VRIS Box- Czyli naprawa błędnego działania VRISów w KL-u

Postprzez gadula » 30 cze 2012, 19:29

Witajcie!
Miałem już dość, że w serii Vrisy działają nie do końca poprawnie, i trzeba było coś z tym zrobić. VRIS Box którego część osób na forum ma, jest już od paru lat niedostępny, wykonałem więc swój sterownik oparty o mikroprocesor. Układ testowy wykonałem pod koniec listopada, ale dopiero ostatnio dokończyłem poprawki i zamontowałem w aucie :) (od tygodnia działa bezbłędnie) VRIS Box działa dokładnie tak jak powinno być w serii, czyli pierwszy otwiera się przy 3250, drugi przy 4250, a zamykają się przy 6250. Oczywiście tylko wtedy, gdy pedał gazu wciśnięty jest ponad 70%.
Układ nie posiada regulacji, diodek sygnalizacyjnych, czy innych wodotrysków. Jest to po prostu małe czarne pudełko, które się podpina, chowa i zapomina o jego istnieniu :) W środku wbudowany jest również emulator, aby ECU nie łapał błędu odciętych solenoidów, oraz procedura testu: jeśli wciśniemy gaz do podłogi i przekręcimy kluczyk na ON, układ otworzy obydwa VRISy na ok 10s. Jest to czas w którym spokojnie uruchomimy silnik i zdążymy zajrzeć pod maskę, aby sprawdzić działanie :) Całość zamknięta jest w obudowie o wymiarach 7x5cm.
Niżej zdjęcia podpiętego układu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjęć z wnętrza nie posiadam, bo i wstyd układ testowy po paru przeróbkach pokazywać :P
Gdyby znaleźli się chętni, mogę wykonać parę dodatkowych egzemplarzy. Jeśli znajdzie się bardzo wiele osób na opcję z regulacją, mogę i taką zaprojektować, tylko to będzie wymagać zmiany procesorka na większy :)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez cichy_86 » 30 cze 2012, 23:05

możesz podesłać cały układ co jest potrzebne do złożenia tego vris boxa ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez Rafał_ » 30 cze 2012, 23:47

Gadula ty to masz łeb :P Bardzo przydatna rzecz dla wszystkich posiadaczy KLi, którzy mają problem z VRISami :) Ja będę próbował sterować Ecumasterem DET3. Jak będą problemy to bym się pisał na opcję z regulacją obr. przy których otwierają i zamykają się VRISy. Z tego co wyczytałem na forach zza wielkiej wody seryjnie dla KLZE jest 3600, 4600, 6600, o optymalnie 4000, 4800, 6800 :D
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez cronos2500 » 1 lip 2012, 13:35

"Gdyby znaleźli się chętni, mogę wykonać parę dodatkowych egzemplarzy"
Z checia zakupie takie urzadzenie. Prosze o odpowiedz jaka cena :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Postprzez kamilspider » 2 lip 2012, 17:23

Ja też jestem zainteresowany, ale nie zabij mnie ceną :D
U mnie obydwa vrisy działają i jakbym nie wyczytał na forum, że jednak pracują nieprawidłowo to nigdy bym ich nie tykał.
Poczułeś jakąś różnicę po zamontowaniu boxa? Może by się coś urwało do setki? <jupi>
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez weede » 3 lip 2012, 10:35

ciekawe ciekawe – fajnie byłoby to potestować na hamowni :)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez cichy_86 » 3 lip 2012, 17:42

weede napisał(a):ciekawe ciekawe – fajnie byłoby to po testować na hamowni :)


jest na forum :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez kamilspider » 3 lip 2012, 18:56

Spoko, jak będę to miał to potestuję różnicę po założeniu :D Jak będzie różnica 0,15-0,3 do 100km/h to dam rade to wykryć :P
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez weede » 3 lip 2012, 18:57

cichy21_86 napisał(a):jest na forum :)

ale gdzie? :D
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez kamilspider » 3 lip 2012, 19:00

Na forum jest tylko wykres działania vrisów z manuala, ale nikt na hamowni tego jeszcze nie testował chyba ;P
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Vodka » 3 lip 2012, 19:35

Vrisy ja nie mam wogóle ;P
KL-DE
BEST ET 14,8xx
SERIA
Sprzedam felgi widoczne na zdjęciach (złote)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 23:13
Posty: 20
Skąd: Chorzele
Auto: Mx-3 2.5 kLDE

Postprzez cichy_86 » 3 lip 2012, 22:23

Obrazek

na innym forum widziałem <glupek2> tylko znalazłem jaka poprawa momentu obrotowego jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez gadula » 4 lip 2012, 01:09

Jak już pisałem innym, znając japończyków, ten wykres musiał być poprzedzony badaniami i jego kształt oraz progi obrotów raczej nie wzięły się z kosmosu ;)
U mnie normalnie pracował tylko drugi VRIS, i auto dostawało kopa od 4200 obrotów, pierwszy był ciągle otwarty. Teraz może nie czuć, ale widać że od 3200 wskazówka idzie szybciej, a od 4200 czuć że jeszcze przyspiesza :)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez kamilspider » 4 lip 2012, 09:44

Ciągle był otwarty? U mnie po odpaleniu się otwiera, a później przy gazowaniu (przynajmniej na postoju) się zamyka.
Na otwieranie vrisów na pewno mają wpływ tylko obr silnika, a nie np jeszcze jakieś obciążenie silnika?
A może trochę porób testy i zobacz czy jakby trochę poprzesuwał obr otwarcia vrisów czy by to coś zmieniło?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Hazu » 4 lip 2012, 20:29

A czy nie jest czasem tak; że w większości KL vris nr 1 od razu się otwiera.
drugi otwiera się poprawnie.
a pierwszy zamyka się przy obrotach przy których powinien się otworzyć?

W praktyce można by było założyć dodatkowy przekaźnik aby odwrócić działanie sygnału sterującego lub zamontować inny elektrozawór lub zamienić w nim podciśnienia.

Co wy na to?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez kamilspider » 4 lip 2012, 21:07

Pomysł z przekaźnikiem dobry.
Nie wiem tylko jak te vrisy działają podczas jazdy bo na postoju trzeba od razu depnąć gaz żeby zadziałały, a powolne dodawanie nic nie daje.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez cichy_86 » 4 lip 2012, 21:08

Hazu napisał(a):A czy nie jest czasem tak; że w większości KL vris nr 1 od razu się otwiera.
drugi otwiera się poprawnie.


u mnie tak działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez Hazu » 4 lip 2012, 21:14

kamilspider napisał(a):Nie wiem tylko jak te vrisy działają podczas jazdy

tego też i ja nie wiem
rzuciłem tylko taki pomysł
jeżeli Ktoś sprawdzi jak działają podczas jazdy w typowym Kl-u to i potwierdzą się moje przypuszczenia to montujemy przekaźnik i będą latać te nasze KL-ki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 4 lip 2012, 21:27

W KL-ach które miałem (a było ich koło 8-10) zawsze działają tak że pierwszy jest od razu otwarty po zapaleniu ,wystarczy wypiąć wtyczkę od tps-a i wtedy działają tak że można sobie sprawdzić na postoju bez 70 % otwarcia przepustnicy -to jest najprostszy test aby sprawdzić poprawność działania tych zaworków .Mnie zawsze zastanawiało czy to jest bug w oprogramowaniu skoro wszystkie przeze mnie posiadane egzemplarze miały ten sam problem ?
Dla chcących tanim kosztem naprawić to wystarczy centralka od lpg -starego typu ,czyli sam przełącznik który przełącza od obrotów na gaz ,podpinamy pod zaworek vris1 napięcie ze sterowania elektrozaworami od gazu,ustawiamy na 3250 obr .zadziałanie przełącznika -koszt 20-30 zł i będzie działało ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez cichy_86 » 4 lip 2012, 22:14

pawelc napisał(a):podpinamy pod zaworek vris1 napięcie ze sterowania elektrozaworami od gazu,ustawiamy na 3250 obr .zadziałanie przełącznika -koszt 20-30 zł i będzie działało ...


jak się przełączy to nie będzie już cały czas otwarty
??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje