SWAP 1.6 B6 –>1.6T B6T- Mazda mx-3

Postprzez nitro1987 » 21 sty 2012, 01:20

Witam wszystkich ;)

Po około 2 latach użytkowania madzi mx 1.6 b6d przyszły plany na swapa.
Zdecydowałem się na silnik b6t, gdyż według tego co się dowiedziałem będzie to jedna z "łatwiejszych" przekładek dla mojego egzemplarza.

Chciałem porad, gdyż przejrzałem neta, pana google, fora i nigdzie nie znalazłem w pełni opisanego tego projektu, w ogóle w sumie żadnych opisów nie znalazłem jedynie tylko pare informacji.

Nie ukrywam że jestem nowicjuszem od przeszczepów dlatego cenie każdą uwagę i poradę.

Z tego co wiem to potrzebny mi:
1.
– zdrowy silniczek b6 – T
– komputer (czy znajdę go przy w/w silniku?)
– przepływka (również czy też będzie przy w/w?)

2. Co z hamulcami? pozostają seryjne?

3. Sprzęgło i skrzynia zostaje z 1.6 b6d... czy lepiej wymienić na jakieś inne, jak tak to jakie? bo chyba za trwałe nie bedzię przy uzyskaniu np HP 150 + ?

4. Skąd najlepiej kupić taki silnik? wiadomo, że liczę się z remontem... chcę wszystko doprowadzić do idealnego stanu ;)

Ogólnie posłużyłem się w pomocy do wybory nowego "serca" dla mazdy tą tabelką:

Obrazek


nie wszystko sie w niej zgadza, ale najważniejsze informacje są.

PS. I proszę, tylko nie piszcie, żebym zmienił auto na v6 lub swapa na 1.8 BP ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lis 2010, 11:08
Posty: 19
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: MazdA eMX-3!

Postprzez sewo » 21 sty 2012, 01:41

Zły dział! Jak już będziesz to wkładał miał silnik na miejscu i działał to dopiero wtedy temat się tu znajdzie ;) Od tego jest dział Tuning > Mechaniczny ;)
jak nie oszaleć w kraju debili... amatorów, politycznych pedofilii....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 cze 2007, 18:54
Posty: 2002 (26/31)
Skąd: Poznań / Komorniki
Auto: Mx5 NBFL, służbowy partner

Postprzez piwo » 21 sty 2012, 07:26

pogadaj z cukierkiem i bratem cukierka.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3344 (70/59)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m55,74

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez nitro1987 » 21 sty 2012, 12:40

sewo napisał(a):Zły dział! Jak już będziesz to wkładał miał silnik na miejscu i działał to dopiero wtedy temat się tu znajdzie ;)

hmmm, no własnie dlatego piszę by zaczerpnąć porad skąd najlepiej wziąsc taki silniczek i co bedzie mi do tego potrzebne, prawda? :) ..i czy w ogóle brać się za to, choć nie ukrywam że motywacja i ambicja jest przeeee wielka ;)

sewo napisał(a): Od tego jest dział Tuning > Mechaniczny ;)

bardzo przepraszam w takim razie, przecież widać po postach że świeżak ;)

piwo napisał(a):pogadaj z cukierkiem i bratem cukierka.

W takim razie bardzo proszę o udzielenie się Cukierka i jego brata w temacie jeżeli można prosić, bo myśle że ten projekt jeżeli wypali przyda się wielu osobom:) A nie znam jeszcze tutaj wszystkich także tez niechcę się narzucać bezpośrednio na privach.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lis 2010, 11:08
Posty: 19
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: MazdA eMX-3!

Postprzez piwo » 21 sty 2012, 14:29

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3344 (70/59)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m55,74

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez mx6sc » 22 sty 2012, 15:11

ja miałem zwykłą skrzynie od b6 bf koło zamachowe i sprzęgło od wolnossącej i nie było problemów żadnych a lekko nie miała <diabełek> oprócz silnika jak chcesz kompem z b6t działać to jeszcze masa dupereli czujników potrzebujesz w bf;ie sa one na grodzi więc z silnikiem raczej nie kupisz
pozdrawiam marcin
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 19:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez tekkenfan » 22 sty 2012, 22:59

nitro1987 napisał(a):Zdecydowałem się na silnik b6t, gdyż według tego co się dowiedziałem będzie to jedna z "łatwiejszych" przekładek dla mojego egzemplarza.

a mocowania silnika/skrzyni w b6t nie są deko inne ? No chyba, że ewentualne przerabianie mocowań nie stanowi dla Ciebie problemu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/25)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mx6sc » 23 sty 2012, 09:03

mocowania są takie same jedynie b6t przed liftowe ma nieco wyżej zawieszony silnik po lifcie jest już normalnie :D
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 19:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Boris86 » 27 sty 2012, 00:46

O szczegóły swapa na B6T pytaj Cukierków.

Z hamulcami kilka rozpracowanych dróg jest. Zerknij np. na projekt Capazo. Możesz wrzucić też z 323 GT albo z MX3 V6.

Sprzęgło albo na swoje koło zamachowe możesz wrzucić z B8 103KM i zostawić swoją skrzynię, albo wrzucić zamach, sprzęgło i skrzynie z 323 BG GT BP. Najlepsze jednak było by wrzucenie całego zestawu od B6T bo skrzynia z nim występująca okazuje się najwytrzymalsza.

Silnik B6T będzie Ci cholernie trudno znaleźć. Jeśli uparłeś się na pozostanie przy tym aucie i na dmuchane konie z rzędówki to pomyśl o dmuchnięciu swojego silnika(w razie niepowodzeń silnik tani jak barszcz i wszędzie go dużo) albo o wrzuceniu BP i dmuchaniu w niego.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
BMW 325i Coupe: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=154191
ZESTAWY DO REGENERACJI KOMPRESORÓW EATON M62 i INNYCH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2004, 23:03
Posty: 1137 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
Kadett C Coupe 2,0 ' 79
E36 325 Coupe
RX-7 FD3s
Soarer 1,5JZ-GTE
GS300 2JZ

Postprzez Marcin1mazda » 30 sty 2012, 00:13

Boris86 napisał(a):Możesz wrzucić też z 323 GT albo z MX3 V6.


Mx3 w każdej wersji silnikowej miał takie same hamulce, a hamulce w 323bg gt były takie same jak w mx3.
Boris86 napisał(a):Najlepsze jednak było by wrzucenie całego zestawu od B6T bo skrzynia z nim występująca okazuje się najwytrzymalsza.


Skrzynia z gtx-a fwd i bg gt jest konstrukcyjnie identyczna, niczym się nie różni, więc nie wiem skąd ta plotka, że jest najwytrzymalsza skoro skrzynie w bg gt sypią się jak domki w chinach.. gtx-ów jest mało, dlatego nie słyszymy o awa