Strona 1 z 2

Silnik KL-DE 2.5 V6 – modyfikacje N/A

PostNapisane: 28 lip 2014, 23:08
przez szkryf1
Witam.
Jestem w trakcie składania silnika po kapitalnym remoncie nowe:
Pierścienie, Panewki główne, korby, uszczelniacze zaworów, docieranie zaworów, rozrząd, sprzęgło, zaworek w pompie oleju, oczywiście wszystkie uszczelki i uszczelniacze, I moje pytanie brzmi, co proponujecie dodać od "siebie", aby ( jak już silnik się dotrze po remoncie) zwiększyć jego moc. ??

Re: Mazda 626 2.5 V6 KL.

PostNapisane: 30 lip 2014, 16:13
przez krzysiek251189
Zaślepić EGR+tłoki od ZE+dolt+wydech+porting głowicy

PostNapisane: 30 lip 2014, 16:26
przez People_Hate_Me
Plus strojenie :)

Re: Mazda 626 2.5 V6 KL.

PostNapisane: 31 lip 2014, 10:58
przez weede
nowe korby?

Po pierwsze pomierz blok, tłoki i wał czy trzymają wymiary.

PostNapisane: 31 lip 2014, 19:52
przez Bo_Lo
krzysiek251189 napisał(a):porting głowicy

Przykład misiaka pokazał że nic nie daje...

Re: Mazda 626 2.5 V6 KL.

PostNapisane: 31 lip 2014, 21:07
przez Pyton162
misiaka KL trzeba wystroić bo jest tam duzo rzeczy pozakładanych a nic nie jest ze soba zgrane.

PostNapisane: 31 lip 2014, 21:13
przez Bo_Lo
wiem,ale z ciekawości byłem u gościa z kiludziesięcioletnim stażem w obróbce głowic i silników(uczył fachu min Świątka) i powiedział że to kasa wyrzucona w błoto.Miało to sens w starych maluchach,polonezach itp gdzie dokładność odlewu była w milimetrach <rotfl>
W Japońskich nawet starszych silnikach niewiele można poprawić i nawet w połączeniu z innymi modami przyrost jest niewspółmierny do ceny w żaden sposób.Powiedział żebym za tą kasę zamówił u Kałuży ''tępe''wałki .On z takimi wałkami wyciąga z malucha ok 60hp,włosi dochodzą do 90hp(ale tu juz jeden silnik na jeden wyścig :D )
Powiedział że przy wałkach streetowych idzie uzyskać ok 10% przyrostu na samych wałkach,bez szkodliwości dla trwałości silnika,oczywiście kosztem zużycia paliwa.

Re: Mazda 626 2.5 V6 KL.

PostNapisane: 31 lip 2014, 22:14
przez szkryf1
tłoki, korby, blok zostaje stary, trzymaja wymiary, Co rozumiecie poprzez strojenie? oraz dolot?? filtr, kolektor czy co ??

Re: Mazda 626 2.5 V6 KL.

PostNapisane: 31 lip 2014, 23:16
przez krzysiek251189
ja uważam, że porting ma sens wystarczy porównać otwory w głowicy z tymi w kolektorach i widać, że próg jest zbyt duży a na wałki do KL będzie musiał wydać z 1500zł to cena silnika!
Dolot znaczy relokacja filtra w jakieś zimne miejsce do tedo jakaś większa rura i dobry filtr najlepiej w obudowie :P

PostNapisane: 31 lip 2014, 23:30
przez Bo_Lo
Mowie tylko co powiedzial gosc który robi to juz ze30lat.mogl mi robic ten porting skasować i tyle,a ze to kumpla znajomy to powiedzial jak jest.
Porting to tez koszt ok 1000 zl(u niego)

PostNapisane: 31 lip 2014, 23:44
przez witek
A jakby zrobić/poszerzyć kanały w głowicy na te z kolektora KLZE?

O coś takiego:

Obrazek

I wtedy dajemy kolektor:

Obrazek

Takie kanały ma kolektor z xedosa 9 :) I można go czasami wyrwać za stówkę

PostNapisane: 1 sie 2014, 00:03
przez Bo_Lo
Gość mowil ze ograniczeniem/wąskim gardlem i tak będą czasy zależne wlasnie od walkow.dltego mowil żeby zrobic walki bardziej płaskie o wydluzonych czasach,żeby wydluzyc cykl ssania.

Re: Silnik KL-DE 2.5 V6 – modyfikacje N/A

PostNapisane: 1 sie 2014, 06:29
przez Beny
A co z kolektorami wydechowymi 6-2-1 opłaca się zakładać? Mam od roku ale jeszcze nie założone bo wyczytalem na forum że jednak nic nie dają? Środkowy tlumik przelotowy i jakiś sportowy końcowy.

Re: Silnik KL-DE 2.5 V6 – modyfikacje N/A

PostNapisane: 1 sie 2014, 08:25
przez krzysiek251189
napewno coś może minimalnie da, kolektory +dolot i strojenie i powinno być git
Crenshaw ma te kolektory i dolot i pomiar na hamowni wyszedł 146KM a jak wiemy seryjne KF-y trzymają moc na poziome 135KM <dupa> <dupa>

Re: Silnik KL-DE 2.5 V6 – modyfikacje N/A

PostNapisane: 1 sie 2014, 08:29
przez Crenshaw
tylko, że mój wynik 146 to było przed założeniem kolektorów, po założeniu wyszło mi 136 :| ale podejrzewam, że zmiana dolotu zmniejszyła mi moc o te 10km.
aha, no i ja nic nie stroiłem, wszystko lata na seryjnym kompie.

Beny napisał(a):A co z kolektorami wydechowymi 6-2-1 opłaca się zakładać? Mam od roku ale jeszcze nie założone bo wyczytalem na forum że jednak nic nie dają?

tak, nic nie dają, mam i mogę śmiało to powiedzieć.

jedno co mi się nasuwa na myśl to porządne CAI, to powinno trochę zwiększyć moc, ale musi być 100% powietrze z zewnątrz, a nie spod maski.

Re: Silnik KL-DE 2.5 V6 – modyfikacje N/A

PostNapisane: 1 sie 2014, 08:42
przez Beny
A na czym ma polegać strojenie, chodzi o podpiecie się pod kompa czy jego wymiana? Ile takie strojenie kosztuje?
Moja odpycha się dość dobrze, według vin to wersja 167 KM.
Wyscigowki z niej nie zrobię ale patrząc po BA fasoli gdzie wyszło 180+ chętnie bym taki wynik chciał u siebue :D
Niestety porządny dolot odpada bo do X9 nie pasi ten dźwięk a wkładka goowno daje.

Re: Silnik KL-DE 2.5 V6 – modyfikacje N/A

PostNapisane: 1 sie 2014, 08:50
przez Crenshaw
trzeba dołożyć DETA (ok 600zł) lub coś podobnego i poustawiać dawki paliwa i timing, chodzi o dostosowanie mieszanki do dolotu i wydechu, może coś by to dało, chociaż w wolnossaku raczej nie wiele.

Re: Silnik KL-DE 2.5 V6 – modyfikacje N/A

PostNapisane: 1 sie 2014, 08:59
przez Beny
No to chyba zrezygnuje, a szkoda bo kolektory owinięte bandazem z uszczelkami czekały na półce. Trzeba się za millerem rozgladnac <serduszka>

Dopisano 01 sie 2014 9:01:

No to chyba zrezygnuje, a szkoda bo kolektory owinięte bandazem z uszczelkami czekały na półce. Trzeba się za millerem rozgladnac <serduszka>

PostNapisane: 1 sie 2014, 11:13
przez Bartg
Same kolektory na seryjnym wydechu to wiadomo, że nic nie dadzą i wtedy nie ma sensu zakładać – jakby do tego zrobić przelot na 2 tłumikach np 2.5 cala to różnica byłaby od razu.

Re: Silnik KL-DE 2.5 V6 – modyfikacje N/A

PostNapisane: 1 sie 2014, 11:22
przez Beny
U mnie w grę wchodzi środkowy przelotowy,końcowy to jakiś sport na zamówienie ponoć podten silnik robiony.