Witam, przymierzam się do chiptuningu w celu zwiększenia mocy i momentu obrotowego.
Poza oczywistym faktem, że stosować będę olej lepszej jakości to w co jeszcze się zaopatrzyć by silnik był zadbany w stosunku do większej mocy, filtry, wtryski? Jakie.
Jakich rezultatów mogę się spodziewać, średnio z tego co wyczytałem to +20HP jeżeli chodzi o moc.
Poza chip tuningiem co jeszcze można zrobić by dodać mocy? Tak ogólnikowo
Do tego wszystkiego już na pewno dojdą mi klocki hamulcowe lepsze, jednak nie chcę auta zamienić w jeżdżącą trumnę
Zwiększenie mocy Mazda 3 BK 1.6l 109HP Diesel
Strona 1 z 1
Układ wydechowy można odetkać usuwając wszystkie katalizatory. Co do wtryskiwaczy myślę że są dość wydajne, bardziej to sprężarka nie wydoli. Jak nie chcesz iść na grubo z modami to sama elektronika wystarczy, chcąc więcej osiągnąć to już spore koszta są.
Okej, dzięki. Wyszło mi na hamowni, że silnik czasami traci moment obrotowy tzn. nie chce korzystać z dostępnej mocy, wiec chip nie do końca "odblokowany" (wiem, toporne stwierdzenie) więc oddam auto na diagnostykę żeby zobaczyli co się dzieje.
Jaką sprężarkę bys polecił gdybym chciał się szarpnąc na wymianę na coś lepszego?
Jaką sprężarkę bys polecił gdybym chciał się szarpnąc na wymianę na coś lepszego?
- Od: 29 mar 2017, 08:19
- Posty: 7
- Auto: Mazda3 BK 1.6 2007
Najpierw dojdź do granicy wydajności sprężarki a potem myśl o jej wymianie, to spory koszt i raczej bym nie ruszał jej jak nie myślisz o poważnych modach. Zrób dobry program i ciesz się jazdą bo to nie jest silnik do dłubania a raczej spokojnej ekonomicznej jazdy co innego jak byś miał 2.0 lub 2.2 to wtedy można pomyśleć grubiej ale w tym przypadku zrobił bym program i cieszył z jazdy tym co jest.
Neonixos666 napisał(a):zrobił bym program i cieszył z jazdy tym co jest.
Dokładnie tak trzeba działać.
Większość zakładów chipujących tą jednostkę podciąga moc w okolice 130-140hp, chociaż optymalne parametry pracy są raczej gdzieś 10hp poniżej. Wartości w okolicach 150hp i więcej będą się wiązać m.in. z ingerencją w chłodzenie oraz fachowym przystosowaniem turbiny i w dalszej perspektywie pwnie kwestia wzmocnienia zestawu dwumas+sprzęgło.
Tutaj mówimy o sporych wydatkach, stąd na ogół lepiej jest jedynie podciągnąć moment w okolice 300Nm co już daje fajne odepchnięcie w tej budzie. Ja przynajmniej mam taki plan na Ryki.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
macvas napisał(a):Neonixos666 napisał(a):zrobił bym program i cieszył z jazdy tym co jest.
Dokładnie tak trzeba działać.
Większość zakładów chipujących tą jednostkę podciąga moc w okolice 130-140hp, chociaż optymalne parametry pracy są raczej gdzieś 10hp poniżej. Wartości w okolicach 150hp i więcej będą się wiązać m.in. z ingerencją w chłodzenie oraz fachowym przystosowaniem turbiny i w dalszej perspektywie pwnie kwestia wzmocnienia zestawu dwumas+sprzęgło.
Tutaj mówimy o sporych wydatkach, stąd na ogół lepiej jest jedynie podciągnąć moment w okolice 300Nm co już daje fajne odepchnięcie w tej budzie. Ja przynajmniej mam taki plan na Ryki.
W mojej Maździe zrobiłem dosyć kompletną modyfikację
turbina po kompletnej regeneracji garrett. Turbina regenerowana w V-Tech
wszystkie wtryski zostały wyjęte, wyczyszczone nowe podkładki pod wytryski
Cały tłumik out założono nowy robiony na wymiar
Oczywiście wirus
dało to 130hp i 300nm
Jak napisał kolega wyżej dodawanie większej mocy mogło wpłynąć negatywnie na pozostałe podzespoły co mogło wiązać się z wysokimi kosztami naprawy. Udało się uzyskać fajny wynik zachowując niskie spalanie ( komputer pokazuje 5,6 / 100 )
Grzesiek1010 napisał(a):W mojej Maździe zrobiłem dosyć kompletną modyfikację
turbina po kompletnej regeneracji garrett. Turbina regenerowana w V-Tech
wszystkie wtryski zostały wyjęte, wyczyszczone nowe podkładki pod wytryski
Cały tłumik out założono nowy robiony na wymiar
Oczywiście wirus
dało to 130hp i 300nm
To co zrobiłeś to była eksploatacja, bo regeneracja turbiny i czyszczenie wtryskiwaczy przywróciło fabryczne osiągi. Tłumik też nie wiele da jeśli cały układ od DP po jego koniec nie będzie zmodyfikowany.
130KM to już fajny wynik jak na 1.6 nie obciążający jednostkę.
Neonixos666 napisał(a):To co zrobiłeś to była eksploatacja, bo regeneracja turbiny i czyszczenie wtryskiwaczy przywróciło fabryczne osiągi.
Zgadza się. Każda tego typu ingerencja, wykonana zgodnie ze sztuką zwykle przekłada się na poprawę osiągów, spalania czy ogólnie pojętą kulturę pracy jednostki. Pisaliśmy już o tym w osobnym wątku, ale powtórzę, że przykładowo samo wycięcie FAP'a w tym silniku odtyka jednostkę i daje na plus zwykle jakieś 8-10KM i co istotne zmniejsza spalanie.
Neonixos666 napisał(a):Tłumik też nie wiele da jeśli cały układ od DP po jego koniec nie będzie zmodyfikowany.
U mnie ostatnio regeneracja turbiny połączona z wymianą kolektora i generalnym wyczyszczeniem dolotu zmieniła charakterystykę pracy jednostki, auto zrobiło się bardziej elastyczne, chociaż V-max kręci się jak poprzednio. Podejrzewam, że głównym hamulcowym jest teraz EGR i w jakimś stopniu zmęczony życiem dwumas, ale to się niebawem sprawdzi i ogarnie przy konkretniejszym strojeniu, bo w Poznaniu nie było hamowni.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Te silniki fajnie się modzą pod warunkiem że motor jak i osprzęt są sprawne
IMO w przypadku sprężarki w grę powinna wchodzić tylko wymiana na nową lub fabrycznie regenerowaną przez garetta – bo jest taka linia produktów. Generalnie czy nowa, czy fabrycznie regenerowana to nie ma różnicy na regenerowanej jest tylko czerwone logo, a na nowej niebieskie
IMO w przypadku sprężarki w grę powinna wchodzić tylko wymiana na nową lub fabrycznie regenerowaną przez garetta – bo jest taka linia produktów. Generalnie czy nowa, czy fabrycznie regenerowana to nie ma różnicy na regenerowanej jest tylko czerwone logo, a na nowej niebieskie
Chiptuning samochodów japońskich z systemami DENSO, HITACHI itp.
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, HAMOWNIA
Serwis FAP/DPF – http://www.dpfserwis.pl
https://www.facebook.com/pages/TuneFORC ... 4479166793
To ja też dodam swoje 3 grosze.. Co prawda nie robiłem swapa chociaż miałem okazje podnieść moc bo znajomy robi mapy i modyfikuje silniki HDi(zna je jak własną kieszeń) ale nie było takiej potrzeby. SIlnik po wyrzuceniu Fapa oraz zaślepieniu Egr odzyskał drugie życie i wyraźnie teraz czuć moc. Dodatkowo zregenerowałem turbinke na częściach Meletta Zrobiona płukanka i zalanie świeżym olejem LM i dolałem Diesel Spulung do paliwa i wyraźnie autko odżyło poprawe osiągów i jest ogromna różnica w spalaniu:) 4l/100 a jej nie oszczędzam. Także polecam taki zabieg
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje