Witam
Jestem szczęśliwym posiadaczem Xedosa 6 2.0 V6 z 1996 roku. Niestety, jak każda księżniczka, moja Madzia strzeliła ostatnio małego focha i trzeba wymienić silnik. Troszkę więcej na ten temat tutaj: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=143302&start=20
Wśród czytania, myślenia, liczenia i kombinowania pojawiła się opcja swapa na 2.5 V6. Silnik kupić, osprzęt lekko zmodyfikować, zapłacić uczciwie za uczciwą robotę – niby normalka. Ale...
Samochód jest zarejestrowany, ma księgę pojazdu. Co więcej, ma nawet ubezpieczenie I tam wszędzie stoi jak byk – 2.0 V6 140 kucy. I tu rodzi się kilka moich wątpliwości: czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak załatwiacie swapy od strony prawnej? Żeby w dowodzie było to co w aucie, żeby ubezpieczyciel nie wypiął się na mnie w razie, odpukać, jakichkolwiek problemów, itp.
Mógłbym uznać że silnik jest elementem eksploatacyjnym, i jego wymiana to normalna operacja. Co więcej, od lat nie ma już wpisywanego numeru silnika. Ale jednak zmiana jego litrażu / mocy pociąga za sobą dość mocne modyfikacje, które być może trzeba poprzeć dodatkowym badaniem technicznym? Dodatkowo, 2.5 l to już wyższy próg przy opłacie OC, zatajenie tego może nieść za sobą dość poważne konsekwencje...
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi, z góry wielkie dzięki
Pozdrawiam, Krzysiek
Swap silnika – o czym się nie mówi...
Strona 1 z 1
Powiem Ci tak wizualnie tego nie widać wprawne oko rozpozna 2.0 od 2.5 wątpię żeby na SKP ktoś to wyłapał zawsze możesz zgłosić do odpowiedniego urzędu ale licz się z kosztami w urzędach jak i z ubezpieczeniem bo napewno będzie droższe
Ja bym nie robił z tym nic, jeśli auto warte było by sporą kasę to OK warto to ogarnąć ale w takim przypadku nikt nie będzie wnikał jaki masz silnik nawet jak auto ulegnie kolizji, tylko wnikliwa ekspertyza stwierdziła by że to nie ten motor co trzeba.
Od strony prawnej, jeśli ktoś przełoży Ci silnik, musi wystawić odpowiedni papier, potem tylko zmieniasz dowód rejestracyjny, lub jeśli masz jeszcze kilka oczek na stemple na przeglądy, to wystarczy odpowiedni wpis w dowodzie.
- Od: 20 lut 2015, 18:59
- Posty: 48
- Skąd: Poznań / Milton Keynes
- Auto: Mazda 3 2.0 150 KM 2004
Ja również jestem na etapie swapu.. i to samo pytanie usłyszałem od taty. Pytałem większość znajomych żeby mi powiedzieli który z silników to 2.5l, wszyscy się mylili.. Przeciętna osoba nie jest w stanie rozpoznać że to inny silnik, a oznaczenia na bloku są za pompą wspomagania czego i tak nie widać..
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Na glowicę spójrz przez kolektor dolotowy i już poznasz... No ludzie nie załamujcie mnie Jak silnik ori nie grzebany to przepustnica też będzie miała Kl oznaczenie.
k81A1/k8101 kf1A1/kf101 na głowicy to bedzie 1.8 lub 2.0 ( stosowane były glowice k8 w silnikach kf)
kl1A1/kl101 – KLDE kl31A1/kl3101 – klde/klze
Wiadomo że ktoś nie obeznany nie zauważy ale sprawne oko wychwyci i od razu rozpozna silnik, nawet jeśli kolektor dolotowy był zmieniany
k81A1/k8101 kf1A1/kf101 na głowicy to bedzie 1.8 lub 2.0 ( stosowane były glowice k8 w silnikach kf)
kl1A1/kl101 – KLDE kl31A1/kl3101 – klde/klze
Wiadomo że ktoś nie obeznany nie zauważy ale sprawne oko wychwyci i od razu rozpozna silnik, nawet jeśli kolektor dolotowy był zmieniany
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
witek napisał(a):Wiadomo że ktoś nie obeznany nie zauważy ale sprawne oko wychwyci i od razu rozpozna silnik, nawet jeśli kolektor dolotowy był zmieniany
Witek wybacz ale tylko świry siedzące w Mazdach to rozpoznają.
Normalny Pan Zenek ze stacji diagnostycznej w życiu nie powie Ci że ktoś zmienił silnik z 1.8 na 2.5 lub z 2.0 na 2.5
Moje zdanie jest takie, że jak w mazdach (nie tylko w alfach tak samo) Robisz Swapa z V6 na V6 to nic nie trzeba robić, nikt tego nie zauważy. A przy OC nadal mówisz że masz małą pojemność.
Powtórzę jeszcze raz, oni tego nie skumają. (Jacol chyba kiedyś jeździł po warsztatach i ludzie myśleli że on ma 1.8 a przecież był zeswapowany na KL-ZE)
People_Hate_Me napisał(a):Normalny Pan Zenek ze stacji diagnostycznej w życiu nie powie Ci że ktoś zmienił silnik z 1.8 na 2.5 lub z 2.0 na 2.5
dokładnie tak jest ja miałem nie tak dawno zapytanie czy ten silnik ma tylko 3 cylindry
Panowie – pytanie z innej beczki.
W przyszłości rozważam swap silnika 2,5l 192km Skyactive z Mazdy 6 do Mazdy 3 Skyactive z silnikiem 2,0l 165km – czy coś takiego w ogóle jest wykonalne i miałoby szanse bezawaryjnie działać ? Chodzi mi tylko i wyłącznie o wzrost mocy i nm.
W przyszłości rozważam swap silnika 2,5l 192km Skyactive z Mazdy 6 do Mazdy 3 Skyactive z silnikiem 2,0l 165km – czy coś takiego w ogóle jest wykonalne i miałoby szanse bezawaryjnie działać ? Chodzi mi tylko i wyłącznie o wzrost mocy i nm.
Myślę, że jest to wykonalne, za oceanem są 3 BM z wersją silnikową 2.5 Skyactiv. Zmieści się napewno tylko jeszcze kwestia skrzyni i osprzętu.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje