Mazda 6 2,3 przeróbka dolotu

Postprzez bedi_29 » 19 lip 2017, 14:16

witam

posiadam mazda 6 GG z 2002 roku z motorem 2,3 166ps
zauważyłem ze w gorące dni typu 28stopni na dworze mazda traci sporo na mocy
przyjrzałem sie jak skonstruowany jest dolot i wniosek mam taki ze cale powietrze ssie z komory silnika
wiele nie mysląc podłączyłem interfejs delphi pod auto i sprawdziełem temp w dolocie a tam temp zasysana 60 stopni przeciez to bardzo duzo.

zabrałem sie za przerobienie dolotu
obróciłem ta trąbke co zasysa powietrze w dół obciąłem ja zeby można załozyc na nią rure aluminiową fi 60mm kolo chlodnicy trzeba bylo wyciąc troche plastiku i rure mamy na przeciw kratki od halogenu
w kratce wyciąłem dziurę wsadziłęm bass reflex z glosnika wszystko ładnie estetycznie i mazda ssie powietrze prosto z dworu zimne i ma go duzo

podłączenie kompa i ku mojemu zdziwieniu na postoju 43 stopnie a podczas jazdy 32 :)

róznica w cieple dni kolosalna auto ciagnie tam samo jak bym jechal w nocy albo po burzy

zastanawia mnie jeszcze ta boczna klapka sterowana podcisnieniem jak ona działa kiedy sie załącza
itp bo tam tez ssie cieple powietrze tylko ciasno jest zeby doprowadzic cos zimnego :)
moze zaslepic to w ogóle ??
i niech pobiera powietrze z kratki po halogenie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sie 2016, 22:52
Posty: 18
Auto: mazda 6

Postprzez krzysio290 » 19 lip 2017, 15:22

Nie wiem czy klapce robi różnicę jaką temperaturę ma powietrze, wydaje mi się, że nie :)
Moje auto też mocno słabnie po rozgrzaniu, wypadają wtedy zapłony, ale raczej to nie wina temperatury, jeszcze nie doszedłem do sedna problemu :)
Początkujący
 
Od: 24 cze 2015, 14:00
Posty: 16 (2/0)
Auto: Mazda 6 GG hatchback 2.3 166KM

Postprzez xRafalx » 19 lip 2017, 15:34

Z tego co wiem i wydaje mi się, ta klapka jest potrzebna do tzn ssania, otwiera się w momencie gdy silnik nie jest zagrzany i zaciąga ciepłe powietrze, potem gdy silnik się zagrzeje zamyka się. Więc zaślepienie jej może powodować jakieś problemy z podciśnieniami.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez bedi_29 » 21 lip 2017, 22:37

kiedy zapomnialem podłaczyc wezyka od tej klapki to po trzech dniach pojawił mi sie check i bład złej mieszanki paliwa wiec klapki nie ruszam niech sobie jest
ale przerobienie trąbki polecam naprawde dziala auto w cieple dni nic nie traci na mocy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sie 2016, 22:52
Posty: 18
Auto: mazda 6

Postprzez tqr_us » 22 lip 2017, 07:25

W aspecach po lifcie nie ma tego ustroistwa przy puszcze filtra ,gdzies czytalem ze mozna sie tego pozbyć,nie pamietam niestety co i jak
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez Płomień » 23 lip 2017, 01:27

ECU ustawia dodatkowe opóźnienie kąta zapłonu z temp płynu chłodniczego i dolotowego, co za tym idzie moc spada. Że też o mieszance nie wspomnę. Im zimniejsze powietrze będzie zasysać, tym optymalniej będzie ustawiony zapłon, dlatego dobrym pomysłem jest CAI, izolacja termiczna dolotu, i samego czujnika. Sprawdzone info <spoko>
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez bedi_29 » 23 lip 2017, 13:42

no tylko oryginalnej puszki nie ma jak izolować gdyż powietrze i tak zasysane jest z komory silnika
co przy temperaturze 30 stopni na dworze pod maską robi się ładny piekarnik
ja sobie zrobiłem takie coś
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ori rura co zasysa powietrze z komory silnika odwrócona w dół została ucięta a na nią założony przewód aluminiowy fi 6cm trzeba tylko troche plastiku wyciąć zeby rura wyszła do zderzaka i potem w kratke od halogenu

chce jeszcze do kupić ori kratke juz z gotowym otworem po halogenie zeby wygladało jak oryginał
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sie 2016, 22:52
Posty: 18
Auto: mazda 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje