Mazda 323P 1.3 16V SWAP 1.5 Z5

Postprzez pixle28 » 9 sie 2015, 20:32

Witam

Posiadam Mazdę 323P z 1998r z której jestem nawet zadowolony. Niestety jedna rzecz mi w niej przeszkadza silnik... który jest już w kiepskiej kondycji bierze bardzo dużo oleju (poprzedni właściciel o nią nie dbał) no i te 73 konie to po prostu za mało, brakuje mi elastyczności z przyśpieszeniem na dwóch pierwszych biegach jest jeszcze nie najgorzej. Skoro mam już wymienić silnik to chciałbym włożyć od razu 1.5 16V 88KM wiem, że to tylko 15koni więcej, ale to zawsze coś...Chciałbym się dowiedzieć czy przy takim swapie będzie dużo przeróbek, łapy silnika, co ze skrzynią? czy podpasuje od 1.3? Co będę jeszcze musiał dokupić oprócz gołego silnika z osprzętem? Czy silnik może pochodzić od Mazdy 323F (94-98r)? Heh...dużo pytań :) Proszę mnie też nie namawiać na większe silniki 1.8 itd, że niby 1.5 to za mało :) Zależy mi na tym autku bo akurat blacha jakimś cudem jest w świetnym stanie no i zainwestowałem trochę już w nią zawieszenie, hamulce, felgi, konserwacja podwozia...Chciałbym tą Madzią jeszcze trochę pojeździć :)
Początkujący
 
Od: 9 sie 2015, 20:01
Posty: 8
Auto: Mazda 323 BA P (1998) 1,3 16V

Postprzez pixle28 » 12 sie 2015, 08:40

Widzę, że nikt nie potrafi odpowiedzieć na tym forum(oprócz kolegi na priv)...Nie pytałbym gdyby istniał podobny temat, ale nie ma, wszędzie tylko o zmianie silnika z 1.5 na 1.8.
Początkujący
 
Od: 9 sie 2015, 20:01
Posty: 8
Auto: Mazda 323 BA P (1998) 1,3 16V

Postprzez rafał88 » 12 sie 2015, 18:33

Bo nikt w takie słabe swapy sie nie bawi;) Lepiej jest pojsc w 1.8 bo jednak 114hp przeciwko 88hp , a juz przeciwko 73hp to juz wogole :P

Jak sam nie zaczniesz i zrobic to nic sie nie dowiesz. Kup robita 323f albo 323f sedan lub 323C najlepiej po FL tak jak Ty masz i przekladac calosc jak leci. Auto nie jest skomplikowane takze mozna samemu podzialac;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez luki_92_92 » 12 sie 2015, 21:00

Dokładnie, po co przekładać B3 na Z5 jak można odrazu na BP, spalanie to samo a mocy więcej i powinien być bardziej bezawaryjny teoretycznie, ja nie widzę sensu swapowania na Z5.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez pixle28 » 13 sie 2015, 10:19

Jakoś słabo z dostępnością tych silników 1.8 na alledrogo są tam jakieś w wątpliwym stanie, rozbitych mazd też nie ma za bardzo :) za to Z5 jest od groma i niektóre z całkiem sensownym przebiegiem. Chciałem zaznaczyć, że wymieniam silnik niejako z przymusu bo ten obecny jest w kiepskim stanie, a nie po to, żeby startować w jakiś zawodach :) Oczywiście fajnie byłoby mieć w "practicalu" te 115KM (jest w ogóle taka w Polsce? ) ale z tego co widzę to przy takiej przekładce jest już trochę więcej zabawy, a ja średnio czuję się na siłach, żeby z tym się bawić, budżet na to też ograniczony bo ok. 2tyś...
Początkujący
 
Od: 9 sie 2015, 20:01
Posty: 8
Auto: Mazda 323 BA P (1998) 1,3 16V

Postprzez rafał88 » 13 sie 2015, 20:05

To szukaj z Z5 takiej 323P po fl i sam wszystko przelozysz uwierz mi ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez pixle28 » 14 sie 2015, 22:53

Heh... takich Mazd 323P z silnikiem Z5 na naszym rynku praktycznie nie ma :) Od kilku miesięcy regularnie patrzę na te mazdy w ogłoszeniach, jak są to z silnikiem 1.3, albo z dychawicznym dieslem 2.0 i kiepskim wyposażeniem :) Postanowiłem wkładam Z5, później biorę się na wydech i dolot co by dobić do tych 90KM :)
Początkujący
 
Od: 9 sie 2015, 20:01
Posty: 8
Auto: Mazda 323 BA P (1998) 1,3 16V

Postprzez rafał88 » 15 sie 2015, 08:18

To 323 sedan albo 323 C
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez rafał88 » 23 sie 2015, 11:21

Kupiles cale auto czy sam silnik?? Bo wiesz, ze musisz miec ECU itd?? Heble z B3 sa jeszcze gorsze niz w samym z5 ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez pixle28 » 23 sie 2015, 14:50

Jakoś nie mam zaufania do bitych aut :) Kupiłem sam silnik z pełnym osprzętem, podobno 120tyś przebiegu, ale kto to sprawdzi... na pierwszy rzut oka ten silnik jest podejrzanie czysty, dosłownie wygląda to jakby wyjechało z fabryki, mam na niego 3 miesiące gwarancji. Co do ECU to też już mam, heble zostaną na razie te co są (były robione miesiąc temu łącznie z amortyzatorami przód i tył) nie będę się tym ścigał na torze. Jak przyjdzie chęć na dalsze mody to pomyślimy :)
Początkujący
 
Od: 9 sie 2015, 20:01
Posty: 8
Auto: Mazda 323 BA P (1998) 1,3 16V

Postprzez Borixon » 23 sie 2015, 17:41

Apropo swapu do 323p wie ktoś czy pasowałby jakiś silniczek,który miałby w granicach 140/160km ?

I od czego ? Ponieważ fakt te 70 km to mało.

Pozdrawiam :D
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2015, 14:03
Posty: 77 (4/0)
Auto: Mazda 323P Ba 1.3 98r

Postprzez pixle28 » 23 sie 2015, 22:46

Borixon

Obawiam się, że możesz nie uzyskać odpowiedzi, ten model Madzi nie jest szczególnie lubiany i jest rzadko poddawany modom, a już mechanicznym to w ogóle... Ale być może te większe silniki z wersji F wejdą, choć pewnie bez przeróbek się nie obejdzie...

Pozdro
Początkujący
 
Od: 9 sie 2015, 20:01
Posty: 8
Auto: Mazda 323 BA P (1998) 1,3 16V

Postprzez TuneFORCE » 24 sie 2015, 07:05

To wsadzaj od razu 2.0 z Xedosa ;–)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez rafał88 » 24 sie 2015, 09:01

pixle28 napisał(a):Borixon

Obawiam się, że możesz nie uzyskać odpowiedzi, ten model Madzi nie jest szczególnie lubiany i jest rzadko poddawany modom, a już mechanicznym to w ogóle... Ale być może te większe silniki z wersji F wejdą, choć pewnie bez przeróbek się nie obejdzie...

Pozdro


Juz uzyskal odpowiedz na PW :P I kolezka juz mniej wiecej wie o co kaman i co mozna zrobic. V6 tez wchodzi tylko przod trzeba przerobic.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez ow4nd » 11 paź 2015, 21:39

Ja na przyszły rok będę wsadzał 2.0 v6 do 323P .
Trzeba użyć trochę młotka, a silnik z rozbitego xedosa wyjąłem za 980 zł cały przód dosłownie.

A jak się nie uda to fkę kupie i się zmieści :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2015, 02:25
Posty: 51
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 323F (BA) 1996 1.8 16V
Mazda 323P (BA) 1997 1.4 16V

Postprzez People_Hate_Me » 12 paź 2015, 17:52

Tu macie przykład że do 323S da się włożyć coś fajnego.
Zatem do P też się musi dać.
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Borixon » 28 paź 2015, 14:49

Podepnę się bo powoli rozglądam się za dawcą do mojego "P" tylko interesuje mnie jaki największy silnik idzie włożyć do tego samochodu,powoli rozglądam się za 2.5 V6 tylko czy uda się to wsadzić?:D <serduszka>
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2015, 14:03
Posty: 77 (4/0)
Auto: Mazda 323P Ba 1.3 98r

Postprzez luki_92_92 » 28 paź 2015, 16:58

Pytanie nie powinno brzmieć czy uda się wsadzić, tylko ile masz czasu i pieniędzy, żeby to zrobić :P Normalnie pewnie nie wejdzie, ale tu się przytnie tam się wytnie i wszystko zmieścisz ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje