SWAP silnika 323f BA 1.8BP do BJ 1.5

Postprzez krzysiek93.3 » 7 paź 2017, 22:06

Witam, przymierzam sie do wymiany silnika z Mazdy 323BA 1.8 do 323 BJ 1.5.
Mam oba samochody, z mechanika dam rade, ale juz widze ze z elektryka bede miał problem <glupek2> Robił ktoś coś takiego? Szukałem w necie, ale nic nie znalazłem.
co jeszcze będe musiał dokupić?
krzysiek93.3
 

Postprzez Neonixos666 » 8 paź 2017, 11:07

a dlaczego nie kupisz BJ już z 1.8 ? bez kombinowania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez krzysiek93.3 » 9 paź 2017, 09:01

Myślałem o tym i szukałem nawet jakiejś BJ z 1.8 na części, ale kupiłem BA ze zdrowym silnikiem, za to zgniła i obita z każdej strony <płacze> Z mechanika dam sobie rade, jednak nie moge nigdzie znaleść nic o elektryce <glupek2> jeden swap juz zrobiłem w hondzie, h22 do jajka wkładałem i to była żeźba, bo nic nie pasowało, ale było rozpracowane i opisane, a tu szukam i nic nie znalazłem <nie>
krzysiek93.3
 

Postprzez Neonixos666 » 9 paź 2017, 14:33

Ten swap mija się celem. W przypadku jajka to miało ręce i nogi bo fajnie to pewnie latało z racji mocnego silnika i lekkiej budy. W tym przypadku sprzedaj obecny samochód i kup BJ z 2.0 po lifcie lub 1.8 przed liftem wyjdzie taniej niż przeszczep na 1.8 i bez rzeźby. Inaczej byłoby jak chciałbym włożyć 2.5 v6 klde, może i była by rzeźba ale byłby to swap na skalę krajową bo nie codziennie takie projekty widzą światło dzienne. Nawet 1.8 BPT już by było fajnym modem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Płomień » 10 paź 2017, 06:32

Hej, rozpracowywałem temat wymiany silników pomiędzy generacjami, wrzucałem silnik z BJ do BA.

Po 1 inna wiązka silnika, musisz całą przełożyć, aż do wtyczek pod deską.

Po 2 będziesz rzeźbił, bo wtyczki nie pasują i kabelek po kabelku będziesz łączył.

Po 3 zapomnij o obrotomierzu. W BJ sygnał idzie z komputera, w BA z aparatu zapłonowego. Ni cholery tego nie połączysz, albo rzeźba zegarów z BA żeby wrzucić do BJ, albo powiedz papa obrotomierzowi.

Po 4 jak masz immo na komputerze z BP, to będziesz musiał przełożyć cały układ immo, czyli kostkę przy stacyjce, centralkę przy prawym słupku A i okablowanie, bo jest odrobinę inne. W BA masz MIS, w BJ jest już PATS, systemy mają pewne podobieństwa, ale i tak rzeźba.

Po 5 powinieneś zorganizować sobie nowy układ wydechowy bo inaczej wydech od ZL będzie Ci tłumił BP.

Po 6 są inne skrzynki bezpieczników, będziesz musiał grzebać żeby podobierać skąd i gdzie puścić napięcie.

Po 7 ECU od BJ wie kiedy włączasz ogrzewanie szyby, nadmuchy i inne duperele, na tej podstawie steruje obciążeniem m.in. na jałowym. Jak wrzucisz BP to przy każdym włączeniu odbiornika silnik będzie przez chwilę nierówno pracował. Niby pierdoła, ale będzie denerwować.

Po 8 nie wiem jak z klimą, ale obawiam się że elektryka też nie będzie p&p.

Tyle mi przyszło na szybko na myśl, ale wydaje mi się że to wystarczy żeby opisać skalę problemu. Duuuuużo prościej jest kupić FP, który ma tyle samo kuni ale "wygodniejszy" przebieg momentu obrotowego. A najlepiej poszukaj jakiejś pordzewiałej Premacy z FS, jestem prawie pewien że będzie pasować. W końcu premacy to praktycznie BJ na sterydach.

Jeśli jednak rzucisz się na temat, to chętnie kupię zwrotnice od 1.8 BA :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez krzysiek93.3 » 10 paź 2017, 16:10

Myślałem żeby to na dwóch kompach złożyć, chyba najprościej, z obrotomierzem nie powinno być problemów. Wie ktoś gdzie znajde schematy/ opis pinów w kompie do BA i do BJ?
krzysiek93.3
 

Postprzez Płomień » 10 paź 2017, 20:42

Były gdzieś na forum, był nawet taki ogólny temat ze schematami i manualami. Jak nie znajdziesz w przeciągu tygodnia to napisz mi na pw, może gdzieś mam na starym PC.
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Kociak500 » 11 paź 2017, 03:33

Plomien napisał(a):Były gdzieś na forum, był nawet taki ogólny temat ze schematami i manualami. Jak nie znajdziesz w przeciągu tygodnia to napisz mi na pw, może gdzieś mam na starym PC.


Plomien napisał(a):Były gdzieś na forum, był nawet taki ogólny temat ze schematami i manualami. Jak nie znajdziesz w przeciągu tygodnia to napisz mi na pw, może gdzieś mam na starym PC.


Mając oba auta możesz wyjąć z BJ cała wiazke z pod maski (nie tylko silnikowa ale cała kompletna) i po zdjęciu deski, cała elektryke z pod deski łącznie ze skrzynka bezpiecznikow i w to miejsce wsadzić wiazke z BA
Będziesz musiał ułożyć ja jakoś pod deska i w kabinie Zmienić kostki od przycisków pod deska od świateł w kabinie i reszty osprzętu (wycieraczki ABS itd) Będziesz musiał też zmienić kostki od licznika ale ze wszystkim powinieneś dać sobie radę bez schematu
Odchodzą ci wtedy problemy z punktu 4,6,7,8
Laczysz się tylko z tylna wiązka która zostanie w BJ
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 10:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Biniu » 11 paź 2017, 05:13

Pchać się w taką rzeźbę dla 20KM? Bardzo nierozsądne.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje