Jaki olej do KL po remoncie ??
Strona 1 z 1
Witam czytałem troche o tych olejach, a jakie sa wasze opinie na temat oleji do K-serii??
Jedni piszą 10w60 jako że silnik cały czas lekko miał nie będzie czy może 5w50 z racji dobrego smarowania turba ?
Jedni piszą 10w60 jako że silnik cały czas lekko miał nie będzie czy może 5w50 z racji dobrego smarowania turba ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
a ile tyś ma przejechane motor? i co było robione w silniku?
remont odświeżający panewki, pierścienie, uszczelki, uszczelniacze, zimeringi, wsio
ponoć 10w60 dobrze sie sprawdza w czasie upalania, 5w50 też aczkolwiek jest lepszy pod wzgledem smarowania turbiny, są jeszcze wynalazki z seri 20w50, auto ma zamiar jeździć tylko w sezon wiosna,lato, jesień do pojeżdżawek
ponoć 10w60 dobrze sie sprawdza w czasie upalania, 5w50 też aczkolwiek jest lepszy pod wzgledem smarowania turbiny, są jeszcze wynalazki z seri 20w50, auto ma zamiar jeździć tylko w sezon wiosna,lato, jesień do pojeżdżawek
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
a przebieg silnika jaki masz?
Taki, jak na fotce poniżej. Taka jest zalecana lepkość przez fabrykę. Nie ma sensu jej zmieniać. Royal Purple – chyba komentować ani zachwalać nie trzeba...
siemanko
glowilem sie tez nad tym i powiem odrazu nie ma co oszczedzac! Castrole wogole nie nadaja sie te Polskie, jedyne 2 marki MOTUL i VALVOLINE
Ja u siebie mialem remont silnika i szlif glowic, załalem później Motul 300V 5w40 POWER w metalowych puszkach po 2 l, to sportowy olej, do tego filtr oleju K&N i filtr powietrza PIPERCROSS.
jest w czym wybierac:
MOTUL 300V High Rpm 0W-20
MOTUL 300V Power Racing 5W-30
MOTUL 300V Power 5W-40
MOTUL 300V Chrono 10W-40
MOTUL 300V Competition 15W-50
MOTUL 300V Le Mans 20W-60
albo VALVOLINE VR1 RACING 5W50
lub VALVOLINE VR1 RACING 10W60
ktore sa do bardzo mocno wysilonych silnikow
te motul ktore wymienialem to one przewyzszaja standardy,
tu masz filmik z testow MOBIL 1 vs MOTUL 300V
http://www.youtube.com/watch?v=3cChm-dqZts
ja na twoim miejscu wybral bym albo motul 5w30 albo 5w40, ze wzgledu na zime i na turbo, nie oplaca sie lac 5w50 czy 10w60 chiba ze jedziesz do afryki na rajdy,
glowilem sie tez nad tym i powiem odrazu nie ma co oszczedzac! Castrole wogole nie nadaja sie te Polskie, jedyne 2 marki MOTUL i VALVOLINE
Ja u siebie mialem remont silnika i szlif glowic, załalem później Motul 300V 5w40 POWER w metalowych puszkach po 2 l, to sportowy olej, do tego filtr oleju K&N i filtr powietrza PIPERCROSS.
jest w czym wybierac:
MOTUL 300V High Rpm 0W-20
MOTUL 300V Power Racing 5W-30
MOTUL 300V Power 5W-40
MOTUL 300V Chrono 10W-40
MOTUL 300V Competition 15W-50
MOTUL 300V Le Mans 20W-60
albo VALVOLINE VR1 RACING 5W50
lub VALVOLINE VR1 RACING 10W60
ktore sa do bardzo mocno wysilonych silnikow
te motul ktore wymienialem to one przewyzszaja standardy,
tu masz filmik z testow MOBIL 1 vs MOTUL 300V
http://www.youtube.com/watch?v=3cChm-dqZts
ja na twoim miejscu wybral bym albo motul 5w30 albo 5w40, ze wzgledu na zime i na turbo, nie oplaca sie lac 5w50 czy 10w60 chiba ze jedziesz do afryki na rajdy,
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
Pit napisał(a):Taki, jak na fotce poniżej. Taka jest zalecana lepkość przez fabrykę. Nie ma sensu jej zmieniać. Royal Purple – chyba komentować ani zachwalać nie trzeba...
No wreszcie głos rozsądku .
Nie wiem skąd wy bierzecie te informacje o olejach typu 0W-20, 5W-30, 5W-40,15W-50, 5W50, 10W60 które rzekomo są najlepsze do KLa (chyba wysysacie takie rewelacje z palca ) . Przecież zamiast gdybać wystarczy sprawdzić w książce/instrukcji z samochodu gdzie jak byk napisane 10W30.
5w30 wg instrukcji tez jest dopuszczone i taki bym zalecał, W50 i W60 to codziennej jazdy po torze, do codziennego uzytku bedzie poprostu za gęsty w wysokich temp i potem bedzie ze pierscienie stoją i hla klepią...
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
soul napisał(a):5w30 wg instrukcji tez jest dopuszczone i taki bym zalecał
A propo instrukcji chyba nie przeczytałeś dokładnie .
Skan z instrukcji MX6 KL.
widzisz w jakich warunkach powinien być olej o którym piszesz, zimowych z okolic krajów skandynawskich .
W naszych warunkach cały rok możesz jeździć na 10W30, więc ja bym nie zalecał 5W30 bo będzie po prostu za rzadki. Sam mam teraz 5W50 i właśnie takie mam odczucie, za rzadki.
Przy kolejnej wymianie będzie już zalecany syntetyk 10W30, zobaczymy czy odczucie się zmieni .
No i ? możesz rozwinąć swoją obrazkową myśl w sprawie zalecanego oleju do KLa
Damian.... 10W30 w temperaturach roboczych (po rozgrzaniu 80-100 stopni) silnika będzie rzadszy od 5W50 ..........
widziales silnik od środka już , jak myslisz jaki olej bedzie sie lepiej przeciskał przez te wąskie kanaliki i pierścienie powodujac szybszy obieg oleju w silniku co za tym idzie lepsze jego chłodzenie tez za pomocą oleju, rzadki czy gęstszy??
W50 moim zdaniem to jest zbrodnia wlasnie dla tych silnikow. max xW30 , a czy 10w30 lub 5w30 moim zdaniem bez znaczenia bo oznacza to tylko roznice w lepkosci przy bardzo niskich temperaturach.
widziales silnik od środka już , jak myslisz jaki olej bedzie sie lepiej przeciskał przez te wąskie kanaliki i pierścienie powodujac szybszy obieg oleju w silniku co za tym idzie lepsze jego chłodzenie tez za pomocą oleju, rzadki czy gęstszy??
W50 moim zdaniem to jest zbrodnia wlasnie dla tych silnikow. max xW30 , a czy 10w30 lub 5w30 moim zdaniem bez znaczenia bo oznacza to tylko roznice w lepkosci przy bardzo niskich temperaturach.
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
Nie wiem kto tworzył tą instrukcję do Madzi, ale to co widać w zaleceniach, jest jakby to powiedzieć lekkie nieporozumienie. Wg w/w olej 5W30 ma być stosowany tylko do temperatury 0 st. C, z kolei 10W30 ma być olejem który spokojnie "daje radę" w temperaturach powyżej 40 st. (poza tym kto w '92 roku słyszał o oleju 5w30 który nawet jeżeli był to miał diametralnie inne paramenty niż te, produkowane dzisiaj) W zależności od stylu jazdy oraz temperatur panujących na zewnątrz, proponowałbym jednak dobór oleju wg. własnych indywidualnych preferencji, a nie kierując się instrukcją obsługi która ma jednak blisko 20 lat. (szczególnie jeżeli ktoś ma motor świeżo po remoncie, i zależy mu na tym aby jego pracował bezawaryjnie jak najdłużej). Myślę że bez zajrzenie w karty charakterystyki poszczególnych produktów, dalsza dyskusją jest odrobinę bezcelowa, gdyż lepkość jest tylko i wyłącznie jednym z wielu parametrów, które decydują o jakości smarowidła.
Olej 10W30 to raczej do dużego amerykańskiego niewysilonego silnika o sporej pojemności, a niewielu KM w dosyć jednak ciepłym klimacie.
Olej 10W30 to raczej do dużego amerykańskiego niewysilonego silnika o sporej pojemności, a niewielu KM w dosyć jednak ciepłym klimacie.
- Od: 7 paź 2010, 23:48
- Posty: 1
- Auto: 3
przeciesz przy upalaniu a mowa tu o silniku na turbie 10w30 straci swoje właściwość dość szybko, dlatego chce osiągnac jakis kompromi między olejem odpornym na temp, ale i który będzie dobrze smarował turbo, generalnie w gre wchodzi 10w60 lub 5w50
10w60 sprawdzi sie dobrze na ekstremalna jazde, a 5w50 i powinien dać rade i będzie rzadszy dla turba
10w60 sprawdzi sie dobrze na ekstremalna jazde, a 5w50 i powinien dać rade i będzie rzadszy dla turba
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje