Strona 19 z 20

PostNapisane: 1 mar 2014, 17:29
przez tekkenfan
Nie. W maździe nie masz nigdzie czujnika ciśnienia oleju na podstawie którego komp miałby regulować czas otwarcia wtrysków.
Jak już to ta pompa będzie lała za mało paliwa.

PostNapisane: 1 mar 2014, 17:43
przez Lukiszi
Szkoda, w takim razie dalej szukam przyczyny problemów z mazdą :(

Re: Silnik BP – kompedium wiedzy

PostNapisane: 8 mar 2014, 11:00
przez KAROLLO121
O ile odchudzić koło zamachowe ? Mam zamach z B3 8v i odchudzony zamach też z B3 i zastanawiam się które będzie najlepsze do BP skrzynię będę zakładał z 1.3 8v :) ten ori zamach z B3 ma ok 6 kg jak dobrze pamiętam a ten odchudzony 3 z kawałeczkiem . Miał by ktoś jakieś wykresiki z hamowni na jakim kole było najlepiej ?

PostNapisane: 9 mar 2014, 18:37
przez jaaco
Ja właśnie zważyłem swój zamach który będę zakładał i ma on 8,2 kg, chyba trochę dużo <nie powiem>
Czy przy montażu zamachu należy śruby wkręcić na kleju czy można bez?

Re: Silnik BP – kompedium wiedzy

PostNapisane: 9 mar 2014, 19:58
przez Przemo87
Kolego wkrecaj sruby na kleju unikniesz niespodziewanego odkrecenia zamachu oraz wycieku oleju po gwincie srub bezposrednio na okładzine sprzegła :D

Re: Silnik BP – kompedium wiedzy

PostNapisane: 9 mar 2014, 21:27
przez JapanBA
Sruby zamachu wkreca sie na szczeliwo do gwintów.

Re: Silnik BP – kompedium wiedzy

PostNapisane: 25 mar 2014, 21:01
przez KAROLLO121
Jako ze swap BP w 121 DA się odwlecze bo UPS zgubił paczkę z wiązką albo spoon coś kombinuje możliwe ze będę miał BG GTXa juz w ten weekend ma padniety swój silnik , pogniecione panewki porysowoany wał i ukruszony 4 tłok , a ten co miał iść do 121 jest gotowy do wsadzenia ale jest z GT i teraz pytanie , dla bezpieczeństwa przełożyć mu łagodniejsze wałki ? jakie ciśnienie doładowania najlepiej będzie ustawić by tłoki to wytrzymały i nie stało się to samo co z tymi w gtxie , jak ktoś by miał do gtxa za ciekawe pieniądze proszę o propozycję

Re: Silnik BP – kompedium wiedzy

PostNapisane: 25 cze 2014, 13:38
przez RafekTBG
Panowie Mam pytanie jakie ciśnienie ma mieć pompka w 323 BP 128 koni
Na odpalonym silniku mam 2.5 bara , z wypiętym podciśnieniem 3 , ale znowu pod obciążeniem nie chce przekroczyć 3 barów

PostNapisane: 25 cze 2014, 15:19
przez tekkenfan
ale Ty mówisz o tym co ma być na pompie czy listwie? Bo w pompie żadnych podciśnień nie masz ;).
Pompa sama w sobie powinna dawać 4,5-6 barów.
Jeżeli natomiast masz na myśli ciśnienie za regulatorem to po wypięciu podciśnienia ma być właśnie coś koło 3barów.

Re: Silnik BP – kompedium wiedzy

PostNapisane: 25 cze 2014, 18:39
przez RafekTBG
Chodzi mi właśnie o ciśnienie na listwie :P

Re: Silnik BP – kompedium wiedzy

PostNapisane: 25 cze 2014, 20:20
przez tekkenfan
nie ma to jak precyzjne pytanie hehe

Wg. manuala:
"Ciśnienie regulowane:
– przewód podciśnienia podłączony: 210-260kPa
– przewód podciśnienia odłączony: 270-320kPa

Ciśnienie szczątkowe (po 5min od zatrzymania silnika) co najmniej 150kPa"

Re: Silnik BP – kompedium wiedzy

PostNapisane: 2 sie 2014, 16:54
przez sony551
A więc tak sprawdziłem sprzegło i :

Koło zamachowe od 1,3 nie pasuję do tarczy i docisku sprzegła 1,8 SOHC nie zgadzają się kołki ustalające. Także nie ma co kombinować jedynym rozwiązaniem jest koło zamachowe od 1,8 SOHC

PostNapisane: 20 sie 2014, 11:59
przez KAROLLO121
Od jakiego silnika miałeś koło zamachowe ? (od którego 1.3) w 8v sprzęgło ma mniejszą średnicę tarczy i mniejszą ilość zębów na wałku głównym, mi ktoś kiedyś mówił, że doscisk z 1.8 sohc pasuje do koła zamachowego z 1.3 16v tej z 323 bo zdarzało się ze 121 1.3 b3 16v miała skrzynię identyczną jak w 8v i kia pride to samo (to są te skrzynie z rozrusznikiem po stronie skrzyni).

Dopisano 20 sie 2014, 12:34:

A miał ktoś do czynienia z róznicami wałów w BP ? w BP05, BP26. Ostatnio zmieniałem silniki w gtxie znajomego i kupiliśmy silnik od GT (BP05) w tym gtxie były już 2 BP26 i 1 z nich miał większy czop wału od strony pompy olejowej i uszczelniach pompy też był większy. W 3 silniku tym od GT pompa olejowa była taka sama jak w BP26 tym 2 z mniejszym uszczelniaczem ale inaczej odsadzone było koło pasowe, wał był dosłownie bardziej schowany. I mam pytanie od czego to zależy ? czy wały miały inną wytrzymałość ? pompy oleju były mocnijesze lub słabsze ? w GTRze pewnie akurat były ale w pozostałych modelach nie wiem przed tym myślałem ze wał w gt czy gtxie jest ten sam, a miałem do czynienia jeszcze z jednym gtxem też oznaczenia BP26 i miał taki sam wał i pompę jak ostatni silnik od gt.
I mam jeszcze jedną ciekawą kwestię jak sądzicie jakie doładowanie zniosą tłoki i korbowody od gt ? narazie jest na 0,5 bara, czy zmienić wałki na łagodniejsze od gtxa czy niech zostaną od gt ? narazie nie widać nic niepokojącego wkręca się elegancko stukowego też nie słychać.

PostNapisane: 21 sie 2014, 06:20
przez piwo
poki co standardy wyznacza tekenfun wiec luknij w jego watek. poza tym niezla baza turbo bepekow jest na MX5klub . ogolnie do 1 bara i 300nm raczej (zawsze moze sie cos wys$ac zwlaszcza gdy cos zle wystrojone) zbylbym spokojny.

PostNapisane: 21 sie 2014, 20:42
przez tekkenfan
KAROLLO121 napisał(a):A miał ktoś do czynienia z róznicami wałów w BP ?

Jak dobrze pamiętam były 2 rodzaje – "duży" i "mały"
http://www.clubprotege.com/forum/showth ... comparison
Wytrzymałościowo obstawiam że były takie same, bo jak szukałem panewek w EPC to zauważyłem że wał w GTRze ma ten sam numer co w GT.

KAROLLO121 napisał(a):I mam jeszcze jedną ciekawą kwestię jak sądzicie jakie doładowanie zniosą tłoki i korbowody od gt ?

Nie powinno się uogólniać ile silnik zniesie, bo to zależy od wielu czynników np. zmęczenie danej jednostki, wartość momentu w zależności od obrotów, szybkość jego narastania, jak auto jest wystrojone itp. Jednemu silnik się wysra bez turbo, innemu przy 0,5 bara, a jeszcze inny będzie latał na 1bar+
Ja osobiście latałem na 1.3-1.4b w peaku i po rozebraniu nie zauważyłem nic niepokojącego na korbach i tłokach (tak więc można było jeszcze bardziej zaszaleć :D).

PostNapisane: 31 sie 2014, 17:39
przez KAROLLO121
Wie ktoś może jakie były róznice w głowicach od GTXa BP26 a od GT BP05 ? bo zastanawiam się którą głowicę składać do turbo i z którymi wałkami będzie lepiej. Silnik z GT nie najeździł sie za długo bo zapewne wypaliło zawory przez ciulowe hydro regulatory wczoraj przekładałem hydro regulatory na sprawne i juz nic to nie dało,2 cylinder stracił większosć spręzania. A nie stało się to przy pałowaniu czy wyższych obrotach, normalnie 5 bieg z 3,5 tyś obr stałe tempo doładowanie ustawione na 0,6 bara i nagle odczucie słąbszej mocy spuściłem na luz i już słychać 3 cyl, po rozebraniu większość szklanek jak beton dosłownie bez ruchu 2 musiały klepać bo były miękkie nie dymi olejowo tylko niespalonym paliwem i świeca okopcona stawiam tylko na to.

Dopisano 1 wrz 2014, 14:23:

Dzisiaj zdjąłem glowicę i wysżło, że zawór wydechowy na 2 cylindrze kawałeczek się wykruszył.

Re: Silnik BP – kompedium wiedzy

PostNapisane: 2 wrz 2014, 20:56
przez KAROLLO121
Znalazłem róznicę w budowie głowic od BP głowica od GT BP05 ma symetryczne większe niz w GTXie kanały wałki są ostrzejsze. Głowica od GTXa ma łągodniejsze wałki i kanały ssące ze scianka która nadaje zawirowanie w cylindrze ale za to maja mniejszą średnice i przelotowość, mam wrazenie ze kanały wydechowe też się róznią bo są delikatnie zaokrąglone. I teraz mam pytanie którą głowicę lepiej założyć do gtxa ? zastanawiam sie nad tą z GTXa i ostrzejszymi wałkami z GT , jeździłem nim z seryjnym słupiek z GTXa i z GT i miałem wrazenie, że ze słupkiem od GT był bardziej elastyczny juz od dołu przyspieszał mocniej niż ze słupkiem z GTXa , teraz dół będzie na tłokach i korbach GTXa wcześniej brakowało nam 1 tłoka , korbowody idą do sprawdzenia czy nie zostały pokrzywnione. Za odpowiedzi z góry dziękuję . Dodam ze teraz maździora dostanie większy intercooler, DP , reszta wydechu to 2,25 cala, map sensor i strojenie :)

Re: Silnik BP – kompedium wiedzy

PostNapisane: 3 paź 2016, 12:02
przez blackbull
jestem w trakcie zbiernia gratów na swapa do mojej 323 bg i mam male pytanie czy polosie od 323f bg gt podejda do mojej 323 bg? dzieki z odpowiedz

PostNapisane: 4 paź 2016, 18:54
przez honda2911
Ale musisz mieć skrzynie serii g z gt

Re: Silnik BP – kompedium wiedzy

PostNapisane: 20 paź 2016, 12:43
przez highlander83
Witam, mam pytanie
Czy wie ktoś jaka jest waga koła zamachowego silnika 1,8 BP które współpracuje z ori skrzynią od gt o oznaczeniu "G" ??
Bo myślę żeby je trochę odchudzić przy okazji wymiany skrzyni, tylko nie wiem ile można zebrać z wagi żeby nie przesadzić.
pzdr