Co myślicie o takim wynalazku jak BOV do turba
W zasadziekażda suszara ma już fabryczny, ale tamten jest właczony w układ i nie daje takiego efektu :
http://properfekt.witam.net/oferta/bov.wav
czekam na opinie za i przeciw takiemu urządzeniu i może ktoś wie coś więcej na ten temat : ile wzrasta zużycie paliwa, w czym pomaga, a w czym szkodzi takie urządzenie, ale ponadstandardowe, nie fabryczne.
BOV do turbo
Strona 1 z 1
Waluś napisał(a):ile wzrasta zużycie paliwa
Chyba nie wzrasta wcale ... bo zadaniem ma być upuszczenie nadmiaru tłoczonego powietrza w układzie dolotowym gdy nie jest ono potrzebne(zminy biegów, odpuszczenie gazu) aby nie uszkodzić łopatek w turbince. Wiec nie ma to raczej wpływu na paliworzerność... A dzwięk ...no poprostu bajka... ja dostaję gęsiej skórki jak słysze ładnie syczące Blow off i West Gate... mniam.... ja też chce takie pssst
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Boris86 napisał(a):Chyba nie wzrasta wcale
I tu sie grubo mylisz. Bo wzrasta. A to z prostej przyczyny.
Fabryczny BloVoff jest wpięty w układ, czyli wypuszcza ten nadmiar spowrotem przed turbine, a więc w układzie przedprzepływomierzem. teraz jeśli tę samą ilość wypyścisz w atmosfere a przepływomierz o tym nie będziewiedział, to poprostu z braku powietrza i odpowiedniego ciśnienia, komputer ten brak wypełnia paliwem. Słyszałem gdzieś nawet o możliwości zalewania silnika przezniewłaściwą regulacje zaworu. I stąd właśnie moje obawy. Ile wzrośnie spalanie. Bo jeśli ktoś mi udowodni że wzrośnie nieznacznie to kupuje jutro hehe, ale w cuda nie wierze.
A co do dźwięku to jest boski, a w połączeniu ze stożkiem to poprostu mniam...
Jeśli radio w aucie mam wyłączone to bardzo dobrze w środku słychać rozprężenie układu orginalnym zaworem, a oczami wyobraźni jak dodam jeszcze to PSSSSS to normalnie aż ciarki po plecach chodzą :D
Waluś napisał(a):przez niewłaściwą regulacje zaworu
Waluś napisał(a):komputer ten brak wypełnia paliwem
Tuning to taka "cholerna" zabawa ze jedna modyfikacja w krótkim czasie ciągnie za sobą kolejną lub problemy wynikające z niekonsekfencji w działaniu. Hehe... tuning chorobą nieuleczalną... ależ jak przyjemną...
...a w kompleksowym tuningu,zestaw zmian w osprzecie powinien byc poparty zgraniem(zestrojeniem-bo to własnie tuning z nazwy) elektroniki pod nowe gadżety. Wtedy uzyskujemy najlepsze możliwie efekty tak pod względem osiągów jak i ekonomicznosci.
Turbosprężarka to natomiast cudny wynalazek który pozwala uratować w pewnym stopniu coś co było by w zwykłym silniku stratą energii... w końcu napedzana jest przez spaliny.
I za to ją kochamy prawda,Waluś
Ale tu własnie elektronika ma najwiecej do gadania... i dlatego własnie w silnikach doładowanych tuning elektroniczny jest o wiele częściej stosowany niz w atmosferycznych.
Ale sprzeczał sie nie bede bo osobiście nie mam autka z turbinką i znam takowe tylko z kontaktów z zaprzyjaźnionymi autkami i z teorii...
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Boris86 napisał(a):I za to ją kochamy prawda,Waluś
toć baaaa :D
Boris86 napisał(a):silnikach doładowanych tuning elektroniczny jest o wiele częściej stosowany niz w atmosferycznych.
Otóż to właśnie i wg mnie tylko w takich silnikach ma większy sens – koszty w stosunku do przyrostu osiągów. Chyba trzeba zbierać te wszystkie gadgety w garażu na półce,a potem udać się do specgrupy i zestroić towszystko ze sobą
Waluś napisał(a):I tu sie grubo mylisz. Bo wzrasta. A to z prostej przyczyny.
Fabryczny BloVoff jest wpięty w układ, czyli wypuszcza...........
O i Borys chyba sie okaże że jednak miałeś racje , tylko teraz nie wiem kogo słuchać hehe jedni piszą tak a inni inaczej:
"Mylne założenie Smile
W momencie gdy zamykasz przepustnicę ECU jest o tym informowane przez czujnik położenia przepustnicy. W tym momencie zbędne powietrze jest wypuszczane do atmosfery. ECU nie wtryśnie więcej paliwa, bo niby dla czego jak przepustnica jest zamknięta. Spalanie jest na tym samym poziomie – to mogę potwierdzić na własnym przykładzie."
No tak mi sie wydawało... ale upierał sie broń Boshe nie będe bo za bogatych doświadczeń z turbo nie mam.
Ale widze że masz wielką ochote słuchać głośnego psssst za każdym razem gdy puszczasz pedał gazu....
Ale widze że masz wielką ochote słuchać głośnego psssst za każdym razem gdy puszczasz pedał gazu....
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Boris86 napisał(a):Boshe
Boris86 napisał(a):Ale widze że masz wielką ochote słuchać głośnego psssst za każdym razem gdy puszczasz pedał gazu....
to chyba kazdy by mial...
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
bajer0 napisał(a):to chyba kazdy by mial
no jak nie jak tak. Narzie mam zamiar dokupić mechaniczny zawór do regulacji ciśnienia doładowania (troszke oszczędności na paliwie nie zaszkodzi, a i więcej mocy w Rykach zawsze sie przyda, będzie można wysilić na lotnisku,a odpuścić na zwykłą jazde), a potem zobaczymy
heee...
odkopując temat...Waluś...zainstaluj "patent" chłopaków z forum Probe!! Ja mam i nie narzekam...i nie trzeba od razu wydawać wielkich sum! Wystarczy "piątaka" w kieszen mieć, 20minut w garażu...i radaocha na maxa!
POZDRAWIAM!
odkopując temat...Waluś...zainstaluj "patent" chłopaków z forum Probe!! Ja mam i nie narzekam...i nie trzeba od razu wydawać wielkich sum! Wystarczy "piątaka" w kieszen mieć, 20minut w garażu...i radaocha na maxa!
POZDRAWIAM!
- Od: 24 paź 2004, 15:27
- Posty: 33
- Skąd: Grudziądz
- Auto: X9 2,5 V6 TA, 323F BJ 1,5 16V
yyy poprosze foty i nazwe tego zaworka
Chłopaki wy macie na mysli to "pssssssss" przy kazdej zmianie biegu Nasłuchałem się tego w wakacje jak bylem na obczyznie w pracy.... cos niesamowitego
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
qlesh napisał(a):Chłopaki wy macie na mysli to "pssssssss" przy kazdej zmianie biegu
no toć przeca wyżej jest napisane :D
qlesh napisał(a):Nasłuchałem się tego w wakacje jak bylem na obczyznie w pracy.... cos niesamowitego
A ja mam ta obczyzne na codzień....i w dodatku mieszkam przy długiej prostej od skrzyrzowania....oj to słysze te psssss
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje