiv 2,5 do siebie. Może to być fajny niecodzienny projekt.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
kubala147 napisał(a):@McMan widzę ilość odpowiednich argumentów i merytoryki zawartej w wypowiedzi sięga zenitu.
Polecam udzielać się sensownie
Pierwszy post wyedytowany, czyli.. po maskę zajrzałeś – nie ma za co..
Koledzy już wszystko pięknie wytłumaczyli.
pozdrawiam
Ciekawe jak by to się wyżej kręciło chociaż bo na wykresie widać że moc nie leci na łeb na szyję.
Poszukałem trochę w zachodniej części internetu . Okazuje się, że do kupienia do silników sky-active, oprócz wcześniej dostępnych sportowych filtrów i przewodów dolotowych, można kupić od Wyspiarzy z BBR customowy set wałków z sprężynami i szklankami (chyba ). Trochę zaskakujące bo całkiem ciekawy przyrost mocy jest przy takim zabiegu i przesuwa się przy okazji całej akcji moment odcięcia zapłonu.
Cena? no wiadomo. Więcej w linku.
http://www.bbrgti.com/product/bbr-high-performance-skyactiv-camshaft-set-mazda-mx-5-2-0-litre-nd/
Cena? no wiadomo. Więcej w linku.
http://www.bbrgti.com/product/bbr-high-performance-skyactiv-camshaft-set-mazda-mx-5-2-0-litre-nd/
no 10 KM wiecej od seryjnego silnika z wkladka kn.
1000 funtow czyli 5 tys zl plus rozbiorka gory silnika czylo trzeba doliczyc uszczeleczke dekla i koszta robocizny.
no w sumie zle nie jest. pytanie czy komus bedzie zalezalo na zakresie 3-7tys w mazdach 3 i 6? no do mx-5 rozumiem ten mod.
1000 funtow czyli 5 tys zl plus rozbiorka gory silnika czylo trzeba doliczyc uszczeleczke dekla i koszta robocizny.
no w sumie zle nie jest. pytanie czy komus bedzie zalezalo na zakresie 3-7tys w mazdach 3 i 6? no do mx-5 rozumiem ten mod.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Przy obecnie dostępnych "taśmowo" komponentach do tuningu tych jednostek realnie można mieć ponad 200km bez turbo. Myślę, że to super wynik i nic innego z wolnossaka się już nie wyciśnie, choć różnie bywa. Nieraz tunerzy i producenci akcesoriów zaskakują.
piwo napisał(a):no 10 KM wiecej od seryjnego silnika z wkladka kn
Niestety u nas się nie potwierdziło. Po wyjęciu fabrycznie nowego filtra Mazdy (auto o przebiegu 57km) i zastąpieniu go wkładką K&N różnicy na wykresie żadnej...
jakos to wydaje mi sie raczej normalne. ten wykres plus 10koni az niemozliwy mi sie wydal od poczatku. jednym slowem nadal najlepsze wyniki oscyluja wokol 170 koni a zmiana odcinki nie zmienia gory? te wszystkie wykresy to widze do samego konca pna sie w gore...
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Najlepsze wyniki u nas były po 178-179, odcinka to natychmiastowy sygnał dla ASO...
Witam,
Mam pytanie odnośnie odblokowania silnika 2.0 120 KM w M3 BN ze skrzynią automatyczną. Czy są jakieś przeciwwskazania? Czy skrzynia wytrzyma ten mod a może należy wykonać również mod skrzyni tak jak to się robi w przypadku skrzyń DSG?
Mam pytanie odnośnie odblokowania silnika 2.0 120 KM w M3 BN ze skrzynią automatyczną. Czy są jakieś przeciwwskazania? Czy skrzynia wytrzyma ten mod a może należy wykonać również mod skrzyni tak jak to się robi w przypadku skrzyń DSG?
- Od: 3 kwi 2018, 21:10
- Posty: 14
- Auto: Mazda 3 BN HB 2016 2.0
120KM AT Sport Nav
Sonic Silver
Nie są znane przeciwskazania, skrzynia na innych rynkach jest montowana w mocniejszych wersjach, nie modyfikuje się jej.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje