Silnik KL-DE+komputer KF=uboga mieszanka

Postprzez BLACK666PL » 15 sty 2015, 04:11

Witam, mam następujący problem chodzi o to ze nie jaki Witek zasugerował mi ze silnik KL-de na kompie z KF ma za ubogą mieszankę (od tamtej pory nie sypiam dobrze <płacze>) i teraz pojawia sie pytanie do was jak długo musiałbym jeździć na takim zestawieniu by mój silnik dostał po <dupa> jakie są skutki ubogiej mieszanki to wiem tylko nie wiem jak długo mogę tak jeździć, z tego co wiem to komputer KF jakoś ogarnia mieszankę tylko nie wyrabia w górnej części obrotów powiem ze nie pokoi mnie ta sytuacja ze względu na to ze dopiero będę mógł wystroić silnik w Polsce a będzie to po wakacjach a silnik jest po generalce :( jak do tej pory zrobiłem około 2,5 tys km i zanim bym zawitał do PL to zrobił bym pewnie jakieś 5 tys, prosiłbym was o opinie w tej sprawie jak długo mogę tak jeździć i jak jeździć (nie przekraczać danych obrotów <co?>) i czy naprawdę komp KF tak bardzo zaniża dawkę,dobrze by było jakby wypowiedziały się osoby które tez miały KL-de i kompa z KF-a
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 15:23
Posty: 227
Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti

Postprzez witek » 16 sty 2015, 23:18

Zaniża zaniża :D Podobna zasada jest na kompie od k8 w klu, ogólnie to na wysokich obrotach bedzie sporo za ubogo, ale ile to trzeba by afr zmierzyć :D nie poleca się takiej jazdy bo może być źle szczególnie jak np cały czas pizgasz do odciny :D

Staraj się jeździć spokojnie i jakoś to będzie :) Nie ma powodu żeby nie spać po nocach :D
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez BLACK666PL » 17 sty 2015, 17:09

witek napisał(a):Zaniża zaniża :D Podobna zasada jest na kompie od k8 w klu, ogólnie to na wysokich obrotach bedzie sporo za ubogo, ale ile to trzeba by afr zmierzyć :D nie poleca się takiej jazdy bo może być źle szczególnie jak np cały czas pizgasz do odciny :D

Staraj się jeździć spokojnie i jakoś to będzie :) Nie ma powodu żeby nie spać po nocach :D


nie docinka zdarza sie rzadko :) ogólnie to jeżdżę bardzo spokojnie obroty tak w przedziale 2-2,5 do 2,7 obr wiec przez te 5000 tys km nie powinno sie stać nic <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 15:23
Posty: 227
Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti

Postprzez MIRU » 18 sty 2015, 15:10

pytanie jak jest uboga ?? spr ktos czy tylko takie gadanie :D najlepiej to z widebandem sie przeleciec i będzie wiadomo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez BLACK666PL » 18 sty 2015, 19:26

MIRU napisał(a):pytanie jak jest uboga ?? spr ktos czy tylko takie gadanie :D najlepiej to z widebandem sie przeleciec i będzie wiadomo


tez jestem tego bardzo ciekaw <co?> bo autko pali tak 12.5L wiec paliwa raczej mu nie brakuje w tym przedziale obrotów 2.2-2.7tys obr jakby palił te 8L to by było pewne ze brakuje a tak to nikt dokładnie nie wie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 15:23
Posty: 227
Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti

Postprzez onyx » 18 sty 2015, 19:53

Z tego co pamiętam, jak była strojona MX-3 Jarka.ze, to auto jak przyjechało to było w całym zakresie przelane...

EDIT: przy WOT brakowalo paliwa
Ostatnio edytowano 18 sty 2015, 23:08 przez onyx, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez BLACK666PL » 18 sty 2015, 20:15

onyx napisał(a):Z tego co pamiętam, jak była strojona MX-3 Jarka.ze, to auto jak przyjechało to było w całym zakresie przelane...


zdaje mi sie ze za bogata mieszanka jest mniej szkodliwa dla samego silnika lecz bardziej szkodzi układowi wydechowemu z tego co wiem, sonda i katalizator dostaje po <dupa> i czasem zdarzają sie strzały ale to rzadko lecz to mnie aż tak nie martwi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 15:23
Posty: 227
Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti

Postprzez onyx » 18 sty 2015, 20:24

Bogata mieszanka jest szkodliwa o ile się olej wymienia zgodnie z interwałami producenta. Podczas jazy na bogatszej mieszance, część niespalonego paliwa przedostaje się do oleju – co powoduje jego rozrzedzanie i słabsze smarowanie. Dlatego olej wtedy powinno się zmieniać częściej
Nie wiem czy co to piszesz apropos sondy i kata do końca się zgadza – bogatsza mieszanka obniża temp. spalin i temp. w komorze spalania – to częsty zabieg nawet w seryjnych autach doładowanych. W autach wolnossących na pewno zbyt niski AFR nie pozwala osiągnąć mocy

P.S. Masz auto z turbo to chyba powinieneś to wiedzieć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Boris86 » 7 mar 2015, 14:12

A wtryski są KL'a czy z KF?
Jak wtryski z KL to nie będzie dramatu.
Miałem kiedyś tak jedno auto zrobione że na Blok i głowice KL poszedł kolektor dolotowy z KF z wtryskami KL i przepustnicą z KL.
Zamiast nie spać po nocach poświeć godzinkę, podjedz do kogoś kto stroi silniki.
Sonda w rure i ognia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez sq2jul » 7 mar 2015, 15:29

Ja na takim setupie jak autor tematu zrobiłem 60k km, w dodatku na LPG. Nic się nie działo.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez witek » 8 mar 2015, 11:30

Ale komp od lpg inaczej sterowal niz benzyna :D i tam juz mogla byc ok mieszanka :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez sq2jul » 8 mar 2015, 12:01

Komp od lpg mógł trochę poprawić sytuację wszak działał jak piggyback, jednak przy mocy 150 KM, która legitymowal się silnik umówmy się, że do ideału mu brakowało.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez onyx » 9 mar 2015, 10:12

Komp od LPG raczej jako bazę miał mapę benzynową, więc lepiej raczej dużo nie było. Mało kto raczej jeździ z sondą AFR i stroi gaz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Hazu » 19 mar 2015, 21:28

Obecne sterowniki gazu maja funkcję auto adaptacji.
Wiec o ile pozostały sprzęt jest wystarczający a sondy podłączone, to na gazie kiedyś się dostroi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje