Silnik KL-DE 2.5 V6 – modyfikacje N/A
1, 2
Witam.
Jestem w trakcie składania silnika po kapitalnym remoncie nowe:
Pierścienie, Panewki główne, korby, uszczelniacze zaworów, docieranie zaworów, rozrząd, sprzęgło, zaworek w pompie oleju, oczywiście wszystkie uszczelki i uszczelniacze, I moje pytanie brzmi, co proponujecie dodać od "siebie", aby ( jak już silnik się dotrze po remoncie) zwiększyć jego moc.
Jestem w trakcie składania silnika po kapitalnym remoncie nowe:
Pierścienie, Panewki główne, korby, uszczelniacze zaworów, docieranie zaworów, rozrząd, sprzęgło, zaworek w pompie oleju, oczywiście wszystkie uszczelki i uszczelniacze, I moje pytanie brzmi, co proponujecie dodać od "siebie", aby ( jak już silnik się dotrze po remoncie) zwiększyć jego moc.
Ostatnio edytowano 1 sie 2014, 01:12 przez Rafał_, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawienie tytułu.
Powód: Poprawienie tytułu.
- Od: 19 cze 2014, 08:07
- Posty: 10
- Auto: Mazda 626, 2.5 v6 KL
Mazda 6 GG, 2.0 CITD 136 KM
Zaślepić EGR+tłoki od ZE+dolt+wydech+porting głowicy
Pranie tapicerki samochodowej, dywanów oraz wykładzin BOCHNIA
TEL: 607832825
TEL: 607832825
Plus strojenie
krzysiek251189 napisał(a):porting głowicy
Przykład misiaka pokazał że nic nie daje...
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
misiaka KL trzeba wystroić bo jest tam duzo rzeczy pozakładanych a nic nie jest ze soba zgrane.
-
Pyton162
wiem,ale z ciekawości byłem u gościa z kiludziesięcioletnim stażem w obróbce głowic i silników(uczył fachu min Świątka) i powiedział że to kasa wyrzucona w błoto.Miało to sens w starych maluchach,polonezach itp gdzie dokładność odlewu była w milimetrach
W Japońskich nawet starszych silnikach niewiele można poprawić i nawet w połączeniu z innymi modami przyrost jest niewspółmierny do ceny w żaden sposób.Powiedział żebym za tą kasę zamówił u Kałuży ''tępe''wałki .On z takimi wałkami wyciąga z malucha ok 60hp,włosi dochodzą do 90hp(ale tu juz jeden silnik na jeden wyścig )
Powiedział że przy wałkach streetowych idzie uzyskać ok 10% przyrostu na samych wałkach,bez szkodliwości dla trwałości silnika,oczywiście kosztem zużycia paliwa.
W Japońskich nawet starszych silnikach niewiele można poprawić i nawet w połączeniu z innymi modami przyrost jest niewspółmierny do ceny w żaden sposób.Powiedział żebym za tą kasę zamówił u Kałuży ''tępe''wałki .On z takimi wałkami wyciąga z malucha ok 60hp,włosi dochodzą do 90hp(ale tu juz jeden silnik na jeden wyścig )
Powiedział że przy wałkach streetowych idzie uzyskać ok 10% przyrostu na samych wałkach,bez szkodliwości dla trwałości silnika,oczywiście kosztem zużycia paliwa.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
ja uważam, że porting ma sens wystarczy porównać otwory w głowicy z tymi w kolektorach i widać, że próg jest zbyt duży a na wałki do KL będzie musiał wydać z 1500zł to cena silnika!
Dolot znaczy relokacja filtra w jakieś zimne miejsce do tedo jakaś większa rura i dobry filtr najlepiej w obudowie
Dolot znaczy relokacja filtra w jakieś zimne miejsce do tedo jakaś większa rura i dobry filtr najlepiej w obudowie
Pranie tapicerki samochodowej, dywanów oraz wykładzin BOCHNIA
TEL: 607832825
TEL: 607832825
Mowie tylko co powiedzial gosc który robi to juz ze30lat.mogl mi robic ten porting skasować i tyle,a ze to kumpla znajomy to powiedzial jak jest.
Porting to tez koszt ok 1000 zl(u niego)
Porting to tez koszt ok 1000 zl(u niego)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
A jakby zrobić/poszerzyć kanały w głowicy na te z kolektora KLZE?
O coś takiego:
I wtedy dajemy kolektor:
Takie kanały ma kolektor z xedosa 9 I można go czasami wyrwać za stówkę
O coś takiego:
I wtedy dajemy kolektor:
Takie kanały ma kolektor z xedosa 9 I można go czasami wyrwać za stówkę
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Gość mowil ze ograniczeniem/wąskim gardlem i tak będą czasy zależne wlasnie od walkow.dltego mowil żeby zrobic walki bardziej płaskie o wydluzonych czasach,żeby wydluzyc cykl ssania.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
A co z kolektorami wydechowymi 6-2-1 opłaca się zakładać? Mam od roku ale jeszcze nie założone bo wyczytalem na forum że jednak nic nie dają? Środkowy tlumik przelotowy i jakiś sportowy końcowy.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
napewno coś może minimalnie da, kolektory +dolot i strojenie i powinno być git
Crenshaw ma te kolektory i dolot i pomiar na hamowni wyszedł 146KM a jak wiemy seryjne KF-y trzymają moc na poziome 135KM
Crenshaw ma te kolektory i dolot i pomiar na hamowni wyszedł 146KM a jak wiemy seryjne KF-y trzymają moc na poziome 135KM
Pranie tapicerki samochodowej, dywanów oraz wykładzin BOCHNIA
TEL: 607832825
TEL: 607832825
tylko, że mój wynik 146 to było przed założeniem kolektorów, po założeniu wyszło mi 136 ale podejrzewam, że zmiana dolotu zmniejszyła mi moc o te 10km.
aha, no i ja nic nie stroiłem, wszystko lata na seryjnym kompie.
tak, nic nie dają, mam i mogę śmiało to powiedzieć.
jedno co mi się nasuwa na myśl to porządne CAI, to powinno trochę zwiększyć moc, ale musi być 100% powietrze z zewnątrz, a nie spod maski.
aha, no i ja nic nie stroiłem, wszystko lata na seryjnym kompie.
Beny napisał(a):A co z kolektorami wydechowymi 6-2-1 opłaca się zakładać? Mam od roku ale jeszcze nie założone bo wyczytalem na forum że jednak nic nie dają?
tak, nic nie dają, mam i mogę śmiało to powiedzieć.
jedno co mi się nasuwa na myśl to porządne CAI, to powinno trochę zwiększyć moc, ale musi być 100% powietrze z zewnątrz, a nie spod maski.
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
A na czym ma polegać strojenie, chodzi o podpiecie się pod kompa czy jego wymiana? Ile takie strojenie kosztuje?
Moja odpycha się dość dobrze, według vin to wersja 167 KM.
Wyscigowki z niej nie zrobię ale patrząc po BA fasoli gdzie wyszło 180+ chętnie bym taki wynik chciał u siebue
Niestety porządny dolot odpada bo do X9 nie pasi ten dźwięk a wkładka goowno daje.
Moja odpycha się dość dobrze, według vin to wersja 167 KM.
Wyscigowki z niej nie zrobię ale patrząc po BA fasoli gdzie wyszło 180+ chętnie bym taki wynik chciał u siebue
Niestety porządny dolot odpada bo do X9 nie pasi ten dźwięk a wkładka goowno daje.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
trzeba dołożyć DETA (ok 600zł) lub coś podobnego i poustawiać dawki paliwa i timing, chodzi o dostosowanie mieszanki do dolotu i wydechu, może coś by to dało, chociaż w wolnossaku raczej nie wiele.
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
No to chyba zrezygnuje, a szkoda bo kolektory owinięte bandazem z uszczelkami czekały na półce. Trzeba się za millerem rozgladnac
Dopisano 01 sie 2014 9:01:
No to chyba zrezygnuje, a szkoda bo kolektory owinięte bandazem z uszczelkami czekały na półce. Trzeba się za millerem rozgladnac
Dopisano 01 sie 2014 9:01:
No to chyba zrezygnuje, a szkoda bo kolektory owinięte bandazem z uszczelkami czekały na półce. Trzeba się za millerem rozgladnac
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Same kolektory na seryjnym wydechu to wiadomo, że nic nie dadzą i wtedy nie ma sensu zakładać – jakby do tego zrobić przelot na 2 tłumikach np 2.5 cala to różnica byłaby od razu.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje