Opymalny wybór ECU kl 2.5 bez immo do Xedosa z 97r.

Postprzez monter24 » 19 sty 2016, 16:18

Witam szanownych kolegów,

założyłem ten wątek, który zapewne przez wiele osób został zgłębiony, ponieważ urodził mi się synek w związku z czym nie posiadam czasu aby szperać po forum w celu znalezienia odpowiedzi na wszystkie nurtujące mnie pytania .

Posiadam Xedosa 6 z 1997r. W połowie ubiegłego roku zamontowałem silnik kl 2.5 v6 po generalnym remoncie. W listopadzie pojechałem na hamownie i uzyskałem wynik 153 Km i 208 Nm przy 5100 rpm.
Wykres poniżej.
Aktualnie:
2.5 kl od Xedosa 9, kolektor ssący od Probe. Jak widać na wykresie występują dziury. Aby się ich pozbyć chcę wymienić ECU.
Do wyboru mamy całą gamę bez immo:
ECU kl07,kl59 od probe, kl05 mx6 kl68 Xedos 9...
Jeżeli się zdecyduję na ECU od Probe czy też mx6 to będę mógł je wzajemnie wymienić i podjechać na hamownie w celu sprawdzania, który sterownik lepiej daje sobie radę. Natomiast przy zastosowaniu kl68 od x9 będę zmuszony zastosować przepływomierz kl 47 i basta.
Mam jeszcze wątpliwości czy w ogóle mogę zastosować sterownik od X9 ponieważ kolektor kl68 jest zakrzywiony natomiast ja założyłem od Probe także aby jakieś dziury nie powstały ze względu na długość kolektora. Atutem kl 68 jest to , że X9 wyposażono w aparat kl34 także nic w tej kwestii nie trzeba przerabiać.
Wiadomo, że do wszystkich ECU kl muszę dodać czujnik płynu, czujnik położenia wału przy kole oraz czujnik stukowy.
Kolega na forum ma do sprzedania niezbędne części aby uruchomić kl 68 bez wiązki także moje pytanie polega czy iść w strone kl od x9 (kolektor zakrzywiony) czy raczej w stronę kl od mx6 czy Probe. Biorąc pod uwagę, że mam Xedosa z 1997r.
Byłem u elektryka w mojej miejscowości i stwierdził, że założy ECU od jednego i drugiego auta pod warunkiem, że dostarczę mu schemat pinów ECU od KF97r. aktualny w pojeździe oraz komputera który mu przywiozę. Dołożenie kilku czujników i zmiana kolejności w kostkach to nie problem. Tak stwierdził.

Proszę szanownych kolegów o pomoc w którą stronę najlepiej będzie pójść aby nie tworzyć problemów. Proszę również o przesłanie schematów o które prosi elektryk. Myślę, że schematy rozwieją wszystkie wątpliwości, bo z nich będzie wynikał zakres prac.


Hamownia: http://document.li/Zu7M/
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2007, 20:06
Posty: 62
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG

Postprzez witek » 24 sty 2016, 14:32

Kolego a co ma.aparat zaplonowy do ECU? ja mam kl05 Ecu od 626 i moge sobie zastosowac aparat kl01, kf34, k834 czy kly1 :) myk tkwi we wiazce pod aparat a nie od ECU.

Komputery kl05 i kl07 nie będą mialy imo, z tymi nowszymi moze byc juz maly problem. Np ECU kl68 z xedosa 9 wcale nie podeszlo pod wiazke mx-3 po lifcie.

A i kolektor nie ma rzadnego wplywu na ECU ;) przyklad ADIS555 ma ECU z 626 a kolektor zakrzywionu, wynik na hamowni jest piekny.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez monter24 » 26 sty 2016, 18:48

Czyli ECU kl05 i kl07 podszedł pod wiązkę mx3 po lifcie natomiast kl68 nie dał rady ? Bo kl 68 też jest bez immo i osobiście posiadam ECU z 94r.
Boje się, że bez zmian w pinach ECU żaden sterownik nie podejdzie do xedosa z 97r.
Wszystko jest do ogarnięcia, ale są potrzebne schematy. Nie posiadam do x6 z 97r. Z tego co się zorientowałem nie ma schematów ECU do X9 z 93-94r. czyli do kl68. Są dostępne do kl05 i kl59 od probe, ale nadal nie mam do swojego x6 także lipa.
Sprawdziłem z elektrykiem pobieżnie kilka pinów z moim ECU z schematem od Milleni z 95. Schemat dostępny na forum, ale Millenia z 95 to nie sterownik kl68, który będę próbował w przyszłym tygodniu podłączać.Kupiłem całą wiązkę do x9 ale z 96r. także już z immo i bez czujnika położenia wału przy kole, który na 100% występuje w kl68.
Ewentualnie zostanie opcja kl05 pod warunkiem, że podejdzie bez przerabiania pinów w moim ECU. Jeśli nie podejdzie to bez wymiany ECU z wiązką nie da się podłączyć żadnego ECU do x6 z 97r...

ADISS555 przynajmniej ma kolektor kl i ECU kl a u mnie jest kolektor z przepustnicą KL natomiast ECU KF
Samo otwarcie VRISÓW przez sterowniku kf przy 4300 pierwszy i drugi przy 4700 robi kaszanę, bo kolektor kl wymaga otwarcia pierwszego przy 3100 i drugiego nie pamiętam przy ilu rpm ale chyba 4300 ;) Moim zdaniem ma to wpływ na długość i pojemność kolektora...

Napisz jaki myk jest w wiązce od aparatu aby podłączyć kf pod ECU kl to wspomnę od razu elektrykowi przy podłączaniu.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2007, 20:06
Posty: 62
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG

Postprzez witek » 27 sty 2016, 01:15

Aparat zaplonowy pasuje do wiazki silnika a nie do ECU! jesli siedzial u Ciebie wczesniej to bedzie smigac na kazdym ECU :) nowsze aparaty mialy inaczej piny w kostce 3 pinowej i wystarczy je zamienić miejscami jak dajesz starszy aparat a np masz wiazke po lifcie lub odwrotnie. ECU nie ma na to wplywu.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez monter24 » 10 lut 2016, 12:30

Reasumując da radę ogarnąć wiązkę Xedosa 6 z 1997r. pod ECU kl 68 i przepływomierz kl 47 z Xedosa 9. Jestem bardzo zadowolony :P
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2007, 20:06
Posty: 62
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG

Postprzez corpha76lon » 25 lip 2016, 21:51

Hej, odkopie trochę temat bo mam nie mały problem. Silnik mam z 3 czujnikami temperatury i z aparatem KL01. Silnik jest ponoć z probe ale na pokrywie zaworów jest logo mazdy... Próbowałem go odpalić na KL07 i się nawet udało ale prawdopodobnie padł mi ten sterownik (Tutaj mój temat viewtopic.php?f=458&t=188330&p=3185548#p3185548)
Teraz poszukuje jakiś sterownik ale widzę, że wybór jest nie mały...
KL01
KL03
KL05
KL07
KL09
KL48
KL55
KL57
KL59
KLC1
Bardzo byłbym wdzięczny za pomoc
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez marcinowozniako » 25 lip 2016, 23:22

Tak jak napisałem w tym poście:
viewtopic.php?p=3186402#p3186402

Upewnij się że na pewno możesz podłączyć komp z KL pod swoją wiazke chyba że też przełożyłeś ja z KL jeżeli masz jednak z kf to podłącz seryjny komp i zobacz co i jak.

Posprawdzaj tez bezpieczniki czy jest z nimi wszystko ok.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez corpha76lon » 26 lip 2016, 15:54

Heh odpisałem tam ale tu powtórzę, wiązka przerobiona ze schematów z 626/probe między innymi z serwisówki Haynesa. Jakbym podpiął sterownik z KL bez przepinania pinów to bym miał ciągłe zwarcie:P
Załączniki
Silnik całość.png
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje