SWAP 1.3 B3 –> 1.8 BP – Mazda 121 DA
1, 2
Witam . Mam pytanie czy ktoś wie czy koło zamachowe ze skrzyni z DA tej z rozrusznikiem na górze podejdzie z ta skrzynią do tego silnika ? i czy półośki są takie same w 1.3 323 bg (chodzi mi głownie o przeguby wewnętrzne) jak w mojej skrzyni z DA ?
Ostatnio edytowano 22 sie 2013, 17:11 przez Rafał_, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawienie tytułu
Powód: Poprawienie tytułu
Mam silnik ale potrzebuje jeszcze kompa, cewki i wiązki do BP 128 KM i teraz jest pytanie bo największy problem jest ze znalezieniem wiązki ,(może ktoś ma na zbyciu ? ) z czego jeszcze podejdzie wiązka do tego silnika i co muszę ewentualnie zmienić by podeszła ? Za swapa zapłaciłem 2 tyś ale albo Spoon sobie leci w kulki i w ogóle jej nie wysłał albo tak jak mówi zgubił ją kurier UPS , a UPS twierdzi że nigdy nie mieli takiej paczki już kilka razy do nich dzwoniłem i pisałem i za każdym razem się wypierali . Silnik stoi przygotowany już 2 miesiąc , skrzynia i koło zamachowe pasuje z 1.3 8v muszę przerobić tylko 1 łapę .
POMÓŻCIE BO NIE BĘDZIE CZYM TYPERY W MAJU GANIAĆ
POMÓŻCIE BO NIE BĘDZIE CZYM TYPERY W MAJU GANIAĆ
ale próbowałeś to robić czy tylko tak o spojrzałeś i pewności na 100 % nie ma ? to że VICS będzie trzeba podpiąć to wiem ale jak z resztą a juz za dużo kasy poszło od tak żeby znowu kombinować
Chociaż przepływomierz jest ten sam, to łatwiej przepiąć wiązkę z B3 do B6, niż z B6 do BP-DOHC. Pomiędzy DOHC i OHC są różnice w elektrycznych elementach dookoła silnika. Moim zdaniem będzie to dalekie od p&p. Traktowałbym to jednak jako sensowną opcję pozyskania sporej części wtyczek i kabli do dalszej rzeźby.
the right man in the wrong place...
No to trzeba szukać od BP DOHC niestety
Mhmhmhmy znam przynajmniej dwa auta które maja uruchomione BP Dohc na wiązce od 1.6. I trzeba bylo tylko VICSa podpiąć. Cewka tez pasuje od 1.6. Jedynie komp bedzie potrzebny od BP.
Tapatalk by WP8
Tapatalk by WP8
To git
Tak jak pisze trzydziech , do BP 128KM wiązka z 1.6 16V jest P&P (+ dodanie przewodu do sterowania VICSami), cewka i przepływka też pasują z 1.6, ale nie wiem czy mają taką samą wydajność.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
oznaczenia są inne, dlatego napisałem że nie wiem co z wydajnością, ale od biedy można i na przepływce z 1.6 jeździć. Czy to zabiera moc, nie wiem, nikt tego nigdy nie sprawdził.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
przepływkę naszczęście mam od BP czekam do końca tego tyg. jak nie przyjdzie będe ogarniał
Mam wiązkę od BP i całą resztę ale musze poszukać schematu tej wiązki , bo mam kompletną wiązkę wraz z kabinową i zastanawiam się czy nie lepiej przełożyć całą wiązke z 323 i pokombinować z włącznikami świateł nawiewów itd.
Dopisano 3 maja 2014, 15:16:
ma ktoś może kolektor wydechowy 4-2-1 albo 4-1 do BP ? aby nie ori
Dopisano 3 maja 2014, 15:16:
ma ktoś może kolektor wydechowy 4-2-1 albo 4-1 do BP ? aby nie ori
Ja na allegro kupiłem 4-1 z escorta gt – ten sam silnik co w 323f, ale ciężko było znaleźć
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Wiązka ogarnieta i bez schematu odpalony już z tydzień temu ale cały czas dorabiam jakieś graty , może za tydzień wyjedzie
Nie zakładam nowego tematu, bo pytanie podobne i może ktoś mi odpowie – szukam na razie teoretycznie (wszystko wiążę się z kosztami). Jakim silnikiem można zastąpić 1.3 16v (63KM – SOHC – z tego co wyczytałem) z Mazdy Demio? Chodzi oczywiście o jak najmniejszy nakład przeróbek.
Jak miałem 626 GF 1.8 wystarczyło kupić 2.0 silnik z komputerem i immo + kluczykiem i reszta pasowało, mocowania, skrzynia, sprzęgło, przepustnica, czujniki itd. itp. czyli idealnie wkładasz podłączasz, wymieniasz stacyjkę i komputer i jeździsz, ciekawi mnie czy można tak w Demio?
Pozdrawiam.
Jak miałem 626 GF 1.8 wystarczyło kupić 2.0 silnik z komputerem i immo + kluczykiem i reszta pasowało, mocowania, skrzynia, sprzęgło, przepustnica, czujniki itd. itp. czyli idealnie wkładasz podłączasz, wymieniasz stacyjkę i komputer i jeździsz, ciekawi mnie czy można tak w Demio?
Pozdrawiam.
Najszybciej to takim który był montowany w tej budzie czyli 1.5 75 KM inne to będzie pewnie rzeźba ale to wszystko trzeba by było sprawdzić.
A orientuje się ktoś czy (jeśli by to coś dało, ale myślę, że coś powinno) pasowała by np. inna góra silnika np. od 1.8bp albo od B6 (dla takiego 1.3 63km to wszystko jest ratunkiem )? I wtedy tylko wystarczy przełożyć górę i już wszystko gra? Czy trzeba będzie coś zmieniać jeszcze? Pytam bo dużo mocy mi nie brakuje, a silnik mam zdrowy 130 tys zaledwie przejechane.
Z góry dziękuję za odpowiedź
Z góry dziękuję za odpowiedź
Głowicy nie przełożysz z żadnego innego silnika, trzeba cały słupek zmieniać. B3 to raczej starsza konstrukcja niespecjalnie update`owana, więc ciężko będzie znaleźć coś p&p. Najlepiej znaleźć dawcę z którymś z pożądanych silników, BA BP, Xedos6/Mx3 B6 DOHC i przenieść silnik z wiązką. Pewnie Cię pocieszy że skrzynia będzie pasować p&p, więc jeśli wrzucałbyś BP to masz od razu krótkie przełożenia, i Demio zaczyna robić pierwszą setę w 9s
Jak bardzo chcesz zostawić dół, to na forum był temat Mazdy 121 która miała dobrze dłubnięte B3 (później wpadło BP). Możesz poczytać co tam było zrobione i zrobić to samo u siebie.
Jak bardzo chcesz zostawić dół, to na forum był temat Mazdy 121 która miała dobrze dłubnięte B3 (później wpadło BP). Możesz poczytać co tam było zrobione i zrobić to samo u siebie.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
To nie Honda że zmieniasz czapkę i masz więcej mocy . Tu więcej środków i pracy trzeba włożyć.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje