Witam. Mam mazdioche 626 ge 1.8 90 km z 95r. Ostatnim razem zakupiłem serce jakim jest 2.5 v6 kl 93r przed liftem. Mianowicie mam problem i parę pytań .
Zakupiłem silnik bez wiązki silnikowej (ktoś wyciągał i poucinał) iteraz pytanie bo nwm jaki sterownik silnika kupić i wiązkę nie mam gdzie dostać.
Muszę coś przerabiać w budzie żeby go tam włożyć? Czy tylko wkładam wiązkę i odpalam?
Może ktoś z grupowiczów ma jakieś graty do przed lifta?
Pozdrawiam
Mazda 626 ge 1.8 90 km swap na 2.5 kl problem
Strona 1 z 1
Sprzedaj ten silnik, więcej sobie narobisz kłopotu niż pożytku.
Inna wiązka która musisz rwac aż do bagażnika, inne łapy silnika, inny osprzęt i miliony rzeczy których nie zrobisz sam.
Inna wiązka która musisz rwac aż do bagażnika, inne łapy silnika, inny osprzęt i miliony rzeczy których nie zrobisz sam.
- Od: 6 paź 2013, 21:17
- Posty: 148 (1/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ '02 ZM-DE+LPG naGwintowana – By Dwojas
Jak swapujesz z rzędówki na vałkę, to najlepiej jest mieć jakiegoś rozbitka albo rdzewiaka na dawcę, bo musisz przełożyć pół samochodu
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Ale to jest silnik z takiej samej Mazdy jak mojej i pasował normalnie . Tylko jak ktoś wyciągał niepotrzebnie poucinał. Jedni mówią że tylko musze dużą wiązkę i małą silnikowa wpakować i kompa z IMO I odpala. ? Nie wiem co już o tym myśleć? Pomóżcie :/
- Od: 28 sie 2017, 19:32
- Posty: 6
- Auto: Mazda 626 ge 1.8 90km
Roznica jest taka, ze ty masz w tym momencie silnik RZEDOWY 4 CYLINDROWY a chcesz wpakowac silnik V 6 CYLINDROWY to po 1, po 2. kolejna roznica to 2 kompletnie INNE WIAZKA silnika ,po 3. kompletnie inny osprzet silnika w tym kompletnie INNA SKRZYNIA biegów i mnostwo innych rzeczy . Żeby to zrobić musisz wyrwać cała wiązke począwszy od silnika az do tylnych lamp jezeli ma miec to rece i nogi, taniej wyjdzie cie kupno drugiego auta juz z wsadzonym 2.5
Pozatym sam tego nie zrobisz więc musisz komus zaplacic za to i kolejna sprawa to nie wiesz w jakiej kondycji jest silnik więc wypadało by go rozebrac i wyremontowac. Jezeli Cie stać na takie zabawy to droga wolna ; )
PS. sprzedaj ten silnik i daj sobie spokoj – seeeerio! bo niestety wiedze masz na ten temat bardzo mała i wyjda z tego same problemy bo unieruchomisz auto i niebedziesz wiedzial co masz z tym zrobic.
Szukaj juz poswapowanej 626
Pozatym sam tego nie zrobisz więc musisz komus zaplacic za to i kolejna sprawa to nie wiesz w jakiej kondycji jest silnik więc wypadało by go rozebrac i wyremontowac. Jezeli Cie stać na takie zabawy to droga wolna ; )
PS. sprzedaj ten silnik i daj sobie spokoj – seeeerio! bo niestety wiedze masz na ten temat bardzo mała i wyjda z tego same problemy bo unieruchomisz auto i niebedziesz wiedzial co masz z tym zrobic.
Szukaj juz poswapowanej 626
- Od: 6 paź 2013, 21:17
- Posty: 148 (1/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ '02 ZM-DE+LPG naGwintowana – By Dwojas
Co racja to racja, jak nie wiesz takich podstawowych rzeczy, to wątpię żebyś tak po prostu zrobił swap. Części wspólne dla GE z R4 i V6 to: Buda, wnętrze, lampy, spryskiwacze, akumulator, zawieszenie
Cała reszta, silnik, skrzynia, napęd, mocowania, dolot, układ wydechowy układ chłodniczy, osprzęt na silniku, czyli pompy wspomagania, klimy etc, wiązka, sterownik i tak dalej były inne. To że silnik siedział w danej budzie nie oznacza że wystarczy odpiąć wtyczki z jednego i zapiąć do drugiego. Pod maską w zasadzie więcej je różni, niż mają częsci wspólnych.
W 323BJ, dla przykładu, były silniki 1.6 i 2.0, oba R4, ale miały zupełnie inne skrzynie, napędy, sterowanie, układy hamulcowe, wiązkę etc.
Jak masz dużo $$$ i znajomego mechanika, to daj mu samochód, odbierzesz po tygodniu albo dwóch i będziesz miał. Tyle że nawet znajomemu zapłacisz 2-3 razy więcej niż średnia wartość rynkowa Twojej fury.
Cała reszta, silnik, skrzynia, napęd, mocowania, dolot, układ wydechowy układ chłodniczy, osprzęt na silniku, czyli pompy wspomagania, klimy etc, wiązka, sterownik i tak dalej były inne. To że silnik siedział w danej budzie nie oznacza że wystarczy odpiąć wtyczki z jednego i zapiąć do drugiego. Pod maską w zasadzie więcej je różni, niż mają częsci wspólnych.
W 323BJ, dla przykładu, były silniki 1.6 i 2.0, oba R4, ale miały zupełnie inne skrzynie, napędy, sterowanie, układy hamulcowe, wiązkę etc.
Jak masz dużo $$$ i znajomego mechanika, to daj mu samochód, odbierzesz po tygodniu albo dwóch i będziesz miał. Tyle że nawet znajomemu zapłacisz 2-3 razy więcej niż średnia wartość rynkowa Twojej fury.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
bardzo sie mylisz drogi kolego. Jeżeli zmieniasz wiazke silnika to nie bedzie ona juz kompatybilna z wiazka z rzedowki, rozumiesz? Jedno nie bedzie gralo z drugim z racji roznic w kostkach, pinologi,ilosci kabli etc etc.
- Od: 6 paź 2013, 21:17
- Posty: 148 (1/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ '02 ZM-DE+LPG naGwintowana – By Dwojas
Wszyscy odradzaja a ja takie projekty popieram Co prawda sporo kasy pójdzie i fakt lepiej by było kupić drugie całe auto nawet rozbite i z niego przekładać
Ja tak przekladalem tylko że z 626 2,5 do 323f
Napewno co potrzeba to silnik wiadomo Z całym osprzętem kolektorami itd
Skrzynie biegów i połosie
Łapy silnika do 2,5
Wiązka silnika albo cała wiązka Nie wiem jaka jest w 1,8 i czy połączy się bez problemu z tą z 2,5
Komputer Najlepiej jakiś starszy kl05 itp żeby nie miał imobilajzera
Nie wiem jak zawieszenie czy jest takie samo w 2,5 i 1,8
Nie wiem jak chłodnica
Potrzebujesz też dwururke wydechu która wychodzi od silnika a najlepiej cały tłumik o ile różnił się średnica w 1,8 i 2,5
Potrzebujesz też pewnie licznik który w 2,5 zapewne inaczej przelicza niż w 1,8
I pewnie jeszcze masa innych części o których zapomniałem
Plan masz ambitny ale dość kosztowny Były kiedyś 626 nawet po 2k z 2,5 v6 pod maską i to napewno by Ci wyszło taniej niż kupno wszystkiego osobno
Oczywiście pod uwagę biorę to że będziesz to robił sam bo jak masz to komuś oddać to lepiej cie wyjdzie kupić taką w dobrym stanie za parę tysięcy a swoją sprzedać Mechanik skasuje cie strasznie za taką robotę
Jak byś jednak potrzebował jakiś części do 626 to pisz Coś tam mi zostało jeszcze
Ja tak przekladalem tylko że z 626 2,5 do 323f
Napewno co potrzeba to silnik wiadomo Z całym osprzętem kolektorami itd
Skrzynie biegów i połosie
Łapy silnika do 2,5
Wiązka silnika albo cała wiązka Nie wiem jaka jest w 1,8 i czy połączy się bez problemu z tą z 2,5
Komputer Najlepiej jakiś starszy kl05 itp żeby nie miał imobilajzera
Nie wiem jak zawieszenie czy jest takie samo w 2,5 i 1,8
Nie wiem jak chłodnica
Potrzebujesz też dwururke wydechu która wychodzi od silnika a najlepiej cały tłumik o ile różnił się średnica w 1,8 i 2,5
Potrzebujesz też pewnie licznik który w 2,5 zapewne inaczej przelicza niż w 1,8
I pewnie jeszcze masa innych części o których zapomniałem
Plan masz ambitny ale dość kosztowny Były kiedyś 626 nawet po 2k z 2,5 v6 pod maską i to napewno by Ci wyszło taniej niż kupno wszystkiego osobno
Oczywiście pod uwagę biorę to że będziesz to robił sam bo jak masz to komuś oddać to lepiej cie wyjdzie kupić taką w dobrym stanie za parę tysięcy a swoją sprzedać Mechanik skasuje cie strasznie za taką robotę
Jak byś jednak potrzebował jakiś części do 626 to pisz Coś tam mi zostało jeszcze
Kociak500 napisał(a):Wszyscy odradzaja a ja takie projekty popieram Co prawda sporo kasy pójdzie i fakt lepiej by było kupić drugie całe auto nawet rozbite i z niego przekładać
Ja tak przekladalem tylko że z 626 2,5 do 323f
Napewno co potrzeba to silnik wiadomo Z całym osprzętem kolektorami itd
Skrzynie biegów i połosie
Łapy silnika do 2,5
Wiązka silnika albo cała wiązka Nie wiem jaka jest w 1,8 i czy połączy się bez problemu z tą z 2,5
Komputer Najlepiej jakiś starszy kl05 itp żeby nie miał imobilajzera
Nie wiem jak zawieszenie czy jest takie samo w 2,5 i 1,8
Nie wiem jak chłodnica
Potrzebujesz też dwururke wydechu która wychodzi od silnika a najlepiej cały tłumik o ile różnił się średnica w 1,8 i 2,5
Potrzebujesz też pewnie licznik który w 2,5 zapewne inaczej przelicza niż w 1,8
I pewnie jeszcze masa innych części o których zapomniałem
Plan masz ambitny ale dość kosztowny Były kiedyś 626 nawet po 2k z 2,5 v6 pod maską i to napewno by Ci wyszło taniej niż kupno wszystkiego osobno
Oczywiście pod uwagę biorę to że będziesz to robił sam bo jak masz to komuś oddać to lepiej cie wyjdzie kupić taką w dobrym stanie za parę tysięcy a swoją sprzedać Mechanik skasuje cie strasznie za taką robotę
Jak byś jednak potrzebował jakiś części do 626 to pisz Coś tam mi zostało jeszcze
Ja nie neguję samego pomysłu bo jeżeli buda fajna to spoko ale widzę,że kolega ma wiedze praktycznie zerowa na temat mechaniki wiec samemu raczej nie dużo zdziała poza zakupem gratow. Takowy swap jest nieoplacalny z jego perspektywy bo musi po 1. nakupowac mnostwo gratów i po 2. dac komus kto to posklada do kupy a nikt za darmo robic nie bedzie.
Kończąc – jezeli masz za dużo gotówki i za duzo wolnego czasu to rob , natomiast znalazlem od reki kilka ogloszen 626 ORI z silnikiem 2.5 za smieszne pieniadze. Rozwiązania masz dwa , sprzedaj silnik i przestan kombinowac bo wyjdzie ci to bokiem i kwota swapu cie przerosnie niemowiac juz o "chorobach wieku dziececego " rozwiazanie 2. sprzedaj swoje auto i kup 626 z ori Kl-em.
- Od: 6 paź 2013, 21:17
- Posty: 148 (1/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ '02 ZM-DE+LPG naGwintowana – By Dwojas
Silnik mam z osprzętem , chłodnica ,przepływka, półosie. Swapa bd Sb sam robił bo jestem mechanikiem. Ale z elektryka nie mam dużo doświadczenia . Chciałem się dowiedzieć jakiego kompa musiałbym wpakować do tego silnika. Takie duperele jak chłodnice , wydechy mnie nie interesują bo to będę dopiero jak odpali silnik.
- Od: 28 sie 2017, 19:32
- Posty: 6
- Auto: Mazda 626 ge 1.8 90km
Sam jestem po swapie na 2.5 w 626 – musisz zmieniać wszystkie wiązki, jak nie masz dawcy z którego możesz przełożyć części to jest lipa... a jak chłopaki pisali wiele rzeczy trzeba zmienić. Życzę powodzenia w znalezienu samej wiązki silnika
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Czopus98 napisał(a): Chciałem się dowiedzieć jakiego kompa musiałbym wpakować do tego silnika.
Tak jak pisałem kl05 Kl07 będą odpowiednie i najlepiej dostępne Do tych kompow musisz mieć na silniku 3 czujniki temp i aparat kl01 lub kly1
Jeżeli masz 2 czujniki wody możesz szukać kompa kl55
Te wyżej podane kompy napewno nie potrzebują imobilajzera także bez problemu powinieneś na nich odpalić
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje