SWAP Z5 na BP-DOHC – Mazda 323F BA

Postprzez luki_92_92 » 10 wrz 2012, 16:21

Pewnie tak, B seria to B seria :) ale pewnie roboty więcej, jednak jest to jak najbardziej możliwe, widziałem gdzieś takie auto
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez wilusjdm » 10 wrz 2012, 21:03

luki_92_92 napisał(a):widziałem gdzieś takie auto

Jakieś informacje na ten temat posiadasz ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Hazu » 10 wrz 2012, 21:22

wilusjdm napisał(a):Zamiast Z5 podeszła by motorownia z BG 1.8 GT ?

TAK
luki_92_92 napisał(a):widziałem gdzieś takie auto

Ja też :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez wilusjdm » 11 wrz 2012, 16:45

Więcej zabawy bedzie niż swap na BP ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Hazu » 11 wrz 2012, 18:45

Trochę będzie więcej zabawy.
Trzeba silnik z kompletnym osprzętem.
Oraz mocowanie silnika wykorzystałem od 1,6 z xedosa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez luki_92_92 » 13 wrz 2012, 20:42

Znalazłem tego co ja widziałem, niżej masz link

http://www.astinagt.com/forums/showthread.php?t=10750
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Hazu » 13 wrz 2012, 21:31

Ja polecam ten stary silnik BP jest doskonalszy; jest dobrze wyważony – pięknie chodzi na wysokich obrotach
Poza tym jest odczuwalnie mocniejszy, z tym ze ja miałem ta wersję najmocniejszą chociaż w mizernej kondycji (brał olej).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez espiacent » 6 lis 2012, 21:33

Hazu napisał(a):Oraz mocowanie silnika wykorzystałem od 1,6 z xedosa.


O którym dokładnie mocowaniu tutaj piszesz? Czym było to wymuszone?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2009, 22:50
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA 1.5 95r (Projekt GTR)
323F BA 2.0 v6 (Daily car)

Postprzez Hazu » 6 lis 2012, 23:09

Chodzi o górne mocowanie silnika.
w Ba BP jest inna pompa wody, inaczej mocowana pompa wspomagania niż w BP z BG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Paweł » 21 lis 2012, 08:17

Mam pytanie do punktu 4.5 (Immobiliser, oraz komputer silnika):

W jaki sposób połączyć nowe ECU i immobilizer ze starym kluczykiem? Czyli mówiąc inaczej, jak zaprogramować stary kluczyk w "nowym" systemie? Czy to jest w ogóle możliwe?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez onyx » 21 lis 2012, 10:15

Paweł napisał(a):Mam pytanie do punktu 4.5 (Immobiliser, oraz komputer silnika):

W jaki sposób połączyć nowe ECU i immobilizer ze starym kluczykiem? Czyli mówiąc inaczej, jak zaprogramować stary kluczyk w "nowym" systemie? Czy to jest w ogóle możliwe?


Mam wrażenie, że ASO lub tzw. "specjaliści" ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

PostTen post został usunięty przez sq2jul 21 lis 2012, 11:20.

Postprzez sq2jul » 21 lis 2012, 11:23

Musisz znać słowo klucz. Tylko ASO.

Wysyłane z mojego HTC Sensation za pomocą Tapatalk 2
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Paweł » 21 lis 2012, 11:29

Rzeczywiście, ale jeśli mam dwa kluczyki oryginalne (od nowego zestawu), to nie potrzeba słowa-klucza. Idąc dalej mam jednak pytanie, czy kluczyk który był sparowany ze "starym" autem uda się przypisać do "nowego" immobilizera, czy wraz z jego kodowaniem jest w nim coś zapisywane na stałe i nie ma szans na jego ponowne użycie (jak to jest podobno w przypadku ECU i modułu immo)?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez sq2jul » 21 lis 2012, 12:16

Pastylka w kluczyku jest wielorazowego zapisu. Jezeli znasz PIN jestes w stanie zakodowac kolejny kluczyk w zaciszu domowego garazu.

Paweł napisał(a):Rzeczywiście, ale jeśli mam dwa kluczyki oryginalne (od nowego zestawu), to nie potrzeba słowa-klucza.


Mozesz rozwinac?
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Paweł » 21 lis 2012, 15:54

Do wejścia w tryb programowania systemu MIS wymagane jest albo słowo-klucz, albo dwa wcześniej sparowane kluczyki. Mówiąc inaczej – pierwszy i drugi kluczyk można przypisać tylko posiadając cyfrowy kod, a każdy następny już na podstawie tych dwóch wcześniejszych.

Ciekawe, czy jest jakiś sposób, żeby od nowa zestawić ze sobą moduł immobilizera z ECU? Jeśli, to pewnie tylko przez bezpośrednią ingerencję w układ na płytce...?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Barthez » 21 lis 2012, 16:00

Paweł napisał(a):Ciekawe, czy jest jakiś sposób, żeby od nowa zestawić ze sobą moduł immobilizera z ECU? Jeśli, to pewnie tylko przez bezpośrednią ingerencję w układ na płytce...?

Tak
W Szczecinie robi to np Mazda na Madalińskiego, więc inne serwisy też pewnie soie z tym poradzą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Paweł » 21 lis 2012, 16:03

Oficjalnie nie ma jednak takiej możliwości – oczywiście jeśli chodzi o MIS, bo nie wiem jak w przypadku PATS. Tzn. na pewno nie można tego zrobić żadnym "kluczykowaniem", czy komputerem serwisowym, więc pewnie mają tam jakiegoś sprytnego elektronika (czyli jednak nie w każdym ASO :P)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Hazu » 21 lis 2012, 18:13

Dobry elektryk samochodowy i 150zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Majki88 » 22 lis 2012, 21:47

Jak dobrze myślę to można zamienić pestkę w kluczyku
jeżeli oczywiście posiada się z "nowego" ecu kluczyk z pestką
a może wystarczy zamienić sam moduł wczytywania kodu, to pudełeczko nad ECU (Temic)
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje