Mazda 323F BJ Sportive Swap na KF/KL – ZE/DE

Postprzez slisman » 29 wrz 2014, 12:54

A skąd jesteś? Może spróbuj napisać w temacie regionalnym Twojej okolicy.
Sam nie jestem w stanie pomóc...ale kibicuję takiej przeróbce <spoko> Tak więc trzymam kciuki, może ktoś z Twojej okolicy ogarnia kabelki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Asgota » 29 wrz 2014, 14:28

Jestem z Częstochowy ;))
Jeżeli ktoś ogarnia taki temat i jest w promieniu powiedzmy do 100km od Częstochowy i chce pomóc zapraszam, mogę przyjechać i zabrać do nas następnie po zabawie odstawić do domu, ew. pokryć koszty paliwa ;)
Głównie chodzi o zasilenie kompa tak aby silnik zaczął pracować, równo czy nierówno nieważne, z tym wszystkim sobie już poradzimy...

Kanał się już wykopał, wylewka się wylała :D Jeszcze ścianki i będzie miejsce do pracy, mój brat jeszcze chce w garażu prysnąć swoją Prelude więc myślę że upychanie silnika zacznę jakoś 4 Października może wcześniej może później.
Dlatego właśnie chciałem już przygotować po części kabelki.

Jeszcze jedna sprawa jak wiecie FS ma pompę wspomagania z przodu a KF z tyłu, ktoś ma pomysł jak to rozwiązać? Myśleliśmy aby po obcinać gumowe przewody i pozaciskać na nowo tak aby pasowały, ale najgorsze jak dla mnie jest chłodzenie płynu które znajduje się w pasie przednim, które chyba trzeba tez poprowadzić... Ale jeszcze nie badałem za bardzo tego tematu więc szczerze to nie znam dokładnej trasy węży :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 10:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez LAJCIK29 » 29 wrz 2014, 17:36

Fajny ten projekt szkoda by było się poddać w sumie to z okolic Częstochowy jest radar88 spróbuj się z nim skontaktować . On parę kfów rozłożył i złożył wiec może pomoże. Trzymam kciuki
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 09:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez Asgota » 29 wrz 2014, 19:18

Mój FS po remoncie jest wystawiony na sprzedaż i są już chętni :) jak poleci w świat to już nie będzie możliwości wycofania się ;)

Jestem typem człowieka który jak coś zaczyna to albo kończy albo po długich klęskach oddaje na złom, a to Mazda <3 więc druga opcja nie wchodzi w grę ^^

Tak jak pisałem. tylko garaż zrobi się wolny i zaczynam dłubankę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 10:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez pawelc » 30 wrz 2014, 09:47

Po pierwsze sterownik do KF-a jest bez imobilajzera ? ,jak tak to sprawa prosta w sumie ,ściągnij sobie 626 Wirning diagram -tam masz schematy sterowania silnikiem od KL-a ,w przypadku KF-a są praktycznie identyczne ,w autodacie znajdziesz rozpiskę pinów w kompie od KF-a ,schematu sterowania silnikiem nie widziałem
Jak poczujesz się na siłach realizować ten projekt to aby nie namieszać za bardzo to masz dwa rozwiązania :
-usunąć oryginalny komp i zabawa ze zgraniem instalacji
-lub zostawić elektrykę jak w oryginale ,dorzucić drugiego kompa tylko do sterowania silnikiem rozwiązanie prostsze i można je zrealizować całkowicie pod maską bez przeciągania kabli z wnętrza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Asgota » 30 wrz 2014, 15:43

pawelc napisał(a):Po pierwsze sterownik do KF-a jest bez imobilajzera ? ,jak tak to sprawa prosta w sumie ,ściągnij sobie 626 Wirning diagram -tam masz schematy sterowania silnikiem od KL-a ,w przypadku KF-a są praktycznie identyczne ,w autodacie znajdziesz rozpiskę pinów w kompie od KF-a ,schematu sterowania silnikiem nie widziałem
Jak poczujesz się na siłach realizować ten projekt to aby nie namieszać za bardzo to masz dwa rozwiązania :
-usunąć oryginalny komp i zabawa ze zgraniem instalacji
-lub zostawić elektrykę jak w oryginale ,dorzucić drugiego kompa tylko do sterowania silnikiem rozwiązanie prostsze i można je zrealizować całkowicie pod maską bez przeciągania kabli z wnętrza


dzięki za info :) będzie ta 2 opcja czyli zostają 2 kompy :)

BTW. komp KF'a jest bez imobilajzera .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 10:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez witek » 30 wrz 2014, 18:07

Wiązka k8 jest praktycznie taka sama jak w klu, szczególnie ta przed liftem, a masz piękny manual gdzie jest wszystko rozpisane co do pinu :)

http://www.mx-3.com/manuals/index.php
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Asgota » 1 paź 2014, 14:59

witek napisał(a):Wiązka k8 jest praktycznie taka sama jak w klu, szczególnie ta przed liftem, a masz piękny manual gdzie jest wszystko rozpisane co do pinu :)

http://www.mx-3.com/manuals/index.php


Dzięki, fakt jest tego trochę :) Nawet za dużo przeszukuje to już godzinę i dalej nie znalazłem tych kostek które wstawiłem :P


Pomijając chwilowo temat schematów.

Czy komputer KF'a będzie prawidłowo sterował silnikiem jeżeli poszczególne podzespoły podłącze do danych wiązek:


Przykład:
Podzespół – Wiązka

Czujnik położenia wałka rozrządu (o ile on istnieje przy silniku z aparatem zapłonowym( – KF
Czujnik położenia wału – KF
Czujnik ciśnienia oleju – FS
Czujnik temperatury wody – FS
Alternator – FS
Rozrusznik – FS
Czujnik spalania stukowego – KF (różnica pinów nie podchodzi do FS'a)
Sondy Lambda – KF
Podciśnienia – KF
Przepływka – KF
Czujnik prędkości – FS
Wentylatory – zostają fabrycznie na FS
Aparat zapłonowy – KF


Przy takim podłączeniu wystarczy że do kompa KF'a dostarczę tylko zasilanie czy potrzebuje on jeszcze jakieś inne informacje z wiązki autka?

Obrotomierz będę chciał wyprowadzić z kompa KF'a (pewnie jeden z pinów za to odpowiada) i wpiąć w pin odpowiedzialny za obroty w FS'ie. CO do skalowania obrotomierza, jak to się robi? musi wykonać to fachowiec czy samemu też można?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 10:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez *White* » 19 paź 2014, 10:50

Tak sobie myślę czy nie łatwiej będzie Ci założyć EMU jeśli chcesz go w przyszłości modzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2006, 19:17
Posty: 181 (0/2)
Skąd: Gdansk
Auto: M6 GG 07r. 2.0 MZR MT
Była:
M6 GG 04r. 2.0 Pb/LPG AT
626 GF 99r. 2.0 DiTD
Premacy 01r. 2.0 Pb MT
626 GF 01r. 2.0 Pb/LPG MT
MX-3 95r. 1.6 Pb/LPG MT
626 GE 95r. 2.0 Pb MT
i inne nacje...

Postprzez lucky-luciano » 19 paź 2014, 11:54

Nie do końca pomogę, ale może trochę naprowadzę, ponieważ robiłem sam swapa w poprzednim aucie. Wtyczki, które łączą instalację silnika z instalacją budy to tzw. "Control Wiring Harness and Body Wiring Harness Combination". To właśnie w nich znajdują się między innymi kable od zapłonu, sygnału do rozrusznika itp. Wszystko sprowadza się tylko do tego, żeby odnaleźc na diagramach odpowiednie wyjścia i połączyc je z odpowiednimi kablami. Generalnie wydaje się to skomplikowane, ale po fakcie okaże się to po prostu bardzo proste ;) W przypadku mojego swapa wersja podstawowa (odpalenie silnika) sprowadzała się do podpięcia 3 przewodów – Ignition Swich (zapłon), podania napięcia na ecu i kabla do rozrusznika. Moim zdaniem zostawienie 2 komputerów w Twoim przypadku jest bardzo sensowne, wystarczy na ecu KFa podac zapłon i napięcie, a reszta robi się sama. Oczywiście diagramy elektryczne to podstawa w tym przypadku ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez Asgota » 26 paź 2014, 03:23

lucky-luciano napisał(a):Nie do końca pomogę, ale może trochę naprowadzę, ponieważ robiłem sam swapa w poprzednim aucie. Wtyczki, które łączą instalację silnika z instalacją budy to tzw. "Control Wiring Harness and Body Wiring Harness Combination". To właśnie w nich znajdują się między innymi kable od zapłonu, sygnału do rozrusznika itp. Wszystko sprowadza się tylko do tego, żeby odnaleźc na diagramach odpowiednie wyjścia i połączyc je z odpowiednimi kablami. Generalnie wydaje się to skomplikowane, ale po fakcie okaże się to po prostu bardzo proste ;) W przypadku mojego swapa wersja podstawowa (odpalenie silnika) sprowadzała się do podpięcia 3 przewodów – Ignition Swich (zapłon), podania napięcia na ecu i kabla do rozrusznika. Moim zdaniem zostawienie 2 komputerów w Twoim przypadku jest bardzo sensowne, wystarczy na ecu KFa podac zapłon i napięcie, a reszta robi się sama. Oczywiście diagramy elektryczne to podstawa w tym przypadku ;)


zapłon i zasilanie mówisz? muszę jutro wrócić do kabli :)
btw. masa jest już w wiązce kompa czy też wychodzi z budy i ją też muszę odszukać?

rozrusznik chciałem zastosować z wiązki fs'a, nie będzie to powodowało problemów??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 10:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez lucky-luciano » 1 lis 2014, 22:29

Masz rozpiskę pinów ecu? "Ecu pinouts", bez tego nie podchodziłbym do swapa. Rozrusznik w moim przypadku nie był powiązany bezpośrednio z ecu, więc tutaj nie szukałbym problemu w ogóle – akurat ta częśc elektryki jest banalnie prosta.

Jeśli chodzi o podzespoły. Wszystkie czujniki silnika zostają z KFa, to logiczne, ponieważ na ich podstawie komputer będzie pracował. Reszta, jak rozrusznik, chłodnice, temperatury na zegary zostają z FSa i pracują na starej instalacji. U mnie akurat była taka sytuacja, że jeden czujnik temperatury szedł na ecu, a drugi na zegary, ale nie wiem jak jest w KFie (albo wspólny, albo osobne). Połączenie obu komputerów robisz na pinach Ignition Switch (zapłon) i to powinno wystarczyc.

Masz może schematy elektryczne? Rzuciłbym okiem i może coś by się wyjaśniło konkretnie. W moim przypadku posiadałem takie oto dobro:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez witek » 2 lis 2014, 15:15

W kfie to nie problem z czujnikiem temperatury :) W serii K są 3 albo dwa czujniki w zależności od roczników, jeden jednopinowy który daje sygnał na zegar i dwa dwupinowe idące do ECU. Odpowiadały za włączenie się wentylatorów no i sygnał dla pracy silnika. W nowszych rocznikach był tylko jeden dwupinowy.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Asgota » 3 lis 2014, 01:05

lucky-luciano napisał(a):Masz rozpiskę pinów ecu? "Ecu pinouts", bez tego nie podchodziłbym do swapa. Rozrusznik w moim przypadku nie był powiązany bezpośrednio z ecu, więc tutaj nie szukałbym problemu w ogóle – akurat ta częśc elektryki jest banalnie prosta.

Jeśli chodzi o podzespoły. Wszystkie czujniki silnika zostają z KFa, to logiczne, ponieważ na ich podstawie komputer będzie pracował. Reszta, jak rozrusznik, chłodnice, temperatury na zegary zostają z FSa i pracują na starej instalacji. U mnie akurat była taka sytuacja, że jeden czujnik temperatury szedł na ecu, a drugi na zegary, ale nie wiem jak jest w KFie (albo wspólny, albo osobne). Połączenie obu komputerów robisz na pinach Ignition Switch (zapłon) i to powinno wystarczyc.

Masz może schematy elektryczne? Rzuciłbym okiem i może coś by się wyjaśniło konkretnie. W moim przypadku posiadałem takie oto dobro:
Obrazek


nie mam niestety schematu ;/ szukałem ale nic nie znalazłem :(

witek napisał(a):W kfie to nie problem z czujnikiem temperatury :) W serii K są 3 albo dwa czujniki w zależności od roczników, jeden jednopinowy który daje sygnał na zegar i dwa dwupinowe idące do ECU. Odpowiadały za włączenie się wentylatorów no i sygnał dla pracy silnika. W nowszych rocznikach był tylko jeden dwupinowy.


Mam 3 przewody wychodzące z czujnika temperatury, są to dwie kostki jedna ma jeden przewód druga ma dwa przewody.


Pytanie co z wentylatorami? są one na wiązce auta w BA oraz też w BJ dlatego chciałem się wpiąć FS'em do KF'a żeby to FS startował wentylatorki. Da tak rade?


Przed chwilą znalazłem takie schematy:

http://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazd ... 624VKF.pdf

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 10:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez Asgota » 2 cze 2015, 01:04

po bardzo długiej nieobecności wracam i przedstawiam postępy :)

FS'01 papa
Obrazek

KF:
Obrazek

Skrzynka:
Obrazek

Fałka wylądowała:
Obrazek


Teraz po przymiarkach wstępnych wyrzucamy KF'a z budy auto na blacharkę komory i składamy wszystko na poważnie już z elektryką i osprzętem. Postępy będę wrzucał na bieżąco zapewne jak i pytania co do elektryki ^^

Prawdopodobnie pierwsza BJ z V6 w Polsce nadchodzi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 10:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez rafał88 » 2 cze 2015, 07:35

To jednak beje KF czy KL?? Bo KF szalu nie robi;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Asgota » 2 cze 2015, 12:47

Dorwalem kfa prawie za darmo, więc na razie kf na przymiarki itd. Planuję finalnie kl-ze. Wladowanie kl po kf to będzie formalności, ale kupienie dobrego kl-ze i wyremontowanie to już troszkę szarpnie budżet.

Do tego ja chcę poskładać kl na korkach kj itd. Czyli przygotować silnik pod dmuchawe.

Dopisano 3 cze 2015, 02:40:

Dziś bawiliśmy się dalej mechaniczną strona, ale jakoś na dniach chcemy odpalić silnik chociaż by na chwile podpinając go na "krótko"

Jaką wiązkę i kompa posiadam macie opisane na poprzedniej stronie, zdobyłem Ecu pinouts do mojego kompa i proszę was teraz o podpowiedzi jak zasilić kompa prosto z akumulatora na krótko czyli podać mu tylko prąd żeby mógł pracować po zakręceniu rozrusznikiem.

dla wyjaśnienia:
– Rozrusznik zasilam z fabrycznej wiązki BJ (dziś już kręciliśmy)
– Cały osprzęt alternator itd jest odłączony
– Wszystkie czujniki i podciśnienia na swoim miejscu
– Pompa paliwa będzie spięta tak aby cały czas podawała paliwo.

Chcemy go uruchomić w ten sposób tylko dla testu na kilka sekund, nie zostawimy tego na stałe.

Znalezione schematy:
Dorzucę jeszcze to: http://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazd ... agrams.pdf (Strona 23 – 2.5L bodajże KL)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 10:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez lucky-luciano » 4 cze 2015, 15:38

Rzuciłem okiem na Twoje diagramy – generalnie masz wszystko, czego ja potrzebowałem do mojego swapa. Przypomnij proszę, masz kompletną wiązkę silnika? Jeśli tak, sprawa jest prosta.

Jeśli chodzi o samo odpalenie. Patrząc na ecu pinouts:
3c i 1U – masa, czarno-czerwony,
1A – stały plus, niebiesko-czerwony,
1B – stąd wychodzi 12V, które wędruje na przekaźnik pompy paliwa i Power Relay.

Do tego trzeba podac napięcie na przekaźnik Power Relay – stałe + po kluczyku. To tak na szybko. Dodam tylko, że jak sam przechodziłem przez elektrykę w tamtym roku, na początku wszystko było dla mnie czarną magią. Do czasu, kiedy załapałem sens tego wszystkiego ;) Jak już zrozumiałem, co gdzie idzie i po co, wszystko stało się banalne ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez Asgota » 6 cze 2015, 02:04

Dzięki pomocy kolegi lucky-luciano dziś udało nam sie zapalić Magdalenę.

Pierwsza próba zakończona failem przez brak prądu :P


Druga próba zakończona sukcesem <jupi>


Teraz opróżniamy komorę i mazda jedzie do blacharza.

Dla potomnych, do odpalenia przynajmniej na krótko KF'a z wiązki należy podłączyć:
Od kompa:
3O – Masa
4A – Masa
4C – Masa
4D – Masa
4I – 12V
1C – 12V
4B – 12V

Kostka Main Relay na schemacie: B3-02:
Biało-czerwony – Aparat zapłonowy – 12V
Biało-niebieski – Wtryski – 12V
Czarny – Masa

Stacyjka:
Niebieski – Aparat Zapłonowy (Kostka B3-03 ta cieńsza kabel L) – 12V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 10:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez lucky-luciano » 6 cze 2015, 08:20

Brawo Ty! :D

Teraz na 1c podasz 12V z instalacji FSa po przekręceniu kluczyka i będzie dobrze.

EDIT:
Diagramy do instalacji FS
Temperatura płynu (Engine coolant temperature sensor), wtyk B1-09 (D, V/Y) –> pin 38 (V/Y)
diag.jpg


Oil Pressure Switch (ciśnienie oleju), wtyk c-13 (LG/R) –> wtyk X-01
oil.jpg

x01.jpg


Dla przypomnienia, rozpiska kolorów kabli:
kolory.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje