Koszt założenia turbo
1, 2
Koniecznie uchroń stożek od gorącego powietrza Dość fajnie to wygląda
Jak prześlą mi chłopaki szczegółowy setup, to postaram się utworzyć temat na forum.
Wiem, że nie jest to forum Hondy ale wolę forum Mazdy
Ja jestem laikiem i potrafię tylko powiedzieć, że ładnie estetycznie wygląda i po strojeniu jeździ prawidłowo więc będę liczyć na Wasze opinie.
Co do filtra, to też wydawało mi się, że trochę jest blisko silnika ale może nie było możliwości inaczej go dać (?), nie mam pojęcia.
W każdym razie ciasno tam przy aparacie i nie wiem czym odseparować go choć trochę od silnika, by to jakoś wyglądało.
Wiem, że nie jest to forum Hondy ale wolę forum Mazdy
Ja jestem laikiem i potrafię tylko powiedzieć, że ładnie estetycznie wygląda i po strojeniu jeździ prawidłowo więc będę liczyć na Wasze opinie.
Co do filtra, to też wydawało mi się, że trochę jest blisko silnika ale może nie było możliwości inaczej go dać (?), nie mam pojęcia.
W każdym razie ciasno tam przy aparacie i nie wiem czym odseparować go choć trochę od silnika, by to jakoś wyglądało.
no i milo zobaczyc temat turbo ktory zakonczyl sie pozytywnie. chyba jeden z nielicznych tutaj w tuningu mechanicznym
wszystko wyglada bardzo schludnie.
west gate czyms sterowany czy jest tyle ile ustawiona na nim sprezyna daje? na jakim komputerze stroiles? od czego wtryski? wydech zostal seryjny? tylko down pipe zrobiony pod turbine i kolektor wydehcowy?
wszystko wyglada bardzo schludnie.
west gate czyms sterowany czy jest tyle ile ustawiona na nim sprezyna daje? na jakim komputerze stroiles? od czego wtryski? wydech zostal seryjny? tylko down pipe zrobiony pod turbine i kolektor wydehcowy?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Dzięki, dzięki
Komputer jest z bodajże z przedlifta albo z CRX II bo podobno poliftowe są niestrajalne.
Wtryski od Nissana 200SX, wydech z kwasówki 2.25" (nie był robiony u nich).
Jesli chodzi o west gate, to nie mam pojęcia niestety :/ W dalszym ciągu czekam na setup ale nie kwapią się coś.
Komputer jest z bodajże z przedlifta albo z CRX II bo podobno poliftowe są niestrajalne.
Wtryski od Nissana 200SX, wydech z kwasówki 2.25" (nie był robiony u nich).
Jesli chodzi o west gate, to nie mam pojęcia niestety :/ W dalszym ciągu czekam na setup ale nie kwapią się coś.
Chłopaki, mam kilka pytań i liczę na Waszą fachową poradę oraz pomoc
Mianowicie, przez intercooler wrzucony we wlot powietrza w zderzaku, cyrkulacja świeżego i chłodniejszego powietrza w komorze silnika jest teraz znacznie utrudniona.
Podczas jazdy, sam odczuwam różnicę delikatnego spadku mocy gdy temp. oleju przekroczy 80-90 stopni (chyba, że to tylko moja autosugestia ).
Teraz tak:
1) potrzebuję lepsze chłodzenie oleju ponieważ w lecie, na trasie, przy max 100km/h, temp. sięgała nawet 107 stopni. By nie ładować się w niepotrzebne koszta, Przema polecił mi chłodnicę z jakiegoś motoru/kłada, która bez problemu zda egzamin. Możecie mi jakąś polecić? Czym się kierować przy doborze chłodnicy oraz podstawy termostatu? Jak ma się dobranie filtra oleju pod taką podstawę z termostatem? Jakie mogą być koszta takiego filtra i gdzie go szukać?
http://fmic.pl/podstawki-pod-filtr-fmic ... tatem.html
Jeszcze wracając do chłodnicy – chyba, że lepszym jednak wyborem będzie taka, 9-rzędowa?
http://fmic.pl/chlodnice-oleju-fmicpl/4 ... edowa.html
Samą robociznę i zakucie węży moi mechanicy (mój wujek i nasz dobry kumpel) powinni ogarnąć
2) macie jakiś pomysł jak oddzielić filtr stożkowy od gorącego powietrza z silnika? Jakaś 'przegroda' aluminiowa? Bo ona wygląda okropnie :/ Sama osłona filtra z aledrogo chyba też za dużo nie da:/
3) jakiś patent na poprowadzenie dopływu świeżego powietrza do komory silnika? Tylko bez wiercenia dziur w zderzaku Kolega w swoim puncie GT prowadził powietrze rurą plastykową o dużej średnicy ale nie mam pomysłu gdzie takie coś można było by upchnąć bo rozumiem, że jak dam "wlot" bardzo nisko, to będzie ciągnąć H2O w deszczowe dni :/
4) już przy okazji – jaka jest optymalna temp. oleju silnikowego? 90 stopni? 100 stopni? Pytam ponieważ chciał bym wiedzieć kiedy powinienem dać 'odsapnąć' mojej solniczce po upalaniu
Wielu z Was jest specami w tego typu turbo-projektach więc pomóżcie proszę bo silnik jest w świetnej kondycji, suchutki, oleju nie pobiera (jak to podobno większość wyżyłowanych silników na V-tec'u) i szkoda by mi było go ugotować albo przytrzeć :/ Teraz w okresie jesiennym/zimowym jest spoko ale boję się jak przyjdą temp. 20-30 stopni
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Mianowicie, przez intercooler wrzucony we wlot powietrza w zderzaku, cyrkulacja świeżego i chłodniejszego powietrza w komorze silnika jest teraz znacznie utrudniona.
Podczas jazdy, sam odczuwam różnicę delikatnego spadku mocy gdy temp. oleju przekroczy 80-90 stopni (chyba, że to tylko moja autosugestia ).
Teraz tak:
1) potrzebuję lepsze chłodzenie oleju ponieważ w lecie, na trasie, przy max 100km/h, temp. sięgała nawet 107 stopni. By nie ładować się w niepotrzebne koszta, Przema polecił mi chłodnicę z jakiegoś motoru/kłada, która bez problemu zda egzamin. Możecie mi jakąś polecić? Czym się kierować przy doborze chłodnicy oraz podstawy termostatu? Jak ma się dobranie filtra oleju pod taką podstawę z termostatem? Jakie mogą być koszta takiego filtra i gdzie go szukać?
http://fmic.pl/podstawki-pod-filtr-fmic ... tatem.html
Jeszcze wracając do chłodnicy – chyba, że lepszym jednak wyborem będzie taka, 9-rzędowa?
http://fmic.pl/chlodnice-oleju-fmicpl/4 ... edowa.html
Samą robociznę i zakucie węży moi mechanicy (mój wujek i nasz dobry kumpel) powinni ogarnąć
2) macie jakiś pomysł jak oddzielić filtr stożkowy od gorącego powietrza z silnika? Jakaś 'przegroda' aluminiowa? Bo ona wygląda okropnie :/ Sama osłona filtra z aledrogo chyba też za dużo nie da:/
3) jakiś patent na poprowadzenie dopływu świeżego powietrza do komory silnika? Tylko bez wiercenia dziur w zderzaku Kolega w swoim puncie GT prowadził powietrze rurą plastykową o dużej średnicy ale nie mam pomysłu gdzie takie coś można było by upchnąć bo rozumiem, że jak dam "wlot" bardzo nisko, to będzie ciągnąć H2O w deszczowe dni :/
4) już przy okazji – jaka jest optymalna temp. oleju silnikowego? 90 stopni? 100 stopni? Pytam ponieważ chciał bym wiedzieć kiedy powinienem dać 'odsapnąć' mojej solniczce po upalaniu
Wielu z Was jest specami w tego typu turbo-projektach więc pomóżcie proszę bo silnik jest w świetnej kondycji, suchutki, oleju nie pobiera (jak to podobno większość wyżyłowanych silników na V-tec'u) i szkoda by mi było go ugotować albo przytrzeć :/ Teraz w okresie jesiennym/zimowym jest spoko ale boję się jak przyjdą temp. 20-30 stopni
Z góry dziękuję i pozdrawiam
udalo sie zapanowac nad temperaturami? koszta nie zmienily sie w miedzy czasie? wszystko dziala poprawnie?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Póki co – odpukać – nie dołożyłem ani grosza. Wszystko działa w najlepszym porządku.
Jeśli chodzi o chłodzenie i temperatury, to nic się nie zmieniło poza tym, że temp. na zewnątrz są stosunkowo niskie dzięki czemu oliwa raczej nie przekracza 90 stopni.
Plany są takie, by zdemontować długie i przez otwory techniczne po nich poprowadzić "świeższe" powietrze do komory silnika.
Jeśli to nie przyniesie efektów, to kupuję na lato poniższy zestaw.
http://allegro.pl/zestaw-chlodnica-olej ... 87999.html
Myślę, że się sprawdzi. Przy bodajże 80 stopniach termostat uchyla się częściowo, przy 90 całkowicie.
Jeśli chodzi o chłodzenie i temperatury, to nic się nie zmieniło poza tym, że temp. na zewnątrz są stosunkowo niskie dzięki czemu oliwa raczej nie przekracza 90 stopni.
Plany są takie, by zdemontować długie i przez otwory techniczne po nich poprowadzić "świeższe" powietrze do komory silnika.
Jeśli to nie przyniesie efektów, to kupuję na lato poniższy zestaw.
http://allegro.pl/zestaw-chlodnica-olej ... 87999.html
Myślę, że się sprawdzi. Przy bodajże 80 stopniach termostat uchyla się częściowo, przy 90 całkowicie.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje