Przekopałem forum ale nie było takiego tematu.
Zastanawiam się nad tym czy ktoś przerabiał tylną belkę zawieszenia na pełne niezależne zawieszenie z czegoś innego?
Tak wiąże sie z spawaniem, cięciem. Kilka faktów: np. taki zestaw z mx-5 – ma nizej kielichy, mocowanie amorków inne więc z np gwintem będzie łatwiej. Wiekszy zakres pracy takiego zawieszenia powinien dużo dać podczas szybkiej jazdy a większe możliwości regulacji na pewno da wiecej regulacji w warunkach torowych.
Nawiązując już do samego zawieszenia mx-5, z wersji 2gen rozstaw osi jest zbliżony, resztę można już dograc poprzez wymiane wahaczy itd.
Co wy na to?
PS. Nie musi być to koniecznie z mx-5. Może być z czegoś innego co ma wielowahacz z napędem na przód.
Przeróbka zawieszenia tylnego na niezależne MX-3
Strona 1 z 1
jak dla mnie szybsze rozwiazanie to gwint z krotkim skokiem zawieszenia. po co kombinowac jak masz z tylu wielowahacz i dostepne sa zestawy gwintowane np
http://www.ebay.co.uk/itm/K-Sport-Coilo ... SwNsdXSEEP
http://www.ebay.co.uk/itm/K-Sport-Coilo ... SwNsdXSEEP
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
A że tak spytam użytkujesz auto na co dzień czy szykujesz jakieś mody ściśle na tor?
Stoję przed remontem zawieszenia. Wyłożyć kaskę całkiem z resztą sporą na przywrócenie wszystkiego na wysoki poziom ( w tym poli) powoduje że myślę też o alternatywnych pomyslach. Pytam tutaj bo jednak więcej ludzi jest a ktoś coś już mógł przerabiać. Wszystko pod kątem oczywiście zostania przy fwd.
Na tor? To może i mi się raz zdarzy chociaż kto wie jeżeli te auto miałoby wtedy jakieś szanse to może jakiegoś gruza z 1.6 bym na tor zaczął przygotowywać.
Dla mnie najważniejsze by poprawić fabrykę jak się tylko da, przy czym żeby nie kosztowało to 20tys.
Na tor? To może i mi się raz zdarzy chociaż kto wie jeżeli te auto miałoby wtedy jakieś szanse to może jakiegoś gruza z 1.6 bym na tor zaczął przygotowywać.
Dla mnie najważniejsze by poprawić fabrykę jak się tylko da, przy czym żeby nie kosztowało to 20tys.
jeśli nie jest to zawieszenie ściśle na tor a raczej na publiczne latanie to wstaw gwint i poliuretany, dobrze to ustawić i cieszyć się autem bo jak zaczniesz dłubać z innymi wahaczami to więcej auto spędzi w garażu niż się nim będziesz cieszył.
Własnie to jest to, że chyba nikt tego nie świecie nie przerabiał. Poczytam i poszukam jeszcze ale raczej bedzie tak jak piszesz. Głównie chodzi mi o ten gwint. Przy zawieszeniu jak w np mx-5 mam wieksze pole manewru, wiekszy wybór.
Nie stać Cię ha gwint do mx3 a chcesz przerabiać całe tylne zawieszenie żeby włożyć gwint z mx5
i myślisz że to wyndzie taniej to kup sobie sobie glofa będzie tanio i duży wybór
i myślisz że to wyndzie taniej to kup sobie sobie glofa będzie tanio i duży wybór
Gwint do mx-3 to albo 3,2k D2 3,5K Ksport albo 4-5 tyś XYZ..
A poliuretany kolejne niecałe 800zł + dobre pare dni roboty
Więc w najtańszej opcji masz 4 tyś + elementy zawieszenia typu sworznie i łączniki, gałki..
I nagle MX-3 zacznie się prowadzić znacznie lepiej niż fabryka to ustawiła
A poliuretany kolejne niecałe 800zł + dobre pare dni roboty
Więc w najtańszej opcji masz 4 tyś + elementy zawieszenia typu sworznie i łączniki, gałki..
I nagle MX-3 zacznie się prowadzić znacznie lepiej niż fabryka to ustawiła
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Nie stać Cię ha gwint do mx3 a chcesz przerabiać całe tylne zawieszenie żeby włożyć gwint z mx5
i myślisz że to wyndzie taniej to kup sobie sobie glofa będzie tanio i duży wybór
Dobra najprościej: Użycie czesci z modelu/i których jest jeszcze na rynku pelno, to tansze i praktyczniejsze rozwiązanie niż kupowanie jak tutaj wyżej napisali za 5tys zawiechy.
Czasem alternatywy które na pierwszy rzut oka są nielogiczne dają rezultaty na przyszłość. Stąd ten temat w ogóle. Fakt spania tj rzeźby pół auta może nie jest zachęcający ale bardziej chodzilo mi o to czy ktos z czyms się takim spotkal w internetach. Ludzie do golfów spawaja cale napedy z subaru, ot np. Czasem możliwosci jest sporo a własnie te mozliwosci pytam.
Nawiązując do pytania odnosnie tego że składakiem to wiecznie w warsztacie bym siedział i regulował. Wymiary, kąty zrobic jak w innych autach i to musi jezdzic. Prawa fizyki sa takie same.
Ja bym się osobiście nie odważył jeździć autem z własnoręcznie dospawanym zawieszeniem od innego auta, ale co kto lubi.
BTW nowy gwint ta-technix do MX-a 1879zł.
BTW nowy gwint ta-technix do MX-a 1879zł.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje