Silnik BP – kompedium wiedzy
temat cudo, aż się miło czyta. Szkoda tylko, że nikt nie opisał tak KF'a
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
A ja mam takie pytanie a co z silnikiem BP w 323f ba ma on 115km czym on sie różni od tych z BG i czy da się go dłubnąć powiedzmy tak jak w BG?
a ja uważam że lepiej przerzucić tylko uzbrojoną głowicę z BG GT
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Mam pytanie dotyczące wałków które były w BPT znajomy ma gtxową głowicę i tam są wałki o oznaczeniu BP 26 ssący i wydechowy , czy one są ostrzejsze od tych , które były w tym 137 KM ?
Jestem w trakcie kompletowania części na swapa silnika 1.8 BG GT, z 1.5 Z5...
i mam pewien problem dosyć ciężko jest dostać skrzynię z BG/BA BP pod zamach i sprzęgło 225mm,
pewną opcją byłoby podpięcie skrzyni z Z5, ale ona jest pod sprzęgło 200mm.
Wobec tego czy nie będzie to za mała tarcza, żeby nie skopcić jej za szybko, zakładając że założyłbym nowe kompletne sprzęgło? Wzmacnianie docisku chyba nie wchodzi w grę co by nie działało zbyt 0-1 kowo...
Chyba że ktoś słyszał o podpasowaniu większego sprzęgła pod skrzynię z Z5? Będę dźwięczny za podpowiedzi...
i mam pewien problem dosyć ciężko jest dostać skrzynię z BG/BA BP pod zamach i sprzęgło 225mm,
pewną opcją byłoby podpięcie skrzyni z Z5, ale ona jest pod sprzęgło 200mm.
Wobec tego czy nie będzie to za mała tarcza, żeby nie skopcić jej za szybko, zakładając że założyłbym nowe kompletne sprzęgło? Wzmacnianie docisku chyba nie wchodzi w grę co by nie działało zbyt 0-1 kowo...
Chyba że ktoś słyszał o podpasowaniu większego sprzęgła pod skrzynię z Z5? Będę dźwięczny za podpowiedzi...
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Majster mocniejszy docisk jedyne co spowoduje to ból łydek po dłużej jeździe .
Jak nie zrobisz spieka to sprzęgło będzie dalej działało tak samo.
KAROLLO121 w N/A wałki są z reguły ostrzejsze niż w doładowanych.
Porównywałem nr. w EPC i dużo rzeczy się pokrywa, więc śmiem twierdzić że tak.
Jak nie zrobisz spieka to sprzęgło będzie dalej działało tak samo.
KAROLLO121 w N/A wałki są z reguły ostrzejsze niż w doładowanych.
tomekV6 napisał(a):tekkenfan napisał(a):tylko uzbrojoną głowicę z BG GT
Dół silnika jest taki sam??
Porównywałem nr. w EPC i dużo rzeczy się pokrywa, więc śmiem twierdzić że tak.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Dobra to kto mnie teraz uświadomi ile mnie skroją za wzmocnienie docisku z Z5? I czy po prostu dać tam stare sprzęgło do wzmocnienia i nabicia nowych okładzin czy kupić nowe np. aisina i dać wzmocnić?
Wczoraj tak sobie spraawdziłem i niby BP z BA i BG mają mniej więcej tyle samo Nm, jedynie mocą sie troche różnią, więc chyba nie powinno byc tak źle, a ścigać się od świateł do świateł nie zamierzam...
Wczoraj tak sobie spraawdziłem i niby BP z BA i BG mają mniej więcej tyle samo Nm, jedynie mocą sie troche różnią, więc chyba nie powinno byc tak źle, a ścigać się od świateł do świateł nie zamierzam...
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Nie bo w Z5 masz skrzynię "F" a w BP "G" (inny zamach i dzwon skrzyni)
Jak tarcza mechanicznie jest w dobrym stanie to ja bym to obił i wzmocnił docisk (powinno wystarczyć).
Jak tarcza mechanicznie jest w dobrym stanie to ja bym to obił i wzmocnił docisk (powinno wystarczyć).
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Tylko że w BA jest trochę pokręcone, bo w pierwszych wersjach w BPekach były skrzynie "G" a później kitajce zaczęły montować te same skrzynie ("F")do BP i Z5.
Z innych ciekawostek gdzieś doczytałem się że w skrzyni "G" z BA spline może być 28 (w BG było 26) a więc taki sam jak w K-seriach). – ale to tylko jakieś nie potwierdzone ploty.
Inną kwestią jest długość półosi, które wydaje mi się że są minimalnie dłuższe niż w BG (nie wiem skąd ale takie coś mi w głowie krąży).
Z innych ciekawostek gdzieś doczytałem się że w skrzyni "G" z BA spline może być 28 (w BG było 26) a więc taki sam jak w K-seriach). – ale to tylko jakieś nie potwierdzone ploty.
Inną kwestią jest długość półosi, które wydaje mi się że są minimalnie dłuższe niż w BG (nie wiem skąd ale takie coś mi w głowie krąży).
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Pompa paliwa z Z5 chyba będzie za mało wydajna nie? Musi być koniecznie z GTka czy może być np. z kf'a?
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Nie znam specyfikacji pompy z Z5 ale obawiam się, że nie wydoli. GT, KF, KL, co tam chcesz, ważne żeby pasowało i miało wydajność do wymaganej mocy.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Ale do 128 i 137 były pewnie te same co?
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Wydajność powinny mieć taką samą ale chyba były różne wtyczki.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Mam pytanie, czy pompa B3E7 (ona z 1.3 jest chyba) w silniku 1.8 DOHC może być przyczyną zalewania silnika (zbyt małe ciśnienie i wtryski leją paliwo zamiast wtryskiwać) i palenia 18 litrów paliwa na 100 km czy raczej moja teoria nie jest dobra?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje