Silnik KL-DE 2.5 V6 – modyfikacje N/A

Postprzez szkryf1 » 28 lip 2014, 22:08

Witam.
Jestem w trakcie składania silnika po kapitalnym remoncie nowe:
Pierścienie, Panewki główne, korby, uszczelniacze zaworów, docieranie zaworów, rozrząd, sprzęgło, zaworek w pompie oleju, oczywiście wszystkie uszczelki i uszczelniacze, I moje pytanie brzmi, co proponujecie dodać od "siebie", aby ( jak już silnik się dotrze po remoncie) zwiększyć jego moc. ??
Ostatnio edytowano 1 sie 2014, 00:12 przez Rafał_, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawienie tytułu.
Początkujący
 
Od: 19 cze 2014, 07:07
Posty: 10
Auto: Mazda 626, 2.5 v6 KL
Mazda 6 GG, 2.0 CITD 136 KM

Postprzez krzysiek251189 » 30 lip 2014, 15:13

Zaślepić EGR+tłoki od ZE+dolt+wydech+porting głowicy
Pranie tapicerki samochodowej, dywanów oraz wykładzin BOCHNIA
TEL: 607832825
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:07
Posty: 270 (0/1)
Skąd: Bochnia
Auto: mercedes w124 e280
mazda xedos 6 2.0 v6 turbo było
mazda xedos 6 2.5 v6 KL-DE
ford probe gt turbo

Postprzez People_Hate_Me » 30 lip 2014, 15:26

Plus strojenie :)
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez weede » 31 lip 2014, 09:58

nowe korby?

Po pierwsze pomierz blok, tłoki i wał czy trzymają wymiary.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 15:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Bo_Lo » 31 lip 2014, 18:52

krzysiek251189 napisał(a):porting głowicy

Przykład misiaka pokazał że nic nie daje...
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Pyton162 » 31 lip 2014, 20:07

misiaka KL trzeba wystroić bo jest tam duzo rzeczy pozakładanych a nic nie jest ze soba zgrane.
Pyton162
 

Postprzez Bo_Lo » 31 lip 2014, 20:13

wiem,ale z ciekawości byłem u gościa z kiludziesięcioletnim stażem w obróbce głowic i silników(uczył fachu min Świątka) i powiedział że to kasa wyrzucona w błoto.Miało to sens w starych maluchach,polonezach itp gdzie dokładność odlewu była w milimetrach <rotfl>
W Japońskich nawet starszych silnikach niewiele można poprawić i nawet w połączeniu z innymi modami przyrost jest niewspółmierny do ceny w żaden sposób.Powiedział żebym za tą kasę zamówił u Kałuży ''tępe''wałki .On z takimi wałkami wyciąga z malucha ok 60hp,włosi dochodzą do 90hp(ale tu juz jeden silnik na jeden wyścig :D )
Powiedział że przy wałkach streetowych idzie uzyskać ok 10% przyrostu na samych wałkach,bez szkodliwości dla trwałości silnika,oczywiście kosztem zużycia paliwa.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez szkryf1 » 31 lip 2014, 21:14

tłoki, korby, blok zostaje stary, trzymaja wymiary, Co rozumiecie poprzez strojenie? oraz dolot?? filtr, kolektor czy co ??
Początkujący
 
Od: 19 cze 2014, 07:07
Posty: 10
Auto: Mazda 626, 2.5 v6 KL
Mazda 6 GG, 2.0 CITD 136 KM

Postprzez krzysiek251189 » 31 lip 2014, 22:16

ja uważam, że porting ma sens wystarczy porównać otwory w głowicy z tymi w kolektorach i widać, że próg jest zbyt duży a na wałki do KL będzie musiał wydać z 1500zł to cena silnika!
Dolot znaczy relokacja filtra w jakieś zimne miejsce do tedo jakaś większa rura i dobry filtr najlepiej w obudowie :P
Pranie tapicerki samochodowej, dywanów oraz wykładzin BOCHNIA
TEL: 607832825
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:07
Posty: 270 (0/1)
Skąd: Bochnia
Auto: mercedes w124 e280
mazda xedos 6 2.0 v6 turbo było
mazda xedos 6 2.5 v6 KL-DE
ford probe gt turbo

Postprzez Bo_Lo » 31 lip 2014, 22:30

Mowie tylko co powiedzial gosc który robi to juz ze30lat.mogl mi robic ten porting skasować i tyle,a ze to kumpla znajomy to powiedzial jak jest.
Porting to tez koszt ok 1000 zl(u niego)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez witek » 31 lip 2014, 22:44

A jakby zrobić/poszerzyć kanały w głowicy na te z kolektora KLZE?

O coś takiego:

Obrazek

I wtedy dajemy kolektor:

Obrazek

Takie kanały ma kolektor z xedosa 9 :) I można go czasami wyrwać za stówkę
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Bo_Lo » 31 lip 2014, 23:03

Gość mowil ze ograniczeniem/wąskim gardlem i tak będą czasy zależne wlasnie od walkow.dltego mowil żeby zrobic walki bardziej płaskie o wydluzonych czasach,żeby wydluzyc cykl ssania.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Beny » 1 sie 2014, 05:29

A co z kolektorami wydechowymi 6-2-1 opłaca się zakładać? Mam od roku ale jeszcze nie założone bo wyczytalem na forum że jednak nic nie dają? Środkowy tlumik przelotowy i jakiś sportowy końcowy.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez krzysiek251189 » 1 sie 2014, 07:25

napewno coś może minimalnie da, kolektory +dolot i strojenie i powinno być git
Crenshaw ma te kolektory i dolot i pomiar na hamowni wyszedł 146KM a jak wiemy seryjne KF-y trzymają moc na poziome 135KM <dupa> <dupa>
Pranie tapicerki samochodowej, dywanów oraz wykładzin BOCHNIA
TEL: 607832825
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:07
Posty: 270 (0/1)
Skąd: Bochnia
Auto: mercedes w124 e280
mazda xedos 6 2.0 v6 turbo było
mazda xedos 6 2.5 v6 KL-DE
ford probe gt turbo

Postprzez Crenshaw » 1 sie 2014, 07:29

tylko, że mój wynik 146 to było przed założeniem kolektorów, po założeniu wyszło mi 136 :| ale podejrzewam, że zmiana dolotu zmniejszyła mi moc o te 10km.
aha, no i ja nic nie stroiłem, wszystko lata na seryjnym kompie.

Beny napisał(a):A co z kolektorami wydechowymi 6-2-1 opłaca się zakładać? Mam od roku ale jeszcze nie założone bo wyczytalem na forum że jednak nic nie dają?

tak, nic nie dają, mam i mogę śmiało to powiedzieć.

jedno co mi się nasuwa na myśl to porządne CAI, to powinno trochę zwiększyć moc, ale musi być 100% powietrze z zewnątrz, a nie spod maski.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 17:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Beny » 1 sie 2014, 07:42

A na czym ma polegać strojenie, chodzi o podpiecie się pod kompa czy jego wymiana? Ile takie strojenie kosztuje?
Moja odpycha się dość dobrze, według vin to wersja 167 KM.
Wyscigowki z niej nie zrobię ale patrząc po BA fasoli gdzie wyszło 180+ chętnie bym taki wynik chciał u siebue :D
Niestety porządny dolot odpada bo do X9 nie pasi ten dźwięk a wkładka goowno daje.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Crenshaw » 1 sie 2014, 07:50

trzeba dołożyć DETA (ok 600zł) lub coś podobnego i poustawiać dawki paliwa i timing, chodzi o dostosowanie mieszanki do dolotu i wydechu, może coś by to dało, chociaż w wolnossaku raczej nie wiele.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 17:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Beny » 1 sie 2014, 07:59

No to chyba zrezygnuje, a szkoda bo kolektory owinięte bandazem z uszczelkami czekały na półce. Trzeba się za millerem rozgladnac <serduszka>

Dopisano 01 sie 2014 9:01:

No to chyba zrezygnuje, a szkoda bo kolektory owinięte bandazem z uszczelkami czekały na półce. Trzeba się za millerem rozgladnac <serduszka>
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Bartg » 1 sie 2014, 10:13

Same kolektory na seryjnym wydechu to wiadomo, że nic nie dadzą i wtedy nie ma sensu zakładać – jakby do tego zrobić przelot na 2 tłumikach np 2.5 cala to różnica byłaby od razu.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7808 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Beny » 1 sie 2014, 10:22

U mnie w grę wchodzi środkowy przelotowy,końcowy to jakiś sport na zamówienie ponoć podten silnik robiony.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje