SWAP 1.8 K8 –> 2.5 KLZE – Mazda mx-3

Postprzez adis555 » 5 kwi 2014, 22:37

6.Mx3 po liftingu – trudności
Problem leży w wiązce, czujniku ECTF oraz ECU. Na dniach więcej szczegółów.


Podpowiadam. Wiązka poliftowa w Mx-3 różni się dwoma aspektami.
piny komputera.gif


Przedlift mx-3, 626,mx-6:
1.– dioda MIL (pin 1E)
2.– Self Diagnosis Checker (zmieniona nazwa FEN) (pin 1F)
3.– czujnik temperatury silnika ( pin 2E)
4.– czujnik załączenia wentylatora ( pin 2G)
komputer diagnostyka przedlift.gif

komputer przedlift temperatura.gif




Polift mx-3:
1. dioda MIL oraz FEN na jednym pinie (pin 1E)
2.– pin 1F pozostaje pusty!
3.– czujnik temperatury silnika oraz załączenia wentylatora w jednym (pin 2E)
4.– pin 2G pozostaje więc pusty!
komputer diagnostyka polift.gif

komputer temperatura polift.gif



A więc w zależności jaki silnik posiadamy i jaki komputer musi zmienić wiązkę. Większość silników KL posiada 2 czujniki temperatury. Osobne dla wentylatora i dla temperatury właściwej. Nie wiedzieć czemu inżynierowie japońscy w silniku K8 poliftowym zrobili to sterowane jednym czujnikiem. Dlatego gdy po swapie włożymy komputer KL05 (nie jestem pewny reszty) będziemy mieli błąd chodzącego non stop wentylatora. Zwyczajnie nie ma przewodu w wiązce w pinie 2G odpowiadającego za sygnał od czujnika wentylatora. Trzeba więc ręcznie wyprowadzić jeden przewód z pinu 2G i doprowadzić go do czujnika. Drugi przewód z czujnika to Masa i najprościej podpiąć ją do masy czujnika temperatury właściwej który znajduję się jakieś 10 cm obok. W ten sposób komputer KL otrzyma sygnał i wentylator będzie działał właściwie.


Gdy włożymy też komputer KL05 do poliftowego Mx-3 okaże się że nie będzie możliwa diagnostyka silnika za pomocą diody. Znowu nasi ulubieni inżynierowie w poliftowym Mx-3 puścili na jednym pinie 2 sygnały( sygnał diody MIL oraz sygnał FEN) Jest to pin 1F. Komputer KL05 (większość MX-6,626 etc.) ma te sygnały puszczone osobno na 2 piny 1E oraz 1F( które potem trafiają i tak jako jeden przewód do gniazda FEN). Skoro więc wkładamy komputer KL05 do poliftowej budy gdzie było to sterowane jednym pinem to musimy: Wyprowadzić sygnał z pinu 1F i połączyć go z pinem 1E ( najlepiej po prostu połączyć przewody w jeden gdzieś blisko kostki ECU). W ten sposób z komputera wychodzą 2 sygnały na 2 pinach ale potem jednym wędrują do złącza diagnostycznego a dokładnie do miejsca FEN.

Poradnik ten oparty jest o moje doświadczenia. Wszystko tu opisane działa u mnie. Po weryfikacji można dokleić do tematu.

Sytuacja tu opisana z komputerem KL05 powinna być analogiczna do włożenia przeprogramowanego komputera K819 ( przedliftowy, przerabiany na mapy z KLZE) do poliftowej budy Mx-3.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez Tomix » 16 kwi 2014, 13:35

Wielkie dzięki adis ponieważ mam z tym problem :(
Umnie sprawa wygląda tak mam przed lifta (1992 rok) silnik KLDE/01 i komputer KL07 (prawdopodobnie probe)
Co do czujnika temperatury zrobiłem to w taki sposób że puściłem sygnał z niego do drugiego czujnika (mostkowałem oba kabelki) nie wiem jak to ma się do wiatraka ale raz po przegonieniu autka wiatrak normalnie działał ale czy jakieś błędy są tego nie wiem .... :(

Co do błędów tu właśnie mam problem bo ich po prostu zaczytać nie mogę czyli mam rozumieć że KL07 czyta błędy z jednego pinu a umie nie wysyła wgl sygnału do pinu 1F ? Sprawa z wiatrakiem wygląda identycznie po zmostkowaniu na tryb serwisowy i przekręceniu kluczyka wentylator zakręci się na 1 sek ale po wciśnięciu pedału do oporu wiatrak się nie odpala (jak to miało miejsce w k8)
Początkujący
 
Od: 10 mar 2013, 16:07
Posty: 13
Auto: MX-3 2.5 V6 92r

Postprzez witek » 17 cze 2014, 18:13

Buda po lift komputer KL05 i błędów jak nie można było odczytać tak nie można cały czas. Pin 1F był pusty to go połączyłem z 1E przy kostce ECU. Niestety nic to nie dało błędy się nie wyświetlają ani w kompie k819 ani w KL05.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez redi211 » 30 lip 2015, 22:25

Witam


Posiadam Mazde Mx3 2.5 KLZE Chce zalozyc Turbo Replike Gareett GT35 zakupilem juz:
ZAWÓR UPUSTOWY, BOV, BLOW OFF – BIG 50MM
zawór wastegate 60mm
Intercooler Mercedes Viano 3.0 przed liftem
Wtryski MAZDA XEDOS 9 MILENIA MILER 2.3 V6
Sprzeglo spiek ACT
Wiem ze jeszcze troche brakuje ale reszte chce kupic jak wezme sie do skladania calosci.


Co jeszcze potrzebuje zestaw do zakucia silnika i z tym mam najwiekszy problem.
Potrzebuje pomocy w znalezieniu czesci gdzie kupic taki zestaw w normalnej cenie?
Moze ktos posiada cos takiego :)

Z Góry Dz iekuje za odpowiedzi :)
Początkujący
 
Od: 30 lip 2015, 15:40
Posty: 7
Auto: MAZDA MX3 2.5 KL-ZE J-SPEC

Postprzez People_Hate_Me » 4 sie 2015, 17:49

po co zakładać nowy temat? skoro o KL-ZE jest tutaj mnóstwo tematów?
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje