Mazda 323 BG. Zamiana skrzyni 4WD na FWD
Napisane: 14 lip 2013, 13:10
Witam, proszę o pomoc w pewnej kwesti. W 323 BG GTX chcę zamontować skrzynię biegów z 323 BG GT, jak pamiętam jest to skrzynia G5M-R. Chodzi mi konkretnie o to co będzie lepszym rozwiązaniem;
1 – czy zostawić w silniku BPT oryginalny docisk z tarczą sprzęgła czy zamontować ten od GT-ka? A jak wiadomo jest tam mniejsza średnica tarczy sprzęgłowej i obawiam się że tarcza i docisk nie wytrzymają większej mocy. Czy ilość zębów w tarczy sprzęgłowej jest taka sama od GTX i GT?
2 – czy do tej skrzyni od GT mam założyć półośki z GT? Czy lepszym rozwiązaniem będzie założyć oryginalne z GTX-a? Te z GTX-a są grubsze i dłuższa półoś ma podporę, a ta dłuższa z GT-ka jest bez podpory łączona na taką gumę. Czy długość półosi w GT i GTX jest taka sama?
3 – Jeżeli lepszym rozwiązaniem będzie zostawić oryginalne półośki z GTX, to czy oryginalne przeguby z GTX od strony skrzyni są takie same jak w GT? Czy tu trzeba robić jakieś przekładki? Chodzi o ilość zębów itp.
4 – Czy ta skrzynia z GT wytrzyma obciążenia z tego momentu z motoru BPT? Powiedzmy bez szarpania z miejsca, tylko dość szybka i energiczna jazda w ruchu. Czy przy mocy rzędu 170-200 ps przy motorze BPT jest w ogóle jakaś opcja wzmocnienia takiej skrzyni FWD powiedzmy bebechami ze skrzyni z GTX?
Dzięki za rady.
1 – czy zostawić w silniku BPT oryginalny docisk z tarczą sprzęgła czy zamontować ten od GT-ka? A jak wiadomo jest tam mniejsza średnica tarczy sprzęgłowej i obawiam się że tarcza i docisk nie wytrzymają większej mocy. Czy ilość zębów w tarczy sprzęgłowej jest taka sama od GTX i GT?
2 – czy do tej skrzyni od GT mam założyć półośki z GT? Czy lepszym rozwiązaniem będzie założyć oryginalne z GTX-a? Te z GTX-a są grubsze i dłuższa półoś ma podporę, a ta dłuższa z GT-ka jest bez podpory łączona na taką gumę. Czy długość półosi w GT i GTX jest taka sama?
3 – Jeżeli lepszym rozwiązaniem będzie zostawić oryginalne półośki z GTX, to czy oryginalne przeguby z GTX od strony skrzyni są takie same jak w GT? Czy tu trzeba robić jakieś przekładki? Chodzi o ilość zębów itp.
4 – Czy ta skrzynia z GT wytrzyma obciążenia z tego momentu z motoru BPT? Powiedzmy bez szarpania z miejsca, tylko dość szybka i energiczna jazda w ruchu. Czy przy mocy rzędu 170-200 ps przy motorze BPT jest w ogóle jakaś opcja wzmocnienia takiej skrzyni FWD powiedzmy bebechami ze skrzyni z GTX?
Dzięki za rady.