Twin Turbo vs. Single – wady i zalety

Postprzez Tubi » 25 sty 2012, 12:15

Mam pytanie a przypadkiem dwie mniejsze turbiny nie dają lepszego efektu niż jedna większa?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez onyx » 25 sty 2012, 14:52

Tubi napisał(a):Mam pytanie a przypadkiem dwie mniejsze turbiny nie dają lepszego efektu niż jedna większa?

Zależy do czego jest budowane auto i ile masz miejsca pod maską :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Pit » 25 sty 2012, 14:54

Tubi napisał(a):Mam pytanie a przypadkiem dwie mniejsze turbiny nie dają lepszego efektu niż jedna większa?

Jeżeli by tak było, to cały świat, który konwertuje we wszystkich praktycznie silnikach niewidlastych twin/bi-tutbo na single musiałby się mylić ;) Uściślij więc, co rozumiesz przez "lepszy efekt". W przypadku podnoszenia mocy, używania auta do sportu (jakiegokolwiek), gdzie poruszamy się w przedziale 6-9 krpm jakie korzyści uzyskujemy z dwóch, trzech czy pięciu turbinek wielkości cytryny? Inny temat, gdy dokładamy turbinę do N/A V8 czy V12, z uwagi na dwie głowice lepiej logistycznie rozłożyć to na dwie strony. W silnikach rzędowych, czy Wankla (który jest swoistego rodzaju silnikiem rzędowym) nie ma najmniejszego sensu stosowanie TT/BT. W dzisiejszych czasach wszelkie zalety TT + większą wydajność oferują turbiny na ball-bearingu. Więc po co?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez onyx » 25 sty 2012, 15:08

Technologie budowy sprężarek również się rozwijają. Oprócz grupy sprężarek na BB, dostępne są również sprężarki na Twin Scroll'u (2 kanały na 2 cylindry).
Obrazek

Jest spory wybór jeśli chodzi o sprężarki wcześnie wstające i generujące duże moce. Dawniej większość sprężarek było na łożyskach ślizgowych i montaż 2 był podyktowany zmniejszeniem LAG'a i chęcią spowodowania jak najszybszej reakcji na gaz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Pit » 25 sty 2012, 15:10

onyx napisał(a):Oprócz grupy sprężarek na BB, dostępne są również sprężarki na Twin Scroll'u (2 kanały na 2 cylindry)

Holset'y na przykład ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez onyx » 25 sty 2012, 15:19

Pit napisał(a):
onyx napisał(a):Oprócz grupy sprężarek na BB, dostępne są również sprężarki na Twin Scroll'u (2 kanały na 2 cylindry)

Holset'y na przykład ;)

Albo mitsubishi z serii TD np. z ostatniego Lancera ;) jak ktoś szuka czegoś mniejszego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Tubi » 25 sty 2012, 15:29

Pit napisał(a):
mckoper napisał(a):Turbiny i tak muszę ściągnąć...

Konwertuj turbiny i zmieniaj w takim razie sterowanie na niesekwencyjne.

Tubi napisał(a):Mam pytanie a przypadkiem dwie mniejsze turbiny nie dają lepszego efektu niż jedna większa?

Jeżeli by tak było, to cały świat, który konwertuje we wszystkich praktycznie silnikach niewidlastych twin/bi-tutbo na single musiałby się mylić ;) Uściślij więc, co rozumiesz przez "lepszy efekt". W przypadku podnoszenia mocy, używania auta do sportu (jakiegokolwiek), gdzie poruszamy się w przedziale 6-9 krpm jakie korzyści uzyskujemy z dwóch, trzech czy pięciu turbinek wielkości cytryny? Inny temat, gdy dokładamy turbinę do N/A V8 czy V12, z uwagi na dwie głowice lepiej logistycznie rozłożyć to na dwie strony. W silnikach rzędowych, czy Wankla (który jest swoistego rodzaju silnikiem rzędowym) nie ma najmniejszego sensu stosowanie TT/BT. W dzisiejszych czasach wszelkie zalety TT + większą wydajność oferują turbiny na ball-bearingu. Więc po co?


Czy nie jest tak ,że w zamian za mniejszą moc na twin'ie niż na wiekszym singlu otrzymujemy minimalny lag? Ale faktycznie jeżeli chodzi i jazde na wprost... zależy do czego kto potrzebuje.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Pit » 25 sty 2012, 15:32

Tubi napisał(a):Czy nie jest tak ,że w zamian za mniejszą moc na twin'ie niż na wiekszym singlu otrzymujemy minimalny lag? Ale faktycznie jeżeli chodzi i jazde na wprost... zależy do czego kto potrzebuje.

Czy wraz z onyx'em wyraziliśmy się niejasno na temat turbin na łożyskach kulkowych? Jeżeli tak, to jeszcze raz: nie ma sensu stosować TT/BT. To systemy historyczne. Turbiny BB oferują taki sam poziom braku lag'a i są spoooro wydajniejsze od systemów TT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Tubi » 25 sty 2012, 15:36

Pit napisał(a):
Tubi napisał(a):Czy nie jest tak ,że w zamian za mniejszą moc na twin'ie niż na wiekszym singlu otrzymujemy minimalny lag? Ale faktycznie jeżeli chodzi i jazde na wprost... zależy do czego kto potrzebuje.

Czy wraz z onyx'em wyraziliśmy się niejasno na temat turbin na łożyskach kulkowych? Jeżeli tak, to jeszcze raz: nie ma sensu stosować TT/BT. To systemy historyczne. Turbiny BB oferują taki sam poziom braku lag'a i są spoooro wydajniejsze od systemów TT.


Dzięki za wyjaśnienie :) Człowiek zawszę się czegoś nowego nauczy :)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Pit » 25 sty 2012, 15:43

Tubi napisał(a):Dzięki za wyjaśnienie :) Człowiek zawszę się czegoś nowego nauczy :)

A mi i onyx'owi zapewne też, miło, że mogliśmy pomóc ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Jacek176 » 25 sty 2012, 15:47

W takim razie ciekawi mnie dlaczego producenci aut wciąż stosuja rozwiązanie bi-turbo/twin-turbo? Nikt ich nie oświecił o możliwościach turbin z ball bearingiem czy twin scrollem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Pit » 25 sty 2012, 15:47

Jacek176 napisał(a):W takim razie ciekawi mnie dlaczego producenci aut wciąż stosuja rozwiązanie bi-turbo/twin-turbo? Nikt ich nie oświecił o możliwościach turbin z ball bearingiem czy twin scrollem?

Przykłady?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Jacek176 » 25 sty 2012, 15:55

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Seraf » 25 sty 2012, 15:57

Obrazek
to też jest dobry przykład nowe auto a też TT i stworzone w pierwotnym zamyśle do sportu wiec niby tylko 6-9k rpm
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Pit » 25 sty 2012, 16:07

Seraf napisał(a):Obrazek


Obrazek

Pit napisał(a):Inny temat, gdy (...) N/A V8 czy V12, z uwagi na dwie głowice lepiej logistycznie rozłożyć to na dwie strony.

Jakoś mało rzędowy to silnik ;)

Seraf napisał(a):to też jest dobry przykład nowe auto a też TT i stworzone w pierwotnym zamyśle do sportu wiec niby tylko 6-9k rpm


Obrazek
Z opisu: The winning entry from HPA Motorsports Inc. is a European spec 2007 Audi TT boasting 565hp and 500 ft/lbs of torque through a 3.2L V6 motor

Ten też tak średnio...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Seraf » 25 sty 2012, 16:11

znaczy chodziło mi o TT (Twin Turbo) ale fakt dałem ciała bo mowa była o rzędówkach na TT/BT a GTR ma Vkę :D szukam dalej :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez Jacek176 » 25 sty 2012, 16:14

A moje 2 przykłady to rzędówki :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Pit » 25 sty 2012, 16:17

W przypadku BMW i Opla, nie mam pojęcia, czym kierowali się konstruktorzy. Może z uwagi na fakt, że obie marki mają niewielkie doświadczenie w budowie szybkich, doładowanych jednostek. Może z uwagi na fakt, że turbiny BB są opcją droższa w realizacji i są bardziej awaryjne + nieregenerowalne, a turbiny nie muszą mieć nie wiadomo jakiego potencjału? Ciekawy temat :)
Ostatnio edytowano 25 sty 2012, 16:18 przez Pit, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez mlody1921 » 25 sty 2012, 16:18

Silnik w audi to VR6 R32 v połączona z R, ma rozchylenia 15 stopni, jedne z najlepszych silników VW,Audi i tam pchac dwa turba to bezsens napchane jak niewiem co tam sie spisuja najlepiej single, generują duże moce duże niutony a silniki w serii znosza ~500-600 koni :D
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez weede » 25 sty 2012, 16:33

Pit napisał(a):W przypadku BMW i Opla, nie mam pojęcia, czym kierowali się konstruktorzy. Może z uwagi na fakt, że obie marki mają niewielkie doświadczenie w budowie szybkich, doładowanych jednostek. Może z uwagi na fakt, że turbiny BB są opcją droższa w realizacji i są bardziej awaryjne + nieregenerowalne, a turbiny nie muszą mieć nie wiadomo jakiego potencjału? Ciekawy temat :)

troche naciągana teoria ;)
International Engine of the Year Awards 2007: Winners 2.5-litre to 3-litre BMW 3-litre Twin-Turbo (335i) Dla mnie jest prosta zasada: mocny środek, średnia góra, 0 laga = twin turbo, mega mocna góra, słaby dół = duży singiel.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje