Silnik BP – kompedium wiedzy

Postprzez Crenshaw » 12 wrz 2013, 18:36

temat cudo, aż się miło czyta. Szkoda tylko, że nikt nie opisał tak KF'a <spoko>
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 17:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Adek311092 » 16 lis 2013, 23:26

A ja mam takie pytanie a co z silnikiem BP w 323f ba ma on 115km czym on sie różni od tych z BG i czy da się go dłubnąć powiedzmy tak jak w BG?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 21:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez tomekV6 » 21 lis 2013, 21:28

Lepiej włożyć cały silnik z BG GT ;)
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 17:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez tekkenfan » 22 lis 2013, 01:10

a ja uważam że lepiej przerzucić tylko uzbrojoną głowicę z BG GT :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tomekV6 » 25 lis 2013, 23:10

tekkenfan napisał(a):tylko uzbrojoną głowicę z BG GT

Dół silnika jest taki sam??
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 17:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez KAROLLO121 » 13 sty 2014, 22:39

Mam pytanie dotyczące wałków które były w BPT znajomy ma gtxową głowicę i tam są wałki o oznaczeniu BP 26 ssący i wydechowy , czy one są ostrzejsze od tych , które były w tym 137 KM ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez honda2911 » 16 sty 2014, 22:24

a ja mam pytanie jakie oznaczenia mają głowice w silnikach 137km i 128 km ?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez tyla » 17 sty 2014, 01:14

najszybciej chyba bedzie sprawdzic po walkach rozrzadu – oczywiscie jezeli nie byly wymieniane
patrz na 1 strone tematu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 21:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez jaaco » 14 lut 2014, 21:40

Jestem w trakcie kompletowania części na swapa silnika 1.8 BG GT, z 1.5 Z5...

i mam pewien problem dosyć ciężko jest dostać skrzynię z BG/BA BP pod zamach i sprzęgło 225mm,
pewną opcją byłoby podpięcie skrzyni z Z5, ale ona jest pod sprzęgło 200mm.

Wobec tego czy nie będzie to za mała tarcza, żeby nie skopcić jej za szybko, zakładając że założyłbym nowe kompletne sprzęgło? Wzmacnianie docisku chyba nie wchodzi w grę co by nie działało zbyt 0-1 kowo...

Chyba że ktoś słyszał o podpasowaniu większego sprzęgła pod skrzynię z Z5? Będę dźwięczny za podpowiedzi...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 13:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez tekkenfan » 14 lut 2014, 21:48

Majster mocniejszy docisk jedyne co spowoduje to ból łydek po dłużej jeździe ;).
Jak nie zrobisz spieka to sprzęgło będzie dalej działało tak samo.


KAROLLO121 w N/A wałki są z reguły ostrzejsze niż w doładowanych.

tomekV6 napisał(a):
tekkenfan napisał(a):tylko uzbrojoną głowicę z BG GT

Dół silnika jest taki sam??

Porównywałem nr. w EPC i dużo rzeczy się pokrywa, więc śmiem twierdzić że tak.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez jaaco » 15 lut 2014, 13:25

Dobra to kto mnie teraz uświadomi ile mnie skroją za wzmocnienie docisku z Z5? I czy po prostu dać tam stare sprzęgło do wzmocnienia i nabicia nowych okładzin czy kupić nowe np. aisina i dać wzmocnić?

Wczoraj tak sobie spraawdziłem i niby BP z BA i BG mają mniej więcej tyle samo Nm, jedynie mocą sie troche różnią, więc chyba nie powinno byc tak źle, a ścigać się od świateł do świateł nie zamierzam...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 13:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez MIRU » 15 lut 2014, 14:39

a z serii K nie podejdzie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 01:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez tekkenfan » 15 lut 2014, 15:05

Nie bo w Z5 masz skrzynię "F" a w BP "G" (inny zamach i dzwon skrzyni)

Jak tarcza mechanicznie jest w dobrym stanie to ja bym to obił i wzmocnił docisk (powinno wystarczyć).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez MIRU » 15 lut 2014, 16:34

aaa no chyba ze tak :) a nie lepiej kupic skrzynie BP i sprzęgło wtedy od kseries ?? jakby co mam na zbyciu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 01:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez tekkenfan » 15 lut 2014, 18:23

Tylko że w BA jest trochę pokręcone, bo w pierwszych wersjach w BPekach były skrzynie "G" a później kitajce zaczęły montować te same skrzynie ("F")do BP i Z5.

Z innych ciekawostek gdzieś doczytałem się że w skrzyni "G" z BA spline może być 28 (w BG było 26) a więc taki sam jak w K-seriach). – ale to tylko jakieś nie potwierdzone ploty.

Inną kwestią jest długość półosi, które wydaje mi się że są minimalnie dłuższe niż w BG (nie wiem skąd ale takie coś mi w głowie krąży).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez jaaco » 23 lut 2014, 21:07

Pompa paliwa z Z5 chyba będzie za mało wydajna nie? Musi być koniecznie z GTka czy może być np. z kf'a?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 13:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez tekkenfan » 23 lut 2014, 21:12

Nie znam specyfikacji pompy z Z5 ale obawiam się, że nie wydoli. GT, KF, KL, co tam chcesz, ważne żeby pasowało i miało wydajność do wymaganej mocy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez jaaco » 23 lut 2014, 21:46

Ale do 128 i 137 były pewnie te same co? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 13:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez tekkenfan » 23 lut 2014, 22:32

Wydajność powinny mieć taką samą ale chyba były różne wtyczki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Lukiszi » 1 mar 2014, 16:05

Mam pytanie, czy pompa B3E7 (ona z 1.3 jest chyba) w silniku 1.8 DOHC może być przyczyną zalewania silnika (zbyt małe ciśnienie i wtryski leją paliwo zamiast wtryskiwać) i palenia 18 litrów paliwa na 100 km czy raczej moja teoria nie jest dobra?
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2014, 01:54
Posty: 40 (0/1)
Auto: 323BG 1.8DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje