Mazda 323F BJ Sportive Swap na KF/KL – ZE/DE
Witajcie, w ostatnim czasie mój FS doprowadza mnie do szału ciągle coś jest nie tak, dlatego zastanawiam się nad wstawieniem nowego silnika FS lub innego np. właśnie z serii KL, a dokładniej 2.5.
Mam kilka pytań i odpowiedzi, może ktoś z was ma jakieś doświadczenie na temat swapa w tej budzie.
Z elektryką, wiązką i komputerem sobie poradzę ale nie wiem za bardzo jak z resztą.
Pytania:
1. Montaż silnika, na pewnym amerykańskim forum znalazłem tak zmodowaną mazdę i czytając artykuł wnioskuję że silnik wchodzi dosyć fajnie tylko że przerobić trzeba lewą łapę silnika (tą po stronie rozrządu) a reszta jako tako pasuje.
Głównie chodzi mi jak z półosiami? czy nie będą ona za długie lub za krótkie? czy muszę zmieniać całe zwrotnice? Co z maglownicą może zostać stara?
2. Hamulce da się jakoś dopasować czy lepiej ładować z KL'a?
3. Klimatyzacja, czy mogę przerobić tylko rurki do kompresora i zadziała czy raczej klima całkowicie odpadnie?
4. Co z ABS'em i Trakcją jak one działają w BJ?
5. Chłodnicę silnika lepiej założyć z KL'a czy FS'owa wyrobi?
6. Co z immobilizerem? będzie sprawiał jakieś problemy?
Mam kilka pytań i odpowiedzi, może ktoś z was ma jakieś doświadczenie na temat swapa w tej budzie.
Z elektryką, wiązką i komputerem sobie poradzę ale nie wiem za bardzo jak z resztą.
Pytania:
1. Montaż silnika, na pewnym amerykańskim forum znalazłem tak zmodowaną mazdę i czytając artykuł wnioskuję że silnik wchodzi dosyć fajnie tylko że przerobić trzeba lewą łapę silnika (tą po stronie rozrządu) a reszta jako tako pasuje.
Głównie chodzi mi jak z półosiami? czy nie będą ona za długie lub za krótkie? czy muszę zmieniać całe zwrotnice? Co z maglownicą może zostać stara?
2. Hamulce da się jakoś dopasować czy lepiej ładować z KL'a?
3. Klimatyzacja, czy mogę przerobić tylko rurki do kompresora i zadziała czy raczej klima całkowicie odpadnie?
4. Co z ABS'em i Trakcją jak one działają w BJ?
5. Chłodnicę silnika lepiej założyć z KL'a czy FS'owa wyrobi?
6. Co z immobilizerem? będzie sprawiał jakieś problemy?
Ostatnio edytowano 26 paź 2014, 14:37 przez Asgota, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
1. Zeby silnik siadł nie trzeba się właśnie dużo meczyć jak sam piszesz. Skrzynia kl-owa półosie kla żadnych zmian. maglownica nie ma nic do rzeczy jeżeli już to sanki mogą się zbuntować bo nie wiem czy sa takie same do FS-a (poprostu nie pamiętam)
2. Hamulce, zwrotnice to sie nie zmienia.
3. Przy silniku masz tylko kompresor, jak Ci sie uda rurki doprowadzić to będzie hulać.
4. ABS i Trakcja nie maja nic wspólnego z silnikiem jak za bardzo nie rozpizgasz całości to będzie ok.
5. chłodnica z FS-a nie pasuje do kl-a bo wyjścia i wejścia sa w całkiem innych miejscach.
6. Co do immo to jak pokombinujesz to może to zgrasz ale w to szczerze wątpię
Z reszta jak wygrzebałeś cały mod to pogadaj z gościem może Ci udostępni części/mody potrzebne do finału będzie taniej niż metoda prób i błędów.
2. Hamulce, zwrotnice to sie nie zmienia.
3. Przy silniku masz tylko kompresor, jak Ci sie uda rurki doprowadzić to będzie hulać.
4. ABS i Trakcja nie maja nic wspólnego z silnikiem jak za bardzo nie rozpizgasz całości to będzie ok.
5. chłodnica z FS-a nie pasuje do kl-a bo wyjścia i wejścia sa w całkiem innych miejscach.
6. Co do immo to jak pokombinujesz to może to zgrasz ale w to szczerze wątpię
Z reszta jak wygrzebałeś cały mod to pogadaj z gościem może Ci udostępni części/mody potrzebne do finału będzie taniej niż metoda prób i błędów.
- Od: 19 maja 2010, 23:54
- Posty: 290
- Skąd: LU
- Auto: 626 GE 2.0 FS '92
Asgota napisał(a):2. Hamulce da się jakoś dopasować czy lepiej ładować z KL'a?
zakładasz z mazdy 6 są P&P i będzie dobrze hamowało.
krz5yn napisał(a):4. ABS i Trakcja nie maja nic wspólnego z silnikiem jak za bardzo nie rozpizgasz całości to będzie ok.
Nie do końca się zgodzę. Sportive ma TCS (system zapobiegający buksowaniu kół), który odcina zapłon w przypadku wykrycia poślizgu kół. Niestety nie wiem w jaki sposób jest to realizowane w Sportive (czy za całość odpowiada komputer silnika), ale wydaje mi się, że może być problem z uruchomieniem tego w KL'u.
jacobs napisał(a):krz5yn napisał(a):4. ABS i Trakcja nie maja nic wspólnego z silnikiem jak za bardzo nie rozpizgasz całości to będzie ok.
Nie do końca się zgodzę. Sportive ma TCS (system zapobiegający buksowaniu kół), który odcina zapłon w przypadku wykrycia poślizgu kół. Niestety nie wiem w jaki sposób jest to realizowane w Sportive (czy za całość odpowiada komputer silnika), ale wydaje mi się, że może być problem z uruchomieniem tego w KL'u.
A wiec przepraszam nie wiedziałem ze tak to działa.
- Od: 19 maja 2010, 23:54
- Posty: 290
- Skąd: LU
- Auto: 626 GE 2.0 FS '92
Zazwyczaj trakcja działa, współpracuje razem z układem ABS, czyli czyta dane z czujników od ABS'u. Jeśli tak to jest w Sportive to będzie to działać nawet z silnikiem z odrzutowca. Natomiast jeśli za pracę TCS odpowiada komputer silnika, odcina zapłon czy coś podobnego to będzie większy problem.
mając KL w BJ pod maską chciałbym aby opony rwały asfalt
Dawidoski napisał(a):Zazwyczaj trakcja działa, współpracuje razem z układem ABS, czyli czyta dane z czujników od ABS'u. Jeśli tak to jest w Sportive to będzie to działać nawet z silnikiem z odrzutowca. Natomiast jeśli za pracę TCS odpowiada komputer silnika, odcina zapłon czy coś podobnego to będzie większy problem.
Jasne, sygnał wejściowy jest pobierany z czujników ABS i w przypadku gdy przednie koła kręcą się szybciej od tylnych jest przekazywany... gdzieś... a potem jakoś musi trafiać do komputera silnika, aby zmniejszyć jego obroty przez odcięcie zapłonu. Moim zdaniem z tego można spokojnie zrezygnować w przypadku takiego SWAP'a.
Neonixos666 napisał(a):mając KL w BJ pod maską chciałbym aby opony rwały asfalt
BTW, myślę że różnica nie będzie wcale taka duża. Jeśli bawić się w takie swapy to najlepiej od razu klze, które załóżmy że będzie miało 180KM, więc przyrost 50KM.
tylko trzeba patrzeć na to że KL-DE jest tańszy i bardziej dostępny niż KL-ZE.
Witajcie. trochę sie pozmieniało jednak wlatuje KF, udało mi się kupić wyrejestrowaną całą Mazde 323F BA 2.0 KF sprawna etc. Do tego dorzucę w przyszłym roku turbo.
Wszystko podpasuje tylko mam problem z elektryką... dokładnie nie mam schematu kompa ani wiązki silnika od BA, a wiązka silnika jest jakoś połączona z wiązką całego samochodu. Tutaj właśnie powstaje problem co gdzie wpiąć.
Wiązka kompa zaczyna się trzema kostkami wpiętymi w komputer, następnie dosłownie nad nią są kolejne trzy kostki które rozchodzą się po instalacji samochodu, bezpieczniki i wiele innych kostek, reszta instalacji to same czujniki i podciśnienia, reasumując czy ktoś z was podpowie mi co muszę podłączyć pod wiązkę fabryczną? Wystarczy tylko Masa zasilanie oraz sygnał/zasilanie ze stacyjki czy coś więcej?
Zdjęcia kostek o które mi chodzi: (biała niebieska szara)
Muszę zostawić 2 komputery.
BJ będzie odpowiadał za ROZRUSZNIK, alternator, obrotomierz, prędkościomierz, czujnik oleju, temperaturę, wachę itd.
BA za sterowanie silnikiem, sondy lambda itd.
Znalazłem projekt jakiegoś gościa w stanach i na nim się wzoruję: http://www.mazdas247.com/forum/showthre ... of-pics%29
A i takie jeszcze dodatkowe pytanie co to jest?
Znajduje się chyba w głowicy po prawej stronie silnika pod przepustnicą.
Widze że temat się wreszcie ruszył więc przeprowadzę może jakąś fotorelacje )
Osoby chętne do pomocy w swapie (głównie elektryka) prosił bym o jakikolwiek kontakt najlepiej pod telefon 501 135 619 SMS lub coś, oddzwonię i wyjaśnię co i jak Z góry dzięki!
Chodzi o to że w czasie pracy nie zawsze jest możliwość czekania na odpowiedz z forum
Wszystko podpasuje tylko mam problem z elektryką... dokładnie nie mam schematu kompa ani wiązki silnika od BA, a wiązka silnika jest jakoś połączona z wiązką całego samochodu. Tutaj właśnie powstaje problem co gdzie wpiąć.
Wiązka kompa zaczyna się trzema kostkami wpiętymi w komputer, następnie dosłownie nad nią są kolejne trzy kostki które rozchodzą się po instalacji samochodu, bezpieczniki i wiele innych kostek, reszta instalacji to same czujniki i podciśnienia, reasumując czy ktoś z was podpowie mi co muszę podłączyć pod wiązkę fabryczną? Wystarczy tylko Masa zasilanie oraz sygnał/zasilanie ze stacyjki czy coś więcej?
Zdjęcia kostek o które mi chodzi: (biała niebieska szara)
Muszę zostawić 2 komputery.
BJ będzie odpowiadał za ROZRUSZNIK, alternator, obrotomierz, prędkościomierz, czujnik oleju, temperaturę, wachę itd.
BA za sterowanie silnikiem, sondy lambda itd.
Znalazłem projekt jakiegoś gościa w stanach i na nim się wzoruję: http://www.mazdas247.com/forum/showthre ... of-pics%29
A i takie jeszcze dodatkowe pytanie co to jest?
Znajduje się chyba w głowicy po prawej stronie silnika pod przepustnicą.
Widze że temat się wreszcie ruszył więc przeprowadzę może jakąś fotorelacje )
Osoby chętne do pomocy w swapie (głównie elektryka) prosił bym o jakikolwiek kontakt najlepiej pod telefon 501 135 619 SMS lub coś, oddzwonię i wyjaśnię co i jak Z góry dzięki!
Chodzi o to że w czasie pracy nie zawsze jest możliwość czekania na odpowiedz z forum
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
Hmm... z elektryką będzie trochę zabawy, ale jak komp od innego silnika ma obsługiwać obrotomierz od KF'a?
A to co zaznaczyłeś na zdjęciu to zawór EGR.
A to co zaznaczyłeś na zdjęciu to zawór EGR.
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
dzięki za ustalenie, już wiemy co robić z tą wtyczką
A co proponujesz zrobić z obrotomierzem? bo z nim może być problem...
Jak wiesz nie mam żadnego schematu co mnie trochę powoli zabija gdy rozbieram ta wiązkę i nie wiem co do czego ^^ Jaka jest zasada działanie obrotomierza w KF i FS?
A co proponujesz zrobić z obrotomierzem? bo z nim może być problem...
Jak wiesz nie mam żadnego schematu co mnie trochę powoli zabija gdy rozbieram ta wiązkę i nie wiem co do czego ^^ Jaka jest zasada działanie obrotomierza w KF i FS?
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
witek napisał(a):A obrotomierz nie będzie czasami do zmiany? Lub przeskalowania? bo tu 4 garki a tam 6 garków Sygnał na obrotomierz wychodzi właśnie z ECU
Mam też oryginalny licznik KF i mógł bym coś pomyśleć z przełożeniem go do zegarów z BJ.
Jak wygląda ew ile kosztuje skalowanie obrotomierza?
Sygnał może i wychodzi ale wśród 1000 kabli a bul jest taki że schematu nigdzie nie ma ;/
Bartg napisał(a):Jak nie masz problemu z angielskim to polecam taki temat założyć na club323f.com, tam ludzie robią różne rzeczy z BJ – swapują V6, uturbiają FS'a itd.
Co do Angielskiego to tak średnio... Ale chyba jest na tym forum ktoś kto pomoże mi te kilka kabelków podłączyć... Z czego nie wszystkie idą w użytek.
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
Zależy jaką masz tą 323F BA, bo jeśli to jest polift to licznik kształtem pasuje, więc skoro i tak wymieniasz wiązki to wystarzczyłoby wymienić wiązkę (bo nie wiem czy od BJ pasuje a raczej nie) i przełożyć licznik od BA i po problemie
Nie wymieniam wiązek, dokładam tylko wiązkę ECU od BA aby sterowała silnikiem KF a reszta będzie działała jak standard BJ czyli przebiegi etc. Bynajmniej tak wykonał to ten gość z US.
Ogólnie plan jest taki: Zachować fabryczną wiązkę od BJ, dorzucić tylko kompa z BA ale podmienić niektóre kable z BA na kable od BJ czyli np: Prędkościomierz, Czujnik Temperatury, Czujnik Cisnienia Oleju to samo tyczy się Alternatora, Wentylatorów itd.
A czujnik położenia wału/wałka, wtryski, przepływka, sondy itd. do kompa z BA bo tego on potrzebuje do prawidłowej pracy silnika.
Tak na chłopski rozum to powinno wszystko hulać bez problemu, tak też zrobił ten gość z tego co zrozumiałem.
Jeżeli macie lepsze propozycje to piszcie jestem na nie otwarty
Ogólnie plan jest taki: Zachować fabryczną wiązkę od BJ, dorzucić tylko kompa z BA ale podmienić niektóre kable z BA na kable od BJ czyli np: Prędkościomierz, Czujnik Temperatury, Czujnik Cisnienia Oleju to samo tyczy się Alternatora, Wentylatorów itd.
A czujnik położenia wału/wałka, wtryski, przepływka, sondy itd. do kompa z BA bo tego on potrzebuje do prawidłowej pracy silnika.
Tak na chłopski rozum to powinno wszystko hulać bez problemu, tak też zrobił ten gość z tego co zrozumiałem.
Jeżeli macie lepsze propozycje to piszcie jestem na nie otwarty
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
jak zrobisz tą podmiankę to chyba będziesz pierwszy w Polsce.
Neonixos666 napisał(a):jak zrobisz tą podmiankę to chyba będziesz pierwszy w Polsce.
Wiem. Wszystko już mamy zaplanowane, wszystko pasuje, jedyny problem to elektryka, dziś doprowadziłem wiązkę do porządku, ale dalej nie wiem jak zasilić komputer KF'a, brak schematow robi swoje ;/
Problem tkwi w 3 kostkach, w zasadzie to 2 bo niebieska to licznik w większości z tego co widzę.
Z tego co wiem to ta wiązka jest taka sama w KL, więc jak ktoś już się tak bawił to proszę o podpowiedz
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje