Witam wszystkich.
Niedawno do swojej 323G BG GT zamontowałem końcowy tłumik przelotowy z podwójną końcówką firmy RM MOTORS model RM6.
Posiadam oryginalny układ wydechowy czyli katalizator jest oraz środkowy tłumik też jest.
Dźwięk całkiem spoko, na zewnątrz jest bajka i nie za głośno jednak w środku głośniej .
Trasa 25km na dwupasmówce jest bardzo męcząca a gdzie tam wyjazd do Ryk .
Są dwie opcje albo wywalam aktualny i szukam coś innego albo w jakimś sposób wyciszyć tak aby nie było tego aż tak słychać skoro na zewnątrz nie jest zbyt głośny.
Wyciszenie układu wydechowego z przelotowym tłumikiem
Strona 1 z 1
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Katalizator sprawny? Możliwe że wymiana na sprawny coś tam wyciszy, a jak nie to możesz się połasić na całkowite wyciszenie środka matami
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
tekkenfan napisał(a):Katalizator sprawny? Możliwe że wymiana na sprawny coś tam wyciszy, a jak nie to możesz się połasić na całkowite wyciszenie środka matami
Nie wiem jak sprawdzić czy sprawny ale wydaje mi się, że tak. Myślałem, że ten tłumik będzie ciut cichszy. Właśnie o matach myślałem jak np http://allegro.pl/app-mata-wygluszajaca ... 28145.html
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
na temat mat się nie wypowiadam bo to za duże dociążenie auta , poszukaj w dziale audio
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Doloz kolejny tlumik srodkowy, przelotowy. Nie musi byc duzy, dobierz taki jaki sie zmiesci od innego auta. Glosnosc spadnie znacznie a nie zamulisz auta. Matą nic nie wygluszysz a juz na pewno nie wycie wydechu. Tlumik srodkowy wyjdzie najtaniej i najpewniej.
Less roof, more fun
p[oweim od siebie ze glosnosc zalezy praktycznie tylko od koncowki. sprzedałem Markowi swoj przelotowy wydech do 323 1,8. glosny ze nie dalo sie wytrzymac. jedna wielka masakra. a on co zrobil? ucial na koncu amortyzator, wyciagnal wklad z tloczkiem. ponacinal otwory po obwodzie tego walca zaspawanegego z jednej strony, wcisnal w wydech i dziwek zmienil sie nie do poznania.. piekny mruczacy dzwiek i cisza. na rpawde to podzaialalo az bylem w szoku ze z tak buczacego wydechu takim sposobem mozna osiagnac fajnie mruczacy dziwek i cisze ktorej na tym wydechu nie bylo. wiec wybrobuj mzoe to. mzoe wydaje sie to dziwne i glupie ale tego nawet nie widac jak sie wcisnie a efekt jest. taki silencer za darmoche,
dodam tylko ze u mnie byly dwa tlumiki przelotowe male i koncowy przelotowy. czyli sporo tego bylo a byl hglosny nie do wytrzymania. pewnie zadnych norm nie spelnial i tylko buczenie w uszach nawet po wyjsciu z auta zostawalo.
dodam tylko ze u mnie byly dwa tlumiki przelotowe male i koncowy przelotowy. czyli sporo tego bylo a byl hglosny nie do wytrzymania. pewnie zadnych norm nie spelnial i tylko buczenie w uszach nawet po wyjsciu z auta zostawalo.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Na postawie własnego doświadczenia przychylam się do opinii, że na hałas przy wolnossącym silniku nic nie pomaga tak, jak przytkanie wydechu. Nie jestem pewien, czy dodanie kolejnego tłumika przelotowego zauważalnie pomoże.
the right man in the wrong place...
Fiveopac napisał(a):Doloz kolejny tlumik srodkowy, przelotowy. Nie musi byc duzy, dobierz taki jaki sie zmiesci od innego auta. Glosnosc spadnie znacznie a nie zamulisz auta. Matą nic nie wygluszysz a juz na pewno nie wycie wydechu. Tlumik srodkowy wyjdzie najtaniej i najpewniej.
Nie wiem jak wolnossaku ale w turbo jest to idealne wyjście jak chcemy ciszej.
Dodanie środkowego tłumika przelotowego w moim przypadku raczej by nie pomogło a wręcz przeciwnie... Tak więc będę musiał pomyśleć nad przytkaniem wydechu lub wymiany na inny, dzięki piwo za info
Ostatnio edytowano 13 cze 2012, 13:55 przez djakob, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Ile osób – tyle opinii, sprawa bardzo indywidualna, charakterystyczna dla konkretnego modelu/silnika. Moje doświadczenia (MX-6 V6): tylny przelot – ryk niezależnie od środkowego – przelotowego. Tylny komorowy – cisza niezależnie od środka... Voyager (V6) – zupełnie odwrotnie...
Pit a resztę wydechu miałeś serię, czy zwiększałeś średnicę rur? Czeka mnie zmiana wydechu w mx-3 i chciałbym auto odmulić (obecnie wydech z K8, pod maską KL), ale jednocześnie zależy mi by wydech był możliwie cichy.
Ja mam w wolnossacym silniku dwa przelotowe tlumiki i rezonator (cos w rodzaju malego przelotowego tlumika). Dla mnie nie jest glosno. Ogolnie dolozenie dodatkowego tlumika w silniku N/A daje raczej zmiane barwy dzwieku niz samego natężenia. Bez 3 tlumika auto brzmialo na przelocie slabo – wysoki, brzeczacy dzwiek na wysokich obrotach. Po dolozeniu rezonatora zupelnie inna bajka i odrobine (prawie niezauwazalnie) ciszej.
Tu jest na 2 tlumikach
Tutaj na 3 ...
Tu jest na 2 tlumikach
Tutaj na 3 ...
Gared napisał(a):Pit a resztę wydechu miałeś serię, czy zwiększałeś średnicę rur?
Seryjna średnica.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje