Silnik KL-DE+komputer KF=uboga mieszanka
Strona 1 z 1
Witam, mam następujący problem chodzi o to ze nie jaki Witek zasugerował mi ze silnik KL-de na kompie z KF ma za ubogą mieszankę (od tamtej pory nie sypiam dobrze ) i teraz pojawia sie pytanie do was jak długo musiałbym jeździć na takim zestawieniu by mój silnik dostał po jakie są skutki ubogiej mieszanki to wiem tylko nie wiem jak długo mogę tak jeździć, z tego co wiem to komputer KF jakoś ogarnia mieszankę tylko nie wyrabia w górnej części obrotów powiem ze nie pokoi mnie ta sytuacja ze względu na to ze dopiero będę mógł wystroić silnik w Polsce a będzie to po wakacjach a silnik jest po generalce jak do tej pory zrobiłem około 2,5 tys km i zanim bym zawitał do PL to zrobił bym pewnie jakieś 5 tys, prosiłbym was o opinie w tej sprawie jak długo mogę tak jeździć i jak jeździć (nie przekraczać danych obrotów ) i czy naprawdę komp KF tak bardzo zaniża dawkę,dobrze by było jakby wypowiedziały się osoby które tez miały KL-de i kompa z KF-a
- Od: 6 paź 2009, 15:23
- Posty: 227
- Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
- Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti
Zaniża zaniża Podobna zasada jest na kompie od k8 w klu, ogólnie to na wysokich obrotach bedzie sporo za ubogo, ale ile to trzeba by afr zmierzyć nie poleca się takiej jazdy bo może być źle szczególnie jak np cały czas pizgasz do odciny
Staraj się jeździć spokojnie i jakoś to będzie Nie ma powodu żeby nie spać po nocach
Staraj się jeździć spokojnie i jakoś to będzie Nie ma powodu żeby nie spać po nocach
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
witek napisał(a):Zaniża zaniża Podobna zasada jest na kompie od k8 w klu, ogólnie to na wysokich obrotach bedzie sporo za ubogo, ale ile to trzeba by afr zmierzyć nie poleca się takiej jazdy bo może być źle szczególnie jak np cały czas pizgasz do odciny
Staraj się jeździć spokojnie i jakoś to będzie Nie ma powodu żeby nie spać po nocach
nie docinka zdarza sie rzadko ogólnie to jeżdżę bardzo spokojnie obroty tak w przedziale 2-2,5 do 2,7 obr wiec przez te 5000 tys km nie powinno sie stać nic
- Od: 6 paź 2009, 15:23
- Posty: 227
- Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
- Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti
MIRU napisał(a):pytanie jak jest uboga spr ktos czy tylko takie gadanie najlepiej to z widebandem sie przeleciec i będzie wiadomo
tez jestem tego bardzo ciekaw bo autko pali tak 12.5L wiec paliwa raczej mu nie brakuje w tym przedziale obrotów 2.2-2.7tys obr jakby palił te 8L to by było pewne ze brakuje a tak to nikt dokładnie nie wie
- Od: 6 paź 2009, 15:23
- Posty: 227
- Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
- Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti
Z tego co pamiętam, jak była strojona MX-3 Jarka.ze, to auto jak przyjechało to było w całym zakresie przelane...
EDIT: przy WOT brakowalo paliwa
EDIT: przy WOT brakowalo paliwa
Ostatnio edytowano 18 sty 2015, 23:08 przez onyx, łącznie edytowano 1 raz
onyx napisał(a):Z tego co pamiętam, jak była strojona MX-3 Jarka.ze, to auto jak przyjechało to było w całym zakresie przelane...
zdaje mi sie ze za bogata mieszanka jest mniej szkodliwa dla samego silnika lecz bardziej szkodzi układowi wydechowemu z tego co wiem, sonda i katalizator dostaje po i czasem zdarzają sie strzały ale to rzadko lecz to mnie aż tak nie martwi
- Od: 6 paź 2009, 15:23
- Posty: 227
- Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
- Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti
Bogata mieszanka jest szkodliwa o ile się olej wymienia zgodnie z interwałami producenta. Podczas jazy na bogatszej mieszance, część niespalonego paliwa przedostaje się do oleju – co powoduje jego rozrzedzanie i słabsze smarowanie. Dlatego olej wtedy powinno się zmieniać częściej
Nie wiem czy co to piszesz apropos sondy i kata do końca się zgadza – bogatsza mieszanka obniża temp. spalin i temp. w komorze spalania – to częsty zabieg nawet w seryjnych autach doładowanych. W autach wolnossących na pewno zbyt niski AFR nie pozwala osiągnąć mocy
P.S. Masz auto z turbo to chyba powinieneś to wiedzieć
Nie wiem czy co to piszesz apropos sondy i kata do końca się zgadza – bogatsza mieszanka obniża temp. spalin i temp. w komorze spalania – to częsty zabieg nawet w seryjnych autach doładowanych. W autach wolnossących na pewno zbyt niski AFR nie pozwala osiągnąć mocy
P.S. Masz auto z turbo to chyba powinieneś to wiedzieć
A wtryski są KL'a czy z KF?
Jak wtryski z KL to nie będzie dramatu.
Miałem kiedyś tak jedno auto zrobione że na Blok i głowice KL poszedł kolektor dolotowy z KF z wtryskami KL i przepustnicą z KL.
Zamiast nie spać po nocach poświeć godzinkę, podjedz do kogoś kto stroi silniki.
Sonda w rure i ognia.
Jak wtryski z KL to nie będzie dramatu.
Miałem kiedyś tak jedno auto zrobione że na Blok i głowice KL poszedł kolektor dolotowy z KF z wtryskami KL i przepustnicą z KL.
Zamiast nie spać po nocach poświeć godzinkę, podjedz do kogoś kto stroi silniki.
Sonda w rure i ognia.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Ja na takim setupie jak autor tematu zrobiłem 60k km, w dodatku na LPG. Nic się nie działo.
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Komp od lpg mógł trochę poprawić sytuację wszak działał jak piggyback, jednak przy mocy 150 KM, która legitymowal się silnik umówmy się, że do ideału mu brakowało.
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje