Szpera w stylu Phantom Grip do FWD

Postprzez Płomień » 7 lis 2016, 14:14

Cześć

Jakiś czas temu naszło mnie na rozważania odnośnie szpery. O ile nie ma problemu ze znalezieniem rozwiązań do rwd albo 3/6 MPS, to praktycznie nie ma nic do reszty gamy modelowej, zwłaszcza tej starszej. Kilkukrotnie natrafiłem na zestawy do hond Civic i CRX, który wygląda tak:
szpera 1.jpg


Po zamontowaniu
szpera 2.jpg


Rozwiązanie nazywa się "Phantom Grip". W założeniach działanie jest dość proste, w momencie zróżnicowania prędkości na wyjściach z dyfra, dwa metalowe klocki rozpychane sprężynami trą o powierzchnie zębatek "wyrównując" prędkości obrotowe w dyfrze.
Z jednej strony wizja opiłków w dyfrze i tarcia metali nie jest zachęcająca, ale z drugiej strony bardzo podobne rozwiązania (o ile nie takie same) były stosowane w GM. Poza tym skrzyń do pacjenta jest na rynku pod dostatkiem, w dobrych cenach. Zastanawiam się nad montażem w 323C BA 1.5

Czy ktoś miał do czynienia z takim rozwiązaniem, kupił / dorabiał do siebie?
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez honda2911 » 13 lis 2016, 14:33

Było kiedyś do sprzedania na forum nawet interesowałem się tym ale już nie pamiętam kto to miał
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez piwo » 14 lis 2016, 14:55

chyba radekkm we wczesnym etapie projektu. srednio to dzialalo z tego co pamietam.
viewtopic.php?f=49&t=69919&p=1510088&hilit=phantom#p1510088
viewtopic.php?f=102&t=87364&p=1570094&hilit=phantom#p1570094
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Winiacz » 31 gru 2016, 22:56

Spięcie jest minimalne, a zużycie oleju bardzo duże. Korzyści w stosunku do kosztów praktycznie zerowe.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 20:49
Posty: 7
Auto: 323F BG 1989
1.6 SOHC 8v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje