Koszt założenia turbo

Postprzez kiba22 » 2 gru 2015, 15:50

Moi drodzy.
Przed założeniem nowego tematu, wolę zapytać tutaj.
Mianowicie – czy możecie mi polecić jakiś warsztat (w sensownej odl. od Chrzanowa), który zajmuje się montażem turbo? Może ktoś z forum to ogarnia? Czy znacie może ekipę z Częstochowy bo podobno ktoś tam takie rzeczy czyni? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez piwo » 4 gru 2015, 14:55

jaki masz budzet?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez kiba22 » 4 gru 2015, 18:07

Dlaczego pytasz o budżet?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez matthies » 4 gru 2015, 21:24

bo pewnie jeśli masz za mały to od razu ci to koledzy wybiją z głowy
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 5 gru 2015, 08:31

A czemu tu śmiećcie ,temat jasno mówi o czym gadka
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez tekkenfan » 5 gru 2015, 11:24

Jakby faktycznie trzymano się tylko tematu to bym się z Toba zgodził, ale już od jakiegoś czasu zrobił się tutaj mały OT (wrzucanie zdjęć kół, auta itp.) więc już nie bądźmy tacy wrażliwi :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez brodaM6 » 5 gru 2015, 11:59

Bo ten temat powinien już dawno wyładować w projektach :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez kiba22 » 5 gru 2015, 12:01

matthies napisał(a):bo pewnie jeśli masz za mały to od razu ci to koledzy wybiją z głowy

Rozumiem. Mój budżet to max 10k zł. Wiem, że na pełne turbo to za mało ale moim zamiarem jest na początku soft z niskim doładowaniem, z niewielką mocą, tak aby seria wytrzymała ~2-3 lata. Mam więcej $ ale muszę brać pod uwagę różne sytuacje życiowe więc następna faza będzie, jak dozbieram resztę kasy.
brodaM6 napisał(a):A czemu tu śmiećcie ,temat jasno mówi o czym gadka

Oczywiście, że nie chcę szanownemu Koledze zaśmiecać jego tematu ale liczyłem również i na Jego wypowiedź ;) Po drugie – uważałem, że lepiej na początku tutaj spytać (gdzie mowa o doładowaniu), niż tworzyć kolejne tematy na forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez piwo » 5 gru 2015, 16:36

w tej cenie raczej nie ma kogo polecac, bo tyle to wyjda graty (w wiekszosci uzywki) bez robocizny. w tym budzecie musisz wszystko robic sam od spawania kolektorow po strojenie i lutowanie wiazki elektrycznej.
projekty turbo w firmach zaczynaja sie od okolo 25tys zl ( w tym jest cena czesci; turbo nowe, kolektor wydechowy wyspawany i wydech, nowy poprowadzony dolot wraz z zamontowanym intercoolerem, zmieniony obieg olejowy i wodny, podpiecie wiazki pod komputer stand alone i wystrojenie na hamowni i drodze, nowe wzmocnione sprzeglo- docisk )
z zakuciem czyli nowymi korbami i tlokami remontem silnika na nowych panewkach i wzmocnionych srubach i ewentualnie jakies inne wady ktore trzeba wyeliminowac w silniku, czyli rozlozenie i zlozenie silnika na nowych gratach to do tej ceny trzeba doliczyc 10tys plus minus 5tys(sama kucizna to minimum 1tys. doclow co przy dzisiejszym kursie to ponad 4tys zl bez cla).

najtansze wyjscie to turbo uzywka z allegro plus fmu, ewentualnie swinka det3. ale to trzeba samemu ogarniac kazda rzecz z osobna ewentualnie zlecac poszczegolne etapy prac firmom zaprzyjaznionym. tak wyjdzie najtaniej ale bez zadnej gwarancji na sukces.
patrz osoby takie jak tekenfun czy lukster. sami doszli do perfekcji po paru set godzinach spedzanych w garazu.
wymienie tylko pare rzeczy:
-nowe turbo garretta to koszt okolo 4 tys zl (mozna z allegro uzywke kupic za 500zl bez gwarancji ze rozlatujace sie turbo nie zniszczy silnika)
-wyspawany kolektor pod turbo przez firme to 1500zl
– wyspawany wydech przelotowy to 1500zl min
-emu plus sonda szerokopasmowa lsu4.2 plus egt 2500zl
-intercooler plus pare rur alu, filtr, laczniki silikonowe i obejmy stalowe to ccirka 1000zl
– sprzeglo plus docisk wzmocniony od 1000zl w opcji minimum
-wieksze wtryski minimum 1000zl (jesli uda sie dobrac uzywki to 500zl ale bez pewnosci ze beda lac rowno)
– kute korby i tloki ponad 1000$
– zegarki jakies dzialajace wlasciwie plus ewentualnei turbotimer albo inne zabawki typu ebc to moze byc ponad 1000zl
-polutowanie wiazki i strojenie to od 500zl u kolegi do 2-5tys w firmie tuningowej ( w tym strojenie na na drodze i hamowni z wykresem )

Gdzie przy tym robocizna ktora u firm motoryzacyjcnyh jest po prostu droga, gdzie wiele innych elementow o ktorych wogole nie wspomnialem przy takich projektach.

Dlatego radze samemu wszystko robic. kupowac uzywki z allegro i pokazywac kazdemu ze da sie tanio jesli robi sie to samemu z glowa.
a z doswiadczenia wiem ze nie ma czegos takiego jak soft turbo. albo robi sie dobrze albo robi sie zle z narazeniem ze zaraz cos sie rozpadnie i nazywa sie to wtedy taki projekt soft turbo. a koszta dobrze zrobionego projektu sa stale dla malych jak i duzych mocy. czy chcemy 100 koni wiecej czy 400 to zazwyczaj wychodzi taki sam koszt. kwestia wyboru turbiny na poczatku i srednicy rur dolotowych czy wydechu. koszta beda podobne bo turbiny na male i duze moce maja zblizone ceny, roznica w rurach prawie zadna, wystroic tak czy siak trzeba, tak samo zakuc jak sie chce jezdzic tez by wypadalo, tak samo jak sprzeglo i docisk (kwestia doboru sily docisku) czy doboru wtryskow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez kiba22 » 6 gru 2015, 00:15

Dziękuję przyjacielu za obszerne informacje i cenne porady. Na pewno będą mi przydatne ;)
Wiedziałem, że uturbienie do tanich nie należy ale 25k + się nie spodziewałem szczerze mówiąc :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez drozdo » 6 gru 2015, 12:26

25k to wersja budżetowa ;)
Ja właśnie przerabiam MPSa na większe turbo...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 20:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez kiba22 » 12 gru 2015, 12:13

Na razie zdystansowałem się do takiego projektu. Nie stać mnie chyba na wywalenie przynajmniej 20k :|
Niestety, trzeba coś żreć i raz na jakiś czas się napoić :/ Wolę za mniejsze pieniądze doprowadzać Madzie do perfekcji ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez MIRU » 12 gru 2015, 16:16

a z doswiadczenia wiem ze nie ma czegos takiego jak soft turbo. albo robi sie dobrze albo robi sie zle z narazeniem ze zaraz cos sie rozpadnie i nazywa sie to wtedy taki projekt soft turbo

a ja cały czas myslałem ze soft to takie, ktore nie przekracza poł bara :P
Jesli komus to wystarcza to nie trzeba pakowac sryliona złotówek, bo po co :)
btw jak mialem KFT to pierwszy rok smigałem na fmu Vortecha 12;1 i seryjnych wtryskach i byłem bardzo zadowolony. Zero problemów, tłoki nie spłynely ani korba nie wyszła :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez piwo » 12 gru 2015, 17:14

Tobie nie splynely. ale policz tych ktorym przy pol bara jednak splynely. wiadomo ze zazwyczaj plyniecie tlokow to nie wina doladowania a zlego wystrojenia. powiem szczerze ze nie widzialem nikgo kto majac cofniety zaplon i mocno podlane afr na 12 tloki splynely. zazwyczaj jak dobrze wystrojone i za mocny boost to korby robia sie w banana i tyle.
kiba nie poddawaj sie. nie mialem takich zamierzen by odstraszac kogokolwiek od turbo.
po prostu musisz zaczac robic wiecej rzeczy samemu. a wszystko sie uda:
viewtopic.php?f=312&t=111222
viewtopic.php?t=59024
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez kiba22 » 14 gru 2015, 17:34

piwo napisał(a):kiba nie poddawaj sie. nie mialem takich zamierzen by odstraszac kogokolwiek od turbo.
po prostu musisz zaczac robic wiecej rzeczy samemu.

Mechanik niestety ze mnie żaden ale coś będę kombinował w wolnej chwili i ...
Neonixos666 napisał(a):Im więcej będziesz czytał i słuchał odpowiednich ludzi poszerzając swoją wiedzę tym taniej Cię to wyniesie

... własnie tak będę czynił <czarodziej>
Dzięki serdeczne jeszcze raz za podpowiedzi i odpowiednie materiały (linki), ich nigdy za mało :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez brodaM6 » 21 gru 2015, 08:03

chłopakidobrze gadają ,nie sztuka wysrac 25k i sie obnosić kolorowymi gumkami pod maska ..............
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Tomek07 » 18 kwi 2016, 12:14

Jak jesteś jeszcze zainteresowany to możesz pogadać w Częstochowie z TRS-Racing. Zrobią wycenę budżetowo/na bogato i sam ocenisz czy Cię stać czy nie. Tomek potrafi zdziałać cuda i dobrać ciekawe graty z tego co się kryje po Allegro. Na 10k by nie liczył, ale może niewiele więcej coś się uda zdziałać. Mowa o wersji ryzykownej czyli bez zakucia, bieda-sprzęgło itp.
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2016, 21:38
Posty: 30
Skąd: Katowice
Auto: 323F BJ Sportive

Postprzez kiba22 » 3 maja 2016, 16:17

Nastąpiła jednak zmiana planów. Po przekalkulowaniu wszystkiego, po prostu kupiłem CRX ;)
Z moją Madzią będę się żegnał na dniach :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez kiba22 » 4 maja 2016, 21:24

Celowo szukałem D-serii.
Jak skończę samochód robić "pod siebie", to docelowo wpadnie Eaton ale to jeszcze czas zweryfikuje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez kiba22 » 21 wrz 2016, 08:44

Miał być Eaton ale po wielu perypetiach (niekoniecznie pozytywnych) wpadło turbo.
Może komuś się to przyda więc napiszę orientacyjnie ile wyszło mnie doładowanie (0.55 bar) w solce D16Y8, bez kucizny.
Całość z paliwem (~300zł) na dojazdy i strojenie kosztowała mnie aż (albo tylko(?)) 9000zł.
Robota zlecona w warsztacie zew., bez żadnego papieru. Na prawie wszystkie inne części są paragony i FV.
Prócz: turbina (po regenreacji) od Volvo, sprzęgło spiek 6-łopatkowy do 400KM, wymiana 2 biegów w skrzyni, rezystor box, wtryski, komputer; wszystko na nowych gratach.
Silnik zdrowiutki, trzyma moc, ponad 14 bar na cylider, nie kopci, spala znikome ilości oleju, raczej realny, nieduży przebieg.
Ogólnie przyśpieszał, hamował i trąbił :P więc liczę, że jeszcze spokojnie, długo pojeździ na doładowaniu.
Turbo sprawuje się świetnie, Przema wykonał kawał dobrej roboty ze strojeniem.
Ogólnie, jestem zadowolony. Jedynie koszty wydają mi się dosyć duże ale nie znam się na tym dokładnie.
Myślę, że o niczym nie zapomniałem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje