Modyfikacje układu wydechowego – Mazda6 GG/GY

Postprzez pablo604 » 13 kwi 2012, 09:36

nie pamiętam czy tą blachę ochronna mam ale pewnie nie.Chciałem kupić tylko rure pod 2 tłumiki i lewy tłumik bo prawy myślę ,że będzie pasował?
Z góry dzięki Enduro!
Pozdr.
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2007, 14:37
Posty: 51
Skąd: Ostrowiec Św./Okół
Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP

Postprzez Enduro » 13 kwi 2012, 15:38

pablo604 napisał(a):nie pamiętam czy tą blachę ochronna mam ale pewnie nie.Chciałem kupić tylko rure pod 2 tłumiki i lewy tłumik bo prawy myślę ,że będzie pasował?
Z góry dzięki Enduro!
Pozdr.

jesli ori. to na 100% będzie pasował,rowniez do diesela (sam mam taki wydech od 2,3L.,
ale polecam tez dokupic ten kawalek blachy i do domontawac za jednym zamachem,
tymbardziej ze jest to proste (trzy nity!), ponadto nie bez kozery mazdy montuje je ... <ok>
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez pablo604 » 13 kwi 2012, 16:01

Enduro napisał(a):
pablo604 napisał(a):nie pamiętam czy tą blachę ochronna mam ale pewnie nie.Chciałem kupić tylko rure pod 2 tłumiki i lewy tłumik bo prawy myślę ,że będzie pasował?
Z góry dzięki Enduro!
Pozdr.

jesli ori. to na 100% będzie pasował,rowniez do diesela (sam mam taki wydech od 2,3L.,
ale polecam tez dokupic ten kawalek blachy i do domontawac za jednym zamachem,
tymbardziej ze jest to proste (trzy nity!), ponadto nie bez kozery mazdy montuje je ... <ok>
pozdr.E.

tą blache to można gdzieś nową kupić czy na allegro z jakiegoś rozbitka?Jakbyś miał namiary jakieś to byłoby git:–) dzieki pozdrawiam
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2007, 14:37
Posty: 51
Skąd: Ostrowiec Św./Okół
Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP

Postprzez zemoj » 15 lip 2012, 11:53

Witam,
Wprawdzie pytanie bardziej do działu Tuning, ale nie znalazłem interesującego mnie wątku. Może tutaj ktoś będzie potrafił pomóc.
W kilku miejscach na układzie wydechowym w mojej M6 (zwłaszcza na łączeniach) pojawia się korozja i tutaj taka myśl naszła, czy by może nie wymienić całego orurowania wydechu na kwasówkę plus np. wstawić sportowy katalizator, czy strumienicę. Pytania mam następujące: czy taka modyfikacja w ogóle miałaby jakiś sens przy pozostawieniu seryjnych tłumików końcowych i seryjnego kolektora? I jak ewentualnie wpłynęłaby na osiągi/hałas?
pozdrawiam
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Wojtek » 15 lip 2012, 12:00

hm... temat nadaje sie tylko do dzialu tuning... ;)

przenosze..

ps. jak juz to robic na zamowienie... mozesz zaczac od tlumika koncowego, a pozniej modyfikowac reszte...
tzw. custom jest najlepszy... masz rozne wersje do wyboru i niektore sa nawet legalne <diabełek>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Arkadius 73 » 15 lip 2012, 21:34

Ja u siebie zmieniłem seryjny układ na customowy łącznie z tłumikami i według mojej dupochamowni coś to dało ,( pewnie widziałeś zdj.) , nie zmieniałem kolektorów
Arkadius 73
 

Postprzez zemoj » 16 lip 2012, 08:10

Chodzi właśnie o to, że tłumików końcowych zmieniać nie chcę , bo nie widać na nich śladów zużycia, a poza tym zamontowane są na nich końcówki, które dość sporo mnie kosztowały i zwyczajnie mi szkoda je wyrzucać.
Pytanie czy jest sens modyfikować środkową część układu wydechowego (od kolektora do tłumika końcowego) na części z kwasówki przy seryjnych wydechach końcowych, czy też zwiększona prędkość wydalania spalin na tym odcinku będzie i tak na koniec spowalniana do fabrycznej wartości przez seryjne tłumiki końcowe? Czy taka modyfikacja zwiększy w jakiś sposób wydajność i dźwięk układu, czy nie?
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Pit » 16 lip 2012, 11:44

zemoj napisał(a):Pytanie czy jest sens modyfikować środkową część układu wydechowego (od kolektora do tłumika końcowego) na części z kwasówki przy seryjnych wydechach końcowych, czy też zwiększona prędkość wydalania spalin na tym odcinku będzie i tak na koniec spowalniana do fabrycznej wartości...

Myślisz, że gdy powiększysz średnicę rury, prędkość przepływających w niej spalin wzrośnie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Wojtek » 16 lip 2012, 16:27

zemoj napisał(a):zy też zwiększona prędkość wydalania spalin na tym odcinku będzie i tak na koniec spowalniana do fabrycznej wartości przez seryjne tłumiki końcowe?

Pit napisał(a):gdy powiększysz średnicę rury, prędkość przepływających w niej spalin wzrośnie?

eee nie... wlasnie ostatni tlumik wyhamowuje ped spalin... i jest odpowiedzialny za poziom halasu
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Karol » 16 lip 2012, 17:05

Ostatnio dzwonilem do Kreator Mocy w wawie i powiedziele ze za zmiane wydechu z seryjnego na 2,5 cala skasuja 2tys zl – Mowa o klekocie z DPF
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 14:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez Neonixos666 » 16 lip 2012, 17:29

karol napisał(a):Ostatnio dzwonilem do Kreator Mocy w wawie i powiedziele ze za zmiane wydechu z seryjnego na 2,5 cala skasuja 2tys zl – Mowa o klekocie z DPF


a jakiej średnicy masz seryjny wydech?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zemoj » 16 lip 2012, 22:09

Pit napisał(a):Myślisz, że gdy powiększysz średnicę rury, prędkość przepływających w niej spalin wzrośnie?

Miałem na myśli nie samą średnicę, ale i rodzaj użytego materiału oraz budowę danego elementu. Ale ogólnie owszem myślałem, że głównym założeniem modyfikacji układu wydechowego (poza dźwiękiem i odpornością na większe obciążenie) jest właśnie umożliwienie swobodniejszego i szybszego wydalania spalin. Przyznaję, że nie mam dużej wiedzy w tym temacie, więc jeśli się mylę, to mnie naprostujcie. :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

PostTen post został usunięty przez Pit 16 lip 2012, 22:43.

Postprzez Zigi86 » 20 paź 2012, 12:39

Odświeżę lekko wątek, mam pytanie poprzedni właściciel złożył takie oto nakładki na rurki

Obrazek

(mocowane na 2 imbusy) jak widać znajdują się one poniżej linii zderzaka, moje pytanie brzmi czy da się to jakoś "podciągnąć do góry" tak żeby weszło w miejsce zaślepek w zderzaku (które chciałbym usunąć) czy muszę zakupić nowe końcówki, które wejdą w miejsca po zaślepkach, a jeżeli tak, to jakie polecacie ? Z góry dzięki za odp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 13:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez bieski » 20 paź 2012, 12:42

Zigi86 napisał(a):"podciągnąć do góry"


Wygladaja na oryginalne koncowki od Mazdy. Montowałem taka niedawno do hatchbacka i nie było problemu, ładnie wlazła w miejsce po zaślepce. Wywal zaślepki i sprawdź być moze te końcówki będą pasować.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Zigi86 » 20 paź 2012, 13:12

Bo to są oryginalne końcówki, tylko dlaczego nie są w tych dziurach po zaślepkach tylko poniżej ? boje się, że jak zdejmę zaślepki to będzie przerwa między końcówką a zderzakiem :/

Nie wiem czy dobrze mnie rozumiesz, po prostu od samego wyjęcia zaślepek rura ani końcówki nie podniosą się same do góry i zastanawiam się jak to zrobić :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 13:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez bieski » 20 paź 2012, 13:15

Zigi86 napisał(a):przerwa między końcówką a zderzakiem

Przerwa jest, ale nie jakas wielka. Wydaje mi się ze końcówka głębiej wejdzie jak zdejmiesz zaślepki.
Te zaślepki to żaden problem. Dwie śruby od dołu i od wewnątrz zderzaka trzeba ścisnąć zatrzask i popchnąć.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Zigi86 » 20 paź 2012, 13:28

Rozumiem, czyli w razie gdyby to nie wyglądało za specjalnie można założyć je z powrotem, co do głębokości wejścia to pewnie mas racje, teraz nienaturalnie daleko odstają, dzięki za pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 13:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez bieski » 20 paź 2012, 13:37

Zigi86 napisał(a):można założyć je z powrotem


Bez problemu.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Enduro » 20 paź 2012, 19:30

Zigi86 napisał(a):.... czy da się to jakoś "podciągnąć do góry" ...

jest to praktycznie nie mozliwe, m.in. ze wzgledu na kształt rurek.
odradzam ich doginanie
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje