Witam, przymierzam sie do wymiany silnika z Mazdy 323BA 1.8 do 323 BJ 1.5.
Mam oba samochody, z mechanika dam rade, ale juz widze ze z elektryka bede miał problem Robił ktoś coś takiego? Szukałem w necie, ale nic nie znalazłem.
co jeszcze będe musiał dokupić?
SWAP silnika 323f BA 1.8BP do BJ 1.5
Strona 1 z 1
a dlaczego nie kupisz BJ już z 1.8 ? bez kombinowania
Myślałem o tym i szukałem nawet jakiejś BJ z 1.8 na części, ale kupiłem BA ze zdrowym silnikiem, za to zgniła i obita z każdej strony Z mechanika dam sobie rade, jednak nie moge nigdzie znaleść nic o elektryce jeden swap juz zrobiłem w hondzie, h22 do jajka wkładałem i to była żeźba, bo nic nie pasowało, ale było rozpracowane i opisane, a tu szukam i nic nie znalazłem
-
krzysiek93.3
Ten swap mija się celem. W przypadku jajka to miało ręce i nogi bo fajnie to pewnie latało z racji mocnego silnika i lekkiej budy. W tym przypadku sprzedaj obecny samochód i kup BJ z 2.0 po lifcie lub 1.8 przed liftem wyjdzie taniej niż przeszczep na 1.8 i bez rzeźby. Inaczej byłoby jak chciałbym włożyć 2.5 v6 klde, może i była by rzeźba ale byłby to swap na skalę krajową bo nie codziennie takie projekty widzą światło dzienne. Nawet 1.8 BPT już by było fajnym modem.
Hej, rozpracowywałem temat wymiany silników pomiędzy generacjami, wrzucałem silnik z BJ do BA.
Po 1 inna wiązka silnika, musisz całą przełożyć, aż do wtyczek pod deską.
Po 2 będziesz rzeźbił, bo wtyczki nie pasują i kabelek po kabelku będziesz łączył.
Po 3 zapomnij o obrotomierzu. W BJ sygnał idzie z komputera, w BA z aparatu zapłonowego. Ni cholery tego nie połączysz, albo rzeźba zegarów z BA żeby wrzucić do BJ, albo powiedz obrotomierzowi.
Po 4 jak masz immo na komputerze z BP, to będziesz musiał przełożyć cały układ immo, czyli kostkę przy stacyjce, centralkę przy prawym słupku A i okablowanie, bo jest odrobinę inne. W BA masz MIS, w BJ jest już PATS, systemy mają pewne podobieństwa, ale i tak rzeźba.
Po 5 powinieneś zorganizować sobie nowy układ wydechowy bo inaczej wydech od ZL będzie Ci tłumił BP.
Po 6 są inne skrzynki bezpieczników, będziesz musiał grzebać żeby podobierać skąd i gdzie puścić napięcie.
Po 7 ECU od BJ wie kiedy włączasz ogrzewanie szyby, nadmuchy i inne duperele, na tej podstawie steruje obciążeniem m.in. na jałowym. Jak wrzucisz BP to przy każdym włączeniu odbiornika silnik będzie przez chwilę nierówno pracował. Niby pierdoła, ale będzie denerwować.
Po 8 nie wiem jak z klimą, ale obawiam się że elektryka też nie będzie p&p.
Tyle mi przyszło na szybko na myśl, ale wydaje mi się że to wystarczy żeby opisać skalę problemu. Duuuuużo prościej jest kupić FP, który ma tyle samo kuni ale "wygodniejszy" przebieg momentu obrotowego. A najlepiej poszukaj jakiejś pordzewiałej Premacy z FS, jestem prawie pewien że będzie pasować. W końcu premacy to praktycznie BJ na sterydach.
Jeśli jednak rzucisz się na temat, to chętnie kupię zwrotnice od 1.8 BA
Po 1 inna wiązka silnika, musisz całą przełożyć, aż do wtyczek pod deską.
Po 2 będziesz rzeźbił, bo wtyczki nie pasują i kabelek po kabelku będziesz łączył.
Po 3 zapomnij o obrotomierzu. W BJ sygnał idzie z komputera, w BA z aparatu zapłonowego. Ni cholery tego nie połączysz, albo rzeźba zegarów z BA żeby wrzucić do BJ, albo powiedz obrotomierzowi.
Po 4 jak masz immo na komputerze z BP, to będziesz musiał przełożyć cały układ immo, czyli kostkę przy stacyjce, centralkę przy prawym słupku A i okablowanie, bo jest odrobinę inne. W BA masz MIS, w BJ jest już PATS, systemy mają pewne podobieństwa, ale i tak rzeźba.
Po 5 powinieneś zorganizować sobie nowy układ wydechowy bo inaczej wydech od ZL będzie Ci tłumił BP.
Po 6 są inne skrzynki bezpieczników, będziesz musiał grzebać żeby podobierać skąd i gdzie puścić napięcie.
Po 7 ECU od BJ wie kiedy włączasz ogrzewanie szyby, nadmuchy i inne duperele, na tej podstawie steruje obciążeniem m.in. na jałowym. Jak wrzucisz BP to przy każdym włączeniu odbiornika silnik będzie przez chwilę nierówno pracował. Niby pierdoła, ale będzie denerwować.
Po 8 nie wiem jak z klimą, ale obawiam się że elektryka też nie będzie p&p.
Tyle mi przyszło na szybko na myśl, ale wydaje mi się że to wystarczy żeby opisać skalę problemu. Duuuuużo prościej jest kupić FP, który ma tyle samo kuni ale "wygodniejszy" przebieg momentu obrotowego. A najlepiej poszukaj jakiejś pordzewiałej Premacy z FS, jestem prawie pewien że będzie pasować. W końcu premacy to praktycznie BJ na sterydach.
Jeśli jednak rzucisz się na temat, to chętnie kupię zwrotnice od 1.8 BA
- Od: 13 lis 2014, 16:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Myślałem żeby to na dwóch kompach złożyć, chyba najprościej, z obrotomierzem nie powinno być problemów. Wie ktoś gdzie znajde schematy/ opis pinów w kompie do BA i do BJ?
-
krzysiek93.3
Były gdzieś na forum, był nawet taki ogólny temat ze schematami i manualami. Jak nie znajdziesz w przeciągu tygodnia to napisz mi na pw, może gdzieś mam na starym PC.
- Od: 13 lis 2014, 16:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Plomien napisał(a):Były gdzieś na forum, był nawet taki ogólny temat ze schematami i manualami. Jak nie znajdziesz w przeciągu tygodnia to napisz mi na pw, może gdzieś mam na starym PC.
Plomien napisał(a):Były gdzieś na forum, był nawet taki ogólny temat ze schematami i manualami. Jak nie znajdziesz w przeciągu tygodnia to napisz mi na pw, może gdzieś mam na starym PC.
Mając oba auta możesz wyjąć z BJ cała wiazke z pod maski (nie tylko silnikowa ale cała kompletna) i po zdjęciu deski, cała elektryke z pod deski łącznie ze skrzynka bezpiecznikow i w to miejsce wsadzić wiazke z BA
Będziesz musiał ułożyć ja jakoś pod deska i w kabinie Zmienić kostki od przycisków pod deska od świateł w kabinie i reszty osprzętu (wycieraczki ABS itd) Będziesz musiał też zmienić kostki od licznika ale ze wszystkim powinieneś dać sobie radę bez schematu
Odchodzą ci wtedy problemy z punktu 4,6,7,8
Laczysz się tylko z tylna wiązka która zostanie w BJ
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 06:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje