Dolot CAI/SR Mazda 6 GG/GY

Postprzez zemoj » 9 sty 2012, 23:56

Witam,
Po długich poszukiwaniach nie znalazłem wyczerpującego wątku na interesujący mnie temat: jaki dolot polecalibyście do Mazdy 6 GG/GY z silnikiem 2.3 4-cyl/166KM? Czy są jakieś różnice w budowie układu, bądź zabudowie komory silnika, które różnią się w kombi od sedana i hatchbacka? Myślałem o dolocie typu CAI Injena (http://www.ebay.com/itm/INJEN-RD-COLD-A ... 569wt_1270), ale ostatnio czytałem o przypadkach zassania wody do filtra w dolotach typu CAI (tzw. hydrolock). Czy faktycznie jest takie niebezpieczeństwo? Wnioskuję więc, że Short Ram są bezpieczniejsze, ale z kolei nie dają chyba takich efektów na przyroście mocy i dźwięku. Znacie jakieś realizacje dolotów w tym modelu? Będę wdzięczny za podpowiedź.
pozdrawiam
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez onyx » 10 sty 2012, 10:07

zemoj napisał(a):Czy są jakieś różnice w budowie układu, bądź zabudowie komory silnika, które różnią się w kombi od sedana i hatchbacka?
Chyba miałeś na myśli liftbacka – w 6 chyba nie ma hatchbacka ;)

Jeśli chodzi o różnice pod maską, to pewnie ich nie ma bądź są minimalne.
Injen to dobry wybór, miałem co prawda w innym aucie, ale wszystko idealnie pasowało podczas montażu i co najważniejsze były przyrosty. Ten model, który wybrałeś może pracować jako short ram (np. w zimę), i jako CAI (lato). Jeżeli chcesz uniknąć zassania wody stosuje się albo by-pass valve AEM'a (instalujesz pomiędzy rury dolotowe)
Obrazek
lub Injen hydroshield (zakładasz na filtr)
Obrazek

Tutaj znajdziesz bardzo dobrą foto relację z montażu (możesz sobie porównać z tym co masz pod maską) -----> http://www.injen.com/galleries/products/RD6068_directions.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez zemoj » 10 sty 2012, 13:53

Tak, chodzi mi o liftbacka ;P Wg mnie jest to właśnie liftback, ale katologowo często nazywają to hatchbakiem.
O możliwości skrócenia CAI do short ram nie wiedziałem, onyx, dzięki za info. Jednak w naszym klimacie rok nie dzieli się na porę deszczową i suchą, więc trudno przewidzieć kiedy odpowiedni będzie SR a kiedy można rozwinąć do CAI, a zmiana instalacji co parę dni mogłaby być uciążliwa :P Hydroshield chyba nie chroni dolotu wystarczająco, by zapobiec hydrolockowi? Przynajmniej wydaje mi się, że może jest on w stanie ochronić filtr przed drobinkami wody spod kół poprzedzającego pojazdu, ale czy zapobiegnie zassaniu wody przy przejechaniu przez dużą kałużę itp? Najlepszym rozwiązaniem wydaje się więc być instalacja bypass valve...

Dodatkowo mam pytanie:
Czy znane są jakieś skutki uboczne montażu niefabrycznego dolotu typu CAI czy SRI? Np: zwiększone zużycie paliwa lub oleju, skrócenie żywotności silnika?

PS. Czy instalacja bypass valve powoduje jakieś straty na mocy? Bo jeżeli tak, to wtedy instalacja CAI trochę mija się z celem...
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez onyx » 10 sty 2012, 14:51

zemoj napisał(a):Tak, chodzi mi o liftbacka ;P Wg mnie jest to właśnie liftback, ale katologowo często nazywają to hatchbakiem.
O możliwości skrócenia CAI do short ram nie wiedziałem, onyx, dzięki za info. Jednak w naszym klimacie rok nie dzieli się na porę deszczową i suchą, więc trudno przewidzieć kiedy odpowiedni będzie SR a kiedy można rozwinąć do CAI, a zmiana instalacji co parę dni mogłaby być uciążliwa :P Hydroshield chyba nie chroni dolotu wystarczająco, by zapobiec hydrolockowi? Przynajmniej wydaje mi się, że może jest on w stanie ochronić filtr przed drobinkami wody spod kół poprzedzającego pojazdu, ale czy zapobiegnie zassaniu wody przy przejechaniu przez dużą kałużę itp? Najlepszym rozwiązaniem wydaje się więc być instalacja bypass valve...

Dodatkowo mam pytanie:
Czy znane są jakieś skutki uboczne montażu niefabrycznego dolotu typu CAI czy SRI? Np: zwiększone zużycie paliwa lub oleju, skrócenie żywotności silnika?

PS. Czy instalacja bypass valve powoduje jakieś straty na mocy? Bo jeżeli tak, to wtedy instalacja CAI trochę mija się z celem...


Nie ma za co ;) Ja dolot skracałem na zimę, ze względu na błoto pośniegowe i chemię na drodze – w tym samym miejscu mi CAI wypadał. Ten hydroshield to rodzaj membrany – woda przez niego nie przechodziła natomiast powietrze bez problemu. Jeździłem w różne ulewy i nic się nie działo, ale starałem się nie brodzić w kałużach sięgających do szyby :D Jedyne skutki uboczne związane z montażem stożka to ryzyko uszkodzenia MAF'a podczas eksploatacji (nadmiar olejku zaaplikowanego po czyszczeniu, nie wyczyszczenie na czas filtra, etc.). Wiadomo też, że są to filtry mniej restrykcyjne niż tradycyjne (stąd wzrost mocy = mniejsza filtracja).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Neonixos666 » 10 sty 2012, 19:49

onyx napisał(a):Wiadomo też, że są to filtry mniej restrykcyjne niż tradycyjne (stąd wzrost mocy = mniejsza filtracja).


a czy filtry gąbkowe mają lepsze właściwości filtrujące?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piwo » 10 sty 2012, 19:57

gorsze
wiekszy przeplyw zawsze wiaze sie z wiekszym syfem ktory doceira do silnika.gabka duzo gorzej filtruje niz bawelna w stozkach a te duzo gorzej niz papier w seryjnych filtrach. cos za cos.2KM za 50tys km blizej do remontu kapitalnego silnika:)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4734 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez zemoj » 10 sty 2012, 21:39

piwo napisał(a):gorsze
wiekszy przeplyw zawsze wiaze sie z wiekszym syfem ktory doceira do silnika.gabka duzo gorzej filtruje niz bawelna w stozkach a te duzo gorzej niz papier w seryjnych filtrach. cos za cos.2KM za 50tys km blizej do remontu

A więc odradzasz w ogóle montaż dolotów i stożków? Wydawało mi się, że układ dolotowy ze stożkiem (oczywiście takim wysokiej jakości, a nie za 2dychy) zapewnia równie dobrą filtrację, a po prostu wraz z odpowiednio ukierunkowanym układem i materiałem z jakiego jest zbudowany (aluminium) umożliwia lepszy przepływ większej objętościowo ilości powietrza. A dodatkowo CAI umożliwia jego zasysanie z dołu auta, gdzie temp. powietrza jest niższa, a nie z gorącej komory silnika, a zimne powietrze, jak wiadomo, powoduje efektywniejsze spalanie mieszanki paliwowej.
Jeśli jestem w błędzie, wyprowadźcie mnie.

piwo napisał(a):kapitalnego silnika:)

PS. Jeżeli miałeś na myśli mój, to dzięki :D
Ostatnio edytowano 10 sty 2012, 22:22 przez zemoj, łącznie edytowano 2 razy
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Neonixos666 » 10 sty 2012, 22:00

zemoj napisał(a):materiałem z jakiego jest zbudowany (aluminium


łapać będzie zimne tylko czy alu jak się nagrzeje to czy nie będzie gorzej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piwo » 10 sty 2012, 22:02

dol auta czyli tam gdzie sa kaluze w czasie deszczu? czy tam gdzie zbeira sie najweicej blota zima? to nioe jest tak ze kazdy z nas musi przejechac milion km na jednym silniku.100 tys w ta czy we wta nie robi roznicy.wiekszosc ludzi przjezdza samochodem 50-100tys km i zmienia auto na inne, a w tym czasie jaki filtr bys nie stosowal ciezko zauwazyc jakosc stosowanego filtra.roznice beda po 200-500 tys km.
i stozkow nie odradzam bo sam uzywam. chcialem napisac tylko wady. zeby uzytkownicy ich byli swiadomymi uzytkownikami a nie zachwalali pod niebiosa nie znajac wad.sa zalety sa i wady.
wady to to ze moze zassac wode do silnika i pogna sie korby, moze dostac sie piaske, moze filtr zmoknac i utrudniac przeplyw, moze dostawac sie cieple powietrze bo zle zamontowany, glosniejszy.
zalety duzo wieksza trwalosc, mozliwy wiekszy moment w calym zakresie praktycznie pod warunkiem odpoweidniego zamontoiwania, piekna barwa dzwieku.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4734 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez zemoj » 10 sty 2012, 22:44

Neonixos666 napisał(a):
zemoj napisał(a):materiałem z jakiego jest zbudowany (aluminium)


łapać będzie zimne tylko czy alu jak się nagrzeje to czy nie będzie gorzej?


Chyba nie, skoro wszyscy renomowani producenci go stosują i skoro montowane są w autach o często ekstremalnej eksploatacji...

piwo napisał(a):dol auta czyli tam gdzie sa kaluze w czasie deszczu? czy tam gdzie zbeira sie najweicej blota zima?


Dlatego dyskutujemy o zabezpieczeniu się przed tym i zapobiegnięciu lub zminimalizowaniu ryzyka i skutków takiej awarii.

piwo napisał(a): chcialem napisac tylko wady. zeby uzytkownicy ich byli swiadomymi uzytkownikami a nie zachwalali pod niebiosa nie znajac wad.sa zalety sa i wady.


Dokładnie. Są wady i zalety jak w przypadku większości modów mechanicznych. Dlatego zanim się człowiek zdecyduje na jakąś modyfikację, warto dowiedzieć się jak najwięcej o funkcjonowaniu danego sprzętu, jego słabych stronach itp... Wiadomo, że auto jest najlepiej przystosowane do tego, co dała fabryka i w warunkach fabrycznego osprzętu będzie pracować najdłużej.
Więcej jest chyba jednak zadowolonych użytkowników niż takich, którzy zamontowali i żałują.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez onyx » 10 sty 2012, 23:05

piwo napisał(a):gorsze
wiekszy przeplyw zawsze wiaze sie z wiekszym syfem ktory doceira do silnika.gabka duzo gorzej filtruje niz bawelna w stozkach a te duzo gorzej niz papier w seryjnych filtrach. cos za cos.2KM za 50tys km blizej do remontu kapitalnego silnika:)


Prawda <spoko>


Ja bym polecał stożek ale zamkniety w airboxie plus doprowadzenie zimnego powietrza (BMC CDA), jakbym miał sobie dzisiaj modyfikować dolot – na miejscu autora poszedłbym w tym kierunku.

Pozostańmy w temacie dolotu w 6 2.3, filtry stożkowe i ich działanie ma już swój temat ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez zemoj » 10 sty 2012, 23:22

onyx napisał(a):Ja bym polecał stożek ale zamkniety w airboxie plus doprowadzenie zimnego powietrza (BMC CDA)

Mógłbyś napisać o tym coś więcej, jak to działa, dać jakieś przykłady?
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez onyx » 11 sty 2012, 00:49

zemoj napisał(a):
onyx napisał(a):Ja bym polecał stożek ale zamkniety w airboxie plus doprowadzenie zimnego powietrza (BMC CDA)

Mógłbyś napisać o tym coś więcej, jak to działa, dać jakieś przykłady?


a z google'a mama nie nauczyła korzystać? ;P
http://www.bmcairfilters.com/carbon-dynamic-airbox_prd_pr3_4_1.aspx
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez zemoj » 11 sty 2012, 01:33

onyx napisał(a):a z google'a mama nie nauczyła korzystać? ;P

A pomagać mama nie nauczyła? ;P Ale dzięki, już poszukałem trochę na google i poczytałem :) Znałem wcześniej coś podobnego Simoty i też to biorę pod rozwagę.
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-dolot- ... 78788.html
lub
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-simota ... 88666.html
Ten drugi wydaje się trochę drogi, ale pewnie jest efektywniejszy.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez onyx » 11 sty 2012, 09:55

zemoj napisał(a):
onyx napisał(a):a z google'a mama nie nauczyła korzystać? ;P

A pomagać mama nie nauczyła? ;P Ale dzięki, już poszukałem trochę na google i poczytałem :) Znałem wcześniej coś podobnego Simoty i też to biorę pod rozwagę.
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-dolot- ... 78788.html
lub
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-simota ... 88666.html
Ten drugi wydaje się trochę drogi, ale pewnie jest efektywniejszy.


Produkty Simoty jakoś nie budzą u mnie zaufania... mam na myśli ośrodek filtrujący. To tylko moje zdanie, zrobisz jak uważasz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez zemoj » 11 sty 2012, 13:42

Czy w zabudowie komory silnika w GG/GY są jakieś różnice między wersją amerykańską, a japońską? Chodzi oczywiście o poj. 2.3. Na pierwszy rzut oka wygląda tak samo, jednak wielu producentów dolotów zastrzega, że ich towar jest dedykowany do aut produkowanych na rynek USA i nie dają gwarancji, że będzie pasować np. do europejskich wersji made in Japan...

pozdrawiam
upierdliwy dopytywacz ;P
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez onyx » 11 sty 2012, 15:01

zemoj napisał(a):Czy w zabudowie komory silnika w GG/GY są jakieś różnice między wersją amerykańską, a japońską? Chodzi oczywiście o poj. 2.3. Na pierwszy rzut oka wygląda tak samo, jednak wielu producentów dolotów zastrzega, że ich towar jest dedykowany do aut produkowanych na rynek USA i nie dają gwarancji, że będzie pasować np. do europejskich wersji made in Japan...

pozdrawiam
upierdliwy dopytywacz ;P


Nie miałem możliwości, aby tak wnikliwie oglądać te auta. Nie sądzę, aby były jakiekolwiek różnice, które by wpływały na montaż dolotu. Przykładowo do swojego poprzedniego silnika brałem dolot z amerykańca i wszystko było plug&play :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez zemoj » 11 sty 2012, 17:59

Tu wydaje się być odpowiedź na pytanie, czy dolot Injena pasuje do wersji produkowanej w Japonii:
http://forum.mazda6club.com/2-3l-i-4/23 ... eview.html

Użytkownik chyba zadowolony z CAI :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez japoniec » 16 sty 2012, 12:03

moja 6-tka dostala taki dolot:

http://filtry.simota.home.pl/filtry/ind ... t&Itemid=1

nie ma zadnych problemow z nim, lepiej ciagnie, nie ma odczuwalnego spadku po wlaczeniu sie kompresora klimy, generalnie jestem zadowoly
minus – jak to stozek- troche glosny jest ten dolot

wykresy porownywalne ( fabryka):
http://filtry.simota.home.pl/filtry/ham ... _SERIA.jpg
simota:
http://filtry.simota.home.pl/filtry/ham ... SIMOTA.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 10:18
Posty: 113
Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG

Postprzez zemoj » 16 sty 2012, 16:55

japoniec napisał(a):moja 6-tka dostala taki dolot:

http://filtry.simota.home.pl/filtry/ind ... t&Itemid=1

Też się nad tym zastanawiam.

japoniec napisał(a):minus – jak to stozek- troche glosny jest ten dolot

Doloty z airboxem i tak są chyba cichsze niż tradycyjne z otwartym stożkiem typu ram albo CAI... <co?>

A tak wracając jeszcze do CAI i ryzyka hydrolocka --> Fajne wyjaśnienie działania i test by-pass valve od AEMa:
http://www.modified.com/tech/0104scc_aem_air_bypass_valve/index.html
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje