Short shifter DIY.
ja też się dopisuje do posiadaczy SS, jezdzi sie lepiej, nie trzeba tak daleko wajchować, tylko szkoda ze 2 i 4 bieg cieżko sie wbija, ale ten typ tak ma, przed zrobieniem ss miałem też z tym problem, wsteczny tak jak przed ss czasami trzeba jeszcze raz sprzegło wcisnąć
- Od: 25 lip 2010, 10:53
- Posty: 140
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +
black_pablo napisał(a): trzeba wymontować fotele aby odkręcić 2 śruby trzymające tunel
No co Ty mówisz Bierzesz krótki śrubokręt i przednie odkręcasz przy cofniętym fotelu, a żeby odkręcić tylne musisz pochylić mocno oparcie i bez problemu demontujesz Ja zrobiłem dwie modyfikacje w tym lewarku:
1. Wg fotorelacji, ale zmierzyłem średnicę dokładnie i różnica pomiędzy grubością wynosi w sumie 0,2mm (0,1 mm grubość farby), zatem nie trzeba używać nawet szlifierki – ja użyłem pilnika do metalu, którym po prostu zdarłem farbę Potem zamocowałem luźno lewarek w imadle, tak żeby opierał się na kulce, na górę lewarka przyłożyłem kilku mm blachę aluminium (żeby nie uszkodzić gwintu) i uderzyłem 3 razy dużym młotem 20mm mniej Nie ma wtedy problemu z tym, że kulka będzie luźna
2. ...i dalej gałka była wg mnie za wysoko Więc nagwintowałem lewarek aż do miejsca, w którym jest zgrubienie i odciąłęm kątówką zbędny początek Trzeba jeszcze było powiększyć otwór w gałce, ale to żaden problem Potem oczyściłem i przygotowałem do malowania dół, który pomalowałem (niestety) czerwoną farbą do zacisków, bo czarnej już nie miałem Z racji tego, że jest to blisko wydechu, więc chciałem, żeby było odpornę na temperaturę No i oczywiście trzeba było wyczyścić wszystko ze smaru i nałożyć nowego, ale to chyba logiczne Kulkę i teflonowe kołnierze najlepiej posmarować gęstym smarem, żeby nie wyciekał (ja użyłem ŁT45) a tuleję dolną rzadkim, żeby swobodnie przesuwała się na trzpieniu I jeszcze użyłem nakrętki samohamownej oraz kleju do gwintów, żeby nie skręcać tego na chama, tylko zostawić minimalny luz, co by lewarek miękko chodził
I proszę nie mówić, że wygląda to dość agro – innej farby nie było, a i tak nie widać tego w aucie A zabezpieczone przed korozją jest i o to chodziło
Także to jest 5 groszy z mojej strony, dobry poradnik
Pozdro dla autora
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)
- Od: 27 lis 2008, 12:18
- Posty: 552
- Skąd: 3city
- Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669
Panie a ta farba na kulce to ci się nie wytrze czasem? Raczej nie ma potrzeby żeby ją malować, w smarze i ciągłym tarciu raczej się ruda nie zrobi Pomysł z gwintem do gałki jak najbardziej trafiony, klej do gwintów również przydatna rzecz
Pozdro dla kolejnego krótkowajchowicza
Pozdro dla kolejnego krótkowajchowicza
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Skoro seryjna kulka była wytarta do gołego metalu w mooooże 10%, a po moim zabiegu była pryśnięta cynkiem, lakierem do zacisków i jeszcze bezbarwnym (całość schła dobę), to raczej się nie wytrze, biorąc jeszcze pod uwagę gęstość smaru, w którym się aktualnie tapla A pomysł z gwintem dobry dlatego, że nie można za mocno zbić kulki, bo musimy się zmieścić nad rurą wydechową
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)
- Od: 27 lis 2008, 12:18
- Posty: 552
- Skąd: 3city
- Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669
A to OK Bo moja była wytarta prawie całkiem, albo nie smarowane albo niebywale częsta zmiana biegów
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
dołączam do grona short shifterowców
w bj nie trzeba wyciągac foteli, od pasażera po odsunięciu max do tyłu śrubkę idzie odkręcić śrubokrętem normalnie no może pod lekkim kątem, a u kierowcy po też max odsunięciu trzeba w rogu fotela przy panelu wypiąc i odchylić trochę tapicerki i śrubokręt wchodzi pod fotelem między stelażem elegancko
w bj nie trzeba wyciągac foteli, od pasażera po odsunięciu max do tyłu śrubkę idzie odkręcić śrubokrętem normalnie no może pod lekkim kątem, a u kierowcy po też max odsunięciu trzeba w rogu fotela przy panelu wypiąc i odchylić trochę tapicerki i śrubokręt wchodzi pod fotelem między stelażem elegancko
- Od: 26 wrz 2010, 21:56
- Posty: 232
- Skąd: Turka
- Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato
Short Shifter zrobiony kulka poszła w dół o 15mm prosze o dodanie i mnie do listy posiadaczy SS
A na koniec pracy zimny Lech
A na koniec pracy zimny Lech
- Od: 24 wrz 2011, 15:38
- Posty: 23
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 323F BA 95
1.5z5 16v DOHC 88KM/132NM Benzyna (LOTOS 98 Dynamic)
i kolejny szczęśliwy posiadacz SS razem z wymianą tulejek daje to nieziemski efekt
oj dopisuję się, ale było zachoduuu. Mi wyszło jakieś 26mm w górę kulka. Biegi ciężej wchodzą, ale to do przyzwyczajenia, a jeśli nie to się cofnie zmiany, albo dam wyżej tylko o 15mm.
Dla mnie tylko lipa, bo przy takim wychyleniu już nie zadziała mi blokada skrzyni bear lock'a. Po prostu drążek za mało się odchyla, ale co tam i tak ani razu tego nie użyłem
Dla mnie tylko lipa, bo przy takim wychyleniu już nie zadziała mi blokada skrzyni bear lock'a. Po prostu drążek za mało się odchyla, ale co tam i tak ani razu tego nie użyłem
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
WITAM
wczoraj wpadłem na tą fotorelacje o ok godz 17 i postanowiłem to zrobić nawet kupiłem sobie szczypce do segerów ale dalszy przebieg wydarzeń mnie przytłoczył . nie mam kanału więc podniosłem bok auta na jakieś 40 cm od progów nawet szybko poszło bo mam podpórki i podnośnik żabe ale dalej ... odkręciłem drąrzek bez problemu bo już reanimowałem tulejki więc wszystko ładnie wyczyszczone i nasmarowane , dalej mieszek seger i drąrzek już w ręku, i teraz kulminacja gwózdź programu jak do tej pory miałem dobry czas bo było pare min przed 18 i przy wkręcaniu drążka w imadło dokręciłem o pół raza za dużo i imadło szlak trafił pękła ruchoma łapa i po zabiegu ciemno zimno a ja spowrotem skręcam wszystko do kupy nie powiem byłem trochę sflustrowany prażką ale cóż zrobić kupię sobie imadło i podejdę drugi raz
taka to mja historia
wczoraj wpadłem na tą fotorelacje o ok godz 17 i postanowiłem to zrobić nawet kupiłem sobie szczypce do segerów ale dalszy przebieg wydarzeń mnie przytłoczył . nie mam kanału więc podniosłem bok auta na jakieś 40 cm od progów nawet szybko poszło bo mam podpórki i podnośnik żabe ale dalej ... odkręciłem drąrzek bez problemu bo już reanimowałem tulejki więc wszystko ładnie wyczyszczone i nasmarowane , dalej mieszek seger i drąrzek już w ręku, i teraz kulminacja gwózdź programu jak do tej pory miałem dobry czas bo było pare min przed 18 i przy wkręcaniu drążka w imadło dokręciłem o pół raza za dużo i imadło szlak trafił pękła ruchoma łapa i po zabiegu ciemno zimno a ja spowrotem skręcam wszystko do kupy nie powiem byłem trochę sflustrowany prażką ale cóż zrobić kupię sobie imadło i podejdę drugi raz
taka to mja historia
musiało być mocno kiepskie albo spracowane polecam pojechać na jakiś dobry szrot i poszukać jakiegoś starego ale porządnego, być może znajdziesz takie gdzieś na targu albo coś w ten deseńłukaszinio napisał(a):imadło dokręciłem o pół raza za dużo i imadło szlak trafił pękła ruchoma łapa
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
stare ślusarskie napewno zmęczenie materiału
Tak właśnie czytałem o tej przeróbce i stwierdziłem że sam u siebie też takie coś zrobię tylko na wiosnę jak będzie troszkę cieplej Ogólnie super sprawa
Nie ważne ile masz tylko ważne ile znaczysz...
- Od: 5 gru 2012, 23:40
- Posty: 34
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: model: Mazda 323F BA 98r
silnik: DOHC 1.5 benzyna.
Hej mój pierwszy post na forum oby nie ostatni pytanie do osób które robiły ss w 626 GE . Ma ktoś zdjęcia drążka po wyjęciu oraz po całej modyfikacji ? jeśli tak to proszę o podrzucenie mi tych zdjęć z góry dzięki
-
M3M626
Potrzebuje pomocy odnośnie montażu short shiftera.Czy którys z kolegów montował taki u siebie w madzi, i czy faktycznie to zdaje egzamin? Druga sprawa niemogę nigdzie wyszukac na allegro takiego do mazdy pomoze ktos ,czy to trudno jest z zamontowanie i gdzie mozna taki dostać bede wdzieczny za pomoc.
EDIT by Marek: Nie ten dział – przenoszę
EDIT by Marek: Nie ten dział – przenoszę
scrabi
lukasssss1 napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=146993
było trzeba poszukać na forum
No własnie źle wpisywałm nazwe i dlatego nie mogłem odszukać interesujacego mnie tematu.
Ale pozostaje pytanie jedno, gdzie można cos takiego kupic bo za żadne skarby nie moge wyszukac nigdzie takiego ''drążka" może ktos podpowie gdzi mozna kupic? bede wdzięcznypozdrawiam
scrabi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje