tarcze nacinane/nawiercane vs zwykłe ale o większej średnicy
1, 2
Mam pytanko ,ponieważ zaczyna brakować mi hampli w BJocie(1.5 ZL0 zastanawiam sie nad upgradem.
I tu moje pytanie-
czy stosując jakieś lepsze tarcze nacinane lub nawiercane osiągnę porównywalny efekt jak przy swapie na większe (np z BA 2.0 KF?)
I tu moje pytanie-
czy stosując jakieś lepsze tarcze nacinane lub nawiercane osiągnę porównywalny efekt jak przy swapie na większe (np z BA 2.0 KF?)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Ale puchną po kilku hamowaniach, czy mają niewystarczającą siłę hamowania?
Jak puchną to raczej tylko większa tarcza, co pozwoli lepiej odprowadzać ciepło.
Jeżeli swap hebli jest P&P to ja bym poszedł w tą stronę, tymbardziej że w 1.5 raczej dużych tarcz nie ma .
Jak wygląda kwestia hebli w Speedzie? Bo obstawiam że będzie to łatwiejsza operacja niż inne auto.
No ale może niech jacyś torowcy się wypowiedzą.
Jak puchną to raczej tylko większa tarcza, co pozwoli lepiej odprowadzać ciepło.
Jeżeli swap hebli jest P&P to ja bym poszedł w tą stronę, tymbardziej że w 1.5 raczej dużych tarcz nie ma .
Jak wygląda kwestia hebli w Speedzie? Bo obstawiam że będzie to łatwiejsza operacja niż inne auto.
No ale może niech jacyś torowcy się wypowiedzą.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
pucną po kilku mocniejszych hamowaniach.Na zlocie jak jechałem dwa przejazdy na OESie pod rząd ,to w drugim juz praktycznie bez hampli.
nie wiem czy swap bedzie P&P,właśnie ,może ktoś sie orientuje z czego najlepiej do BJ ZL dopasuje(żeby np starczyło przewiercić tarcze na 4 śruby,ależeby jarzmo pasowało p&p)
nie wiem czy swap bedzie P&P,właśnie ,może ktoś sie orientuje z czego najlepiej do BJ ZL dopasuje(żeby np starczyło przewiercić tarcze na 4 śruby,ależeby jarzmo pasowało p&p)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
No to jak chcesz latać po oesach to IMHO tylko większa tarcza.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Wiesz,teo OESy to są raz w roku(zlot ),tym autem na track daye nie pjade ale zauważyłem już wczesniej że kilka razy przy hamowaniu z większych prędkości hample słabły.
oki bede szukał czegoś co podpasuje w miare bez problemu
oki bede szukał czegoś co podpasuje w miare bez problemu
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
daj zaciski i tarcze od 1.8 lub 2.0ditd są większe niż w 1.5 i wszystko pasuje P&P
tylko Sportive miały inny rozstaw.
Albo rybki, albo pipki. Zmień klocki na twardsze/półwyczynowe – oczywiście pogorszy się hamowanie na zimno i będą hałasowały. Popraw chłodzenie hamulców (kanały spod zderzaka do wnętrza tarcz).
Trochę większa tarcza, przy takiej samej reszcie dużo nie zmieni. Zdecydowanie więcej pomoże nacinanie i wiercenie tarcz. Tracisz hamulce, bo palą się klocki i ślizgają się po tarczy na swoich spalinach. Ewentualnie może poddawać się płyn hamulcowy.
Trochę większa tarcza, przy takiej samej reszcie dużo nie zmieni. Zdecydowanie więcej pomoże nacinanie i wiercenie tarcz. Tracisz hamulce, bo palą się klocki i ślizgają się po tarczy na swoich spalinach. Ewentualnie może poddawać się płyn hamulcowy.
the right man in the wrong place...
Ja obstawiam bardziej na płyn i przewody jeśli tarcze i klocki są w miarę dobrym stanie.
Ostre kółko po torze według klubowego pomysłu niestety pali hamulce (ha ha). Oczywiście na pewno wymieniłbym płyn, dobrze odpowietrzył i jak mówisz sprawdził przewody, ale raczej chodzi o paździerz z którego Bo_Lo ma wycięte klocki :P.
Dopisano 08 maja 2014 23:03:
P.S. Żeby nie było – typowy uliczny klocek typu TRW, Lucas, Ate, Ferodo itp starcza przy takich próbach dokładnie na pół, czasem całe kółko. Podobnie z hamowaniem ze 160-180 km/h do zera. To są po prostu części do spokojnej jazdy po mieście – mają być ciche i dobrze łapać na zimno.
Dopisano 08 maja 2014 23:03:
P.S. Żeby nie było – typowy uliczny klocek typu TRW, Lucas, Ate, Ferodo itp starcza przy takich próbach dokładnie na pół, czasem całe kółko. Podobnie z hamowaniem ze 160-180 km/h do zera. To są po prostu części do spokojnej jazdy po mieście – mają być ciche i dobrze łapać na zimno.
the right man in the wrong place...
czyli optymalnie będzie założyć zestaw z TDVI ,tyle że tarcze nacinane, ewentualnie zostawic te co mam,tylko tarcze nacinane i na zloty zakładać klocek''wyczynowy''.
Płyn i tak planuje zmenić bo nie wiadomo kiedy to było robione.Już wcześniej zauważyłem że jak ''latamy'' po mieście na spotach i musze trzymać się za KLami to po kilku mocniejszych dochamowaniach puchną chamulce.Jednak właśnie sobie przypomniałem że jak zakładałem tarcze ,takie prawie nowe(od Fasoli) ale jednak z nalotem to zrobiłem błąd i ich nie przetoczyłem.klocek zjechał rdze tak w 80%
Nie chce popadac w paranoje,zlot z OSem jest 2x w roku,w tym Ja jestem na jednym,więc mógłbym poświęcić ta godzinę dwie przed zlotem żeby klocki ''lepsze''założyć.
Płyn i tak planuje zmenić bo nie wiadomo kiedy to było robione.Już wcześniej zauważyłem że jak ''latamy'' po mieście na spotach i musze trzymać się za KLami to po kilku mocniejszych dochamowaniach puchną chamulce.Jednak właśnie sobie przypomniałem że jak zakładałem tarcze ,takie prawie nowe(od Fasoli) ale jednak z nalotem to zrobiłem błąd i ich nie przetoczyłem.klocek zjechał rdze tak w 80%
Nie chce popadac w paranoje,zlot z OSem jest 2x w roku,w tym Ja jestem na jednym,więc mógłbym poświęcić ta godzinę dwie przed zlotem żeby klocki ''lepsze''założyć.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Zrób tak, załóż hamulce z diesla do tego daj nowe tarcze i klocki dobrej formy np TRW (nie najtańsze chińskie), wymień przewody elastyczne i zalej nowy płyn. Będzie to dobrze hamowało i nie musisz kombinować z podmiankami klocków.
bj przed liftem jeśli dobrze pokazuje katalog z IC to ma tarcze 235mm, więc jedyna tania zmiana to kupienie zacisków z polifta pod tarcze 258mm i założenie dobrego zestawu. Pod 4x100 nic innego się nie wymyśli bez zmiany piast na 5x114 (do tego gratis felgi). Sam nie cały miesiąc temu szukałem zestawu na przód, bo się skończył i wleciały standardowe zimmermanny z klockami ate, na razie się docierają. Z lepszego klocka można wrzucić jeszcze grennstuffy, ale opinie są różne, a koszt ok 3x większy od zwykłego.
BOLO ja mam u siebie w ZL spawa na heble z diesla 1,8 czy poliftowego 1,6 jeden karabin bo to to samo przejśćie z 235 na 258 polepszyło skuteczność hamowania nie wiem jak z puchnięciem bo oseów nie latałem jeszcze ale w Rykach... mam założone TEXTAR +TEXTAR
w przyszłości planuje założenie zacisku z mazdy 6 bo zacisk pod tarcze 258 jest atki sam jak w xedosie a tam z m6 pasuje p&p wiec zacisk + klocki z m6 a tarcza z corolii e12 diesel aby było 4x 100 jak patrzyłem w teorii to ale nikt tego chyba jeszcze nie testował wiec mozesz być 1
Dopisano 17 maja 2014, 11:14:
BOLO ja mam u siebie w ZL spawa na heble z diesla 1,8 czy poliftowego 1,6 jeden karabin bo to to samo przejśćie z 235 na 258 polepszyło skuteczność hamowania nie wiem jak z puchnięciem bo oseów nie latałem jeszcze ale w Rykach... mam założone TEXTAR +TEXTAR
w przyszłości planuje założenie zacisku z mazdy 6 bo zacisk pod tarcze 258 jest atki sam jak w xedosie a tam z m6 pasuje p&p wiec zacisk + klocki z m6 a tarcza z corolii e12 diesel aby było 4x 100 jak patrzyłem w teorii to ale nikt tego chyba jeszcze nie testował wiec mozesz być 1
w przyszłości planuje założenie zacisku z mazdy 6 bo zacisk pod tarcze 258 jest atki sam jak w xedosie a tam z m6 pasuje p&p wiec zacisk + klocki z m6 a tarcza z corolii e12 diesel aby było 4x 100 jak patrzyłem w teorii to ale nikt tego chyba jeszcze nie testował wiec mozesz być 1
Dopisano 17 maja 2014, 11:14:
BOLO ja mam u siebie w ZL spawa na heble z diesla 1,8 czy poliftowego 1,6 jeden karabin bo to to samo przejśćie z 235 na 258 polepszyło skuteczność hamowania nie wiem jak z puchnięciem bo oseów nie latałem jeszcze ale w Rykach... mam założone TEXTAR +TEXTAR
w przyszłości planuje założenie zacisku z mazdy 6 bo zacisk pod tarcze 258 jest atki sam jak w xedosie a tam z m6 pasuje p&p wiec zacisk + klocki z m6 a tarcza z corolii e12 diesel aby było 4x 100 jak patrzyłem w teorii to ale nikt tego chyba jeszcze nie testował wiec mozesz być 1
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
O i to juz jest fajna opcja.
Thx black_pablo
Wysłane z mojego WT19i
Thx black_pablo
Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Btw czym sie rozni zacisk z M6 258mm od zacisku z diesla /polifta BJ 258MM?
Wysłane z mojego WT19i
Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje