Modyfikacje i odblokowanie ECU – Mazda3 BM
Kilka dni temu odwiedziłem profesjonalną hamownię obciążeniową. Celem zweryfikowania hamowni zlotowej oraz rzeczywistej mocy. Oto co nam się ukazało:
Czyli już na 100% mamy potwierdzone, że BM 120KM ma ich w rzeczywistości prawie 140
A tak naprawdę chodziło o setup wyjściowy do modyfikacji ECU. I tak zrodził się zacny plan. Zgłosiłem się do Michała z DISItune z zapytaniem czy jest szansa na odblokowanie "stłamszonej" G120 i zrobienie z niej wersji 165 konnej. I w ten sposób tego samego dnia zaczeliśmy latać po S8. Po dwóch takich wypadach, burzy mózgu Michała.... udało się!!!! Jestem pod mega wrażeniem jego wiedzy na temat ECU Mazdy. Profesjonalista w każdym calu i przesympatyczny gość Ale do rzeczy.....
To dziś był ten sądny dzień. Mazda ponownie wjechała na rolki profesjonalnej hamowni obciążeniowej. Nie powiem zżerała nas ciekawość, bo czuliśmy na drodze, że jedzie lepiej..... No i wypluła 165KM
Michał coś tam pogrzebał w mapach, zrobił małe korekty po których poprawił się zarówno dół jak i góra wykresu.
Ostateczne hamowanie pokazało nam takie kreski:
Tutaj porównanie serii do stanu obecnego:
Z całogo serducha polecam usługi DISItune. A to jeszcze nie koniec.... Michał walczy właśnie z rozpracowaniem zmiennych faz rozrządu. Dał słowo, że jeszcze coś wykrzesamy z technologii Skyactive.
P.S. Wszystko odbyło się na PB95.
Czyli już na 100% mamy potwierdzone, że BM 120KM ma ich w rzeczywistości prawie 140
A tak naprawdę chodziło o setup wyjściowy do modyfikacji ECU. I tak zrodził się zacny plan. Zgłosiłem się do Michała z DISItune z zapytaniem czy jest szansa na odblokowanie "stłamszonej" G120 i zrobienie z niej wersji 165 konnej. I w ten sposób tego samego dnia zaczeliśmy latać po S8. Po dwóch takich wypadach, burzy mózgu Michała.... udało się!!!! Jestem pod mega wrażeniem jego wiedzy na temat ECU Mazdy. Profesjonalista w każdym calu i przesympatyczny gość Ale do rzeczy.....
To dziś był ten sądny dzień. Mazda ponownie wjechała na rolki profesjonalnej hamowni obciążeniowej. Nie powiem zżerała nas ciekawość, bo czuliśmy na drodze, że jedzie lepiej..... No i wypluła 165KM
Michał coś tam pogrzebał w mapach, zrobił małe korekty po których poprawił się zarówno dół jak i góra wykresu.
Ostateczne hamowanie pokazało nam takie kreski:
Tutaj porównanie serii do stanu obecnego:
Z całogo serducha polecam usługi DISItune. A to jeszcze nie koniec.... Michał walczy właśnie z rozpracowaniem zmiennych faz rozrządu. Dał słowo, że jeszcze coś wykrzesamy z technologii Skyactive.
P.S. Wszystko odbyło się na PB95.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Zastanawia mnie ten moment obrotowy, bo z tego co widzę nawet katalogowe 210Nm nie zostało osiągnięte, nie mówiąc już o ok 240Nm, które wychodziło na hamowni w testach jednej z gazet, jak również u jednego z forumowiczów. No chyba, że coś źle odczytuję.
wojtix napisał(a):Zastanawia mnie ten moment obrotowy, bo z tego co widzę nawet katalogowe 210Nm nie zostało osiągnięte, nie mówiąc już o ok 240Nm, które wychodziło na hamowni w testach jednej z gazet, jak również u jednego z forumowiczów. No chyba, że coś źle odczytuję.
Z moich doświadczeń wygląda to tak:
Wersja 165KM jednego z forumowiczów prawdopodobnie użytkowana na benzynie 95:
Wersja 165KM (inne auto) jeżdżona na 98:
A jak się ma przedmiotowa "modyfikacja" 120KM w kwestii elastyczności na poszczególnych biegach w stosunku do seryjnej 165KM? Bo w tych seryjnych, mocniejszych ponoć (?) skrzynie o innych przełożeniach są. Robiliście takie pomiary po modyfikacji?
Rafał_ wrzuć wykres z hamowni zlotowej
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
wojtix napisał(a):A jak się ma przedmiotowa "modyfikacja" 120KM w kwestii elastyczności na poszczególnych biegach w stosunku do seryjnej 165KM? Bo w tych seryjnych, mocniejszych ponoć (?) skrzynie o innych przełożeniach są. Robiliście takie pomiary po modyfikacji?
Tak, w wersji 165KM jest skrzynia o krótszych przełożeniach co zapewnia krótsze czasy przyśpieszeń na poszczególnych biegach.
Nie, nie robiliśmy pomiarów ale z wykresu widać wyraźnie że poprawa osiągów jest odczuwalna po przekroczeniu 4500 obrotów, dokładnie 4700. Na wrażenia z jazdy przekłada się to tak, że seryjna 120tka po przekroczeniu tych obrotów sprawia wrażenie jak diesel pod koniec skali obrotów – jakby ją ktoś za gardło złapał lub podstępnie w tym momencie podrzucił przyczepkę na hak a po modyfikacji przyśpiesza ochoczo do 6200 obrotów.
Czy 120tka po modyfikacji będzie szybsza od 165tki? Oczywiście że nie. Ale będzie wyraźnie szybsza od 120tki bez modyfikacji.
DISItune napisał(a):(...) jakby ją ktoś za gardło złapał lub podstępnie w tym momencie podrzucił przyczepkę na hak a po modyfikacji przyśpiesza ochoczo do 6200 obrotów.
Dokładnie widać to na wykresie.
widmo82 napisał(a):Rafał_ wrzuć wykres z hamowni zlotowej
Masz go u mnie w wątku o BM
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Szukalem po dacie postu... ostatniego zlotu a to o Kąkolewo chodziło
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Brawo Panowie
Kolega Rafał ma przez jakiś czas najszybsze BM 120KM w Polsce a DISItune może się spodziewać listy zamówień od BM-kowiczów w przyszłości (stawiam, że w 80% sedanowicze)
Koledze z DISItune gorąco kibicuję, jeśli uda się doprowadzić Skyactive 2.0 do takich parametrów jakie widziałem na forach USA (OVtuned), czyli tak gdzieś do 180KM, to prawdopodobnie sam się skuszę w przyszłości na GJ z tym silnikiem i wizytę w Piasecznie
Kolega Rafał ma przez jakiś czas najszybsze BM 120KM w Polsce a DISItune może się spodziewać listy zamówień od BM-kowiczów w przyszłości (stawiam, że w 80% sedanowicze)
Koledze z DISItune gorąco kibicuję, jeśli uda się doprowadzić Skyactive 2.0 do takich parametrów jakie widziałem na forach USA (OVtuned), czyli tak gdzieś do 180KM, to prawdopodobnie sam się skuszę w przyszłości na GJ z tym silnikiem i wizytę w Piasecznie
Rewelacja, jednak 120 maja elektroniczny kaganiec. Pytanie teraz skoro to te same silniki to różnia sie w spalaniu min. o litr od wersji 165km jeżdzac oczywiscie normalnie. Druga sprawa, moim zdaniem 120 po "wirusie" bedzie lepiej jezdzic od oryginalnej 165 wlasnie ze wzgledu na dluzsza skrzynie. Na 2ce robi sie spokojnie +100km/h gdzie w 165 jest 90.
Ciekawe czy wersje 165 nie dało by sie delikatnie poprawić po fabryce. Najbardziej jesli chodzi o krzywa momentu, mam na mysli tem dołek na poczatku.
Ciekawe czy wersje 165 nie dało by sie delikatnie poprawić po fabryce. Najbardziej jesli chodzi o krzywa momentu, mam na mysli tem dołek na poczatku.
ellipsis napisał(a):Ciekawe czy wersje 165 nie dało by sie delikatnie poprawić po fabryce. Najbardziej jesli chodzi o krzywa momentu.
Właśnie o to chodzi w moim kibicowaniu, bo na świecie mają już "upgrade'owane" 2.0 Skyactive, np.: http://ovtuned.com/products/mazda-3-ecu ... e-skyactiv
Na forach USA można sporo poczytać o efektach, choć u nich 2.5l jest bardziej popularne, bo to jedyny dostępny tam silnik do 6-stki.
Natomiast z tego co wiadomo DISItune nawiązał współpracę Orange Virus Tuning i może się doczekamy efektów w Polsce
A ja zapytam czy można coś więcej wykrzesać z silnika 1.5 ?:)
Ostatnio edytowano 19 paź 2015, 20:37 przez maryousz, łącznie edytowano 1 raz
-
maryousz
Tak, dotyczy również AT.
Aktualnie problemem jest to, że w autach z komputerami Mitsubishi limitery jeszcze nie zostały odnalezione, zatem w chwili obecnej modyfikacja jest możliwa tam gdzie siedzi ECU Denso.
Aktualnie problemem jest to, że w autach z komputerami Mitsubishi limitery jeszcze nie zostały odnalezione, zatem w chwili obecnej modyfikacja jest możliwa tam gdzie siedzi ECU Denso.
Dzięki za info. Po części do dobry news. A te limitery Mitsubishi trafiliście w jakiś konkretnych wersjach, czy mieliście już ten sam silnik taka sama moc a 2 rożne ecu? Czy np. wersje 120KM maja Denso a np. 165 Km maja Mitsubishi?
Ps. Znając moje szczęście, zamówię samochód będę czekał pół roku i przyjdzie Ecu Mitsubishi
Ps. Znając moje szczęście, zamówię samochód będę czekał pół roku i przyjdzie Ecu Mitsubishi
disaster3 napisał(a):Dzięki za info. Po części do dobry news. A te limitery Mitsubishi trafiliście w jakiś konkretnych wersjach, czy mieliście już ten sam silnik taka sama moc a 2 rożne ecu? Czy np. wersje 120KM maja Denso a np. 165 Km maja Mitsubishi?
Nie znaleźliśmy reguły póki co
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje