SWAP 1.6 B6 –>1.6T B6T- Mazda mx-3

Postprzez nitro1987 » 21 sty 2012, 01:20

Witam wszystkich ;)

Po około 2 latach użytkowania madzi mx 1.6 b6d przyszły plany na swapa.
Zdecydowałem się na silnik b6t, gdyż według tego co się dowiedziałem będzie to jedna z "łatwiejszych" przekładek dla mojego egzemplarza.

Chciałem porad, gdyż przejrzałem neta, pana google, fora i nigdzie nie znalazłem w pełni opisanego tego projektu, w ogóle w sumie żadnych opisów nie znalazłem jedynie tylko pare informacji.

Nie ukrywam że jestem nowicjuszem od przeszczepów dlatego cenie każdą uwagę i poradę.

Z tego co wiem to potrzebny mi:
1.
– zdrowy silniczek b6 – T
– komputer (czy znajdę go przy w/w silniku?)
– przepływka (również czy też będzie przy w/w?)

2. Co z hamulcami? pozostają seryjne?

3. Sprzęgło i skrzynia zostaje z 1.6 b6d... czy lepiej wymienić na jakieś inne, jak tak to jakie? bo chyba za trwałe nie bedzię przy uzyskaniu np HP 150 + ?

4. Skąd najlepiej kupić taki silnik? wiadomo, że liczę się z remontem... chcę wszystko doprowadzić do idealnego stanu ;)

Ogólnie posłużyłem się w pomocy do wybory nowego "serca" dla mazdy tą tabelką:

Obrazek


nie wszystko sie w niej zgadza, ale najważniejsze informacje są.

PS. I proszę, tylko nie piszcie, żebym zmienił auto na v6 lub swapa na 1.8 BP ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lis 2010, 11:08
Posty: 19
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: MazdA eMX-3!

Postprzez sewo » 21 sty 2012, 01:41

Zły dział! Jak już będziesz to wkładał miał silnik na miejscu i działał to dopiero wtedy temat się tu znajdzie ;) Od tego jest dział Tuning > Mechaniczny ;)
jak nie oszaleć w kraju debili... amatorów, politycznych pedofilii....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 cze 2007, 18:54
Posty: 2073 (27/35)
Skąd: Poznań / Komorniki
Auto: Mx5 NBFL, służbowy partner

Postprzez piwo » 21 sty 2012, 07:26

pogadaj z cukierkiem i bratem cukierka.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3512 (85/68)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m53,9

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez nitro1987 » 21 sty 2012, 12:40

sewo napisał(a):Zły dział! Jak już będziesz to wkładał miał silnik na miejscu i działał to dopiero wtedy temat się tu znajdzie ;)

hmmm, no własnie dlatego piszę by zaczerpnąć porad skąd najlepiej wziąsc taki silniczek i co bedzie mi do tego potrzebne, prawda? :) ..i czy w ogóle brać się za to, choć nie ukrywam że motywacja i ambicja jest przeeee wielka ;)

sewo napisał(a): Od tego jest dział Tuning > Mechaniczny ;)

bardzo przepraszam w takim razie, przecież widać po postach że świeżak ;)

piwo napisał(a):pogadaj z cukierkiem i bratem cukierka.

W takim razie bardzo proszę o udzielenie się Cukierka i jego brata w temacie jeżeli można prosić, bo myśle że ten projekt jeżeli wypali przyda się wielu osobom:) A nie znam jeszcze tutaj wszystkich także tez niechcę się narzucać bezpośrednio na privach.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lis 2010, 11:08
Posty: 19
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: MazdA eMX-3!

Postprzez piwo » 21 sty 2012, 14:29

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3512 (85/68)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m53,9

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez mx6sc » 22 sty 2012, 15:11

ja miałem zwykłą skrzynie od b6 bf koło zamachowe i sprzęgło od wolnossącej i nie było problemów żadnych a lekko nie miała <diabełek> oprócz silnika jak chcesz kompem z b6t działać to jeszcze masa dupereli czujników potrzebujesz w bf;ie sa one na grodzi więc z silnikiem raczej nie kupisz
pozdrawiam marcin
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 19:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez tekkenfan » 22 sty 2012, 22:59

nitro1987 napisał(a):Zdecydowałem się na silnik b6t, gdyż według tego co się dowiedziałem będzie to jedna z "łatwiejszych" przekładek dla mojego egzemplarza.

a mocowania silnika/skrzyni w b6t nie są deko inne ? No chyba, że ewentualne przerabianie mocowań nie stanowi dla Ciebie problemu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/25)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mx6sc » 23 sty 2012, 09:03

mocowania są takie same jedynie b6t przed liftowe ma nieco wyżej zawieszony silnik po lifcie jest już normalnie :D
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 19:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Boris86 » 27 sty 2012, 00:46

O szczegóły swapa na B6T pytaj Cukierków.

Z hamulcami kilka rozpracowanych dróg jest. Zerknij np. na projekt Capazo. Możesz wrzucić też z 323 GT albo z MX3 V6.

Sprzęgło albo na swoje koło zamachowe możesz wrzucić z B8 103KM i zostawić swoją skrzynię, albo wrzucić zamach, sprzęgło i skrzynie z 323 BG GT BP. Najlepsze jednak było by wrzucenie całego zestawu od B6T bo skrzynia z nim występująca okazuje się najwytrzymalsza.

Silnik B6T będzie Ci cholernie trudno znaleźć. Jeśli uparłeś się na pozostanie przy tym aucie i na dmuchane konie z rzędówki to pomyśl o dmuchnięciu swojego silnika(w razie niepowodzeń silnik tani jak barszcz i wszędzie go dużo) albo o wrzuceniu BP i dmuchaniu w niego.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
BMW 325i Coupe: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=154191
ZESTAWY DO REGENERACJI KOMPRESORÓW EATON M62 i INNYCH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2004, 23:03
Posty: 1141 (0/6)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
Kadett C Coupe 2,0 ' 79
E36 325 Coupe
RX-7 FD3s
Soarer 1,5JZ-GTE
GS300 2JZ

Postprzez Marcin1mazda » 30 sty 2012, 00:13

Boris86 napisał(a):Możesz wrzucić też z 323 GT albo z MX3 V6.


Mx3 w każdej wersji silnikowej miał takie same hamulce, a hamulce w 323bg gt były takie same jak w mx3.
Boris86 napisał(a):Najlepsze jednak było by wrzucenie całego zestawu od B6T bo skrzynia z nim występująca okazuje się najwytrzymalsza.


Skrzynia z gtx-a fwd i bg gt jest konstrukcyjnie identyczna, niczym się nie różni, więc nie wiem skąd ta plotka, że jest najwytrzymalsza skoro skrzynie w bg gt sypią się jak domki w chinach.. gtx-ów jest mało, dlatego nie słyszymy o awaryjności. My w krk mamy 2gtxy fwd i obie miały robione remonty bo się wysypaly.
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 20:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez Boris86 » 30 sty 2012, 15:29

Z hamulcami możliwe że sie pomyliłem, wydawało mi się ze MX3 B6 ma takie jak BG.

Plotka z forów anglojęzycznych. Nie będę się sprzeczał bo nie sprawdzałem nigdy skrzyni z BF. BF sama w sobie nigdy mi się nie podobała. Różnice mogą być w materiałach lub w ich obróbce i średnio wychwycisz je gołym okiem porównując skrzynie.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
BMW 325i Coupe: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=154191
ZESTAWY DO REGENERACJI KOMPRESORÓW EATON M62 i INNYCH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2004, 23:03
Posty: 1141 (0/6)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
Kadett C Coupe 2,0 ' 79
E36 325 Coupe
RX-7 FD3s
Soarer 1,5JZ-GTE
GS300 2JZ

Postprzez Marcin1mazda » 30 sty 2012, 18:41

Boris86 napisał(a):Nie będę się sprzeczał bo nie sprawdzałem nigdy skrzyni z BF. BF sama w sobie nigdy mi się nie podobała. Różnice mogą być w materiałach lub w ich obróbce i średnio wychwycisz je gołym okiem porównując skrzynie.


Wg. Katalogu Mazdy satelity mechanizmu różnicowego są takie same jak w 323bg gt, bf gtx i mazda 3 ( 1,6 bodajże) także nie wiem w czym ta różnica. ale mało ważne, szkoda się sprzeczać i wchodzić w szczegóły :)

Pozdro
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 20:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez Cukierek » 1 lut 2012, 00:19

Co do swapa na B6T z BF GTX/GTTI, najlepiej niech się brat wypowie bo to kiedyś było jego auto... ale z tego co pamiętam.

Mocowania silnika i skrzyni trzeba było w BG robić od nowa-inna karoseria. Przesunięcie całości(pion/poziom/oś) aby się zmieściło i było równo względem osi/poziomu/pionu. Dużo roboty.
Sprzęgło jest z BF GTX 4wd, było robione w 3city przy pomocy Waldiego. Koło zamachowe jest odchudzone. Sterowanie sprzęgłem z tego co pamiętam też jest customowe, długie testy aby działało prawidłowo.
Hamulce u mnie będą teraz zmieniane na kompletny hebel z BG GT bo już mam prawie wszystko wyrzucone.
Orurowanie intercoolera jak i wydech zostały zrobione z kwasówki. Jak dobrze pamiętam 2,5 cala całość. Teraz będę chciał zrobić nowy downpipe jak u Adriano bo i tak będzie turbo chyba po dotarciu założone inne.
Musisz mieć obowiązkowo oryginalną wiązkę bo bez niej to nic nie zdziałasz, jest w niej od groma czujników (przynajmniej w BF GTX 4wd) które w FWD nie są potrzebne. Po wyjęciu mojego silnika będziemy teraz robić porządek z instalacją bo 2/3 kostek jest niepotrzebnych. Do tego u nas silnik był przekładany z wersji z zawieszeniem pneumatycznym, więc dochodzą dodatkowe przewody. Bez manuala się nie obejdziesz no i do tego mądry elektromechanik.
Skrzynie od BF GTX/GTTI FWD-zależy jak kto dba/ jeździ tak ma. Na forum malezyjskim jeżdżą te skrzynie połączone z BPT(BPD/B8T) i osiągają moce ok. 300km.

Mogę się coś pomylić, bo piszę prawie usypiając na klawiaturze.

Auto którego link wkleił Piwo wróciło do domu bo długim okresie rozłąki... teraz należy do mnie i jest w trakcie pełnej, czyt. długiej odbudowy połączonej z piaskowaniem karoserii, wywaleniem wszystkiego, malowaniem, konserwacją i złożeniem na gadżetami z GTR'a.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 20:35
Posty: 1821 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: white 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17

Postprzez emilio990 » 9 kwi 2013, 07:27

witam moze ktos wie jak podpiac przewody od aparatu zaplonowego instalacja zostala stara w mojej mazdzie mx3 a tu w aparacie od uturbionego silnika jest 6 kabli 2 czarne czerwony bialy zolty czarny z bialym paskiem w mazdie mx 3 1.6 sohc jak kazdy wie sa 4 przewody wiedz jak to teraz zlaczyc :( doszedlem jedynie ze dwa przewody zolty i bialy na sterownik silnika a reszta?
Początkujący
 
Od: 1 lip 2011, 20:14
Posty: 8
Skąd: Gąbin
Auto: mazda mx3 1.6 SOHC na 1.6 DOHC gtx turbo
Toyota Avensis 2.0 16V 150KM

Postprzez Rafał_ » 9 kwi 2013, 13:32

Jaki silnik przekładasz B6T czy BPT ??
Kaizen Sushi Rally Team Polub nasz FP :)
http://www.kaizensushi.pl sushi wilanów
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 00:19
Posty: 3757 (210/235)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez emilio990 » 9 kwi 2013, 13:39

no wlasnie nie ma zadnej tabliczki na silniku i tu problem jest jedyne co wiem to 1.6 turbo gtx tak koles zapewnial co bralem od niego o kostka od aparatu jest okragla a rocznik silnika to 89`

Dopisano 9 kwi 2013, 14:55:

po tym co spawdzilem na google to silnik b6t takie same korektory i te same umieszczenie aparatu
Początkujący
 
Od: 1 lip 2011, 20:14
Posty: 8
Skąd: Gąbin
Auto: mazda mx3 1.6 SOHC na 1.6 DOHC gtx turbo
Toyota Avensis 2.0 16V 150KM

Postprzez tekkenfan » 9 kwi 2013, 19:15

a co z wiązką i kompem? Masz z B6T czy z MXa?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/25)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mx6sc » 9 kwi 2013, 20:54

a od kogo brałeś silnik?
kompy jakieś mam (trzy sztuki :D )
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 19:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez emilio990 » 10 kwi 2013, 10:19

silnik bralem od kolesia z wawy ktory zajmuje sie tuningiem mazd glownie rx8
a instalacje zostawilem swoja od mx3 bo mowil ze pasuje i pasuje faktycznie tylko prucz kostki od aparatu a to wszystko bedzie ecu masterem robione w wawie bo chce z niego 250 KM i jaies 1.2bar turbo by dmuchalo tak ze komp raczej inny nie potrzebny mi a strojenie bedzie tutaj http://www.coobcio.pl/
Początkujący
 
Od: 1 lip 2011, 20:14
Posty: 8
Skąd: Gąbin
Auto: mazda mx3 1.6 SOHC na 1.6 DOHC gtx turbo
Toyota Avensis 2.0 16V 150KM

Postprzez podmuch » 10 kwi 2013, 17:39

oooooo widzem że tu bielsko się zbroi na lato :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 11:57
Posty: 157
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje