Swap silnika – o czym się nie mówi...

Postprzez KiRi » 17 maja 2015, 19:18

Witam

Jestem szczęśliwym posiadaczem Xedosa 6 2.0 V6 z 1996 roku. Niestety, jak każda księżniczka, moja Madzia strzeliła ostatnio małego focha i trzeba wymienić silnik. Troszkę więcej na ten temat tutaj: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=143302&start=20
Wśród czytania, myślenia, liczenia i kombinowania pojawiła się opcja swapa na 2.5 V6. Silnik kupić, osprzęt lekko zmodyfikować, zapłacić uczciwie za uczciwą robotę – niby normalka. Ale...

Samochód jest zarejestrowany, ma księgę pojazdu. Co więcej, ma nawet ubezpieczenie :) I tam wszędzie stoi jak byk – 2.0 V6 140 kucy. I tu rodzi się kilka moich wątpliwości: czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak załatwiacie swapy od strony prawnej? Żeby w dowodzie było to co w aucie, żeby ubezpieczyciel nie wypiął się na mnie w razie, odpukać, jakichkolwiek problemów, itp.

Mógłbym uznać że silnik jest elementem eksploatacyjnym, i jego wymiana to normalna operacja. Co więcej, od lat nie ma już wpisywanego numeru silnika. Ale jednak zmiana jego litrażu / mocy pociąga za sobą dość mocne modyfikacje, które być może trzeba poprzeć dodatkowym badaniem technicznym? Dodatkowo, 2.5 l to już wyższy próg przy opłacie OC, zatajenie tego może nieść za sobą dość poważne konsekwencje...

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi, z góry wielkie dzięki ;)

Pozdrawiam, Krzysiek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez krzysek71 » 17 maja 2015, 20:25

Powiem Ci tak wizualnie tego nie widać wprawne oko rozpozna 2.0 od 2.5 wątpię żeby na SKP ktoś to wyłapał zawsze możesz zgłosić do odpowiedniego urzędu ale licz się z kosztami w urzędach jak i z ubezpieczeniem bo napewno będzie droższe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Neonixos666 » 17 maja 2015, 20:26

Ja bym nie robił z tym nic, jeśli auto warte było by sporą kasę to OK warto to ogarnąć ale w takim przypadku nikt nie będzie wnikał jaki masz silnik nawet jak auto ulegnie kolizji, tylko wnikliwa ekspertyza stwierdziła by że to nie ten motor co trzeba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Vindic » 24 maja 2015, 06:16

Od strony prawnej, jeśli ktoś przełoży Ci silnik, musi wystawić odpowiedni papier, potem tylko zmieniasz dowód rejestracyjny, lub jeśli masz jeszcze kilka oczek na stemple na przeglądy, to wystarczy odpowiedni wpis w dowodzie.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2015, 18:59
Posty: 48
Skąd: Poznań / Milton Keynes
Auto: Mazda 3 2.0 150 KM 2004

Postprzez dam92 » 2 cze 2015, 01:10

Ja również jestem na etapie swapu.. i to samo pytanie usłyszałem od taty. Pytałem większość znajomych żeby mi powiedzieli który z silników to 2.5l, wszyscy się mylili.. Przeciętna osoba nie jest w stanie rozpoznać że to inny silnik, a oznaczenia na bloku są za pompą wspomagania czego i tak nie widać..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez witek » 2 cze 2015, 09:42

Na glowicę spójrz przez kolektor dolotowy i już poznasz... No ludzie nie załamujcie mnie :) Jak silnik ori nie grzebany to przepustnica też będzie miała Kl oznaczenie.

k81A1/k8101 kf1A1/kf101 na głowicy to bedzie 1.8 lub 2.0 ( stosowane były glowice k8 w silnikach kf)

kl1A1/kl101 – KLDE kl31A1/kl3101 – klde/klze

Wiadomo że ktoś nie obeznany nie zauważy ;) ale sprawne oko wychwyci i od razu rozpozna silnik, nawet jeśli kolektor dolotowy był zmieniany :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez People_Hate_Me » 2 cze 2015, 10:38

witek napisał(a):Wiadomo że ktoś nie obeznany nie zauważy ale sprawne oko wychwyci i od razu rozpozna silnik, nawet jeśli kolektor dolotowy był zmieniany


Witek wybacz ale tylko świry siedzące w Mazdach to rozpoznają.
Normalny Pan Zenek ze stacji diagnostycznej w życiu nie powie Ci że ktoś zmienił silnik z 1.8 na 2.5 lub z 2.0 na 2.5 :)

Moje zdanie jest takie, że jak w mazdach (nie tylko w alfach tak samo) Robisz Swapa z V6 na V6 to nic nie trzeba robić, nikt tego nie zauważy. A przy OC nadal mówisz że masz małą pojemność.
Powtórzę jeszcze raz, oni tego nie skumają. (Jacol chyba kiedyś jeździł po warsztatach i ludzie myśleli że on ma 1.8 a przecież był zeswapowany na KL-ZE)
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez MIRU » 3 cze 2015, 01:20

People_Hate_Me napisał(a):Normalny Pan Zenek ze stacji diagnostycznej w życiu nie powie Ci że ktoś zmienił silnik z 1.8 na 2.5 lub z 2.0 na 2.5 :)

dokładnie tak jest :) ja miałem nie tak dawno zapytanie czy ten silnik ma tylko 3 cylindry :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez chudyy96 » 8 cze 2015, 19:15

kolega ma bmw swapa z 1.6 na 2.5 i na przeglądach nic nie mówią, miał stłuczkę i też nic się do tego nie przyczepiali :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2014, 08:50
Posty: 45
Skąd: Skaryszew / Radom
Auto: Mazda 323f BG 1,6 16V 1993r

Postprzez Zagłoba » 21 sie 2015, 20:21

Panowie – pytanie z innej beczki.
W przyszłości rozważam swap silnika 2,5l 192km Skyactive z Mazdy 6 do Mazdy 3 Skyactive z silnikiem 2,0l 165km – czy coś takiego w ogóle jest wykonalne i miałoby szanse bezawaryjnie działać ? Chodzi mi tylko i wyłącznie o wzrost mocy i nm.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2015, 09:02
Posty: 147 (2/0)
Auto: Mazda 3, 2015, 165km
Skypassion, Navi, Sebring
Snowflake White

Postprzez Kliszek M3 » 4 paź 2015, 22:43

Myślę, że jest to wykonalne, za oceanem są 3 BM z wersją silnikową 2.5 Skyactiv. Zmieści się napewno <spoko> tylko jeszcze kwestia skrzyni i osprzętu.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje