Silnik BP – kompedium wiedzy

Postprzez jaro23 » 26 lut 2010, 16:53

Witam!
Pytanie z innej beczki
mam silnik bez katalizatora i sondy lambda

czy jeżeli jest brak sondy wpływa to jakoś na spalanie w tym silniku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez piwo » 26 lut 2010, 19:28

tak.silnik bez lambdy wiecej pali.zwlaszcza na niskich obrotach do 3 tys
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez jaro23 » 26 lut 2010, 20:12

same miasto (jak wiadomo po swapie "szaleństwa") 12.16l/103 kilometra :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez mysse » 20 mar 2010, 17:00

jest jakas roznica w osiagach miedzy DOHC z katem a DOHC bez kata?
jesli tak to jaka ?:D
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez piwo » 20 mar 2010, 17:08

no ten silnik bez kata i sondy jest lzejszy wiec musi byc szybszy :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Jacek176 » 20 mar 2010, 17:50

mysse napisał(a):jest jakas roznica w osiagach miedzy DOHC z katem a DOHC bez kata?
jesli tak to jaka ?:D

9 dodatkowych koni w aucie ważącym nie wiele ponad tone napewno robi dużą różnicę. Aczkolwiek silnik po kilkunastu latach użytkowania nigdy już nie trzymają mocy katalogowej. Także w praktyce lepsze osiągi będzie miał ten który jest w lepszym stanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Wolf- » 3 kwi 2010, 17:32

super to opisałes :)
Jestem ciekaw jakie koszty bym poniosl jezeli chcialbym zamontowac ten silnik w 323 bf hmm , wliczajac wymiane wydechu dolotów blablabla plus łapy silnika i jakies pierdoly , ciekawe czy skrzynia z bf pasuje czy tez trzeba od bg , półoski pewnie tez trzeba jakies mocniejsze , ciezka sprawa ale fajnie by bylo miec szybkiego wolnossaka .
.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 17:14
Posty: 91
Auto: Mazda 323GT BF ,89r 1.6 PB+LPG

Postprzez Jacek176 » 20 kwi 2010, 16:27

Taka ciekawostka. Kolega ostanio mierzył moim G-techem swoje GT (seryjnie wersja z katem, 128KM).
Najlepszy wynik to 7.88
Jedyne modyfikacje to wałki rozrządu z wesji 137KM, stożek i "rzeźbiony" wydech (tzn. brak kata i tłumika środkowego, ostani tłumik seryjny).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 5 maja 2010, 15:40

Jacek176 napisał(a):Taka ciekawostka. Kolega ostanio mierzył moim G-techem swoje GT (seryjnie wersja z katem, 128KM).
Najlepszy wynik to 7.88
Jedyne modyfikacje to wałki rozrządu z wesji 137KM, stożek i "rzeźbiony" wydech (tzn. brak kata i tłumika środkowego, ostani tłumik seryjny).



To dobry wynik. Ja u siebie po gmeraniu walkami , kolektorze i wydechu mialem bardzo podobne czasy. Pozniej gdy powrocilem do seryjnego wydechu (zamienniki) i seryjnego kolektora, to czasy na g-techu z pelnym wnetrzem wychodzili 8.1-8.2.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Gruby 23 » 21 maja 2010, 22:53

witam mam pytanie czy można podrasować silnik 1.6 16V który ma około 90 koni tak żeby miał chociaż ze 100 koni ?
Gruby 23
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2010, 01:46
Posty: 6
Skąd: Sobótka
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez jackkpl » 21 maja 2010, 23:04

Gruby 23 napisał(a):witam mam pytanie czy można podrasować silnik 1.6 16V który ma około 90 koni tak żeby miał chociaż ze 100 koni ?

mozna,ale 100 koni to nadal cale g... nie ma to zadnego sensu ekonomicznego. Chyba ze chcesz wydac 1000zl i miec te 10 koni dodatkowe,albo nawet nie 10 tylko 5. Dolot, wydech (z kolektorem) i 10 koni powinno byc. za podobna kase zrobisz swap na 1.8 , ktory bazowo bedzie mial ze 120 koni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Gruby 23 » 22 maja 2010, 23:48

ale tu nie moge dostac takiego silnika. a dolot czyli co bo nie znam sie na tym zbytnio jak to zrobić ?
Gruby 23
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2010, 01:46
Posty: 6
Skąd: Sobótka
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez Gruby 23 » 22 maja 2010, 23:56

Gruby 23 napisał(a):ale tu nie moge dostac takiego silnika. a dolot czyli co bo nie znam sie na tym zbytnio jak to zrobić ?
Gruby 23
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2010, 01:46
Posty: 6
Skąd: Sobótka
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez piwo » 23 maja 2010, 08:54

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Gruby 23 » 23 maja 2010, 23:17

pomoże mi ktoś jak to zrobić bo ja zbytnio sie nie znam na tym ? Żeby zwiekszyc moc ?
Gruby 23
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2010, 01:46
Posty: 6
Skąd: Sobótka
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez jackkpl » 24 maja 2010, 00:08

Gruby 23 napisał(a):pomoże mi ktoś jak to zrobić bo ja zbytnio sie nie znam na tym ? Żeby zwiekszyc moc ?

przede wszystkim to nie w tym miejscu. tu jest temat o silniku BP, czyli 1.8 dohc. Uzyj funkcji 'szukaj' na forum. Za takie posty pewnie moderator da ci male ostrzezenie :).

Nikt ci nie pomoze przy tuningu tego silnika, bo nikt sie w to nie bawi (jest to nieoplacalne). Poszukaj w internecie , to nie boli. Z podejsciem "pomozcie, bo ja sie nie znam" duzo nie zdzialasz. tuning wymaga samozaparcia, jak nie masz na to ochoty, to oddaj samohcod do fachowcow , ktorzy zrobia to za ciebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Gruby 23 » 24 maja 2010, 21:12

Dzieki wielkie
Gruby 23
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2010, 01:46
Posty: 6
Skąd: Sobótka
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez djArias » 27 maja 2010, 14:23

Takie mam pytanko :) Bo wydaje mi sie ze konstrukcyjnie ten silnik jest dosc podobny z B6BF –> czy po zmianie wałków na ostrzejsze wskazanym jest przesunięcie odcięćia przez przelutowanie tego srebrnego czegoś w komputrze?:D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez piwo » 27 maja 2010, 14:52

to zalezy jakie walki kupisz.jak beda mialy duzo dluzsza faze zasysania czyli tak z 300 zamiast 240 to mysle ze dobrze by bylo przeniesic odcinke pod 9 tys.a jak kupisz walki lekko podrasowane to nie ma zadnego sensu przesuwac odcinki.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez djArias » 27 maja 2010, 15:01

Dokladnie chce zamowic w koncu te walki GT (wersje uliczna) od świątka –> a chciałem odcinke podnieść delikatnie do 8t ys.
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje