Wyciszenie układu wydechowego z przelotowym tłumikiem

Postprzez djakob » 8 cze 2012, 13:46

Witam wszystkich.
Niedawno do swojej 323G BG GT zamontowałem końcowy tłumik przelotowy z podwójną końcówką firmy RM MOTORS model RM6.
Obrazek
Posiadam oryginalny układ wydechowy czyli katalizator jest oraz środkowy tłumik też jest.
Dźwięk całkiem spoko, na zewnątrz jest bajka i nie za głośno jednak w środku głośniej :| .
Trasa 25km na dwupasmówce jest bardzo męcząca a gdzie tam wyjazd do Ryk :| .
Są dwie opcje albo wywalam aktualny i szukam coś innego albo w jakimś sposób wyciszyć tak aby nie było tego aż tak słychać skoro na zewnątrz nie jest zbyt głośny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez spknet » 8 cze 2012, 19:37

chyba będziesz musiał zmienic ten tłumik na bardziej wiciszajacy wiem cos na temat dalekiej jazdy z przelotem jechałem tak do niemiec maskara
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2012, 16:49
Posty: 17
Auto: Mazda 6 2,0 CD 2005

Postprzez tekkenfan » 9 cze 2012, 11:55

Katalizator sprawny? Możliwe że wymiana na sprawny coś tam wyciszy, a jak nie to możesz się połasić na całkowite wyciszenie środka matami
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez djakob » 9 cze 2012, 12:59

tekkenfan napisał(a):Katalizator sprawny? Możliwe że wymiana na sprawny coś tam wyciszy, a jak nie to możesz się połasić na całkowite wyciszenie środka matami


Nie wiem jak sprawdzić czy sprawny ale wydaje mi się, że tak. Myślałem, że ten tłumik będzie ciut cichszy. Właśnie o matach myślałem jak np http://allegro.pl/app-mata-wygluszajaca ... 28145.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez tekkenfan » 9 cze 2012, 18:33

na temat mat się nie wypowiadam bo to za duże dociążenie auta :P , poszukaj w dziale audio ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Fiveopac » 11 cze 2012, 17:49

Doloz kolejny tlumik srodkowy, przelotowy. Nie musi byc duzy, dobierz taki jaki sie zmiesci od innego auta. Glosnosc spadnie znacznie a nie zamulisz auta. Matą nic nie wygluszysz a juz na pewno nie wycie wydechu. Tlumik srodkowy wyjdzie najtaniej i najpewniej.
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez piwo » 11 cze 2012, 20:21

p[oweim od siebie ze glosnosc zalezy praktycznie tylko od koncowki. sprzedałem Markowi swoj przelotowy wydech do 323 1,8. glosny ze nie dalo sie wytrzymac. jedna wielka masakra. a on co zrobil? ucial na koncu amortyzator, wyciagnal wklad z tloczkiem. ponacinal otwory po obwodzie tego walca zaspawanegego z jednej strony, wcisnal w wydech i dziwek zmienil sie nie do poznania.. piekny mruczacy dzwiek i cisza. na rpawde to podzaialalo az bylem w szoku ze z tak buczacego wydechu takim sposobem mozna osiagnac fajnie mruczacy dziwek i cisze ktorej na tym wydechu nie bylo. wiec wybrobuj mzoe to. mzoe wydaje sie to dziwne i glupie ale tego nawet nie widac jak sie wcisnie a efekt jest. taki silencer za darmoche,
dodam tylko ze u mnie byly dwa tlumiki przelotowe male i koncowy przelotowy. czyli sporo tego bylo a byl hglosny nie do wytrzymania. pewnie zadnych norm nie spelnial i tylko buczenie w uszach nawet po wyjsciu z auta zostawalo.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Paweł » 12 cze 2012, 23:52

Na postawie własnego doświadczenia przychylam się do opinii, że na hałas przy wolnossącym silniku nic nie pomaga tak, jak przytkanie wydechu. Nie jestem pewien, czy dodanie kolejnego tłumika przelotowego zauważalnie pomoże.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez ravo » 13 cze 2012, 00:02

Fiveopac napisał(a):Doloz kolejny tlumik srodkowy, przelotowy. Nie musi byc duzy, dobierz taki jaki sie zmiesci od innego auta. Glosnosc spadnie znacznie a nie zamulisz auta. Matą nic nie wygluszysz a juz na pewno nie wycie wydechu. Tlumik srodkowy wyjdzie najtaniej i najpewniej.

Nie wiem jak wolnossaku ale w turbo jest to idealne wyjście jak chcemy ciszej.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez djakob » 13 cze 2012, 11:07

Dodanie środkowego tłumika przelotowego w moim przypadku raczej by nie pomogło a wręcz przeciwnie... Tak więc będę musiał pomyśleć nad przytkaniem wydechu lub wymiany na inny, dzięki piwo za info :)
Ostatnio edytowano 13 cze 2012, 13:55 przez djakob, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Pit » 13 cze 2012, 11:25

Ile osób – tyle opinii, sprawa bardzo indywidualna, charakterystyczna dla konkretnego modelu/silnika. Moje doświadczenia (MX-6 V6): tylny przelot – ryk niezależnie od środkowego – przelotowego. Tylny komorowy – cisza niezależnie od środka... Voyager (V6) – zupełnie odwrotnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Gared » 13 cze 2012, 18:22

Pit a resztę wydechu miałeś serię, czy zwiększałeś średnicę rur? Czeka mnie zmiana wydechu w mx-3 i chciałbym auto odmulić (obecnie wydech z K8, pod maską KL), ale jednocześnie zależy mi by wydech był możliwie cichy.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez Lukas007 » 13 cze 2012, 18:38

Ja mam w wolnossacym silniku dwa przelotowe tlumiki i rezonator (cos w rodzaju malego przelotowego tlumika). Dla mnie nie jest glosno. Ogolnie dolozenie dodatkowego tlumika w silniku N/A daje raczej zmiane barwy dzwieku niz samego natężenia. Bez 3 tlumika auto brzmialo na przelocie slabo – wysoki, brzeczacy dzwiek na wysokich obrotach. Po dolozeniu rezonatora zupelnie inna bajka i odrobine (prawie niezauwazalnie) ciszej.

Tu jest na 2 tlumikach



Tutaj na 3 ...

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Pit » 13 cze 2012, 18:59

Gared napisał(a):Pit a resztę wydechu miałeś serię, czy zwiększałeś średnicę rur?

Seryjna średnica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje