Silnik BP – kompedium wiedzy

Postprzez Wanio123 » 7 lut 2011, 17:08

orzech55 napisał(a):kompensatory ?



A Cóż to ? <nauka>
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez marmarek » 7 lut 2011, 17:28

kompensator luzu zaworowego
popychacz chydrauliczny
jak zwal tak zwal ale moze w tym lezec problem.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez Kanies » 12 mar 2011, 02:48

Nie przeciągałeś jej na zimnym ? Może panewka się przytarła? Hm czesty problem mylony z zaworami , a dźwięk zazwyczaj dochodzi z miejsc o których mówisz :) nie ciekawa sprawa jesli mam racje, zazwyczaj wał do wymiany i oczywiście panewki :/
2FAST 4YOU..!!
3rd w Rykach 2007..
Mazda 323F BG GT w rodzinie od 2006..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 09:15
Posty: 166
Skąd: Włocławek // Gdańsk
Auto: 323F BG GT
323F BA GT
CRX EH6

Postprzez Jacek176 » 12 mar 2011, 09:38

Dźwięku obróconej panewki nie da się pomylić z niczym innym ;) To jest odgłos jakby ktoś naparzał młotkiem w silnik, im wyższe obroty tym szybciej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Wanio123 » 12 mar 2011, 10:34

Chłopaki zapomniałem napisać , ale winowajcą była pompa wody której nie wymieniłem razem z rozrządem i tutaj był problem :D , ale po wymianie wszystko ustało <spoko>
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez Kanies » 12 mar 2011, 11:24

Na poczatku bedac laikiem mozna to pomylić z zaworem, niestety mialem okazje dwa razy slyszec ten okropny dźwiek i za pierwszym razem bylem pewny ze to zawory.

Dobrze ,że już wszystko ogarniete <spoko>
2FAST 4YOU..!!
3rd w Rykach 2007..
Mazda 323F BG GT w rodzinie od 2006..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 09:15
Posty: 166
Skąd: Włocławek // Gdańsk
Auto: 323F BG GT
323F BA GT
CRX EH6

Postprzez Wanio123 » 17 mar 2011, 15:48

Chłopaki jestem zainteresowany montażem dodatkowych wskaźników takich jak ciśnienie/temp oleju i AFR

Czy ktoś wie gdzie musiałbym zainstalować taki trójnik aby to działało:
http://allegro.pl/trojnik-ulatwia-monta ... 53901.html

Za wszystkie wskazówki z gory dziękuje ;)
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez marmarek » 20 mar 2011, 09:15

zamiast czujnika cisnienia oleju jesli jest tam miejsce na to albo kup sobie podstawke pod filtr oleju
a afr to strzal w plot jesli nie masz widebanda
to juz lepiej etg chociaz przy seryjnym silniku to wystarcza wskazniki olejowe
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez Wanio123 » 26 mar 2011, 00:28

marmarek napisał(a):albo kup sobie podstawke pod filtr oleju


Czyli to wystarczy aby zamontować ciśnienie/temp oleju?
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez Jacek176 » 26 mar 2011, 09:13

Żeby zamontować podstawkę pod filtr oleju trzeba będzie wywalić seryjną chłodnicę oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Hazu » 26 mar 2011, 09:43

A od poloneza trójnik z czujnikami się nie nada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Kanies » 5 maja 2011, 19:40

Hmm.. mam pytanie czy wydech środkowy od GT ma takiej samej wielkości flansze co wydech b6?? bo ,że średnica jest inna to wiem :P
2FAST 4YOU..!!
3rd w Rykach 2007..
Mazda 323F BG GT w rodzinie od 2006..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 09:15
Posty: 166
Skąd: Włocławek // Gdańsk
Auto: 323F BG GT
323F BA GT
CRX EH6

Postprzez tekkenfan » 30 maja 2011, 12:23

zna ktoś średnicę wew. wydechu w gieteku w wersji z katalizatorem ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez B4r7 » 10 cze 2011, 10:07

Witam panowie jakim olejem mam zalać silnik zaznacze tu że jestem po wymianie pierscieni i uszczelniaczy zawory mi stukają na półsyntetyku GM niewiem dlaczego skoro przed wymianą tego nie było a jeździłem na lotosie też pólsyntetyku

EDIT;no i lotos półsyntetyk marketowy (60zł) tak wyciszył ten silnik że po odpaleniu nie słysze ani jednego zaworu na tej bańce powinien być kciuk:p tanie i dobre
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez Tikavi » 7 sie 2011, 18:48

Wymiana przepływki na tę większą od rx nie powoduje jakiejś niestabilności silnika, tzn. czy będzie tak samo dokładna jak normalna?
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 08:41
Posty: 33
Skąd: Krakow/okolice
Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"

Postprzez piwo » 8 sie 2011, 08:25

nie bedzie tak samo.trzeba po zmianie przeplwki wystroic auto.albo conajmniej wyregulwoac odpowiednio napiecie sprezyny zeby napiecie na wyjsciu przeplywki odpowiadalo temu z orginalu.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Tikavi » 8 sie 2011, 08:36

Zmierzyć napięcie na wolnych obrotach przed operacją, zmienic przepływke i dostosować napięcie do takiej samej wartości. Tak?
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 08:41
Posty: 33
Skąd: Krakow/okolice
Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"

Postprzez piwo » 8 sie 2011, 08:44

no i pod obciazeniem tez
czyli noga w podloge i tak 5tys obrotow na dwojce np.
wartosci powinny byc okolo 2,3V na wolnych obrotach i kolo 0,5 v przy butowaniu(oczywiscie na biegu pod obciazeniem a nie na luzie)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Tikavi » 11 sie 2011, 09:33

samoadaptacja tego nie ogarnie?
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 08:41
Posty: 33
Skąd: Krakow/okolice
Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"

Postprzez piwo » 11 sie 2011, 12:28

nie.silnik w close loopie dziala tytlko gdies do 3tys obrotow.potem paliwo jest dobierane bezposrednio z mapy w zaleznosci od wychylenia klapki przeplywki albo inaczej mowiac od napieucia z niej idacego i obrotow silnika oraz korkakty od temperatury powietrza.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje