SWAP 1.8 K8 –> 2.5 KLZE – Mazda mx-3
Postanowiłem zebrać do kupy trochę informacji nt KLZE w Mx3. Mam nadzieję, że wspólnie dopieścimy topic, zweryfikujemy poprawność zawartych informacji i finalnie jakiś miły admin przyklei temat dla potomnych Materiał bardzo rozwojowy ale już dziś zamieszczam na forum.
Spis Treści:
1. Wstępniak
2. Lista potrzebnych nowych części
3. Gdzie kupić silnik
4. Identyfikacja silnika
5. Swap
5.1 Kolektor dolotowy
5.2 Kolektor wydechowy
5.3 Mocowanie półosi
5.4 Aparat zapłonowy
5.5 ECU (komputer)
5.6 EGR
5.7 Skrzynia biegów
6. Mx-3 po liftingu – trudności
7. Manuale, linki
1.Wstępniak
Nie pomylę się chyba jeśli stwierdzę, że każdy posiadacz Mx3 K8 marzy o poprawieniu możliwości swojego auta. Najtańszym, najprostszym i dającym wspaniały efekt jest swap na KLZE.
KLZE to 2,5 v6 w japońskiej specyfikacji. Istnieją dwa rodzaje KLZE, z prostym oraz zakrzywionym kolektorem dolotowym. Różnica między tymi silnikami, poza kolektorem, polega na innych czasach otwarcia zaworów, innych punktach otwarcia vrisów. ZE z zakrzywionym kolektorem pochodzi z Millenii, jego max moc i moment obrotowy jest przy niższych obrotach, przez co silnik jest bardziej elastyczny, jednak jego osiągi na 1/4 mili będą nieco słabsze niż w przypadku ZE z kolektorem prostym. O bezbłędnej identyfikacji wersji w pkt.4
2.Lista potrzebnych nowych części
Koszt swapa, to nie tylko silnik, będziemy musieli zrobić "małe zakupy"
1. Kompletne sprzęgło do 2,5 v6. Tutaj nie oszczędzamy, tanie zamienniki szybko się skończą.
2. Uszczelki pokryw zaworów. Mając silnik na wierzchu warto zmienić (tylko oryginały).
3. Uszczelki kolektora dolotowego. Należy pamiętać, że w KLZE przekrój kanałów jest taki jak w xedosie9 2,5 v6 zamawiamy więc uszczelki od xedosa.
4. Uszczelki kolektorów wydechowych.
5. Przewody WN
6. Świece
7. Płyn wspomagania
8. Olej skrzyni biegów
9. Olej silnikowy. Każdy ma swoją filozofię nt olejów. Ja zalałem 10w60
10. Płyn chłodzący
11. Filtr oleju
12 Filtr paliwa
3.Gdzie kupić silnik
Znam tylko jedno miejsce w tym kraju gdzie można kupić KLZE. Jest to firma Japan Korea Moto z Krakowa. Przystępne ceny, świetni właściciele. Na 3 silniki, które kupowałem, żaden nie był uszkodzony. Wszystkie trzy w rękach forumowiczów
4. Identyfikacja silnika
Jak wcześniej wspomniałem są dwa rodzaje KLZE. Mamy do zweryfikowania 3 rzeczy aby mieć 100% pewność z czym mamy do czynienia. Kolektor, symbol głowicy, symbol wałków rozrządu.
KLZE z prostym kolektorem
-głowica KL31A1
-wałki KL31...
KLZE z zakrzywionym kolektorem:
-głowica KL31A1
-Wałki KL01...
Jeśli głowica ma symbol KL31A1 mamy pewność, że to ZE, sprawdzając wałki dowiemy się jaką mamy wersję. Sam kolektor nie świadczy o wersji, podobno zdarzają się silniki z prostym kolektorem i wałkami KL01. Poniżej fotka ułatwiająca odnalezienie numeru na głowicy
Rodzaje KLZE
5.Swap
Nie jestem w stanie zrobić relacji step by step z procesu swapa. Jeśli masz jakieś pojęcie o mechanice i podczas przekładki będziesz skrupulatnie opisywał wiązki i przyłącza podciśnień, nie będzie problemu. Chciałbym jedynie zwrócić uwagę na kilka trudności, reszta to plug'n'play.
5.1 Kolektor dolotowy.
Jeśli kupimy silnik z prostym kolektorem możemy próbować zmieścić go przerabiając przepustnicę i przenosząc akumulator do bagażnika. Morder wykonał taką modyfikację z powodzeniem, po szczegóły odsyłam więc do niego. Ja poszedłem na łatwiznę i założyłem kolektor od xedosa9 (millenia ma taki sam). Przekładając kolektor należy podłączy wszystko tak samo jak w oryginale. Tak samo w sensie logicznym, w praktyce jest kilka różnic i zdarza się, że trzeba np przedłużyć jakiś przewód od podciśnień itp.
Schemat podciśnień
5.2 Kolektor wydechowy.
Kolektor od strony grodzi należy przełożyć z K8, inaczej otwory nie będą pasować na połączeniu z dalszą częścią układu wydechowego.
5.3 Mocowanie półosi
Istnieją dwa sposoby mocowania do bloku, na 2 lub 3 śruby. Może zdarzyć się tak, że przy opcji na 2 śruby jedna nie będzie miała właściwego dla siebie otworu w bloku. Są dwa wyjścia. Albo dowiercić w mocowaniu dodatkowy otwór, albo kupić inną półoś. U mnie w wersji po liftingu mocowanie jest na 2 śruby, w wersji sprzed na 3.
5.4 Aparat zapłonowy – zostawiamy od K8. Oryginalny od KLZE wymaga zewnętrznej cewki wraz z modułem. Możemy dokupić oba elementy od xedosa6 KF, jednak podłączenie wymaga przerobienia wiązki. Szczegółów nie znam, każdy elektromechanik dysponując schematem powinien to zrobić. Ja zrezygnowałem z tej modyfikacji i jeżdżę na aparacie od 1,8.
5.5 ECU (komputer)
Najprościej byłoby posiadać ECU oryginalne. Zdobycie graniczy z cudem, poza tym w oryginale jest ogranicznik prędkości max do 190km/h. Jest jednak sposób. Należy sprawdzić czy jesteśmy w posiadaniu komputera o nr K819-18-881b z charakterystyczną "krótką" płytką, jeśli nie to trzeba taki zdobyć
Ten model ECU można zmodyfikować. Wystarczy wymiana na eeprom właściwy dla KLZE O tym jaki eeprom jest właściwy i skąd go wziąć napiszę za jakiś czas, aktualnie walczę z kilkoma problemami i nie chciałbym siać herezji.
Zapraszam do wątku briiKlik! , który temat już przerabiał.
Jak się jednak okazuje "nie każdemu psu na imię burek" i na własnej skórze przecieram szlaki w temacie ECU w wersji po liftingu, tutaj sprawa jest bardziej skomplikowana. Kwestie ECU niebawem rozwinę szerzej.
5.6 EGR
W oryginale KLZE jest pozbawione EGR. Aby nasze zmodyfikowane ECU nie sygnalizowało błędów EGR i co za tym idzie nie pracowało w trybie awaryjnym, musimy podłączyć EGR elektrycznie, podciśnienia można sobie odpuścić. Zaślepiamy zawór mechanicznie, tak aby spaliny nie wracały do dolotu. Tzw. tuning za 5gr, pięciogroszówka jest idealną zaślepką
5.7 Skrzynia biegów
Różne krążą mity o problemach z trakcją. Spotkałem się z opiniami że trakcja jest dopiero na 3 biegu Prawda jest taka, że problem z trakcją jest jedynie na 1 biegu. utraty przyczepności na ułamek sekundy po zapięciu dwójki nie nazwałbym "problemem" a raczej standardem przy dość mocnym aucie FWD. Aby jednak myśleć o dobrych czasach na 1/4 mili, bądź udanych występach ulicznych, warto zadbać o lepszą przyczepność na 1 biegu. Jako przodujący innowator z pomocą przybywa po raz kolejny brii Otóż wymyślił modyfikację polegającą na usztywnieniu mechanizmu różnicowego a co za tym idzie poprawia się trakcja. O magicznych podkładeczkach można poczytaćTU
6.Mx3 po liftingu – trudności
Problem leży w wiązce, czujniku ECTF oraz ECU. Na dniach więcej szczegółów.
7. Manuale, linkii
Workshop manual Mx-3
Schematy elektryczne Mx3
Workshop manual Millenia
forum mx-3.com
forum mx6.com
Fotorelacja ze swapu k8 na KLZE, wykonanie i fotki – brii:
Ostatnie spojrzenie na MXa przed swapem... Bałem się cały czas, że może nie wyjść... Przy okazji – w zimę uszkodziłem nakładkę na przedni zdarzak – do tej pory nie znalazłem, ma ktoś może na zbyciu – proszę o info na PW.
Pamiątkowe zdjęcie K8
........
ZE rozładowane – czeka na przeszczep – za ładne może nie jest, ale postanowiłem go nie czyścić do póki nie będzie pewności, że działa jak należy.
Jeszcze jedno zdjęcie ZE
Jak widać pogoda była sprzyjająca
Jeszcze jedno zdjęcie ze spaceru połączonego z konsumpcją kanapki.
K8 pouzlowane i przyczepione do bloku do wyciągania.
Silnik już ruszony, rozpinanie pozostałych "kotwic".
Już prawie wyszedł
Uwaga na skrzynię – by nie zaczepiła o blachy i ich nie porysowała
Silnik ze skrzynią już poza MXem.
"Połowa" operacji wykonana
W sumie nie taki mały ten silnik.
Jeszcze jedno zdjęcie wisielca przed zdjęcie skrzyni
Pusto tu... Te mokre miejsca to ślady po płyna ułatwiających odkręcanie śrub i po oleju ze wspomagania.
Z tamtej strony też pusto
Zabieramy się do zdejmowania skrzyni.
Podczas oględzin starego silnika zauważyłem skąd ubywał olej – aparat zapłonowy nie miał oringu – olej ciekł po bocznej ścianie silnika – nie było tego wcześniej widać. Wychodzi na to, że mój K8 zużywał śladowe ilości oleju (bez oringu zużycie wynosiło 2,5 – 3l/10 000km).
Rozrząd w K-series.
Stare sprzęgło było na wykończeniu...
... ale się jeszcze nie ślizgało
ZE ze zdemontowanym kolektorem dolotowym – oryginalny nie mieści się w MXie.
Kolektory – oryginalny w tle, odpowiedni z przodu.
Po wyciągnięciu silnika zawieszenie "dziwnie" podniosło się
Nowe sprzęgło, lepsze sprzęgło – powinno bez problemów znieść moc KL-ZE.
Zostawiamy koło zamachowe od K8
ZE z kołem zamachowym zamiast z kołem zębatym od automatu.
ZE ze sprzęgłem – teraz jeszcze tylko skrzynia i wrzucenie całości do samochodu
MX-3-ZE złożony – pracuje sobie na luzie i gotuje się do pierszej jazdy
Na zdjęciu mój pierwszy pasażer
Spis Treści:
1. Wstępniak
2. Lista potrzebnych nowych części
3. Gdzie kupić silnik
4. Identyfikacja silnika
5. Swap
5.1 Kolektor dolotowy
5.2 Kolektor wydechowy
5.3 Mocowanie półosi
5.4 Aparat zapłonowy
5.5 ECU (komputer)
5.6 EGR
5.7 Skrzynia biegów
6. Mx-3 po liftingu – trudności
7. Manuale, linki
1.Wstępniak
Nie pomylę się chyba jeśli stwierdzę, że każdy posiadacz Mx3 K8 marzy o poprawieniu możliwości swojego auta. Najtańszym, najprostszym i dającym wspaniały efekt jest swap na KLZE.
KLZE to 2,5 v6 w japońskiej specyfikacji. Istnieją dwa rodzaje KLZE, z prostym oraz zakrzywionym kolektorem dolotowym. Różnica między tymi silnikami, poza kolektorem, polega na innych czasach otwarcia zaworów, innych punktach otwarcia vrisów. ZE z zakrzywionym kolektorem pochodzi z Millenii, jego max moc i moment obrotowy jest przy niższych obrotach, przez co silnik jest bardziej elastyczny, jednak jego osiągi na 1/4 mili będą nieco słabsze niż w przypadku ZE z kolektorem prostym. O bezbłędnej identyfikacji wersji w pkt.4
2.Lista potrzebnych nowych części
Koszt swapa, to nie tylko silnik, będziemy musieli zrobić "małe zakupy"
1. Kompletne sprzęgło do 2,5 v6. Tutaj nie oszczędzamy, tanie zamienniki szybko się skończą.
2. Uszczelki pokryw zaworów. Mając silnik na wierzchu warto zmienić (tylko oryginały).
3. Uszczelki kolektora dolotowego. Należy pamiętać, że w KLZE przekrój kanałów jest taki jak w xedosie9 2,5 v6 zamawiamy więc uszczelki od xedosa.
4. Uszczelki kolektorów wydechowych.
5. Przewody WN
6. Świece
7. Płyn wspomagania
8. Olej skrzyni biegów
9. Olej silnikowy. Każdy ma swoją filozofię nt olejów. Ja zalałem 10w60
10. Płyn chłodzący
11. Filtr oleju
12 Filtr paliwa
3.Gdzie kupić silnik
Znam tylko jedno miejsce w tym kraju gdzie można kupić KLZE. Jest to firma Japan Korea Moto z Krakowa. Przystępne ceny, świetni właściciele. Na 3 silniki, które kupowałem, żaden nie był uszkodzony. Wszystkie trzy w rękach forumowiczów
4. Identyfikacja silnika
Jak wcześniej wspomniałem są dwa rodzaje KLZE. Mamy do zweryfikowania 3 rzeczy aby mieć 100% pewność z czym mamy do czynienia. Kolektor, symbol głowicy, symbol wałków rozrządu.
KLZE z prostym kolektorem
-głowica KL31A1
-wałki KL31...
KLZE z zakrzywionym kolektorem:
-głowica KL31A1
-Wałki KL01...
Jeśli głowica ma symbol KL31A1 mamy pewność, że to ZE, sprawdzając wałki dowiemy się jaką mamy wersję. Sam kolektor nie świadczy o wersji, podobno zdarzają się silniki z prostym kolektorem i wałkami KL01. Poniżej fotka ułatwiająca odnalezienie numeru na głowicy
Rodzaje KLZE
5.Swap
Nie jestem w stanie zrobić relacji step by step z procesu swapa. Jeśli masz jakieś pojęcie o mechanice i podczas przekładki będziesz skrupulatnie opisywał wiązki i przyłącza podciśnień, nie będzie problemu. Chciałbym jedynie zwrócić uwagę na kilka trudności, reszta to plug'n'play.
5.1 Kolektor dolotowy.
Jeśli kupimy silnik z prostym kolektorem możemy próbować zmieścić go przerabiając przepustnicę i przenosząc akumulator do bagażnika. Morder wykonał taką modyfikację z powodzeniem, po szczegóły odsyłam więc do niego. Ja poszedłem na łatwiznę i założyłem kolektor od xedosa9 (millenia ma taki sam). Przekładając kolektor należy podłączy wszystko tak samo jak w oryginale. Tak samo w sensie logicznym, w praktyce jest kilka różnic i zdarza się, że trzeba np przedłużyć jakiś przewód od podciśnień itp.
Schemat podciśnień
5.2 Kolektor wydechowy.
Kolektor od strony grodzi należy przełożyć z K8, inaczej otwory nie będą pasować na połączeniu z dalszą częścią układu wydechowego.
5.3 Mocowanie półosi
Istnieją dwa sposoby mocowania do bloku, na 2 lub 3 śruby. Może zdarzyć się tak, że przy opcji na 2 śruby jedna nie będzie miała właściwego dla siebie otworu w bloku. Są dwa wyjścia. Albo dowiercić w mocowaniu dodatkowy otwór, albo kupić inną półoś. U mnie w wersji po liftingu mocowanie jest na 2 śruby, w wersji sprzed na 3.
5.4 Aparat zapłonowy – zostawiamy od K8. Oryginalny od KLZE wymaga zewnętrznej cewki wraz z modułem. Możemy dokupić oba elementy od xedosa6 KF, jednak podłączenie wymaga przerobienia wiązki. Szczegółów nie znam, każdy elektromechanik dysponując schematem powinien to zrobić. Ja zrezygnowałem z tej modyfikacji i jeżdżę na aparacie od 1,8.
5.5 ECU (komputer)
Najprościej byłoby posiadać ECU oryginalne. Zdobycie graniczy z cudem, poza tym w oryginale jest ogranicznik prędkości max do 190km/h. Jest jednak sposób. Należy sprawdzić czy jesteśmy w posiadaniu komputera o nr K819-18-881b z charakterystyczną "krótką" płytką, jeśli nie to trzeba taki zdobyć
Ten model ECU można zmodyfikować. Wystarczy wymiana na eeprom właściwy dla KLZE O tym jaki eeprom jest właściwy i skąd go wziąć napiszę za jakiś czas, aktualnie walczę z kilkoma problemami i nie chciałbym siać herezji.
Zapraszam do wątku briiKlik! , który temat już przerabiał.
Jak się jednak okazuje "nie każdemu psu na imię burek" i na własnej skórze przecieram szlaki w temacie ECU w wersji po liftingu, tutaj sprawa jest bardziej skomplikowana. Kwestie ECU niebawem rozwinę szerzej.
5.6 EGR
W oryginale KLZE jest pozbawione EGR. Aby nasze zmodyfikowane ECU nie sygnalizowało błędów EGR i co za tym idzie nie pracowało w trybie awaryjnym, musimy podłączyć EGR elektrycznie, podciśnienia można sobie odpuścić. Zaślepiamy zawór mechanicznie, tak aby spaliny nie wracały do dolotu. Tzw. tuning za 5gr, pięciogroszówka jest idealną zaślepką
5.7 Skrzynia biegów
Różne krążą mity o problemach z trakcją. Spotkałem się z opiniami że trakcja jest dopiero na 3 biegu Prawda jest taka, że problem z trakcją jest jedynie na 1 biegu. utraty przyczepności na ułamek sekundy po zapięciu dwójki nie nazwałbym "problemem" a raczej standardem przy dość mocnym aucie FWD. Aby jednak myśleć o dobrych czasach na 1/4 mili, bądź udanych występach ulicznych, warto zadbać o lepszą przyczepność na 1 biegu. Jako przodujący innowator z pomocą przybywa po raz kolejny brii Otóż wymyślił modyfikację polegającą na usztywnieniu mechanizmu różnicowego a co za tym idzie poprawia się trakcja. O magicznych podkładeczkach można poczytaćTU
6.Mx3 po liftingu – trudności
Problem leży w wiązce, czujniku ECTF oraz ECU. Na dniach więcej szczegółów.
7. Manuale, linkii
Workshop manual Mx-3
Schematy elektryczne Mx3
Workshop manual Millenia
forum mx-3.com
forum mx6.com
Fotorelacja ze swapu k8 na KLZE, wykonanie i fotki – brii:
Ostatnie spojrzenie na MXa przed swapem... Bałem się cały czas, że może nie wyjść... Przy okazji – w zimę uszkodziłem nakładkę na przedni zdarzak – do tej pory nie znalazłem, ma ktoś może na zbyciu – proszę o info na PW.
Pamiątkowe zdjęcie K8
........
ZE rozładowane – czeka na przeszczep – za ładne może nie jest, ale postanowiłem go nie czyścić do póki nie będzie pewności, że działa jak należy.
Jeszcze jedno zdjęcie ZE
Jak widać pogoda była sprzyjająca
Jeszcze jedno zdjęcie ze spaceru połączonego z konsumpcją kanapki.
K8 pouzlowane i przyczepione do bloku do wyciągania.
Silnik już ruszony, rozpinanie pozostałych "kotwic".
Już prawie wyszedł
Uwaga na skrzynię – by nie zaczepiła o blachy i ich nie porysowała
Silnik ze skrzynią już poza MXem.
"Połowa" operacji wykonana
W sumie nie taki mały ten silnik.
Jeszcze jedno zdjęcie wisielca przed zdjęcie skrzyni
Pusto tu... Te mokre miejsca to ślady po płyna ułatwiających odkręcanie śrub i po oleju ze wspomagania.
Z tamtej strony też pusto
Zabieramy się do zdejmowania skrzyni.
Podczas oględzin starego silnika zauważyłem skąd ubywał olej – aparat zapłonowy nie miał oringu – olej ciekł po bocznej ścianie silnika – nie było tego wcześniej widać. Wychodzi na to, że mój K8 zużywał śladowe ilości oleju (bez oringu zużycie wynosiło 2,5 – 3l/10 000km).
Rozrząd w K-series.
Stare sprzęgło było na wykończeniu...
... ale się jeszcze nie ślizgało
ZE ze zdemontowanym kolektorem dolotowym – oryginalny nie mieści się w MXie.
Kolektory – oryginalny w tle, odpowiedni z przodu.
Po wyciągnięciu silnika zawieszenie "dziwnie" podniosło się
Nowe sprzęgło, lepsze sprzęgło – powinno bez problemów znieść moc KL-ZE.
Zostawiamy koło zamachowe od K8
ZE z kołem zamachowym zamiast z kołem zębatym od automatu.
ZE ze sprzęgłem – teraz jeszcze tylko skrzynia i wrzucenie całości do samochodu
MX-3-ZE złożony – pracuje sobie na luzie i gotuje się do pierszej jazdy
Na zdjęciu mój pierwszy pasażer
Ostatnio edytowano 14 maja 2008, 09:25 przez lukster, łącznie edytowano 2 razy
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Świetne How-to – jeszcze je trzeba dopieścić i wymiana silnika na KL-ZE stanie się zwykłą czynnością serwisową często robioną przy okazji wymiany oleju
Ja nie mam podpiętych podciśnień i nie wywala błędu... Z tego co pisze Quaki to wsad od ZE nie bierze sygnałów z EGR pod uwagę. Jutro to dokładnie sprawdzę
Luki1010 napisał(a): musimy podłączyć EGR elektrycznie i podciśnieniowo.
Ja nie mam podpiętych podciśnień i nie wywala błędu... Z tego co pisze Quaki to wsad od ZE nie bierze sygnałów z EGR pod uwagę. Jutro to dokładnie sprawdzę
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Z tego co pisze Quaki to wsad od ZE nie bierze sygnałów z EGR pod uwagę
Bierze, bierze. Podciśnieniowo widać nie musi być podłączone ale elektrycznie na 100%, obsługa EGR gdzieś jeszcze poza eepromem jest zaszyta. Przerabiałem temat przy okazji pierwszego swapa, nieświadomie EGR wywaliłem całkowicie, ecu oczywiście wariowało. Podłączenie załatwiło sprawę.
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Luki1010 dzieki tobie, dzial tuning zyskal jeden z najbardziej obfitych merytorycznie tematów.
Doskonaly opis i systematyzacja podstawowoych zagadanien prowadzacych do celu.
Temat oczywiscie zajmuje swoja zasluzona pozycje w FAQ'u
Doskonaly opis i systematyzacja podstawowoych zagadanien prowadzacych do celu.
Temat oczywiscie zajmuje swoja zasluzona pozycje w FAQ'u
Less roof, more fun
17 maja 2007 w wątku "Luki1010" Fiveopac napisał(a): Fajnei jakbys znalazl chwile czasu i wrzucil pozostale fotki do dzialu tuning i zalozyl temat swap'a dla potomnych. Spolecznosc mazdaspeed bylaby ci dozgonnie wdzieczna a imie twe wysławiane ku niebiosom! wiesz – kobiety, sława, pieniadze, zwolnienia podatkowe, anulowanie mandatow itp
Kazałeś szefie to jest
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Luki1010 jestes pewien ze bierze sygnal do EGR?
W sumie nie powinien bo
1. w orginalnym wsadzie z kl-ze nie ma zaimpelentowanej tej funkcji bo nie ma takiej potrzeby (pisze tutaj o wsadzie kl-31) poprostu element ten nie jest wymagany bo nie ma go w orginalnym silniku
2. jesli natomaist wgrywasz soft z k819 z poprawionymi mapami zlaczania sie v-risa (lub jakielkowiek innej wersji KL-ki z takimi mapami) to bedzie on potrzebny (chyba ze usuniesz ta czesc kodu )
Na potwierdzenie tego co pisze przejrzyj specyfikacje chipa probinatora do k819 gdzie podane jest ze usunieto problem EGR (czyli mozna go odpiac) ale ten chip to orginalne oprogramowanie z k-819 ze zmieninymi punktami zlaczania v-ris, zmieninymi mapami paliwa i zaplonu i kilkoma innymi zmianami
Pozdrawiam
W sumie nie powinien bo
1. w orginalnym wsadzie z kl-ze nie ma zaimpelentowanej tej funkcji bo nie ma takiej potrzeby (pisze tutaj o wsadzie kl-31) poprostu element ten nie jest wymagany bo nie ma go w orginalnym silniku
2. jesli natomaist wgrywasz soft z k819 z poprawionymi mapami zlaczania sie v-risa (lub jakielkowiek innej wersji KL-ki z takimi mapami) to bedzie on potrzebny (chyba ze usuniesz ta czesc kodu )
Na potwierdzenie tego co pisze przejrzyj specyfikacje chipa probinatora do k819 gdzie podane jest ze usunieto problem EGR (czyli mozna go odpiac) ale ten chip to orginalne oprogramowanie z k-819 ze zmieninymi punktami zlaczania v-ris, zmieninymi mapami paliwa i zaplonu i kilkoma innymi zmianami
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Quaki, powiedz mi zatem dlaczego na eepromie kl31.bin ecu sypie błędem EGR. Nie wiem co wymodził probinator ale logika podpowiada, że skoro KLZE nie ma EGR a mimo to błąd wystęuje po przeszczepie eepromu to gdzies jeszcze w ECU są obszary odpowiadające za EGR.
Mnie tam egrek ważący z pół kilo aż tak nie wadzi, niech sobie wisi
Mnie tam egrek ważący z pół kilo aż tak nie wadzi, niech sobie wisi
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Luki1010 na tym sofcie ktory dostels odemnie masz checka z EGR?
Bo jesli tak to to wtedy chyba na to by wygladalo ale logicznym tez jest stwierdzenie ze jesli da sie to wylaczyc z poziomu softu (tak zrobil probinator podobno) to musi to byc zawarte w sofcie a KL-31 to soft od kompa ktory nie ma EGR wiec nie sadze zeby ktos kto pisal ten soft dopisal dodatkowa funkcje ktorej nikt nie bedzie uzywal (zreszta porownywalismy o ile pamietasz soft kl-01 do softu kl-31 i sa rozne w duzej ilosci miejsc.
Zreszta faktycznie jest to malo istotny szczegol jako ze zaworek wazy pewnie nie nawet 0,5 kg a dyskusje prowadze poprostu zeby wiedziec i dla tych ktorzy beda chcieli potem ta wiedze wykorzystac
Pozdrawiam
Bo jesli tak to to wtedy chyba na to by wygladalo ale logicznym tez jest stwierdzenie ze jesli da sie to wylaczyc z poziomu softu (tak zrobil probinator podobno) to musi to byc zawarte w sofcie a KL-31 to soft od kompa ktory nie ma EGR wiec nie sadze zeby ktos kto pisal ten soft dopisal dodatkowa funkcje ktorej nikt nie bedzie uzywal (zreszta porownywalismy o ile pamietasz soft kl-01 do softu kl-31 i sa rozne w duzej ilosci miejsc.
Zreszta faktycznie jest to malo istotny szczegol jako ze zaworek wazy pewnie nie nawet 0,5 kg a dyskusje prowadze poprostu zeby wiedziec i dla tych ktorzy beda chcieli potem ta wiedze wykorzystac
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Quaki napisał(a):Luki1010 na tym sofcie ktory dostels odemnie masz checka z EGR?
Opisuję sytuację ze swapa sprzed roku, ale tam był dokładnie ten soft. Jak wiesz narazie nie mogę sprawdzić błędów ECU, ta mx3 ma inna wiązkę ale chyba już widzę światełko w tunelu
Quaki napisał(a):logicznym tez jest stwierdzenie ze jesli da sie to wylaczyc z poziomu softu (tak zrobil probinator podobno)
Jest to niewątpliwie zagadka. Ja tego zupełnie nie ograniam i niech tak zostanie ;]
PS Jak ogarnę kompa uśmiechnę się do ciebie w temacie AFR, chciałbym mieć pewność, że wszystko jest ok
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
...obecność błędu EGR zależy od budowy komputera, tak jak przykładowo oryginalne sterowniki KL 31 posiadają blokadę prędkości 180/190km/h.
W momencie, kiedy montujemy wsadz z takiego sterownika do innego, podatnego na ten zabieg automatycznie blokada przestaje istnieć.
Sytuacja wygląda dokładnie odwrotnie w przypadku EGR, oryginalny sterownik nie potrzebuje tego bzdet-u, a K819(przykładowo) potrzebuje, ponieważ jest zbudowany tak jak jest...
P.S. Nie wiem dlaczego podczas wymiany silnika rozszczelniacie układ wspomagania kierownicy. Pompa wspomagania przykręcona jest do napinacza paska wielorowkowego napędzającego pompę wody oraz pompę wspomagania na trzech śrubach, klucz 12. Dodatkowa śruba na 14 znajduje się z tyłu. W całej operacji pomaga zestaw kluczy nasadowych 1/4...
W momencie, kiedy montujemy wsadz z takiego sterownika do innego, podatnego na ten zabieg automatycznie blokada przestaje istnieć.
Sytuacja wygląda dokładnie odwrotnie w przypadku EGR, oryginalny sterownik nie potrzebuje tego bzdet-u, a K819(przykładowo) potrzebuje, ponieważ jest zbudowany tak jak jest...
P.S. Nie wiem dlaczego podczas wymiany silnika rozszczelniacie układ wspomagania kierownicy. Pompa wspomagania przykręcona jest do napinacza paska wielorowkowego napędzającego pompę wody oraz pompę wspomagania na trzech śrubach, klucz 12. Dodatkowa śruba na 14 znajduje się z tyłu. W całej operacji pomaga zestaw kluczy nasadowych 1/4...
KLZE z zakrzywionym kolektorem:
-głowica KL31A1
-Wałki KL01...
OK, głowice takie same jak w ZE, więc tłoki identyczne jak w ZE, ponieważ zawór ssący w porównaniu do KL jest większy, a co z wałkiem, czy nie trzeba otworzyć bardziej zaworu, żeby wpadło więcej powietrza
Jeśli zawór ma większą średnicę to nie trzeba go niżej popychać, żeby wpadło więcej powietrza
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
xXx napisał(a):OK, głowice takie same jak w ZE, więc tłoki identyczne jak w ZE
Bo to jest ZE. A wałek, cóż, silnik z limuzyny ze skrzynią AT więc konstruktor postanowił "zepchnąć" max moment obr. niżej ot cała filozofia. Jak widać ani KM ani Nm nie brakuje, poprostu inna chrakterystyka.
xXx napisał(a):Nie wiem dlaczego podczas wymiany silnika rozszczelniacie układ wspomagania kierownicy
Bo muszę odkręcić 1 śrubę a nie 4. Bo fajnie jest zalać nowe płyny ustrojowe, łącznie z płynem wspomagania.
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Uwaga – info odnośnie EGR – po odpięciu EGRa z elektryki komp wywala błąd.
Wychodzi na to, że komp sam sprawdza poprawność "elektryki", ale mapy do sterowania są w ROMie i dlatego nie są brane pod uwagę informacje o podciśnieniach
Przyszła mi do głowy taka hipoteza:
Są dwa rodzaje testu – na włączonym zapłonie a potem na włączonym silniku.
Sądzę, że ten na włączonym zapłonie, ale bez silnika nie bierze pod uwagę programu z ROMu a sprawdza właśnie tylko poprawność połączeń. Reszty nie może zbadać, bo nie ma żadnych ciśnień, nic nie jest w ruchu, czujniki nie dają sygnałów, co najwyżej pokazują, że są, albo, że ich nie ma. Możliwe?
Wychodzi na to, że komp sam sprawdza poprawność "elektryki", ale mapy do sterowania są w ROMie i dlatego nie są brane pod uwagę informacje o podciśnieniach
Przyszła mi do głowy taka hipoteza:
Są dwa rodzaje testu – na włączonym zapłonie a potem na włączonym silniku.
Sądzę, że ten na włączonym zapłonie, ale bez silnika nie bierze pod uwagę programu z ROMu a sprawdza właśnie tylko poprawność połączeń. Reszty nie może zbadać, bo nie ma żadnych ciśnień, nic nie jest w ruchu, czujniki nie dają sygnałów, co najwyżej pokazują, że są, albo, że ich nie ma. Możliwe?
Ostatnio edytowano 19 cze 2008, 10:12 przez brii, łącznie edytowano 2 razy
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Już aktualizuję
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
no pięknie, pięknie
Bardzo możliwe ze sie przyda:)
A to teraz takie pytanie do kolegów rzucających silnikami. Czy w KL, KLZE i K8 jest ten sam czujnik położenia wału?
Bardzo możliwe ze sie przyda:)
A to teraz takie pytanie do kolegów rzucających silnikami. Czy w KL, KLZE i K8 jest ten sam czujnik położenia wału?
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Boris86 napisał(a):A to teraz takie pytanie do kolegów rzucających silnikami. Czy w KL, KLZE i K8 jest ten sam czujnik położenia wału?
Źle zadane pytanie – pasuje ten sam czujnik
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje