Strona 18 z 20

Re: Silnik BP – kompedium wiedzy

PostNapisane: 12 wrz 2013, 19:36
przez Crenshaw
temat cudo, aż się miło czyta. Szkoda tylko, że nikt nie opisał tak KF'a <spoko>

Re: Silnik BP – kompedium wiedzy

PostNapisane: 17 lis 2013, 00:26
przez Adek311092
A ja mam takie pytanie a co z silnikiem BP w 323f ba ma on 115km czym on sie różni od tych z BG i czy da się go dłubnąć powiedzmy tak jak w BG?

PostNapisane: 21 lis 2013, 22:28
przez tomekV6
Lepiej włożyć cały silnik z BG GT ;)

PostNapisane: 22 lis 2013, 02:10
przez tekkenfan
a ja uważam że lepiej przerzucić tylko uzbrojoną głowicę z BG GT :P

PostNapisane: 26 lis 2013, 00:10
przez tomekV6
tekkenfan napisał(a):tylko uzbrojoną głowicę z BG GT

Dół silnika jest taki sam??

Re: Silnik BP – kompedium wiedzy

PostNapisane: 13 sty 2014, 23:39
przez KAROLLO121
Mam pytanie dotyczące wałków które były w BPT znajomy ma gtxową głowicę i tam są wałki o oznaczeniu BP 26 ssący i wydechowy , czy one są ostrzejsze od tych , które były w tym 137 KM ?

PostNapisane: 16 sty 2014, 23:24
przez honda2911
a ja mam pytanie jakie oznaczenia mają głowice w silnikach 137km i 128 km ?

PostNapisane: 17 sty 2014, 02:14
przez tyla
najszybciej chyba bedzie sprawdzic po walkach rozrzadu – oczywiscie jezeli nie byly wymieniane
patrz na 1 strone tematu

PostNapisane: 14 lut 2014, 22:40
przez jaaco
Jestem w trakcie kompletowania części na swapa silnika 1.8 BG GT, z 1.5 Z5...

i mam pewien problem dosyć ciężko jest dostać skrzynię z BG/BA BP pod zamach i sprzęgło 225mm,
pewną opcją byłoby podpięcie skrzyni z Z5, ale ona jest pod sprzęgło 200mm.

Wobec tego czy nie będzie to za mała tarcza, żeby nie skopcić jej za szybko, zakładając że założyłbym nowe kompletne sprzęgło? Wzmacnianie docisku chyba nie wchodzi w grę co by nie działało zbyt 0-1 kowo...

Chyba że ktoś słyszał o podpasowaniu większego sprzęgła pod skrzynię z Z5? Będę dźwięczny za podpowiedzi...

PostNapisane: 14 lut 2014, 22:48
przez tekkenfan
Majster mocniejszy docisk jedyne co spowoduje to ból łydek po dłużej jeździe ;).
Jak nie zrobisz spieka to sprzęgło będzie dalej działało tak samo.


KAROLLO121 w N/A wałki są z reguły ostrzejsze niż w doładowanych.

tomekV6 napisał(a):
tekkenfan napisał(a):tylko uzbrojoną głowicę z BG GT

Dół silnika jest taki sam??

Porównywałem nr. w EPC i dużo rzeczy się pokrywa, więc śmiem twierdzić że tak.

PostNapisane: 15 lut 2014, 14:25
przez jaaco
Dobra to kto mnie teraz uświadomi ile mnie skroją za wzmocnienie docisku z Z5? I czy po prostu dać tam stare sprzęgło do wzmocnienia i nabicia nowych okładzin czy kupić nowe np. aisina i dać wzmocnić?

Wczoraj tak sobie spraawdziłem i niby BP z BA i BG mają mniej więcej tyle samo Nm, jedynie mocą sie troche różnią, więc chyba nie powinno byc tak źle, a ścigać się od świateł do świateł nie zamierzam...

PostNapisane: 15 lut 2014, 15:39
przez MIRU
a z serii K nie podejdzie ??

PostNapisane: 15 lut 2014, 16:05
przez tekkenfan
Nie bo w Z5 masz skrzynię "F" a w BP "G" (inny zamach i dzwon skrzyni)

Jak tarcza mechanicznie jest w dobrym stanie to ja bym to obił i wzmocnił docisk (powinno wystarczyć).

PostNapisane: 15 lut 2014, 17:34
przez MIRU
aaa no chyba ze tak :) a nie lepiej kupic skrzynie BP i sprzęgło wtedy od kseries ?? jakby co mam na zbyciu :D

PostNapisane: 15 lut 2014, 19:23
przez tekkenfan
Tylko że w BA jest trochę pokręcone, bo w pierwszych wersjach w BPekach były skrzynie "G" a później kitajce zaczęły montować te same skrzynie ("F")do BP i Z5.

Z innych ciekawostek gdzieś doczytałem się że w skrzyni "G" z BA spline może być 28 (w BG było 26) a więc taki sam jak w K-seriach). – ale to tylko jakieś nie potwierdzone ploty.

Inną kwestią jest długość półosi, które wydaje mi się że są minimalnie dłuższe niż w BG (nie wiem skąd ale takie coś mi w głowie krąży).

PostNapisane: 23 lut 2014, 22:07
przez jaaco
Pompa paliwa z Z5 chyba będzie za mało wydajna nie? Musi być koniecznie z GTka czy może być np. z kf'a?

PostNapisane: 23 lut 2014, 22:12
przez tekkenfan
Nie znam specyfikacji pompy z Z5 ale obawiam się, że nie wydoli. GT, KF, KL, co tam chcesz, ważne żeby pasowało i miało wydajność do wymaganej mocy.

PostNapisane: 23 lut 2014, 22:46
przez jaaco
Ale do 128 i 137 były pewnie te same co? :)

PostNapisane: 23 lut 2014, 23:32
przez tekkenfan
Wydajność powinny mieć taką samą ale chyba były różne wtyczki.

PostNapisane: 1 mar 2014, 17:05
przez Lukiszi
Mam pytanie, czy pompa B3E7 (ona z 1.3 jest chyba) w silniku 1.8 DOHC może być przyczyną zalewania silnika (zbyt małe ciśnienie i wtryski leją paliwo zamiast wtryskiwać) i palenia 18 litrów paliwa na 100 km czy raczej moja teoria nie jest dobra?