Strona 1 z 1

Mazda 3 Sedan 4WD

PostNapisane: 15 wrz 2013, 20:17
przez Rashal
Witam!
Planuję przerzucić moją maździochę na napęd 4 kapciowy, plan wygląda tak, że przerzucamy dyferencjał ze skrzynią biegów oraz tylną osią z 323 GTX do mojej 3, co o tym sądzicie + czy macie jakieś inne ewentualne porady lub pomysły?
Myślałem aby to jakoś inaczej zrobić zachowując fabryczną skrzynię (lubię ją :D ).
Za wszystkie porady i pomysły dzięki z góry, gdy pomysł zostanie zatwierdzony na pewno podzielę się fotorelacją ;)
Pozdrawiam

PostNapisane: 15 wrz 2013, 21:21
przez People_Hate_Me
jeżeli chcesz naped na 4 to zapomnij o swojej skrzyni.
Jeżeli myślisz o napędzie z 323 GTX'a i włożeniu tej skrzyni do siebie odpuść sobie :) te skrzynie niestety są papierowe. Najlepszym rozwiązaniem jest próba założenia napędu z Celici 4WD. Niemniej jednak każda taka opcja wiąże się z nową skrzynią plus całym napedem, zawieszeniem półosiami itd. koszt liczyłbym na 20+

Re: Mazda 3 Sedan 4WD

PostNapisane: 15 wrz 2013, 22:35
przez Rashal
Ok, zapomniałem ;)
Mówisz, że przekładka z GT4 jest najlepszym rozwiązaniem?
Jeszcze może ktoś ma jakieś sugestie? :)

Re: Mazda 3 Sedan 4WD

PostNapisane: 15 wrz 2013, 22:40
przez carsik
nie wiem czy ktokolwiek z was widział napęd od celiki 4WD. Małe szanse na zmieszczenie tego w 3 a do tego całkiem pokaźna masa. Pewnie, że wszystko się da, ale pod warunkiem, że samochód pójdzie już na zabawkę i się z nim ożenisz :)

Dopisano 15 wrz 2013, 23:40:

nie wiem czy ktokolwiek z was widział napęd od celiki 4WD. Małe szanse na zmieszczenie tego w 3 a do tego całkiem pokaźna masa. Pewnie, że wszystko się da, ale pod warunkiem, że samochód pójdzie już na zabawkę i się z nim ożenisz :)

PostNapisane: 16 wrz 2013, 07:20
przez Paweł
Masz dwa sensowne rozwiązania lub ich miks, które nie spowodują, że osiwiejesz – dzwonisz do Japonii i ściągasz stamtąd graty od Axeli 4WD. Adaptujesz napęd z "szóstki" MPS.

Re: Mazda 3 Sedan 4WD

PostNapisane: 16 wrz 2013, 10:51
przez Rashal
Ok dzieki, tylko teraz tak: czy trzeba by przekladac cale zawieszenie z 6 czy tylko dyferencjaly + skrzynia i czy trzeba by wyniebiac caly uklad kierowniczy?

PostNapisane: 16 wrz 2013, 11:19
przez Paweł
Przede wszystkim będziesz musiał pomyśleć nad zmodyfikowaniem płyty podwozia, bakiem. Z szóstki przenosisz skrzynię, dyfer, półosie, wał po przeróbce. Nie wiem jak dokładnie poszłoby z zawieszeniem. Dlatego sugerowałbym jednak ściągnąć jak najwięcej podzespołów z japońskiej Axeli, najlepiej razem z najważniejszym fragmentem podłogi.

Dopisano 16 wrz 2013 12:40:

Punkt zaczepienia: http://www.awrracing.com/2009/03/30/all ... r-concept/

Re: Mazda 3 Sedan 4WD

PostNapisane: 16 wrz 2013, 12:35
przez Rashal
W sumie najbardziej logicznym wyjsciem byloby sciagniecie calego "dolu" tj plyty, zawieszenia i napedu/przeniesienia napedu z Axeli tj skrzynie, wal, obie osie i ich zawieszenie, oba mechanizmy roznicowe, skrzynie ze wszystkimi elementami, potem to przeszczepic, przerobic i cieszyc sie trojeczka na 4 kapciach :) pytanie tylko czy jest to oplacalne? Nie :D

PostNapisane: 16 wrz 2013, 12:42
przez Paweł
Cieszę się, że doszedłeś do tego w niecałe 24h. Co robimy z tematem? :)

Re: Mazda 3 Sedan 4WD

PostNapisane: 16 wrz 2013, 13:54
przez podmuch
Jedno pytanie
czemu do 3 by nie weszła skrzynka z celi jak do bagiety wchodzi ?????

PostNapisane: 16 wrz 2013, 19:02
przez People_Hate_Me
podmuch chciałem zadać to samo pytanie :)

Re: Mazda 3 Sedan 4WD

PostNapisane: 16 wrz 2013, 19:58
przez carsik
przy odpowiednim potraktowaniu budy narzędziami tnącymi to wszystko się zmieści ale chyba nie tego oczekiwał twórca tematu

Re: Mazda 3 Sedan 4WD

PostNapisane: 17 wrz 2013, 09:42
przez podmuch
W BG wystarczy jedno nacięcie lub wycięcie kawałka wielkości 20cm i takowa skrzynka wchodzi.
A ładowanie skrzyni z GTX lub GTR to pomysł godny nagrody Darwina.

Re: Mazda 3 Sedan 4WD

PostNapisane: 17 wrz 2013, 12:50
przez carsik
tylko w trójce jest wózek i przekładnia kierownicza na drodze. Tak czy inaczej można to zmieścić wszędzie ale w samochodzie zwyczajnym ulicznym bez sensu.

PostNapisane: 17 wrz 2013, 19:44
przez People_Hate_Me
Taki chyba wlasnie jest zamysl aby rzeźbic :)

PostNapisane: 17 wrz 2013, 22:59
przez tekkenfan
carsik napisał(a):przy odpowiednim potraktowaniu budy narzędziami tnącymi to wszystko się zmieści ale chyba nie tego oczekiwał twórca tematu

to jak nic nie ma być cięte to ja się pytam którędy pójdzie wał?

Sorry ale jak na moje to każda zmiana FWD na AWD wiąże się z cięciem i rzeźbą, adapterami skrzyni itp, itd.

Re: Mazda 3 Sedan 4WD

PostNapisane: 18 wrz 2013, 06:32
przez carsik
z moich dośc długich obserwacji 99% myśli, że napęd na 4 kółka będą mieli jak znajdą części. Zupełni nie myślą o tym, że umieszczenie tego w samochodzie to zupełnie inna bajka a samochody mimo, że pozornie wyglądają tak samo mają inną płytę podłogową.

Re: Mazda 3 Sedan 4WD

PostNapisane: 24 wrz 2013, 15:01
przez Neonixos666
Myślę że najłatwiej jest przerabiać z FWD na AWD auta które były wypuszczane w wersji AWD, wtedy są części, możliwości i jest to realne do zrobienia w sensownej kasie.

Re: Mazda 3 Sedan 4WD

PostNapisane: 24 wrz 2013, 16:14
przez carsik
zapewniam Cię, że to nie takie proste. Np Celica 4WD i FWD mają kompletnie różne podłogi. To tylko zewnętrznie taki sam samochód.