Zawieszenie Eibach – Mazda6 GG/GY

Postprzez drypaul » 11 mar 2016, 20:03

Witam.

Pisałem już w temacie ogólnym o sprężynach obniżających, ale może ten będzie odpowiedniejszy skoro mowa o Eibachach...

W skrócie – mam możliwość zakupu używanych Eibachów. Poniżej są symbole na nich wybite:

KBA 90835 (to jest na wszystkich czterech)
4100 77 761HA (na dwóch)
4100 77 760VA (na dwóch pozostałych)

W Eibach.pl nie pomogli, bo są to niebieskie springi zamawiane przez Mazdę i brak ich w katalogu Eibacha. Z kolei w ASO też nie bardzo potrafią pomóc, bo nie mają sprężyn o takich symbolach...

Czy ktoś jest w stanie pomóc rozszyfrować do jakiej "szóstki" one są przeznaczone (benzyna, diesel, kombi, sedan itp.)? W necie ciężko znaleźć coś konkretnego :|

Domyślam się, że te informacje zawarte są w końcówkach "761HA" i "760VA"


PS. Mam na oku jeszcze drugi komplet gdzie jeden kod jest taki sam jak w tych pierwszych:

4100 77 761HA

Natomiast na dwóch pozostałych taki:

4100 77 762VA
Ostatnio edytowano 11 mar 2016, 20:18 przez drypaul, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 19:53
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004, 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Yoki » 11 mar 2016, 20:14

Wszystko zależy na czym ci zależy :] Jeżeli na konkretnym obniżeniu to śmiało zakładaj, jeżeli jednak jest inaczej to zagadaj z jakimś benzynowcem, który z chęcią pewnie odkupi od ciebie jeżeli będzie wiedział, że to nie do diesla.

Ps. diesel jest cięższy
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez dkowal91 » 11 mar 2016, 20:17

Kolego powiem ci szczerze, że ja miałem ten sam problem, szukałem, śledziłem fora dzwoniłem gdzie mogłem, nikt mi nie pomógł, bo nikt nie potrafił mi pomóc. Więc wątpię, że uda się komuś ci pomóc. Ja kupiłem w końcu H&R łatwiej sprawdzić i namierzyć, ciężko z używkami na rynku wtórnym.
Ostatnio edytowano 11 mar 2016, 20:20 przez dkowal91, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 12:46
Posty: 80 (5/2)
Skąd: 96-200 Rawa Mazowiecka
Auto: Mazda 6 GY
2.0 diesel 136KM

Postprzez Yoki » 11 mar 2016, 20:20

dkowal91 napisał(a):jeździsz kombi, czy HB


Auto:Mazda 6 GY, 2.0 Diesel ;P
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez dkowal91 » 11 mar 2016, 20:21

tak, wiem Yoki dalem d*** :D ja mam H&R według producenta diesel benzyna w tym wypadku nie ma znaczenia... znaczenie jest przy eibachu...
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 12:46
Posty: 80 (5/2)
Skąd: 96-200 Rawa Mazowiecka
Auto: Mazda 6 GY
2.0 diesel 136KM

Postprzez drypaul » 11 mar 2016, 20:22

Mój samochód to kombi diesel 2004.

Podobno jedne zdjęte są właśnie z diesla kombi, rocznik 2006 (czyli polift, huk wie czy pasują do przedlifta), drugie wiem tylko, że z kombi...

Owszem, najbezpieczniej kupić nówki z katalogu Eibacha, jednak cena ponad 2 razy wyższa niż tych używek ;)
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 19:53
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004, 2.0 Diesel 136KM

Postprzez dkowal91 » 11 mar 2016, 20:25

Pasują do przedlifta, aczkolwiek podobno są twardsze, ponieważ polift miał cięższy silnik i poprostu mogą delikatnie mniej obniżyc...

Dopisano 11 mar 2016, 19:26:

widzisz Yoki jednak dobrze że pytam:D kolega ma kombi nie HB :)
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 12:46
Posty: 80 (5/2)
Skąd: 96-200 Rawa Mazowiecka
Auto: Mazda 6 GY
2.0 diesel 136KM

Postprzez Yoki » 11 mar 2016, 20:27

Jeżeli tak jest to ja bym ich nie brał bo możesz mieć rozjazd a najgorsze co może być przy obniżaniu jak przód stoi wyżej niż tył.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez dkowal91 » 11 mar 2016, 20:29

drypaul targuj jeszcze cene, bo pewnie chcesz kupić te na ktore patrzyłem już pół roku temu,,, dlugo gość nie może sprzedać, więc niech schodzi z ceny... :)

Dopisano 11 mar 2016, 19:31:

mysle że nie będzie takiej sytuacji że przód stoi wyżej bo zawsze sprężyny obniżają mocniej przód niż tył, chociażby dlatego że przód cięższy jest.... na standardowych stoi również niżej przód niż tył...

A sugeruję się danymi ze strony eibach.pl i naciskami na osie polift 1135kg a przedlift 1095, więc różnica też nie jakoś wielka...
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 12:46
Posty: 80 (5/2)
Skąd: 96-200 Rawa Mazowiecka
Auto: Mazda 6 GY
2.0 diesel 136KM

Postprzez drypaul » 11 mar 2016, 20:37

No przód wyżej od tyłu wygląda fatalnie :D

W tej chwili mam tył lekko wyżej i proporcjonalnie wygląda to ok, z tym, że całość jak dla mnie stoi za wysoko (od 10 lat jeżdżę zglebionymi Hondami więc się nie dziwić ;) )
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 19:53
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004, 2.0 Diesel 136KM

Postprzez dkowal91 » 11 mar 2016, 20:39

nikt się nie dziwi:) myślę, że powinno być ok, ale niech wypowie się ktoś kto ma większe doświadczenie... miałem ten sam problem co ty, i znalazłem H&R i nie żałuję wyboru :)
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 12:46
Posty: 80 (5/2)
Skąd: 96-200 Rawa Mazowiecka
Auto: Mazda 6 GY
2.0 diesel 136KM

Postprzez Yoki » 11 mar 2016, 20:42

Nikt nie zagwarantuje jak będzie wyglądać autko jak się nie założy dedykowanych sprężyn do tego używek, tył może być już "zmiażdżony" od ciężkiego towaru który był wożony u byłego właściciela, jeżeli lubisz konkretną glebę szukaj przynajmniej od benzyny lub nie eibachów
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez dkowal91 » 11 mar 2016, 20:48

Yoki ma rację i w zupełności się zgadzam, Znajomy jeździ 6 z zawieszeniem MTS nie wiem co to za opcja i wogole, ale prowadzi się i wygląda też bardzo dobrze :) tylko przez progi problem :)
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 12:46
Posty: 80 (5/2)
Skąd: 96-200 Rawa Mazowiecka
Auto: Mazda 6 GY
2.0 diesel 136KM

Postprzez dejneks » 11 mar 2016, 20:54

dkowal91 napisał(a): ile cm od ziemi do nadkola z przodu masz po obniżeniu??


teraz na zimie przy 15 jest 64cm, lata jeszcze nie przymierzałem. Kolega ma Eibacha w 6 diesel i ma ok 1cm niżej niż ja ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez dkowal91 » 11 mar 2016, 21:07

to masz cm więcej na zimie niż ja na 18?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 12:46
Posty: 80 (5/2)
Skąd: 96-200 Rawa Mazowiecka
Auto: Mazda 6 GY
2.0 diesel 136KM

Postprzez dejneks » 11 mar 2016, 21:21

ale diesel jest cięższy ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez dkowal91 » 11 mar 2016, 21:30

tym bardziej że ja mam springi od benzyniaka :)
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 12:46
Posty: 80 (5/2)
Skąd: 96-200 Rawa Mazowiecka
Auto: Mazda 6 GY
2.0 diesel 136KM

Postprzez drypaul » 12 mar 2016, 01:00

No właśnie nie chcę ostrej gleby, bo to samochód do jazdy na co dzień, więc musi zostać trochę komfortu i praktyczności ;) Po prostu wizualnie dla mnie stoi ciut za wysoko.
Tak -30/35 będzie w sam raz.

Twardego i zglebionego mam CRX-a, więc jeden taki wystarczy :)
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 19:53
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004, 2.0 Diesel 136KM

Postprzez dejneks » 12 mar 2016, 10:36

drypaul jak widać na zdjęciu ja mam H&R -35mm, tylko że ja mam benzynę a ona jest lżejsza niż diesel. Nie pamiętam czy H&R ma inne sprężyny do diesla i do benzyny.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez drypaul » 12 mar 2016, 13:06

Właśnie takie obniżenie jak u Ciebie jest w sam raz. Na Eibachu byłoby zapewne bardzo podobnie, ale trochę strach ryzykować nie mając pewności co do tych symboli...
Będę przeglądał neta, może trafią się w dobrej cenie H&R, Vogtlandy czy coś w tym stylu.

EDIT: Trafiłem właśnie na coś takiego jak w linku poniżej. Jeżeli cena jest faktycznie aktualna to chyba dobra opcja, bo normalnie kosztują prawie dwa razy tyle.

http://www.rallyshop.pl/index.php?p1533 ... da-6-kombi
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2016, 19:53
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004, 2.0 Diesel 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje