Zwiększenie mocy Mazda 3 BK 1.6l 109HP Diesel

Postprzez densw » 29 mar 2017, 09:01

Witam, przymierzam się do chiptuningu w celu zwiększenia mocy i momentu obrotowego.
Poza oczywistym faktem, że stosować będę olej lepszej jakości to w co jeszcze się zaopatrzyć by silnik był zadbany w stosunku do większej mocy, filtry, wtryski? Jakie.

Jakich rezultatów mogę się spodziewać, średnio z tego co wyczytałem to +20HP jeżeli chodzi o moc.
Poza chip tuningiem co jeszcze można zrobić by dodać mocy? Tak ogólnikowo

Do tego wszystkiego już na pewno dojdą mi klocki hamulcowe lepsze, jednak nie chcę auta zamienić w jeżdżącą trumnę
Początkujący
 
Od: 29 mar 2017, 07:19
Posty: 7
Auto: Mazda3 BK 1.6 2007

Postprzez densw » 3 kwi 2017, 12:53

Oddałem auto dzisiaj na chip, jestem ciekaw wyników z hamowni przed/po. Na pewno podam tutaj wyniki.

Co uważacie o wymianie układu wydechowego w celu zwiększenia mocy oraz o wtryskach?
Początkujący
 
Od: 29 mar 2017, 07:19
Posty: 7
Auto: Mazda3 BK 1.6 2007

Postprzez Neonixos666 » 3 kwi 2017, 16:53

Układ wydechowy można odetkać usuwając wszystkie katalizatory. Co do wtryskiwaczy myślę że są dość wydajne, bardziej to sprężarka nie wydoli. Jak nie chcesz iść na grubo z modami to sama elektronika wystarczy, chcąc więcej osiągnąć to już spore koszta są.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez densw » 4 kwi 2017, 14:54

Okej, dzięki. Wyszło mi na hamowni, że silnik czasami traci moment obrotowy tzn. nie chce korzystać z dostępnej mocy, wiec chip nie do końca "odblokowany" (wiem, toporne stwierdzenie) więc oddam auto na diagnostykę żeby zobaczyli co się dzieje.

Jaką sprężarkę bys polecił gdybym chciał się szarpnąc na wymianę na coś lepszego?
Początkujący
 
Od: 29 mar 2017, 07:19
Posty: 7
Auto: Mazda3 BK 1.6 2007

Postprzez Neonixos666 » 4 kwi 2017, 16:03

Najpierw dojdź do granicy wydajności sprężarki a potem myśl o jej wymianie, to spory koszt i raczej bym nie ruszał jej jak nie myślisz o poważnych modach. Zrób dobry program i ciesz się jazdą bo to nie jest silnik do dłubania a raczej spokojnej ekonomicznej jazdy co innego jak byś miał 2.0 lub 2.2 to wtedy można pomyśleć grubiej ale w tym przypadku zrobił bym program i cieszył z jazdy tym co jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez macvas » 10 kwi 2017, 12:15

Neonixos666 napisał(a):zrobił bym program i cieszył z jazdy tym co jest.


Dokładnie tak trzeba działać.

Większość zakładów chipujących tą jednostkę podciąga moc w okolice 130-140hp, chociaż optymalne parametry pracy są raczej gdzieś 10hp poniżej. Wartości w okolicach 150hp i więcej będą się wiązać m.in. z ingerencją w chłodzenie oraz fachowym przystosowaniem turbiny i w dalszej perspektywie pwnie kwestia wzmocnienia zestawu dwumas+sprzęgło.
Tutaj mówimy o sporych wydatkach, stąd na ogół lepiej jest jedynie podciągnąć moment w okolice 300Nm co już daje fajne odepchnięcie w tej budzie. Ja przynajmniej mam taki plan na Ryki. :>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Grzesiek1010 » 24 kwi 2017, 10:02

macvas napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):zrobił bym program i cieszył z jazdy tym co jest.


Dokładnie tak trzeba działać.

Większość zakładów chipujących tą jednostkę podciąga moc w okolice 130-140hp, chociaż optymalne parametry pracy są raczej gdzieś 10hp poniżej. Wartości w okolicach 150hp i więcej będą się wiązać m.in. z ingerencją w chłodzenie oraz fachowym przystosowaniem turbiny i w dalszej perspektywie pwnie kwestia wzmocnienia zestawu dwumas+sprzęgło.
Tutaj mówimy o sporych wydatkach, stąd na ogół lepiej jest jedynie podciągnąć moment w okolice 300Nm co już daje fajne odepchnięcie w tej budzie. Ja przynajmniej mam taki plan na Ryki. :>


W mojej Maździe zrobiłem dosyć kompletną modyfikację

turbina po kompletnej regeneracji garrett. Turbina regenerowana w V-Tech
wszystkie wtryski zostały wyjęte, wyczyszczone nowe podkładki pod wytryski
Cały tłumik out założono nowy robiony na wymiar
Oczywiście wirus :)

dało to 130hp i 300nm
Jak napisał kolega wyżej dodawanie większej mocy mogło wpłynąć negatywnie na pozostałe podzespoły co mogło wiązać się z wysokimi kosztami naprawy. Udało się uzyskać fajny wynik zachowując niskie spalanie ( komputer pokazuje 5,6 / 100 )
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2015, 12:28
Posty: 43 (6/0)
Auto: Mazda 3 BK 06 1,6

Postprzez Neonixos666 » 24 kwi 2017, 14:25

Grzesiek1010 napisał(a):W mojej Maździe zrobiłem dosyć kompletną modyfikację

turbina po kompletnej regeneracji garrett. Turbina regenerowana w V-Tech
wszystkie wtryski zostały wyjęte, wyczyszczone nowe podkładki pod wytryski
Cały tłumik out założono nowy robiony na wymiar
Oczywiście wirus

dało to 130hp i 300nm


To co zrobiłeś to była eksploatacja, bo regeneracja turbiny i czyszczenie wtryskiwaczy przywróciło fabryczne osiągi. Tłumik też nie wiele da jeśli cały układ od DP po jego koniec nie będzie zmodyfikowany.
130KM to już fajny wynik jak na 1.6 nie obciążający jednostkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez macvas » 5 maja 2017, 09:59

Neonixos666 napisał(a):To co zrobiłeś to była eksploatacja, bo regeneracja turbiny i czyszczenie wtryskiwaczy przywróciło fabryczne osiągi.


Zgadza się. Każda tego typu ingerencja, wykonana zgodnie ze sztuką zwykle przekłada się na poprawę osiągów, spalania czy ogólnie pojętą kulturę pracy jednostki. Pisaliśmy już o tym w osobnym wątku, ale powtórzę, że przykładowo samo wycięcie FAP'a w tym silniku odtyka jednostkę i daje na plus zwykle jakieś 8-10KM i co istotne zmniejsza spalanie.

Neonixos666 napisał(a):Tłumik też nie wiele da jeśli cały układ od DP po jego koniec nie będzie zmodyfikowany.

U mnie ostatnio regeneracja turbiny połączona z wymianą kolektora i generalnym wyczyszczeniem dolotu zmieniła charakterystykę pracy jednostki, auto zrobiło się bardziej elastyczne, chociaż V-max kręci się jak poprzednio. Podejrzewam, że głównym hamulcowym jest teraz EGR i w jakimś stopniu zmęczony życiem dwumas, ale to się niebawem sprawdzi i ogarnie przy konkretniejszym strojeniu, bo w Poznaniu nie było hamowni.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez TuneFORCE » 7 maja 2017, 13:04

Te silniki fajnie się modzą pod warunkiem że motor jak i osprzęt są sprawne
IMO w przypadku sprężarki w grę powinna wchodzić tylko wymiana na nową lub fabrycznie regenerowaną przez garetta – bo jest taka linia produktów. Generalnie czy nowa, czy fabrycznie regenerowana to nie ma różnicy :D na regenerowanej jest tylko czerwone logo, a na nowej niebieskie ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 16:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez Krystek07 » 23 lip 2017, 16:50

To ja też dodam swoje 3 grosze.. Co prawda nie robiłem swapa chociaż miałem okazje podnieść moc bo znajomy robi mapy i modyfikuje silniki HDi(zna je jak własną kieszeń) ale nie było takiej potrzeby. SIlnik po wyrzuceniu Fapa oraz zaślepieniu Egr odzyskał drugie życie i wyraźnie teraz czuć moc. Dodatkowo zregenerowałem turbinke na częściach Meletta :) Zrobiona płukanka i zalanie świeżym olejem LM i dolałem Diesel Spulung do paliwa i wyraźnie autko odżyło poprawe osiągów i jest ogromna różnica w spalaniu:) 4l/100 a jej nie oszczędzam. Także polecam taki zabieg :)
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 00:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje