Niedobory mocy KLZE

Postprzez mlody1921 » 20 paź 2011, 17:36

Witam chciałem pomóc w pogłoskach jakie to sa o małej mocy KLZE niektórych

K-seria 2,5 dzieli nam sie

KLDE – moce 163,165,167 koni zależnie od roku i modelu Mx-6,626,X9(tłoki z kompresją 9,2)

KLZE – moce –

– ok.175 koni (głowice KLZE,kolektor KLZE, wałki KL31/KL01 tłoki o wiekszej kompresi niż KLDE) X9

– ok.196 koni (głowice KLZE,kolektor KLZE,wałki KL31/KL01, tłoki o jeszcz wiekszej kompresi niż KLZE to wyżej MX6 J-spec



Więc jak ktoś ma KLZE i niemoże z moca dojść do ok.195 koni to nie znaczy że ma silnik tot :) poprostu ma KLZE mniejszej kompresi niz to najmocniejsze.

Jeżeli sie gdzieś pomyliłem to mnie poprawcie
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Hazu » 20 paź 2011, 18:02

Jaki wniosek?
Wystarczy zwiększyć kompresję aby moc wzrosła?
Prościzna. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez mlody1921 » 20 paź 2011, 19:55

Dokładnie wniosek tak że KLZE są dwa rodzaje, różnią sie tłokami :)

Mi osobiście wydaje sie że prawdziwe rasowe japońskie KLZE siedą w MX6 z kolektorem prostym :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Pit » 20 paź 2011, 21:10

mlody1921 napisał(a):– ok.196 koni (głowice KLZE,kolektor KLZE,wałki KL31/KL01, tłoki o jeszcz wiekszej kompresi niż KLZE to wyżej MX6 J-spec

mlody1921 napisał(a):Więc jak ktoś ma KLZE i niemoże z moca dojść do ok.195 koni to nie znaczy że ma silnik tot :) poprostu ma KLZE mniejszej kompresi...


Kompresja a stopień sprężania to dwa różniące się dość istotnie od siebie tematy. Rozumiem, że chodzi Ci jednak o stopień sprężania :)

Hazu napisał(a):Jaki wniosek?
Wystarczy zwiększyć kompresję aby moc wzrosła?
Prościzna. :P

Patrz wyżej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Hazu » 20 paź 2011, 21:30

Kompresja w tym przypadku to raczej tylko takie potoczne określenie stopnia sprężania w silnikach. ;)
Nie należy tego utożsamiać ze stopniem sprężania silnika, który dla danego typu silnika jest zawsze stały.

Ale do rzeczy:
Jak robimy z KLDE KLZE o mocy 196KM?

"Tuningujemy" głowicę i gotowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez mlody1921 » 20 paź 2011, 23:16

Oj tam wy sie znacie bardziej na tym ja tylko chce powidziec moja teorie, hmm mysle ze bez doprezajacych tlokow nie zrobi sie sama glowica mocy klze ale moge sie mylic, w tym temacie chodzilo mi o uswiadomienie posiadaczy klze tych slabszych ze to moze niebyc wina kondycji silnika tylko poprostu sa dwie wersje

Pozdro
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez weede » 21 paź 2011, 00:25

mlody1921 napisał(a):Oj tam wy sie znacie bardziej na tym ja tylko chce powidziec moja teorie, hmm mysle ze bez doprezajacych tlokow nie zrobi sie sama glowica mocy klze ale moge sie mylic, w tym temacie chodzilo mi o uswiadomienie posiadaczy klze tych slabszych ze to moze niebyc wina kondycji silnika tylko poprostu sa dwie wersje

Pozdro

są jakieś oznaczenia tych tłoków? czy tylko można poznać po krzywiźnie na tłoku (?)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez xXx » 21 paź 2011, 00:38

Weede...



Dawaj fotki powiem Ci, ale poza tym to KLZE mamy rzeczywiście dwa rodzaje:


1) KLZE Kolektor KL31, przepustnica KL31, wałki KL31, głowice KL31, tłoki z wysoką półką, moc 198 KM...

2) KLZE Kolektor KL68, przepustnica KL68, wałki KL01, głowice KL31, tłoki z wysoką półką, moc 192 KM


3) KL Kolektor KL68(oczywiście mowa o kolektorze zagiętym), przepustnica KL68, wałki KL01, głowice KL31, tłoki ze średnią półką, moc 175 KM... Ten silnik to KL a nie KLZE...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez weede » 21 paź 2011, 01:02

czyli wszystko co wychodziło z prostym kolektorem, powinno mieć wałki KL31? Uff :D
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mlody1921 » 21 paź 2011, 09:15

I teraz ciężko powiedzieć czy opcja nr.3 to mocniejszy KL czy słabszy KLZE :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez weede » 21 paź 2011, 09:40

w ogóle dziwne, ze jeśli były takie rozstrzały mocy to nie ma tego już gdzieś spisanego i że na to nikt nie trafił. Przecież to stare rozpracowane już dawno motory.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez xXx » 21 paź 2011, 09:49

...nie mozna rozpracować czegoś co nie występuje w naturze jako "seria".


Wszystko co ma prosty kolektor to jest to najmocniejsze KLZE, z zakrzywionym to może być KLZE słabsze lub słabszy KL...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez wilu140 » 20 lis 2011, 19:54

To jak w końcu można sprawdzić jakie tłoki ma silnik ? ja mam głowicę KL31 , przepustnicę KL68, kolektor zagięty ( czyli rozumiem, że też KL68) a gdzie znaleźć oznaczenia wałków i tłoków .. na rurce odpowietrzającej jest napis KL01, ale nie wiem czy można na tym bazować.

dodaje fotkę ale nie wiem czy da się coś z tego wyczytać oprócz kolektora..

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 16:45
Posty: 33
Skąd: wrocław
Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG

Postprzez mlody1921 » 20 lis 2011, 23:55

Tylko i wyłącznie ściągnąć głowice i zobaczyć jak wygląda tłok :)

To jest silnik od millenii więc mi osobiście sie wydaje że więcej przemawia za tym że to ta słabsza wersja KLZE, bo prawdziwe rasowce 196 koni były w japońskich wersjach MX-6

Ale to są tylko gdybania pewność jest tylko wtedy gdy widzi sie tłoki
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Rafał_ » 21 lis 2011, 00:03

Zdejmij pokrywę i zobacz czy na wałkach jest kl31 czy kl01.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez wilu140 » 21 lis 2011, 00:33

niedługo muszę wymienić uszczelkę pod pokrywami to sprawdzę to.
apropo, wiecie może gdzie dostać takie uszczelki i jaki koszt ? jak szukałem to znalazłem tylko całe zestawy uszczelek po 7stówek, może słabo szukałem..
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 16:45
Posty: 33
Skąd: wrocław
Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG

Postprzez weede » 21 lis 2011, 00:51

młody ma tanio OEM
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Jacek176 » 21 lis 2011, 09:54

mlody1921 napisał(a):Tylko i wyłącznie ściągnąć głowice i zobaczyć jak wygląda tłok :)

Podobno mozna też przez otwór na świece wpuścić kamerkę internetową i sobie podejrzeć jak wygląda tłok :D
Znam takich co w ten sposób sprawdzali czy 1.8 BP to wersja 128 czy 137KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez wilu140 » 21 lis 2011, 10:48

Tylko czy tłoki z wyższym denkiem mają jakieś charakterystyczne wycięcia czy coś ..? bo jeżeli różnią się tylko rozmiarem to raczej trudno będzie bez pomiarów wywnioskować..

Moim zdaniem trzeba by zmierzyć dokładnie odległość od wejścia świecy do denka w GMP tłoka i porównać wynik z wynikiem kogoś, kto ma pewność co do rodzaju swojego tłoka.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 16:45
Posty: 33
Skąd: wrocław
Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG

Postprzez Jacek176 » 21 lis 2011, 12:27

Nie wiem jak wyglądaja tłoki z KL ale po tłokach z BP gołym okiem widać różnice:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje