Silnik BP – kompedium wiedzy

Postprzez djArias » 29 maja 2010, 10:02

hm :) ssący pod 249 piwo cos wczesniej pisal o 300 –> Faktycznie świątek delikatnie sie obszedl z Twoimi wałkami :) –> Mozecie jeszcze raz mi wytlumaczyc bo sie zgubilem, myslalem ze na poczatek wystarczylo by zalozyc sportowe walki, regulator paliwa dorzucić 10% wieksze cisnienie i bedzie klar (oczywiscie na poczatek)... A potem widzialem ze Piwo zmodyfikowal posta cos o sondzie szeroko pasmowej i Świniaku :D i teraz sie pogubilem czy starczylo by walki + regulator cisnienia czy musi byc od poczatku walki + regulator + sonda + swinia ...
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Jacek176 » 29 maja 2010, 15:46

300 to juz jest hardcore i nie wiem czy to sie nadaje do jazdy na ulicy. Ja chcialbym 275-280.
Zeby wszystko byla jaknalezy to do walkow potrzebna jeszcze swinia i strojenie. Albo oddasz do strojenia jakiemus fachowcowi albo kupujesz sonde szerokopasmowa i bawisz sie sam. Mysle ze mozna sie obejsc bez regulatora cisnienia paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez djArias » 29 maja 2010, 23:18

Jacek o to sie wlasnie rozchodzi, bo nie stac mnie zeby na raz kupic walki i świniaka, dlatego chcialem zaczac od walki + doladowanie wieksze paliwem, dopiero potem stroić...
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez piwo » 22 cze 2010, 18:49

Dzieki koledze jackkpl wiadomo ze chcac miec mocniejsze sprzeglo w skrzyni g5-mr (wersja z gt) wymieniamy docisk z gt o sile 3800 na ten od kla o sile 4200Nm.mamy ponad 10% mocniejsze sprzeglo za cene niewielka.wszystko pasuje plug and play.a wiec sprzeglo ori z gt lozysko ori z gt plus docisk z kla 2,5 litra.dzieki takiemu zabiegowi tanim kosztem mozemy zwiekszyc moment w granice 200Nm czyli nawet soft turbo czy kompres w gt.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez djArias » 22 cze 2010, 19:43

:) Dobre info :) – i takie pytanie z czystej ciekawosci –> G5M-R – to skrzynia tez od mx-3 1.8 v6?
to reszta nie aktualna :D
Ostatnio edytowano 22 cze 2010, 19:44 przez djArias, łącznie edytowano 1 raz
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez piwo » 22 cze 2010, 19:44

nie.w v6 sa inne skrzynie g25-mr
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez djArias » 22 cze 2010, 20:12

to znaczy ze ma mx-3.com nie mają racji :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez piwo » 22 cze 2010, 20:47

no niestety sie myla :)
skrzynia z gt:
Obrazek

skrzynia z v6:
Obrazek


skrzynia z gt:
Obrazek


skrzynia z v6:
Obrazek


jak widac na zdejciach skrzynie nie podejda bez dorabiania flansz.ckd.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez djArias » 22 cze 2010, 21:50

tak Ale podobno mx-3 v6 mialo dwie skrzynie w nowszym i starszym modelu :) opisane jako:
"G5M-R
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The first generation of the G series transmission. This was used for the v6 engines in the MX-3, MX-6, 626, Ford Probe GT, etc."

a potem:
G25M-R
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Seccond generation of the v6 trannies. Started somewhere between 92-96. Reverse was still synchronized. Not sure what changed between the generations. Maybe it was just made to work with OBDII? Can someone clarify?

Zreszta zrodlo:
http://forum.mx-3.com/phpBB3/viewtopic.php?f=30&t=65792
:) w zadnym wypadku nie chce zeby ktos pomyslal ze sie wymądrzam czy cos :) tak z ciekawosci pytam :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez piwo » 22 cze 2010, 22:05

no coz dopoki nikt nie sprawdzi nie ebdzie wiadomo.ja z tego co pamietam gdzies slyszalem ze byly wersje w ba nawet skrzyn g5-mr w wersjach 1,8 dohc a potem bili juz skrzynie f5-mr w ba 1,8 dohc.w mx3-1,8v6 tez mogli cos motac japonczycy.wogole marna wiedze mamy i marne info co gdzie kiedy bylo z tymi samochodami.dlatego tak wazna jest wymiana info na forum, bo inaczej to tylko strata pieniedzy na mody.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez djArias » 22 cze 2010, 22:46

do 1992 w 1.8v6 byla skrzynia G5M-R,czyli mozna modowac miedzy skrzyniami escort-probe etc. (obudowa sie rozni –> bebechy takie same)
widac japoncy duzo w Hiroszimie kombinuja :D
Obrazek

No i foto opisujace skrzynie:
Obrazek

pozdrawiam :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez piwo » 22 cze 2010, 23:02

ale przeciez z tego co kojarze w bp jest na wpuscie do skrzyni 26 zebow a w v6 28 zebow.a i jeszcze jedno.jak bebechy takie same to po co to komu.ale z drugiej strony jak bebechy te same w innej obudowie to to powinno dzialc w druga strone a wiec bebechy z kla powinny pasowac do obudowy bp.ale polosie nie beda pasowac.chyba ze od ba bo one chyba juz maja 28 zebow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez djArias » 22 cze 2010, 23:12

z tymi roznymi bebechami chodzilo mi o to ze jest cala seria samochodow na rynku ktore maja ta sama skrzynie co G5M-R ale w innych obudowach i z innymi przelozeniami dla modow nie glupie:
Probe GT
1st 3.307:1
2nd 1.833:1
3rd 1.310:1
4th 1.030:1
5th 0.795:1
Reverse 3.166:1
Final Drive 4.388:1


Contour
1st 3.42:1
2nd 2.14:1
3rd 1.45:1
4th 1.03:1
5th 0.77:1
Reverse 3.42 :1
Final Drive 4.06:1


Escort (podobno P&P)
1st 3.307:1
2nd 1.833 :1
3rd 1.31 :1
4th 1.03:1
5th 0.795 :1
Reverse 3.166 :1
Final Drive 4.10:1


Focus
1st 3.667:1
2nd 2.136 :1
3rd 1.448 :1
4th 1.028 :1
5th 0.767 :1
Reverse 3.727 :1
Final Drive 3.82:1
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Jacek176 » 23 cze 2010, 08:45

Jeżeli chodzi o przełożenia to nie ma co wyważać otwartych drzwi bo już wiadomo, że najlepsze są w skrzyniach od 1.3 :P
Cały problem teraz polega na tym żeby znaleźć WYTRZYMAŁĄ skrzynię, która nie rozpadałaby się coi kilka miesięcy. podobno te skrzynie od K-serii są mocniejsze ale raczej nie ma szans żeby podeszły do B-serii.
Marek niedawno wymieniał sprzęgło w Probe V6 i mówi, że skrzynia jest całkowicie inna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 23 cze 2010, 11:42

Nikt nie chce dopisac tej informacji, to ja bede pierwszy :). Docisk od 2.5V6 KL (ja mam od Probe II) pasuje do BP. Sloneczko jest troche wyzej, wiec delikatnie trzeba skrocic popychacz wysprzeglika (okolo 5-7mm). Docisk trzyma rewelacyjnie, a ja mam uzywke za 80zl (z wysylka) :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 23 cze 2010, 12:34

hehe... przeczytaj co kilka postów wyżej napisał Piwo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 23 cze 2010, 12:42

Jacek176 napisał(a):hehe... przeczytaj co kilka postów wyżej napisał Piwo ;)



Drugi, zawsze drugi, nawet jak bylem pierwszy, to [cenzura] czulem sie jak drugi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Piotrek323 » 23 cze 2010, 23:02

Witam mam pytanie w sprawie skrzyni, ponieważ chcę być pewien kilku rzeczy. Posiadam silnik BP 114HP z mazdy 323f ba, do tego silnika jaka skrzynia najlepsza? tzn najtrwalsza? ewentualnie ile wytrzymuje czasu skrzynia od 1.3? z jakiego modelu i rocznika brać do silnika BP 2-gen skrzynie? Jakie sprzęgło połączy ową skrzynię z danym silnikiem? Jeszcze jedno, czy po odpowiednim odelżeniu i wyważeniu koła zamachowego, nie będzie jakiś efektów ubocznych? Prócz V max oczywiście. Czekam pilnie na odpowiedzi, gdyż moje sprzęgło powoli się żegna i przy okazji tego, myślałbym nad skrzynią od razu w zestawie.
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 21:07
Posty: 46
Skąd: ŁÓdź
Auto: 323f ba, 1.8 16v kat

Postprzez piwo » 24 cze 2010, 01:35

no wlasnie.z tego co pamietam najprawdopodobniej amsz skrzynie f5-mr a nie g5-mr.zreszta zalezy jeszcze od rocznika.boziu za malo wodki.kiepsko mi sie mysli.do rana.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Jacek176 » 24 cze 2010, 09:57

Piotrek323 napisał(a): Posiadam silnik BP 114HP z mazdy 323f ba, do tego silnika jaka skrzynia najlepsza? tzn najtrwalsza? ewentualnie ile wytrzymuje czasu skrzynia od 1.3? z jakiego modelu i rocznika brać do silnika BP 2-gen skrzynie?
Niestety nic nie wiem na temat modelu BA także musisz na własną rękę poszukać informacji jaka skrzynia tam siedzi.
Jeśli chodzi o wytrzymałe skrzynie to jeszcze nikt nic mądrego nie wymyślił do BP. Wszystko to jedno i to samo badziewie :( Opierając się na doświadczeniach kilku forumowiczów nie ma żadnych przesłanek do tego aby sądzić, że skrzynia G5MR (z Mazdy 323 GT BG) jest mocniejsza niż F5MR (występująca we wszystkich pozostałych wersjach silnikowych Mazdy 323 BG).
U mnie skrzynia 1.3 wytrzymuje rok.
Jeśli nie planujesz jakiś poważnych modyfikacji silnika to nie masz się co martwić o wytrzymałość. Z seryjnymi mocami jeszcze sobie radzą ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje