Zawieszenie gwintowane/regulowane – pytania i odpowiedzi

Postprzez MariuS » 12 lis 2011, 23:41

amorek z BA GT ma takie samo mocowanie, rożni się tylko względem tego z z5/bp tym że ma trochę grubszy czpień.

Tikavi napisał(a):Wiem że fabrycznie w GT amorki są krótsze


ja tego nie doświadczyłem, z tego co miałem w rękach to takie same
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Tikavi » 14 lis 2011, 18:36

Piwo, MariuS, wielkie dzięki.
A co do sprężyn, nie wiecie ile różnicy musi być żeby nadkola siadły w jednej linii? nie chce mieć takiego zonka jak niektórzy po obniżaniu że nad przednim nadkolem jest większy prześwit niż nad tylnym.
Chyba ją pomierzę żeby sprawdzić :)
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 08:41
Posty: 33
Skąd: Krakow/okolice
Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"

Postprzez luki_92_92 » 14 lis 2011, 20:59

przód -60 tył -40 i powinno być OPTYCZNIE w miarę równo, jednak był już kiedyś o tym wątek na forum i w praktyce wygląda to tak podobno, że nie będzie poziomu tylko przód będzie niżej bo z przodu są tak jakby większe nadkola wycięte – tak pisali w wątku w dziale 323 BA
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez piwo » 14 lis 2011, 22:14

ale ma stac na rowno na pusto ? z toba?z toba i dwoma osobami z tylu?
z toba dwoma osobami z tylu i audio wazacym 100kg? itd...
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Tikavi » 15 lis 2011, 20:57

Piwo, no już nie zagłębiajmy się aż tak. Nie chodzi o idealne wyrównanie, po prostu widziałem parę na -40/-40 i wygląda słabo właśnie przez nierówne przestrzenie między oponą, a nadkolem.
Zresztą, pomierzę to już sam i zobaczę.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 08:41
Posty: 33
Skąd: Krakow/okolice
Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"

Postprzez Hazu » 16 lis 2011, 00:33

Zawieszenie regulowane to, wydawało mi się że, jest przeznaczone przede wszystkim do sportu a nie dla lansu.
Więc jakie ma znaczenie jaka jest odległość koła od rantu z tyłu czy z przodu, skoro chodzi o to żeby zawieszenie miało właściwy skok oraz geometrie do jazdy sportowej.
Dla lansu to można kupić jamexy czy czy inne zabawki i sobie patrzeć na odległości miedzy rantami i kołami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Tikavi » 16 lis 2011, 20:43

Widzisz hazu, zawieszenie "do sportu" kosztuje grube tysie. Ja chcę trochę poprawić prowadzenie i jednocześnie wygląd. Sprężyny będą -40p/-30t żeby auto trochę siadło, a amorki z regulacją zapewnią mi jako taki komfort do codziennej jazdy i jednocześnie będę mógł zrobić auto na sztywno gdy zawitam na tor. Niżej nie będzie, bo będzie używana na codzień, a ja nie jestem hardkorem z kręgosłupem i tyłkiem ze stali żeby jeździć betonem.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 08:41
Posty: 33
Skąd: Krakow/okolice
Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"

Postprzez MIRU » 16 lis 2011, 21:18

a ile te koni sporta kosztuja?? 500/szt?? do tego springi...nie lepiej kupic zestaw FK gwintowany i ustawisz jak chcesz wysokosć ??
Tikavi napisał(a):a ja nie jestem hardkorem z kręgosłupem i tyłkiem ze stali żeby jeździć betonem.

nie wiem czy tak nie bedzie jak skrecisz tlumienie na amorku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Tikavi » 18 lis 2011, 11:34

Miru, właśnie dlatego nie chce gwinta, za kwotę którą dysponuję nie kupię porządnego gwinta z regulacją tłumienia. na takie zabawki trzeba grubych tys. żeby było wygodnie kiedy chcesz i sportowo kiedy jeździsz po torze, a do tego żeby sobie wysokość ustawić wg. potrzeb. Gwint za 2tys. mi tego nie da.
Tłumienie na amorku skręcę sobie właśnie na torze, ew. na niedzielną przejażdżkę rekreacyjną, gdy będę się chciał nacieszyć krętą drogą, a na codzień jakieś kompromisowe ustawienie.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 08:41
Posty: 33
Skąd: Krakow/okolice
Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"

Postprzez Majki88 » 18 lis 2011, 12:07

a jakie ty masz te amortyzatory (firma, cena) z regulowaną twardością

przykład komplet 4 amorków KYB to koszt około 1100 zł + osłony 200
kpl sprężyn od 300 zł w górę
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez MIRU » 18 lis 2011, 12:14

koni sport robi do V6 i jest z regulacją :)
http://www.dcperformance.co.uk/cheap/529271/mazda/koni-sport-front-dampers/8610-1320sport.html
ale wydaje mi sie ze gwint Fk Wystarczy Ci :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Tikavi » 18 lis 2011, 17:03

Ten gwint FK, ma regulację siły tłumienia, czy tylko wysokości(na springach), bo jak to drugie to ja go nie chcę ;p
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 08:41
Posty: 33
Skąd: Krakow/okolice
Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"

Postprzez Tikavi » 18 lis 2011, 17:27

Druga sprawa że ten FK, albo K-sport wyjdzie mnie co najmniej 3.5tys. zł. A kit na konisport najwyżej 2k.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 08:41
Posty: 33
Skąd: Krakow/okolice
Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"

Postprzez MIRU » 18 lis 2011, 17:51

ma reg wysokosci, tłumienia niet...A FKchłopaki kupowali jakos w granicach ~2000pln, chyba ze cos pomyliłem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Tikavi » 18 lis 2011, 18:26

Czyli tzw. lansogwint, tylko wysokość reg. Takiego nie chcę właśnie.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 08:41
Posty: 33
Skąd: Krakow/okolice
Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"

Postprzez piwo » 18 lis 2011, 19:38

wybierz koni. a nie jakis szajsowy gwint.koni to najwyzsza polka. i tego sie trzymaj.mozna tez pomyslec o bilstainie b6 lkub b8 bo b4 to kicha oraz o tokico hp jak robia do ba bo do bg na pewno sprzedawano komplet tokico hp plus sprezyny -40 za kwote okolo 400 dolcow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Tikavi » 19 lis 2011, 14:29

Czyli doszliśmy do początku :) wpadną juzż na 100% spręźyny -50/-40 i koni sport regulowane
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 08:41
Posty: 33
Skąd: Krakow/okolice
Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"

Postprzez MariuS » 23 lis 2011, 20:50

przypadkiem znalazłem jakieś nowe sprężyny jamex-a : -60 i -40. bo z tego co pamiętam użytkownicy jamexów -40 pisali że im przód siada mniej niż tył.

http://moto.allegro.pl/jamex-sprezyny-o ... 89377.html


więc wrzucam tu, może komuś się przyda
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Tikavi » 23 lis 2011, 21:30

Teraz to i tak jestem przedświątecznie spłukany więc nici :) pomierzyłem, i wyszło że idealnie siądzie na -50/-40, na 2cm różnicy będzie delikatny klin , ale niektórzy tak lubią.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 08:41
Posty: 33
Skąd: Krakow/okolice
Auto: 323F BA BP "97
Moja prywatna "Ruda Sucz"

Postprzez beben303 » 18 maja 2012, 16:10

Witam poszukuje od dłuższego czasu zawieszenia gwintowanego lub sportowe zawieszenie w przyzwoitych pieniądzach. Proszę o jakąś pomoc podesłanie linków. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 31 sie 2011, 12:38
Posty: 5
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 323F BA 1995rok.
1.5 DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje