SWAP Z5 na BP-DOHC – Mazda 323F BA

Postprzez Paweł » 22 lis 2012, 23:46

Kluczyk jest zalany i nie wygląda na to, żeby cokolwiek można było do niego włożyć lub z niego wyjąć. Pudełeczko Temic to właśnie moduł immobilizera z początku stosowania systemu MIS. Według instrukcji serwisowej jest on nieodwracalnie parowany z ECU (i vice versa). Możliwe, że można to odkręcić naświetlaniem jakiegoś układu lub podłączeniem go do zewnętrznego programatora, ale nigdzie takiej informacji nie znalazłem. Druga sprawa, jeśli parowanie modułu i komputera jest możliwe tylko raz, to czy przypadkiem takie samo ograniczenie nie dotyczy kluczyka?

Wygląda na to, że będę niedługo ćwiczył ten zabieg (kluczyk i stacyjka z jednego samochodu do ECU i immobilizera z drugiego) – wtedy wyjaśni się, czy jest to możliwe... Chyba, że ktoś teraz może oszczędzić mi niepewności i ewentualnych prób skazanych na niepowodzenie.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Barthez » 23 lis 2012, 07:24

Paweł napisał(a):Chyba, że ktoś teraz może oszczędzić mi niepewności i ewentualnych prób skazanych na niepowodzenie.


Barthez napisał(a):Polecane serwisy / warsztaty w regionie:

1. Becar – ul. Madalińskiego 8 tel: 091 483 68 88 http://www.mazdakia.eu

zadzwoń i się dowiedz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Hazu » 23 lis 2012, 18:17

Dobry elektryk przeniesie układ immobilisera z jednego ecu do drugiego ecu i za to płaciłem 150zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Paweł » 23 lis 2012, 19:02

Co masz na myśli, mówiąc "przeniesie układ immobilisera z jednego ecu do drugiego ecu"?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

PostTen post został usunięty przez Rafał_ 7 lut 2013, 23:50.
Powód: Ogłoszenie. Do takich spraw jest dział Sprzedam.

Postprzez jaaco » 11 maja 2014, 21:05

Witam, jak niektórzy wiedzą albo i nie, zrobiłem swap na silnik z BG GT (BP05) w miejsce silnika Z5 w budzie BA.

W BA za komputerem znajdują się 3 kostki instalacji elektrycznej i zostało mi kilka niepodłączonych przewodów, tak samo ma się sprawa z częścią od strony wiązki kompa- tu przewodów zostało mniej...

Wygląda to mniej więcej tak, po lewej opisane mniej więcej przewody z BP05, po prawej na szarym tle kolory kabelków z Z5, jednak mam trochę problem je zidentyfikować/połączyc z innymi z Z5...\
Obrazek

Będę wdzięczny za jakiekolwiek porady a nie odsyłanie do wujka google, forum itp, bo już trochę rzeczy przekopałem... Myślę że dobrze by było jeszcze popodłączać parę rzeczy, a jeśli sie z tym uporam zrobię kompletną rozpiskę co trzeba z czym połączyć i wrzucę na forum.

pyt 1) w wiązce z BP jest kabelek oznaczony headlights i drugi DRL (canada)– czy chodz iw tym o to że jeśli podepne impuls ze świateł mijania, to komp podczas gdy są wyłączone będzie dawał sygnał na światła do jazdy dziennej- o to w tym chodzi???

<co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez trzydziech » 12 maja 2014, 11:54

http://mazda323f.gportal.hu/gindex.php? ... id=2435121 pierwszy obrazek – rozpiska kolorów

w BA (po myślniku kolor):
rear window defroster – B/L
cluch switch/neutral switch – BR/B
brake switch – G/Y
power steering pressure switch – L
fuel pump relay – LG

btw. wszystkie te kable na szarym polu idą z wiązki komputera na 3 wtyczki do BA, czy też idą one z komory silnika? Te z komory silnika nie będą Ci potrzebne. Musisz posprawdzać czy masz wszystkie sygnały podpięty do komputera BP – reszta kibel.

Co do DRL, pytanie czy to tak zadziała czy nie najlepiej jak byś sprawdził, bo nikt pewnie nie zna na to odpowiedzi ;)
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez jaaco » 12 maja 2014, 12:31

Te kolory juz mam gdzies rozpisane z tej instrukcji dzieki za info od czego sa. To drl znalazlem ze jest to input wiec tak jak pisalem wczesniej raczej to nie zadziala. Kiedys gdziesctam costam mi sie obilo o uszy ze ten kabelek np. od lamp mijania moze odpowiadac za podnoszenie obrotow albo regulacje ladowania alfernatora?hmmm
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez trzydziech » 12 maja 2014, 22:29

jaaco napisał(a):ten kabelek np. od lamp mijania moze odpowiadac za podnoszenie obrotow


dokładnie tak to działa.
za światła odpowiada:
combination switch – R/B

co jeszcze zostało?
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez jaaco » 13 maja 2014, 08:48

No to podłczyłem wczoraj te wszystkie słicze tj. blower sw, power steering sw, itd i jeszcze pare innych rzeczy, ogólnie to zrobiłem porządek z tą pajęczyną za ECU :) i teraz sprawa wygląda tak, na górze kostki z Z5, na dole kilka wolnych kabelków z wiązki GT
Obrazek

mówisz że czerwono-czarne będą odpowiadaać za światła mijania? no to mamy o jeden mniej :)
powiedz mi łączyłeś ze sobą te grube czarne masy z kostki i wiązki z GT? na obu jest masa i nie wiem czy jest sens...

/////////////EDIT

no skończyłem dzisiaj zabawy z wiązką, wszystko już owinąłem i nie mam ochoty nic już zmieniać
teraz wygląda to tak:
Obrazek

czyli zostało jakieś 12 kabli z wiązki karoseryjnej z BA, oraz 5 przewodów z wiązki z GT ale raczej mało ważnych:
czarna gruba masa idąca z komory,
czarno-żółty(?),
żółto-czarny (check-engine),
zielono-czarny(thermo sw a/c?)
niebiesko-czarny(ac?)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez azbestrs » 15 lut 2015, 11:22

Witam mam problem z podłączeniem kostek za komputerem w BA po lifcie, wiązka silnikowa z BG 1.8 BP05-6-2 zamiast 1.5 16v prosił bym o pomoc, Bo nie jestem w tej dziedzinie orłem, wolałbym pozostawić kostke z BA więc lutował bym między sterownikiem a kostką. Z góry dzięki:)
Załączniki
IMG_20150213_144043_328.jpg
to są kostki w BA za sterownikiem
IMG_20150213_144100_947.jpg
IMG_20150213_144121_351.jpg
IMG_20150213_144204_575.jpg
a te są na wiązce z 1.8 BG
IMG_20150213_144217_744.jpg
azbestrs
 

Postprzez luki_92_92 » 7 sie 2015, 14:52

Panowie potrzebna pomoc. Chcę przełożyć BP z 323F BA 96 do efki z 98 w której siedzi Z5, niestety wiązki różnią się (przedlift-polift).

Dysponuje ktoś może rozpiską pinów w kostkach przy ecu w przedliftowym BP oraz w poliftowym Z5 coby to zrobić tak żeby miało ręce i nogi?

Liczę na waszą pomoc, szukam od rana po stronach polskich jak i anglojęzycznych i nie mogę znaleźć, póki co znalazłem tylko opis wiązek od BP z MX-5 a to mi nic nie daje :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez luki_92_92 » 19 sie 2015, 21:15

Udało mi się zdobyć schematy do polifta, prosto z Nowej Zelandii <diabełek>

link wygas wiec kapa :/
Ostatnio edytowano 26 lis 2016, 20:46 przez luki_92_92, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez rdbonsao10 » 31 gru 2015, 16:29

Witam Musiałem założyć nowe konto na Mazdaspeed niestety starego nie pamiętam bo 626 miałem jakieś 7lat temu ,a mam kilka pytani związane ze swapem z Z5 na BP DOHC. Pomimo że to już mój nie pierwszy swap to wole dopytać bo to zaoszczędzi mi czasu i pieniędzy. Wszystko już mam przygotowane tylko pojawił się problem braku kluczyka z immo od dawcy(zgubiony).Da się to jakoś rozwiązać w miarę oszczędnie ? Wiem że można do programować pestkę i jak z gościem pisałem to koszt 200zł .Jakiś tańszy sposób? Druga sprawa czy poduszki silnika i skrzyni z Z5 podpasują pod BP ? Czy wejdą przeguby z ABS od BP w moje piasty bez ABS?? Prosił bym o odpowiedz ludzi którzy mieli styczność z takim rzeczami bo z bajkopisarzami to już miałem do czynienia na forum innych japońskich marek którzy .nie mieli klucza w ręce ale doskonale sobie radzą z klawiaturą kompa

A jeszcze jedno skrzynia z Z5 nie podejdzie do BP? czym się one różnią prócz kilkoma otworami? Czy skrzynia z5 ma krótsze przełożenia? Bo np. Mitsubishi colt ze skrzynią 1,3 i swapem na silnik Galanta 1,8 126KM robi naprawdę fajna robotę. Dlatego pomyślałem ze na skrzyni z Z5 silnik BP może trochę lepiej sie zbierać.
Początkujący
 
Od: 23 gru 2015, 06:54
Posty: 18
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: mazda 323f 1,5 1996r

Postprzez adamax4 » 2 sty 2016, 19:00

rdbonsao10 napisał(a):A jeszcze jedno skrzynia z Z5 nie podejdzie do BP?

W BP były dwa rodzaje skrzyni. "Długa" montowana w egzemplarzach przedliftowych i "krótka" montowana polifcie. Różnią się one jeszcze wielkością sprzęgła i grubością przegubów. Ta "krótka jest taka jak w z5.
Ostatnio edytowano 3 sty 2016, 16:07 przez adamax4, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez rdbonsao10 » 3 sty 2016, 09:45

adamax4 napisał(a):
rdbonsao10 napisał(a):A jeszcze jedno skrzynia z Z5 nie podejdzie do BP?

W BP były dwa rodzaje skrzyni. "Długa" montowana w egzemplarzach przedliftowych i "długa" montowana polifcie. Różnią się one jeszcze wielkością sprzęgła i grubością przegubów. Ta "krótka jest taka jak w z5.

chyba jakaś pomyłka nastąpiła to w końcu która jest ta krótsza ?
Początkujący
 
Od: 23 gru 2015, 06:54
Posty: 18
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: mazda 323f 1,5 1996r

Postprzez rafał88 » 3 sty 2016, 10:13

Krotsza jest ta po Fl, jest taka sama jak w Z5, czyli skrzyni nie trzeba zmieniac, nawet sprzeglo jest to samo po Fl w 1.8 co w 1.5.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez rdbonsao10 » 4 sty 2016, 20:33

Ok dzięki .Moja skrzynia biegów do swapa to G5M01. A rozwiązał ktoś problem immo zgubione kluczyki?
Początkujący
 
Od: 23 gru 2015, 06:54
Posty: 18
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: mazda 323f 1,5 1996r

Postprzez honda2911 » 5 sty 2016, 20:15

A masz polosie do tej skrzyni <co?>
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez rdbonsao10 » 6 sty 2016, 10:50

tak mam wszystko tylko brakuje zgubionego kluczyka z immo.
Początkujący
 
Od: 23 gru 2015, 06:54
Posty: 18
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: mazda 323f 1,5 1996r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje